Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти ОПП Системне програмування (ОС бакалавр)

Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/41541

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 172
  • Item
    Система автоматизації обліку продажів в інтернет-магазині
    (Національний авіаційний університет, 2022-11) Тимчак, Анастісії Михайлівни
    З появою новітніх технологій Інтернет відкриває для людей дедалі бі-льше і більше зручностей. За допомогою Інтернету люди здатні робити чи-мало речей, не виходячи на вулицю, наприклад оплачувати рахунки, пере-дивлятися фільми, вчитися в Інтернеті тощо. Серед найбільш привабливих для людей є покупки в Інтернеті. Інтернет-магазин - це форма електронної торгівлі, що дає можливість людям купувати товари або послуги за допомо-гою веб-браузера. Користувачі шукають товар, що їх приваблює, завітавши на сайт приватного продавця напряму або шляхом пошуку серед інших аль-тернативних постачальників. Торгівля може здійснюватися через невеликий місцевий магазин, великого приватного продавця, магазин електронної тор-гівлі або приватну особу, що продає товари через сторонній сервіс. Інтернет-магазини мають багато переваг, оскільки людина, не виходячи з дому, може знайти бажаний товар у необхідній кількості та отримати покупку в будь-якому населеному пункті. Інтернет-магазин - це прикладна система, що побудована з застосуван-ням технології системи електронної комерції. Подібно до звичного магазину, електронний виконує такі основні функції: презентація товарів (або послуг) покупцеві, обробка замовлень, продаж і доставка товарів. Інтернет-магазин об'єднує елементи прямого маркетингу з відвідуваніс-тю традиційного магазину. Характерною рисою інтернет-магазинів порівня-но зі звичайною формою торгівлі є те, що інтерактивний магазин може про-понувати набагато більшу кількість товарів і послуг, і гарантувати спожива-чам набагато більший обсяг інформації, що є необхідним для прийняття рі-шення про купівлю. Окрім цього, внаслідок використання комп'ютерних те-хнологій можлива персоналізація доступу до кожного з клієнтів, зважаючи на історію його відвідин магазину та зроблених раніше покупок. Основні проблеми впровадження інтернет-магазину лежать на межі те-хнологій Інтернету і традиційної комерційної діяльності. У традиційній тор-гівлі покупець звик до того, що є змога візуально оцінити товар, окреслити його якості та характеристики. В електронній торгівлі він такої змоги позба-влений. Здебільшого візуальної інформації вдосталь, але тут вступають у дію емоційні та психологічні фактори. Часто виникають проблеми з доставкою товарів, особливо якщо їх ціна невелика. За останніми даними, аудиторія в інтернеті швидко збільшується, а продажі через інтернет у великих містах досягають до 25%, при цьому спеці-алісти підкреслюють тенденцію до зростання продажів саме через інтернет. Щороку кількість інтернет-магазинів зростає, адже це справді прибутково та зручно для покупця, не кажучи вже про економію бюджету та часу. Інтернет-магазин функціонує цілу добу і може продовжувати продавати певні товари в автоматичному режимі без участі продавця. До плюсів також можна дода-ти те, що не треба купувати товар завчасно, а це значна економія на складсь-ких приміщеннях. Треба тільки домовлятися з перевіреними постачальника-ми, і в необхідний час можна просто придбати товар, що замовили. Порів-нюючи зі звичайним магазином, територія продажів котрого обмежується населенням міста чи району, охоплення інтернет-магазину зростає на всю країну, адже товар можна доправляти не лише кур'єрською службою, а й поштою.
  • Item
    Програмна система керування альтернативним джерелом енергії
    (Національний авіаційний університет, 2022-11) Сокоренко, Максим Богданович
    Щороку кількість споживаної електроенергії значно зростає із різким демографічним ростом і, як наслідок, збільшенням кількості підприємств, що споживають велику кількість електроенергії. Задля зменшення впливу на екологію планети, необхідно використовувати альтернативні способи видобутку електроенергії, об’єми якої задовольнятимуть потребам споживання, а також не забруднюватимуть навколишнє середовище. Основним аналогом електроенергії, видобутої внаслідок спалювання корисних копалин, є енергетика, видобута за допомогою відновлюваних джерел енергії, серед яких є: сонце, вода, вітер, біологічні рештки і біопаливо, та джерела тепла. Перевагою такого способу видобутку електроенергії є його екологічна чистота та можливість видобутку електроенергії у будь-якій місцевості. Сонячні панелі доцільно використовувати у пустелях біля житлової місцевості, оскільки вони потребують великої території для розташування, а також періодичного очищення від пилу. Вітрові електростанції доцільно використовувати на схилах, оскільки на них відбуваються зіткнення теплого та холодного повітря і утворюються сильні повітряні маси. Водяні електростанції можуть розташовуватись як в морях і океанах, так і в озерах. Біопаливо використовує біологічні рештки для видобутку електроенергії, тому їх доцільно використовувати в густонаселених місцях. Геотермальні установки використовуються біля ущелин на дні морів та океанів, оскільки вони віддають величезну кількість тепла, що використовується для утворення електроенергії. Станом на 2018 рік, всесвітня потужність видобутку сонячної енергетики становить понад 486 ГВт. Використання гідроелектростанцій є найбільш поширеним способом видобутку відновлюваної електроенергії, всесвітня потужність яких становить понад 1295 ГВт, що покриває 54% від глобальної потужності виробництва відновлюваної енергії та становить понад 18% від всієї глобальної потужності виробництва енергії. Всесвітня потужність вітрових електростанцій, станом на 2018 рік, становить понад 563 ГВт, що складає близько 24% від глобальної потужності виробництва відновлюваної енергії. Світова потужність видобутку енергії з біомаси, станом на 2018 рік, становить понад 117 ГВт. Світова потужність геотермальних установок, станом на 2019 рік, становить понад 85 ГВт, з який 15% припадають на вироблення тепла. Збільшення кількості отримуваної альтернативної електроенергії відновлюваними джерелами може відбуватись завдяки використанню апаратних та програмних систем. Апаратні та програмні системи можуть використовуватись як окремо, так і разом, доповнюючи одна одну. Збільшення виробленої електроенергії сонячними панелями відбувається за допомогою апаратних установок, які обертають сонячні панелі в напрямку сонця, у той час, як програмна система здійснює обчислення положення сонця та підтримує роботу усіх компонентів апаратної системи. Апаратна система вітрових електростанцій використовує лопаті різного типу, що здатні обертатись під дією сили вітру, а також здійснювати рух лопатей в напрямку вітру для збільшення впливу вітру на роботу системи, у той час, як програмна система визначає напрямок руху та силу вітру. Апаратна система водяних електростанцій використовує гідротурбіни, що здатні обертатись під дією сили води та виробляти електроенергію, у той час, як робота програмної системи полягає у контролі за працездатністю складових апаратної системи. Біопаливні установки потребують використання великої кількості складних апаратних установок, що здійснюють обробку біологічних решток та перетворюють їх в електроенергію, у той час, найголовнішою задачею програмних систем є контроль за якістю та кількістю отримуваної електроенергії, а також забезпечення найменшого втручання людини в роботу системи. Основним апаратним компонентом геотермальних установок є пароперетворювач, який здатний отриману пару із свердловин перетворити у електроенергію, у той час, як програмні системи здійснюють контроль за безпекою роботи апаратної системи.
