Навчально-методичні комплекси кафедри екології
Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/44440
Browse
Recent Submissions
Item Навчально-методичний комплекс з дисципліни "Екологічна стандартизація та сертифікація"(Національний авіаційний університет, 2023-12) Черняк, Лариса Миколаївна; Падун, Алла Олексіївна; Cherniak, Larysa Mykolaivna; Padun, Alla OleksiivnaДана навчальна дисципліна є теоретичною основою сукупності знань та вмінь, що формують профіль фахівця в галузі природничих наук. Метою навчальної дисципліни «Екологічна стандартизація та сертифікація» є надання майбутнім фахівцям знань з основних концептуальних засад організації стандартизації і сертифікації в екології та формування практичних навичок у цій сфері. Завданнями навчальної дисципліни є: - вивчення основних видів нормативних документів та порядку їх розробки; - вивчення механізмів діяльності міжнародних та європейських органів із стандартизації та стандартів з якості і охорони навколишнього середовища; - засвоєння навичок роботи зі стандартами у галузі охорони навколишнього природного середовища; - вивчення та застосування на практиці стандартів з якості води, повітря, грунту та з методів визначення забруднюючих речовин в них - вивчення загальних положень сертифікаційної діяльності; - вивчення механізмів діяльності міжнародних та європейських організацій з сертифікації; - оволодіння навичками планування та проведення сертифікації систем менеджменту якості та екологічного менеджменту.Item Навчально-методичной комплекс з дисципліни "Біогеохімія"(Національний авіаційний університет, 2023-10) Бовсуновський, Євген Олексійович; Bovsunovsky, Yevhen OleksiiovychДана навчальна дисципліна є теоретичною основою сукупності знань та вмінь, що формують профіль фахівця в галузі природничих наук. Метою навчальної дисципліни «Біогеохімія» є навчання студентів основам загальної організації біогеохімічних ланцюгів та їх динаміки в умовах природного стану екосистем та техногенного навантаження, засвоєння навичок всіх етапів біогеохімічних досліджень, засвоєння біогеохімічних складових у складі головних регіональних екологічних проблем України. Завданнями навчальної дисципліни є вивчення: хімічного складу живих організмів у відповідності до складу шарів літосфери, гідросфери, атмосфери; впливу геохімічної спеціалізації компонентів навколишнього середовища на екологічний стан біоценозів; ролі живих організмів, живої речовини та живої матерії у міграції та кругообігу хімічних елементів; міграційної здатності хімічних елементів у природному середовищі та методів визначення коефіцієнтів їх міграції; біогеохімічних ланцюгів на територіях з екологічними проблемами.Item Навчально-методичний комплекс з дисципліни "Техноекологія"(Національний авіаційний університет, 2023-11) Бовсуновський, Євген Олексійович; Bovsunovsky, Yevhen Oleksiiovych; Черняк, Лариса Миколаївна; Cherniak, Larysa MykolayivnaДана дисципліна узагальнює теоретичні знання та практичні навички, отримані здобувачами на попередніх курсах, та забезпечує їх методичним апаратом та вміннями необхідними для виконання безпосередніх прикладних завдань у сфері професійної діяльності, зокрема для збереження екологічної безпеки та балансу в техноекосистемах. Метою дисципліни є надання майбутнім фахівцям екологічного профілю, науково-теоретичних знань і практичних навиків з проектування технологічних процесів з урахуванням збереження та захисту довкілля, закономірностей створення технологічних циклів та виробничих підприємств, засвоєння основних сучасних концепцій та технологічних підходів до конфігурації індустріальних видів діяльності, спрямованих на зменшення забруднення і збереження природних ресурсів на локальному рівні. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: вивчення закономірностей взаємодії природної та технічної систем; визначення пріоритетних напрямків розвитку техноекосистеми; вивчення інженерних методів проектування виробничих ліній із забезпеченням екологічної безпеки; визначення оптимальних способів управління якістю навколишнього природного середовища на базі сучасних досягнень науки і техніки; формування у майбутніх фахівців сучасної екологічної свідомості при розв’язанні проблем техногенної та екологічної безпеки.Item Навчально-методичний комплекс з дисципліни "Обгрунтування екологічних проєктів"(Національний авіаційний університет, 2021-07) Тихенко, Оксана Миколаївна; Явнюк, Андріан Андріанович; Tykhenko, Oksana Mykolayivna; Yavniuk, Andrian AndrianovychДана навчальна дисципліна є важливим компонентом сукупності знань та умінь фахівця у галузі екології та охорони навколишнього середовища. Метою навчальної дисципліни «Обґрунтування екологічних проектів» є опанування сучасних підходів щодо обґрунтування, розробки та оцінювання ефективності екологічних проектів. Завданнями навчальної дисципліни є: - отримання на базі практичного та теоретичного матеріалу професійних навичок щодо методологічних підходів та теоретично-практичних засад у природничій галузі для розробки екологічних проектів; - обґрунтування доцільності використання набутих знань як надійного інструменту інноваційного розвитку та підвищення ефективності екологічної діяльності; - оцінювання можливих ризиків при реалізації