  • Item
    Програмний засіб створення та менеджменту тестової документації
    (Національний авіаційний університет, 2022-11) Слобожан, Інна Анатоліївна
    Сьогодні тестування є невідкладною частиною процесу розробки ПЗ, а не лише додатковою опцією. Проєкти стають все складнішими, а також тенденціїї на ринку розробки ПЗ, наприклад мікросервісна архітектура, інтеграії зі сторонніми сервісами, просто зобов’язують компаній-розробників ПЗ використовувати різні техніки забезпечення якості продукту. Тому зараз тестувальники є важливими учасниками в процесі розробки, адже сами вони виступають гарантами якості розроблюваних систем та можуть приймати рішення чи володіє система достатнім рівнем якості та чи готова вона до випуску на ринок реальних користувачів. Також зараз тестувальники вже не є лише тими, хто тестує та відповідає за якість ПЗ, а також можуть контролювати якість процесів, що перебігають на проєкті в цілому, а саме якість вимог, дизайн-макетів, підтримка методик розробки ПЗ. Це все являє собою більш ширше поняття, ніж тестування, а саме QA. Тестувальники у своїй роботі, задля забезпечення якості продукту, використовують тестову документацію як інструмент для планування, організції та проведення робіт з забезпечення та підтримки якості. Серед них: тест-план, тест-стратегія, тест-шаблон, тест-кейс, баг-репорт і чек-лист. Використання тестової документації, а також постійна її актуалізація, на проєкті значно підвищує продуктивність команди тестувальників та якість розроблюваного ПЗ, але зі збільшенням проєкту та його учасників збільшується і кількість документів та тестів, які повинні бути зафіксовані. Для того, щоб уникнути можливі негативні наслідки, а саме неактуальність тестових наборів, необхідно використовувати системи створення та менеджменту тестової документації. Серед існуючих нині рішень найбільш популярними є наступні програмні засоби: qTest та TestRail. Найбільш поширеними системами створення та менеджменту тестової документації є системи у вигляді WEB-додатків, а саме за використанням клієнтсерверної архітектури.
  • Item
    Програмний комплекс обліку роботи працівників логістичної компанії
    (Національний авіаційний університет, 2022-11) Чубарєв, Дмитро Миколайович
    Актуальність теми. Логістика – це наука, яка вивчає організацію процесу руху товарів і послуг від постачальника до споживача за оптимальними маршрутами, функціонування сфери обігу продукції, товарів, послуг, управління товарними запасами і провіантом, створення інфраструктури руху товару [3]. Логістика визначається як "процес планування, впровадження та контролю процедур ефективного та ефективного транспортування та зберігання товарів, включаючи послуги, та пов'язаної з ними інформації від місця походження до пункту споживання з метою відповідності вимогам замовника. Це визначення включає вхідні, вихідні, внутрішні та зовнішні рухи ». Системи обліку роботи працівників логістичної компанії – це набагато більше, ніж просто GPS стеження. Розумне програмне забезпечення для планування та оптимізації маршруту розраховує найбільш оптимальну дорогу та відображає його водію. Водії їздять уже не по наїті, а виходячи з певного маршруту, що значно скорочує пройдені кілометри таконтроль палива. Компанії, які раніше використовували папір та ручку для складання маршрутів, відправляли робочі завдання водіям смс, виявили, що насправді їм не потрібен такий великий парк машин. З'ясувалося, що оптимізовані маршрути дали змогу обслужити більше клієнтів за менший час та значно скоротити логістичну роботу. Щоранку йшов годинник на те, щоб підготувати всі завдання та маршрути, а потім розподілити їх між водіями. Термінові замовлення, які надходили протягом дня, лише ускладнювали роботу. Треба вирішувати якийсь водій ближче до замовника в даний момент? Після встановлення пристроїв GPS компанія отримала уявлення про місцезнаходження машин у режимі реального часу та про те, яке замовлення клієнта обробляється зараз. Також можна було бачити, який водій знаходиться найближче до клієнта, і термінові роботи прямували йому. Таким чином клієнт міг бути обслужений швидко, якісно та з мінімальним пробігом та часом. З економічної точки зору компаніям недоцільно розпочинати розробку свого рішення з нуля. Потрібно було б зробити і логістику, і програму для водія. Однак, якщо відомо, що GPS-логістика дозволяє використовувати як логістичне середовище, так і додаток для водія/кур'єра, що коштує лише 1 євро на місяць, то питання відпадає. Товар, який вдалося доставити покупцю вперше, викликає дискомфорт як в покупця, який отримав товар, і в кур'єрської компанії, якої доводиться шукати час, щоб доставити товар вдруге. У той же час, дивлячись на великі компанії з дуже великим автопарком і оборотами, що досягають мільйонів, вони часто взагалі не мають уявлення про те, де знаходяться їхні машини, не кажучи вже про замовлення в реальному часі. Тут на допомогу приходить додаток для водія/кур'єра, в якому вказана точна адреса та телефони клієнта, а за необхідності кур'єр може зателефонувати клієнту безпосередньо. За словами наших клієнтів, відсоток доставлених товарів збільшився на 20% із моменту впровадження рішення.
  • Item
    Програма автоматизації керування спортивно-оздоровчим комплексом
    (Національний авіаційний університет, 2022-11) Тєрєхов, Владислав Олегович
    В процесі популяризації здорового образу життя збільшилась кількість спортивних закладів. Тому актуальним є питання автоматизації роботи цих закладів. Комплексна автоматизація бізнес-процесів допоможе впоратися з цими завданнями і забезпечити сталий розвиток. Завдання автоматизації того чи іншого закладу сфери послуг визначаються його бізнес-процесами. Перш за все, це важливість персонального підходу до клієнта тому що, в спортивний зал клієнт йде за певною процедурою, і навіть до певного тренера. Відвідувач спортивного клубу оплачує послуги на суму декілька тисяч гривень і розраховує отримати за ці гроші індивідуальне обслуговування, розраховане саме на його потреби. Йому важливо час надання послуги, місце, фахівець, який надає послугу, а не просто «доступ» до тренажера. По-друге, тут важлива можливість забронювати послугу. По-третє, спортивні зали постійно розширюють спектр пропонованих послуг: групові, силові, танцювальні заняття, водні програми, послуги тренажерного залу, персональні тренування та інше. Це вимагає від програми автоматизації більшої гнучкості і можливості настройки в процесі експлуатації. Нарешті, спортивні зали працюють з клієнтами протягом, як правило, тривалого часу. Причому, чим більше період дії клубної картки, і вище відсоток продовження, тим послуга вигідніше для центру. Тому сьогодні, намагаючись закріпити клієнтів, спортклуби пропонують великий вибір послуг - сімейні, ранкові, дитячі карти, клубні річні карти, корпоративні карти, абонементи. І це теж система повинна враховувати, як на програмному, так і на апаратному рівні. Якщо ж говорити про окупність систем автоматизації в будь-яких видах послуг, в тому числі спортивних, то ефект дуже великий. Наприклад, такий факт: після впровадження автоматизації в гірськолижному комплексі надходження грошових коштів збільшується на 30-35%, що пояснюється, скажімо так, усуненням людського фактора. Звичайно, при автоматизації роботи спортивного клубу, в зв'язку з тим, що затребуваність послуги залежить від різних умов (багато що залежить від того ж тренера, наприклад), важче виокремити саме «системну» складову прибутку. Проте, і виключення зловживань з боку персоналу, і підвищення лояльності клієнта безпосередньо і відчутно впливають на прибутковість. Створення “програми автоматизації керування спортивно-оздоровчим комплексом” дозволить частково автоматизувати процес роботи, що збільшить прибутковість організації та лояльність клієнтів. Спортивно-оздоровчий комплексом здійснює фізкультурно-оздоровчу діяльність, а саме: проведення занять у групах з різних напрямків (фітнес, степ аеробіка, дитяча спортивна аеробіка, танці тощо), а також самостійні заняття у спортзалі під наглядом тренера, індивідуальні заняття з тренером. Як нове підприємство комплекс росте та розвивається. Ведеться постійний пошук перспективних напрямів діяльності, нових, ефективніших способів організації управління. Найбільш формалізованою сферою діяльності є робота з відвідувачами. Робота з постачальниками має менш постійний характер. Наприклад, разові закупівлі обладнання, разові послуги будівельних організацій. Постійнішими є закупівлі спеціального спортивного харчування, постачання чистої води. Взаємодія з іншими організаціями – це разові заходи, коли клуб запрошується для участі у змаганнях (наприклад федерацією аеробіки), взаємодіє з іншими клубами в інших містах, обмінюється аудіо-відео-інформацією, майстер-класи. Розвиток у нашій країні ринкових відносин, включення до світових інтеграційних процесів змушує вже сьогодні наближатися до вимог світових стандартів. Зростають вимоги до об'єктивної оцінки фінансового стану, становища підприємств, координації стратегій, що спрямоване на зниження фінансових ризиків та отримання конкурентних переваг.
  • Item
    Програмне забезпечення для створення онлайн - оголошень з продажу, покупки або обміну товарами та послугами
    (Національний авіаційний університет, 2022-11) Форостюк, Юрій Сергійович
    Актуальність даної роботи обумовлена тим, що дозволяє скоротити час пошуку товарів або послуг, як для виконавця і продавця, так і для покупця. Також необхідно зазначити, що дана система не призначена для використання одним замовником чи фірмою, а навпаки, може використовуватися декількома, тому що вона може гнучко налаштовуватися в залежності від потреб. Основними задачами, що розглядаються «ПЗ для створення онлайн - оголошень з продажу, покупки або обміну товарами та послугами», є: 1. Можливість редагування інформаційної спрямованості вебдодатку. 2. Спрощення пошуку, замовлення та додавання певних послуг для різних користувачів. 3. Спрощення пошуку, замовлення та додавання певних товарів для різних користувачів. Актуальність теми. Слідом за технологічним розвитком сучасного суспільства, пошук товарів чи послуг за допомогою паперових джерел (газети, журнали, білборди, рекламні оголошення і т.д.) втрачає свою актуальність в рамках зростання попиту на ринку. Таким чином, застарілі методи пошуку демонструють загальну неефективність та деяку відсталість, стосовно актуальності різних пропозицій, та їх доступність по місцезнаходженню. Програмне забезпечення онлайн-оголошень з плином часу стає більш актуальним, і все більше користувачів шукають в мережі Internet різні аналоги вебдодатків онлайн-оголошень, або шукають потрібні товари та послуги в різних соціальних мережах. Існуючі рішення дуже часто мають такі недоліки як: не повний функціонал онлайн-оголошень, перенавантаження рекламою, не зручним інтерфейсом, завищеною ціною на підвищення популярності оголошення, або мають інші недоліки, що не так помітні з першого погляду. Таким чином розробка доступного, надійного і повнофункціонального програмного забезпечення для створення онлайн-оголошень є актуальною задачею на даний момент. Мета і завдання виконання кваліфікаційної роботи. Мета кваліфікаційної роботи – розробка програмного забезпечення для створення онлайн оголошень. Для досягнення поставленої мети потрібно дослідити принципи роботи вебдодатків, а також перенести основну логіку оголошень на функціонал вебдодатку. Потрібно визначити які труднощі виникають в користувачів при використанні сервісів онлайн-оголошень. Проаналізувати існуючі програмні рішення, визначити наскільки вони відповідають потребам користувачів, порівняти їх функціонал, виділити переваги та недоліки. Розробити архітектуру та алгоритми програмного забезпечення, які будуть відповідати вимогам функціонування онлайн-оголошень, та якісно реалізувати поставлені задачі. Обрати середовище розробки, мови програмування, фреймворки та інші засоби для розробки програмного забезпечення.
  • Item
    Програмна система для захисту даних клієнтів страхової компанії в банківській сфері
    (Національний авіаційний університет, 2022-11) Приймак, Роман Сергійович
    Актуальність теми – на сьогоднішній день в умовах сучасних реалій, функціонування систем захисту інформації осіб та їх кредитних страхових даних стало через звичайно актуальним процесом. Банки розуміють необхідність оновлення систем безпеки до найсучасніших, та важливість слідкування за тенденціями на ринку безпеки. Визначення найбільш підходящого способу захисту інформації для кожного конкретного випадку є залежить від великої кількості факторів, але максимальну ефективність можна досягти виключно застосовуючи комплексний підхід до вирішення проблем. В сучасному інформаційному суспільстві захист персональних даних клієнтів банку – це вкрай важлива необхідність для успішного функціонування банку в конкурентному середовищі і роботи з клієнтами. Тому для успішного вирішення цього завдання банкам потрібно завжди бути в курсі останніх новинок захисту (як технічних, так і законодавчих) своїх даних і персональних даних своїх клієнтів, оскільки останнім часом атаки на банки для заволодіння базами даних стають все більш небезпечними. Банківська інформація, в тому числі персональні дані клієнтів банку, є основним об’єктом оперування, тому вона вимагає належного захисту на законодавчому, технологічному та управлінському рівнях. Перший розділ є теоретичним. В ньому подано стислу характеристику предметної області. Також приділено увагу особливостям предметної області, які впливають на організацію автоматизованої системи В другому розділі описано сутність задачі, показано її роль і місце в діяльності банку, а також описано зв'язки даної задачі з іншими задачами і наведено схему інформаційної моделі задачі. Третій розділ містить опис розробленої моделі з її подальшим описом, опис алгоритму захисту даних клієнтів та розробленого web-ресурсу.
  • Item
    Програмний модуль розпізнавання голосових повідомлень з використанням нейронної мережи за технологією глибокого навчання
    (Національний авіаційний університет, 2022-11) Мурашко, Владислав Дмитрович
    Сучасні інформаційні технології поступово розвиваються у всіх аспектах та напрямках. Цей процес впливає на наші повсякденні речі, наприклад, на бортовий автомобільний комп’ютер для збору й аналізу даних, надсилання інформації, також сприяє покращенню процесу обслуговування автомобіля. Ще один приклад це «розумний» будильник, який використовує додаткові датчики для аналізу фаз сну та вибирає оптимальний час для пробудження користувача. Достатньо перспективним є додавання голосового інтерфейсу до комп’ютеризованих систем, контроль промислової та побутової техніки. Одна з актуальних проблем, яку необхідно вирішити при розробці таких систем управління є проблема недостатньої точності розпізнавання голосових команд. Удосконалення зроблено в напрямку підвищення надійності, незалежності від індивідуальні особливості голосу, знижує негативний вплив фону та шуму на якість розпізнавання. Попит на такі системи зараз обмежений через недостатньо високі параметри та проблеми, пов’язані з темою безпеки голосування. Після аналізу попиту на використання голосового керування в домогосподарстві, наприклад промислових систем було вирішено спроектувати систему, який володіє достатніми параметрами для сприйняття та обробки мови. Щоб підвищити точність розпізнавання голосу системи було вирішено використовувати глибокі нейронні мережі (DNN), які в останні роки неодноразово демонстрував значні результати в процесах прогнозування, класифікації, розпізнавання образів, почерку і мови. Оскільки використання ГНМ та їх модифікацій у задачах розпізнавання мовлення є актуальним завданням сьогодення. Метою дослідження є підвищення точності розпізнавання голосу за допомогою існуючих нейромережевих методів і методів, які є запропоновані в роботі. Темою дослідження в цій роботі є процес розпізнавання голосу запропонований метод і розробка чат-бота під голосовим керуванням. Методи дослідження. Поставлені у роботі задачі вирішувалися шляхом проведення теоретичних та експериментальних досліджень. При аналізі можливостей збільшення показників точності в розпізнаванні голосу використано основні положення математичного аналізу та комп’ютерних технологій Google App Engine, DialogFlow, TensorFlow та платформи Google Cloud.
  • Item
    Імітаційна модель системи обслуговування з шкідливими запитами
    (Національний авіаційний університет, 2022-11) Портянко, Олена Олександрівна
    У повсякденному житті люди часто мають справу з процесом обслуговування або ж із системами, які виконують цю роль. Для дослідження процесів, які виконуються в таких системах, використовують математичні об’єкти, які називаються системами масового обслуговування. Такі системи дуже популярні та часто вживані вже протягом багатьох років. Їх використовують в багатьох галузях, наприклад, сфери обслуговування, магазини, банківські і державні установи, телефонні служби, аеропорти, вокзали, підприємства та інше. Кожна система з різноманіття систем має свій індивідуальний принцип обслуговування, який полягає в поведінці запиту в самій системі та поза нею, але глобально кожна з них схожа за складовими та суттю роботи, яку вони загалом всі виконують. Такі системи мають один або більше обслуговуючих каналів, які надають послуги запитам, які надходять до цієї системи. В ролі таких каналів можуть слугувати люди, які надають різні послуги, лінії зв’язку, різноманітні пристрої тощо. Діяльність таких систем обслуговування полягає в тому, щоб задовольнити потік з запитів, які надходять до системи масового обслуговування в випадкові проміжки часу. Обслуговування каналом кожного запиту займає деякий час під час якого він є зайнятим, а після оброблення канал звільняється і готовий до опрацювання наступного запиту, якщо такий є. Але потрібно також враховувати той факт, що до системи може надійти і шкідливий запит, як це й доволі часто трапляється у нашому повсякденному житті, який може вразити систему або ж навіть вивести її з ладу. Такий сценарій не є бажаним, але до нього слід бути готовим, адже це не нове явище, при такому ході подій канал, який вразить шкідливий запит, буде недоступний деякий час, він буде перебувати в режимі ремонту доти, доки він не буде полагоджений і не буде готовий до коректного функціонування. При цьому система буде малоефективна, адже якщо цей канал в системі один, то запити можуть накопичуватися в черзі тривалий час і не оброблятися вчасно або ж взагалі втрачатись, якщо ж канал не один, то така система теж не буде подавати багато надій, адже тим каналам необхідно буде справлятися не лише з своїми запитами, а й з тими, що могли б надходити на той канал обслуговування, що знаходиться на ремонті або ж якщо запитів буде мало, то багатьом каналам доведеться просто простоювати, що теж не дуже добре, але на відміну від попереднього випадку цей випадок більш вдалий, оскільки заявки не будуть втрачені. Схожих випадків є багато і зустрічаються вони нам дуже часто, тому доречно буде вивчити та дослідити режими функціонування систем обслуговування, розглянути типи шкідливих запитів, які можуть надійти до системи, різноманіття таких запитів та дії, які вони виконують. Одною з задач роботи було проведення обрахунків з обчислення ймовірностей потрапляння шкідливого запиту до системи обслуговування та виведення її з ладу, такі задачі відносяться до розділу теорії ймовірності - теорії масового обслуговування. Теорія масового обслуговування вивчає ефективність роботи каналів систем обслуговування, досліджує явища, які виникають у процесі опрацювання запиту та функціонування самої системи масового обслуговування, продуктивність та ефективність системи в цілому. Основною задачею роботи було зімітувати роботу системи масового обслуговування, на вхід якої надходять запити, серед яких можуть бути й шкідливі та розрахувати параметри ефективності такої системи, де значення будуть максимально точними до реальних.
  • Item
    Програмний засіб моделювання комбінаційних схем
    (Національний авіаційний університет, 2022-11) Шудря, Віталій Дмитрович_
    Комп'ютерна логіка охоплює логічні, математичні та технічні задачі, принципи та моделі цифрових систем. Комп'ютерна логіка включає безліч моделей і способів функціонування комп'ютерних систем та їх компонентів. Комп'ютерна логіка досліджує основні функції цифрових систем. Комп'ютерна логіка вивчає моделі, методи аналізу та синтезу логічних комбінаційних схем, цифрових автоматів, які є базовими логічними моделями сучасних цифрових систем контролю та управління. Фундаментальним елементом комп'ютерної системи є поняття автомата. Автомат – це математична модель технічної системи. У цьому випадку він трактується як «чорний ящик», що має кінцеве число входів і виходів, а також деяку кількість внутрішніх станів. Є безліч сфер управління які потребують високий рівень відповідальності, такі як: – ядерна промисловість; – хімічна промисловість; – комплекси виробничого призначення; – оборонні комплекси; – космічні комплекси. Успіх у роботі залежить від чіткості та злагодженості виконуваних дій, від можливості однозначної обробки інформації. Різний характер фізичних процесів, складний характер взаємодії викликають труднощі розробки, алгоритмізації і програмуванні завдань управління. Виникають труднощі, пов'язані із забезпеченням досягнення чіткості та структурованості. Для вирішення цих завдань використовується розроблений математичний апарат теорії автоматів за допомогою синтезу комбінованих схем. Синтез комбінованих схем зводиться до реалізації аналітичних виразів булевих функцій за допомогою логічних елементів. Один з методів синтезу цифрових автоматів з пам'яттю дозволяє звести завдання структурного синтезу вільного автомата з пам'яттю до синтезу комбінованих схем. Метод синтезу, в основі якого закладено цей принцип, був названий канонічним методом структурного синтезу автоматів з пам'яттю. Канонічний метод структурного синтезу оперує елементарними автоматами, які поділяються на два класи: – перший клас складають елементарні автомати, які називають елементами пам’яті; – другий клас складають елементарні комбінаційні автомати – логічні елементи. Для побудови та відладки комбінаційної схеми використовуються спеціалізовані програмні додатки, з можливостю графічного редагування та часової симуляції моделі. Мета кваліфікаційної роботи – реалізація програмного забезпечення моделювання комбінаційних схем для використання в побудові логічних схем цифрових систем. Галузь застосування – сфера розробки цифрових систем, підприємства та виробництва, наукова діяльність, освітня сфера. Структура та зміст теоретичної та практичної частини кваліфікаційної роботи. Кваліфікаційна робота складається зі вступу, трьох розділів та висновків до них.
  • Item
    Нейромережевий застосунок класифікації статичних і динамічних дактилем жестової мови
    (Національний авіаційний університет, 2022-11) Балицька, Ірина Андріївна
    Мова жестів є одним із найбільш популярних підходів у спілкуванні між людьми з вадами слуху (як вродженими так і набутими). На сьогодні в Україні за різними даними налічується більш ніж 100 тис. таких осіб. У сучасних реаліях це створює серйозні перешкоди для повноцінної комунікації глухих та слабочуючих людей з їх безпосереднім оточенням та обмежує їх адаптацію і спроби участі в широкому суспільному житті. Жестовою мовою називають спеціальний вид мовлення, який дає можливість позначати літери, слова та словосполучення окремими комбінаціями долонь та пальців рук. Жестова мова, яку використовують люди з особливими потребами, має свій словник і синтаксис, який суттєво відрізняється від усної/письмової мови. У світі жестомовних осіб існує власний «ручний» алфавіт – дактильний алфавіт, у якому кожна літера відповідає окремій комбінації пальців руки. У такий спосіб «промовляються» імена, географічні назви та слова, які не мають усталеного жестового позначення. Дактильний алфавіт складається із статичних та динамічних жестів. Статичний жест – це нерухома поза руки, показана людиною у певний момент часу, одночасно з тим динамічний жест являється послідовністю змінних поз руки. Дослідники активно вивчають методи розробки систем розпізнавання мови жестів в реальному часі. На відміну від задачі розпізнавання статичних жестів, що має ряд якісних практичних рішень, задача розпізнавання динамічних жестів не вирішена у повному обсязі тому є перспективним та актуальним науково-технічним завданням. Через те, що існуючі методи мають ті чи інші функціональні обмеження, дана область вимагає досліджень і розробки нових методів. Метою даної роботи є створення застосунку класифікації статичних та динамічних дактилем жестової мови. Такий застосунок допоможе людям з вадами слуху краще адаптуватися у суспільстві та дозволить ліпше соціалізуватися з оточуючими. Для досягнення заявленої мети необхідно виконати наступні завдання: 1) сформувати завдання класифікації дактилем та розглянути існуючі наукові дослідження та методи реалізації; 2) розробити алгоритм роботи програми; 3) написати код нейронної мережі та функцій комп’ютерного зору; 4) здійснити навчання та тестування нейронної мережі; 5) протестувати застосунок та перевірити коректність класифікації; 6) розробити інтерфейс користувача. Актуальність теми. На сьогоднішній день актуальність даної теми є значною, оскільки застосунків перекладу українських дактилем у відкритому доступі невелика кількість, незважаючи на наявність наукових праць та статей за цією темою. Застосунки класифікації дактилем мови жестів потрібні для полегшення спілкування між людьми з мовно-слуховими вадами та іншими, вони можуть застосовуватися для звичайного перекладу, а також для навчання. Об’єкт дослідження – процес класифікації статичних і динамічних жестів, що відповідають дактилемам українського алфавіту мови жестів із використанням нейронної мережі та комп’ютерного зору. Предмет дослідження – застосунок із використанням нейронної мережі, що реалізує класифікацію дактилем дактильного алфавіту. Методи дослідження – нейронні мережі, функції комп’ютерного зору, метод класифікації жестів. Кваліфікаційна робота складається з трьох розділів. Перший розділ присвячений аналізу предметної області та визначенню завдання до кваліфікаційної роботи. У другому розділі виконується проєктування застосунку. Третій розділ містить процес розробки застосунку та тестування
  • Item
    Засоби децентралізованого зберігання даних в технологіях ІоТ
    (Національний авіаційний університет, 2022-11) Ворона, Владислав Богданович
    Актуальність. За багатьма оцінками алгоритми розподіленого зберігання й обробки даних - один із найперспективніших напрямів у сфері технологій (разом із машинним навчанням (ML), інтернетом речей (IoT) і штучним інтелектом (AI)), що може мати вплив на наше життя, який можна порівняти з розвитком Інтернету та мобільних пристроїв на початку 2000-х років. За оцінками Всесвітнього економічного форуму, до кінця 2027-го року вже 10% світового ВВП зберігатиметься в блокчейні. Наразі розмір ринку розподіленого зберігання і обробки даних становить близько 230 млрд доларів, більшу частину якого займають фінансові операції. Зниження витрат, підвищення рівня безпеки та вища прозорість транзакцій - три головні сильні сторони блокчейна. У зв'язку з потребою банків, бізнесу і суспільства в цих трьох аспектах, будь-яка теоретична робота або розробка в цій галузі стає досить актуальною. Так само актуальність обґрунтована низькою вивченістю цього наукового напряму в Україні. Відкрито можливості для формування центру компетенцій у сфері децентралізованих технологій з метою подальшого їх застосування на корпоративному ринку і державних структурах у нашій країні. Об’єкт дослідження – процес симуляції IoT мережі з використанням технології блокчейн. Мета роботи – проведення тестування для забезпечення подальшої конфіденційності та безпеки інформації на основі застосування розподіленого зберігання та обробки даних в системах IoT. Предмет – сучасні системи розподіленого зберігання та обробки даних та способи передачі даних серед IoT мережі. Методи дослідження – технології систем управління проектами, порівняльний аналіз, методи симуляції розподілених систем. Здійснено дослідження моделювання роботи мережі IoT з використанням технології блокчейн на основі Proof of Work консенсусу. Також був проведений порівняльний аналіз різних конфігурацій мереж та налаштувань систем для отримання ефективних результатів роботи. Новизна роботи полягає в пошуку нових сценаріїв використання технології в інших галузях з метою вдосконалення систем обміну інформацією, забезпечуючи такі властивості: прозорість, незворотність, анонімність, децентралізованість. Практична значущість роботи полягає в можливості використання результатів дослідження для задач, пов'язаних з адаптацією блокчейна до IoT. Практичні значення отриманих результатів – просунення та популяризація технології блокчейн в повсякденне життя. Отримання ефективної конфігурації проектування мереж IoT. Апробація отриманих результатів. Симуляція проводилась на основі вже існуючої технології зі збереженням особливостей побудови мереж та характеристик пристроїв-учасників, що надає можливі видворити змодельовані дані в реальному житті. Прогнозні припущення про розвиток об’єкту та предмету дослідження – застосування напрацювань у створенні реальних мереж IoT з децентралізованим збереженням даних. Також технології зв’язку будуть розвиватися, становитися більш надійними, енергоефективними та доступнішими. Прикладом стає нові розробки RadioDoge з використанням HF/LoRaWAN.
  • Item
    Програмний модуль налаштування ПІД-регулятора для управління мобільною платформою в тривимірному просторі на основі прогнозуючої моделі
    (Національний авіаційний університет, 2022-11) Богдан, Богдан Сергійович
    Системи управління з ПІД-регуляторами в контурі управління становлять значний як користувальницький, так і дослідницький інтерес. Це визначається насамперед простотою конструкції регулятора, можливістю промислової реалізації, ясною функціональністю, і навіть можливістю реалізації мікропроцесорах. Крім того, ці пристрої мають хороший технічний потенціал, а саме: потужність управління, механічна стабільність, задовольняють критерію «ефективність-вартість». Поруч із переліченими перевагами ПІД-регулятори мають серйозний недолік, пов'язаний насамперед зі складністю настройки. Оскільки його пристрій має паралельно-з'єднані компоненти, що мають власні параметри регулювання, їх зміна має суперечливу дію на процес, що регулюється. Так, збільшення коефіцієнта посилення пропорційного ланки з одного боку веде до зменшення встала помилки системи, з другого – зменшує стійкість системи. Збільшення постійної часу інтегруючого ланки з одного боку зменшує перерегулювання, збільшує стабілізуючі властивості регулятора, знижує вплив перешкод, проте зволікає з процесом управління. Диференціюючий блок зменшує тривалість перехідного процесу, але збільшує ризик впливу високочастотних перешкод ефективності роботи системи. Незважаючи на те, що основні підходи до налаштування ПІД-регуляторів з'явилися більш ніж півстоліття тому, проте за даними [1] 90% всіх промислових ПІД-регуляторів функціонують з ефективністю нижче функціонально можливої. Провідні фірми виробники серій ПІД-регуляторів прагнуть впровадити у свої пристрої елементи інтелектуального налаштування, діагностики, виключити людину з процесу налаштування оптимальних параметрів регулятора. Мета роботи - алгоритм налаштування ПІД-регулятора на основі властивостей керованого процесу, що виключає вплив на його налаштування людини. 
  • Item
    Програмна система дистанційного керування побутовими приладами
    (Національний авіаційний університет, 2022-11) Кіслов, Олександа Ігорович
    Наплив пристроїв Інтернету речей (IoT) створив величезний попит на підключення всього до всього. Крім того, цей пульт дистанційного керування для побутової техніки дозволяє підключати ваші звичайні повсякденні прилади для керування ними за допомогою пульта. Все, що вам потрібно зробити, це підключити цю схему до будь-якої вашої побутової техніки (лампи, вентилятора, радіо тощо), і все готово. Система керування побутовою технікою (HACS) — це система, яка надає різноманітні послуги для дистанційного керування побутовою технікою, наприклад мікрохвильовою піччю, телевізором, дверима гаража тощо, за допомогою віддалених пристроїв, таких як мобільний телефон, настільний комп’ютер і кишеньковий пристрій. Система управління побутовою технікою управляється або мобільним телефоном, або долонею, або ПК. Вони з’єднані через протокол бездротової мережі (WAP), Інтернет або інтрамережу. Система HACS отримує команди від віддалених пристроїв, якими керує користувач. Система, у свою чергу, надсилає команди відповідним пристроям, які виконуватимуть дії. HACS відповідає за відстеження стану пристроїв. Якщо щось піде не так, він повідомить користувача, надіславши повідомлення на віддалені пристрої, а також у відділ екстреної допомоги, якщо це необхідно. Сьогодні все більше людей намагаються зробити свій будинок екологічно чистим. Розумний дім дозволяє користувачеві управляти споживаною енергією та збільшувати економію шляхом контролю освітлення, віконних покриттів, зрошення та моніторингу використання. Портативність і технології смартфона збільшили інтерес користувачів до керування своїми приладами з смартфони. Автоматизоване керування приладом дозволяє користувачам виконувати завдання до приходу додому. Система управління розумним будинком надає рішення для допоміжних технологій, особливо для людей з обмеженими можливостями та людей похилого віку, які використовують мобільні програми дистанційного керування. Згідно з повідомленням в [1], приблизно 72% респондентів сказали, що саморегульований термостат, а 71% сказали, що двері, які можуть бути заблокованими з віддаленого місця, були найважливішими функціями, коли справа доходить до найбажаніших пристроїв розумного дому. Дослідження «розумного дому» стали популярними, однак ця система не є зручною для деяких груп людей, таких як інваліди та люди похилого віку, через її складність і вартість. Використання зв'язку GSM призводить до додаткової оплати за кожне повідомлення, надіслане через мережу. Крім того, запропонована система повинна мати простий у використанні графічний інтерфейс для керування та моніторингу. Використання веб-сервера є найкращим вибором для подолання цієї проблеми, оскільки один веб-сайт може охоплювати користувачів на різних типах мобільних пристроїв, тоді як рідні програми потребують розробки окремої версії для кожного типу пристроїв. Це дослідження представляє систему управління розумним будинком, яка покращила б ручне управління домом. Потрібна менша кількість персоналу, одночасно підвищуючи загальну безпеку за рахунок інтеграції автоматичних побутових приладів на основі зчитування датчиків і кнопки інструкції користувача в розроблений інтерфейс веб-сайту. Автоматична функція, заснована на інформації датчика, дозволила системі керування працювати ефективно та ефективно. Концепція IP-мережевих додатків і пристроїв у домі дозволяє керувати побутовою технікою з будь-якого місця з ноутбука, мобільного телефону, планшета чи смарт-телевізора, за умови, що ці пристрої мають доступ до Інтернету. Веб-сайт забезпечує зручність для розробників і користувачів, особливо для людей з обмеженими можливостями та літніх людей. Це дослідження надає захищений паролем веб-сайт для вирішення проблеми безпеки. Крім того, проблему батареї можна подолати, додавши сонячний зарядний пристрій для підзарядки слабкої батареї. Цей контролер сонячної зарядки також можна використовувати як резервний ресурс під час відключення електроенергії.
  • Item
    Програмне забезпечення системи аналізу та обліку успішності школярів
    (Національний авіаційний університет, 2022-11) Макарьєв, Єгор Олександрович
    У сьогоденні програмне забезпечення систем аналізу та обліку успішності школярів розробляють переважно у вигляді веб-додатку через те, що доступ до таких сервісів має бути максимально швидким та простим. Можна виділити три програмних засобів систем аналізу та обліку успішності школярів: система електронних журналів і щоденників «e-journal.iea.gov.ua», електронні щоденники та журнали «e-schools.info», електронний журнал та електронний щоденник − online система для навчального процесу «ukrschools.com.ua». Кожен із виділених сервісів має свій унікальний набір функцій, свої переваги та недоліки. Зазвичай, вони надають наступні можливості користувачеві: створення документів тимчасового зберігання, таких як класний журнал, цифровий аналог щоденника, зручний доступ до розкладу уроків у режимі онлайн, збір освітньої статистики. Для проектування програмного забезпечення системи аналізу та обліку успішності школярів було обрано мову програмування Java із наступними фреймворками: Spring, Hibernate, Spring Boot, Spring Data, Spring MVC. Саме даний набір інструментів частіше всього використовуються для розробки backend частини на мові Java. Розробка проводилася в середовищі IntelliJ IDEA з інструментом автоматичної збірки проектів Maven. Для тестування було обрано фреймворки JUnit та Mockito. Була обрана система управління базами даних MySQL. Мова програмування Java було обрана через те, що це об’єктно-орієнтована мова програмування із сильною типізацією. Основний принцип даної мови програмування – можливість запуску програми на будь-якому пристрої. Це означає що написаний додаток на Java можна запустити на любому пристрої, де встановлене середовище виконання Java. Інтегрована середа розробки IntelliJ IDEA була обрана через те, що вона має зручні набори інтегрованих інструменти для рефакторингу коду, що дозволяють розробникам швидко реорганізувати свій код. Інструмент побудови та управління проектами Maven обрано через можливість даного інструменту автоматично завантажувати потрібні бібліотеки залежностей із репозиторію у вигляді JAR файлів та додавання їх до проекту. Фреймворк Spring обраний через те, що він представляє собою контейнер впровадження залежностей. Він реалізує принцип інверсії управління (IoC – Inversion of Control). Тобто Spring бере на себе функцію управління класами розробника та їх залежностями. ORM фреймворк Hibernate був обраний через те, що його ціль зв’язати об’єктно-орієнтоване програмування та реляційну базу даних. Hibernate полегшує взаємодію між розробником та базою даних у коді. Він має свою мову запитів – HQL (Hibernate Query Language). Її відміна від SQL полягає в тому, що в HQL запити будуються навколо назв об’єктів, змінних, тоді як в SQL вказується назви таблиць, колонок. Також Hibernate розуміє наслідування класів, а отже при виконанні запитів будуть враховуватися нащадки.
  • Item
    Геоінформаційна система аналізу і візуалізації даних трекінгу джерел поповнення енергії
    (Національний авіаційний університет, 2022-11) Ященко, Костянтин Анатолійович
    Люди завжди приділяли особливу увагу ремеслу навігації, так як одним з перших необхідних дій для поповнення ресурсів та й існування загалом було дослідження нових територій, спочатку локально, але потім перетікаючи в більш глобальний масштаб. Часом це здійснювалось з цікавості, часом з необхідності, але в результаті відкривання нових земель вело до розповсюдження та змішування культур та відкривало нові горизонти й можливості для взаємодії та обміну досвідом багатьох народів та цивілізацій. Люди покращували способи орієнтування та пошуку потрібного місця призначення. До способів орієнтування по «поверхневим» природним чинникам, як от положення зір на нічному небі чи сторона росту моху на стовбурі дерева, додаються нові, в тому числі й з використанням штучних інструментів, створених людиною. Ці інструменти, такі як найпростіші компаси та мапи, що в тандемі дають непогану систему навігації, пройшли довгий шлях відточування точності використання, способів створення та з часом зазнали сильної модернізації. Тепер, завдяки електроніці сучасна навігація майже повністю перейшла в цифровий вигляд, а враховуючи також Інтернет, яким охоплена велика частина Земної кулі, синхронізація та передача даних, які потрібні для орієнтування по тих чи інших критеріях, будь то звичайна мапа автомобільних доріг чи аналітично вивірена мапа споживачів певних товарів вжитку, для маркетологів здійснюється майже миттєво, а можливості такого орієнтування доступні навіть рядовому користувачеві. Важливу роль в цифровій навігації відіграє спеціальне програмне забезпечення, яке орієнтоване на відповідне оброблення та зручне подання користувачеві географічної інформації різного типу й призначення – GIS (Geographic Information System, ГІС – геоінформаційна система). Даний дипломний проєкт виконується з метою створення власної ГІС, що орієнтована на пошук підходящого джерела поповнення енергії на основі даних трекінгу для певного споживача електроенергії, наприклад електромобілю. ГІС зможе зекономити кінцевому користувачеві багато часу, нервів, та, що головне – лаконічно надати потрібну інформацію про найближче від користувача сумісне джерело для підзарядки електромобіля.
  • Item
    Інтернет-портал агрегації та візуалізації даних про основні події в Україні
    (Національний авіаційний університет, 2022-11) Безвіконний, Олексій Володимирович
    Засоби масової інформації та інформаційно-комунікаційні технології відіграють важливу роль в житті сучасної людини і виступають як один із основних чинників, які сформували нинішнє покоління. Новини певного міста, країни та світу мають неабияке значення для кожного з людей. Щоб тримати під контролем всі події, що відбуваються в житті, і вміло керувати власним часом, необхідно бути в курсі того, що відбувається навколо. Найшвидше дізнатися усі актуальні новини можна в інтернеті. Інтернет є одним із засобів створення та розповсюдження інформації. Мережа дедалі більше розвивається і висвітлює практично всі галузі життєдіяльності людини. Для розповсюдження інформації в інтернеті існують веб-сайти. Веб-сайт – це інформаційна одиниця в інтернеті, ресурс з веб-сторінок, які об'єднані спільною темою та пов'язані між собою за допомогою посилань. В наш час веб-сайти стали невід'ємною частиною переважної більшості людей, адже саме в мережі ми проводимо чималу частину свого життя. Лідерами з усіх сайтів названі портали новин, які відвідує величезну кількість людей. Інформація – це головна цінність у сучасних реаліях. Завдяки появі інтернету у мільйонів людей по всьому світу з'явилася чудова можливість дізнаватися про новини та корисну інформацію, відвідуючи інформаційні інтернет-портали. Інформаційний сайт – ресурс, що постійно оновлюється та містить величезну кількість інформації на конкретні теми. Сайт може висвітлювати такі теми як: політика, новини, світ, бізнес, погода, історія, тощо. Новинні веб-сайти дозволяють бути в курсі найважливіших подій у різних галузях та сферах: суспільство, економіка, культура, спорт та ін. На таких сайтах публікуються актуальні та корисні матеріали, з якими можна ознайомитись у будь-який час доби. Для цього можна скористатися будь-яким гаджетом – комп'ютером, планшетом чи смартфоном. Таким чином, ви зможете черпати інформацію під час обідньої перерви на роботі, їдучи в метро, або сидячи в кафе. Також у такому сайті можуть створюватись форми реєстрації та форуми для спілкування відвідувачів сайту. Важливим є те, що ресурс повинен постійно оновлюватися та вміщувати велику кількість інформації, наочно представленої, щоб відвідувач не тільки прочитав дані, які шукав, але й зацікавився та відвідував цей сайт якнайчастіше. Веб-сайти новин відіграють життєво важливу роль у навчанні та інформуванні мас про останні оновлення, поточні події по всьому світу. Сучасні люди не мають так багато часу, щоб читати друковану газету з вчорашніми подіями, тому вони завжди стежать за веб-порталами або електронними ЗМІ, щоб отримати останні новини. Інтернет-сайти новин та соціальні мережі можуть надавати найшвидші оновлення новин.
  • Item
    Програмний засіб системи цифрового документообігу засобами .NET CORE
    (Національний авіаційний університет, 2022-11) Горалік, Ростислав Миколайович
    Система цифрового документообігу не є чимось новим чи революційним. Перші такі застосунки були створені відразу після винайдення людиною обчислювальної техніки. Проте щороку з’являються безліч аналогів, які реалізують новий функціонал чи удосконалюють вже існуючий. На перший погляд це може здатися дивним, адже за такий тривалий термін можливо створити ледве не ідеальну систему. Тоді чому так багато аналогів на ринку і їх обсяг збільшується щороку? Насправді тут немає нічого дивного, ми живемо в епоху бурхливого розвитку і системи цифрового документообігу не стали виключенням. Від звичайних документів в державних установах до цифрових чеків в магазинах. Всюди необхідні системи які будуть керувати документами та даними, обробляти їх та надсилати іншим. Такі процеси зумовлені зміною вимог до цих систем та загальним розвитком техніки. Людство постійно прагне до розвитку та покращення всіх можливих аспектів життя. Через це виникають нові потреби та вимоги до цифрового документообігу. І єдина можливість задовольнити їх - це пристосовуватися та розробляти нові рішення, використовуючи передові технології. Так ефективніші бази даних, швидші алгоритми та сучасні методики значною мірою покращують ефективність систем. Також дуже важливою лишається проблема інтеграції та кооперації різних систем. Адже неможливо створити ідеальну систему, яка задовільнить потреби всіх можливих користувачів. Для кожної сфери життя необхідно враховувати свої вимоги та певні умовності. Також це створює надлишок функціоналу, що буде лише сповільнювати роботу системи. Але, завдяки використовуванню загальноприйнятих стандартів та спрощенню процесів інтеграції між системами, з’явиться можливість приєднувати одні системи до інших. Такий підхід значно розширить можливості системи. Не потрібно вивантажувати документ з однієї системи та редагувати для того щоб вірно відправити його до іншої. Натомість автоматизовані процеси самі можуть конвертувати уніфіковані дані та обробити їх відповідно до вимог різних систем. Процеси автоматизації та уніфікації даних можуть зменшити витрати на розв'язання задач, не пов'язаних з обслуговуванням. Також це один з перших можливих кроків для створення передової цифрової держави. Адже основа держави це в першу чергу дані які треба передати та обробити. Так кожна людина витрачає значну частину свого часу на черги в державні органи і структури, заповнюючи купу бюрократичних анкет та бланків. Натомість весь цей час можна витратити на саморозвиток чи інші важливі справи, просто залишити всі ці труднощі на комп’ютерні системи. Інтеграція різних систем безумовно є дуже важливою складовою великих систем. Проте надійність такої системи також має бути на високому рівні. Адже від якості створеної системи можуть залежати цілі сфери життя людей. Наприклад збій в документообігу банківської системи, не лише наражає їх на фінансові збитки, а також в цілому піднімає рівень недовіри населення до банківської сфери. Тоді як збій в документообігу медичної системи взагалі загрожує життю людей.
  • Item
    Система керування взаємовідносинами з клієнтами засобами фреймворку Django
    (Національний авіаційний університет, 2022-11) Лузанов, Євген Олександрович
    На сьогоднішній компанії займаються оцифруванням документів для покращення продуктивності усіх процесів всередині та зовні компанії. У процесі, кожен для себе виявив важливі причини для оцифрування: Підвищення продуктивності. Цифрові дані добре доступні для пошуку, швидко доступні та легко передаються, що сприяє кращим і швидшим робочим процесам. Залежно від того, на чому зосереджена компанія, стає можливим збільшити обсяг виробництва за допомогою тих самих ресурсів. Наприклад, паперовий документ, який можна знайти в середньому за 12 хвилин, тепер можна отримати за секунди , обробити та доставити протягом 1/10 нецифрового часу. Таким чином оцифрування документів, дозволяє досягти 10-кратного підвищення продуктивності, без скорочення перерви. Оптимізація діяльності. Завдяки сучасним технологіям кожен може мати доступ і співпрацювати в реальному часі. Тому, це не лише наявність цифрової версії документа замість фотокопіювання. Основні переваги спрощених оцифрованих операцій походять від миттєвого та практично універсального доступу до інформації, швидкого аналізу, управління проектами та співпраці, відстеження часу, не використовуючи жодного аркуша паперу. Зниження витрат. Темною стороною «підвищення продуктивності» є «зниження витрат». Так, можливо зробити більший обсяг роботи з тією ж кількістю ресурсів, а також може знадобитися досягти тих самих результатів з меншими ресурсами. Експертна сторона компанії може виявитися екзистенційно важливою. Оцифрування може допомогти відмовитися від обробки, оновлення та зберігання паперових документів із потенційно значним скороченням витрат на персонал, зберігання та транспортування.  Підвищення ефективності. Оптимізовані операції з вищою продуктивністю та меншими витратами призведуть до більш гладкої та ефективної роботи компанії. Хоча оцифрування само по собі може призвести до 9 підвищення ефективності, також можливо використовувати процес оцифрування як унікальний шанс проаналізувати та підвищити ефективність різних функцій, наприклад виробництво та логістика, запити та підтримка клієнтів, продажі та маркетинг тощо.  Посилена безпека. Цифровий документ можна відстежувати, і контролювати, хто має до нього доступ. Для збереження конфіденційності можна встановити робочі процеси та індивідуальні дозволи. Можна встановити кілька копій, для впевненості, що документи ніколи не будуть втрачені. Та навпаки, інформація, що зберігається в паперових форматах, піддається розкладанню, або через природні причини, або через нещасний випадок. Одним з найкращих способів оцифрування бізнесу є використання систем керування взаємовідносинами з клієнтами або Customer Relationship Management(CRM). За своєю суттю, управління взаємовідносинами з клієнтами (CRM) — це всі дії, стратегії та технології, які компанії використовують для керування взаємодією зі своїми поточними та потенційними клієнтами. CRM допомагає компаніям будувати відносини зі своїми клієнтами, які, у свою чергу, створює лояльність і утримання клієнтів. Оскільки лояльність клієнтів і дохід є якостями, які впливають на дохід компанії, CRM — це стратегія управління, яка призводить до збільшення прибутку для бізнесу. У своїй основі, інструмент CRM створює простий користувальницький інтерфейс для збору даних, який допомагає компаніям розпізнавати клієнтів і спілкуватися з ними масштабованим способом.
  • Item
    Програмний засіб управління елементами IoT
    (Національний авіаційний університет, 2022-11) Ахмедова, Каміла Михайлівна
    Актуальність теми. Інтернет речей (Internet of Things) – це мережа пов’язаних фізичних об’єктів (речей), які мають індивідуальні ідентифікатори та можуть взаємодіяти між собою без втручання ззовні, спілкуючись через Інтернет. Пристрої Інтернету речей збирають і діляться даними з іншими пристроями, системами та програмами, а також «спілкуються» з людьми та іншими речами, до яких вони підключені. по своїй сутті є мережею мереж, До пристроїв ІоТ відносяться мільярди пристроїв по всьому світу. Вони об’єднуються в єдину мережу, де відбувається обмін даними, обробка, аналітика та керування процесами, таким чином формується самостійна екосистема, що потребує мінімального втручання людини. Екосистем здатна приймати рішення та керувати об’єктами в залежності від їх призначення. На сьогоднішній день, пристрої мережі IoT активно впроваджують у сферу охорони здоров’я. Пристрої з Інтернету речей зробили можливим віддалений моніторинг в здоров'я пацієнтів, розкриваючи потенціал для забезпечення їх безпеки і здоров'я, а також надаючи лікарям можливість надавати високоякісну медичну допомогу. Серед багатьох доступних медичних пристроїв IoT: ті, які забезпечують дистанційний моніторинг температури для вакцин; засоби передачі медичних даних; датчики якості повітря; відстеження ефективності препарату; збір даних життєвоважливих показників; монітори сну; технологія нагадування про поповнення ліків; біометричні сканери дистанційного догляду; і інструменти для сну та безпеки для немовлят. IoT змінив життя людей, особливо пацієнтів із захворюваннями, для яких вимірювання показників є критично важливим для життя. Про будь-які порушення або зміни в організмі, механізм оповіщення надсилає сигнали самому пацієнту та відповідним медичним працівникам. Повністю автономні бездротові системи моніторингу стану здоров'я можуть мати багато корисних застосувань. Серед таких застосувань – вимірювання рівня глюкози для діабетиків. Діабет є серйозною проблемою охорони здоров'я. Згідно з доповіддю ВООЗ, кількість людей, хворих на діабет, перевищила 422 мільйони, а в 2012 році понад 1,5 мільйона людей померли 8 від діабету. ВООЗ віднесла діабет до першої десятки причин смертності. Діабет має серйозні наслідки для благополуччя людини і суспільства. На жаль, досі не існує відомих постійних ліків від діабету. Однак, одним із рішень цієї проблеми є постійне вимірювання рівня глюкози в крові та замикання циклу відповідною доставкою інсуліну. Таким чином, глюкометри, що під’єднані до мережі Інтернету речей, оснащені системами сповіщень, можуть допомогти пацієнтам вжити коригувальних заходів, таких як рішення про дієту, фізичні вправи та час прийому ліків. Виходячи з проведених досліджень, було прийняте рішення створити програмний засіб для управління інсуліновою помпою за допомогою мови програмування Dart у поєднанні із фреймворком Flutter. Представлена робота полягає в розробці мобільного застосунку для керування пристроєм IoT та представлення даних про рівень глюкози, температуру тіла та контекстні дані (наприклад, темпер, зрозумілій кінцевим користувачам, таким як пацієнт та лікар.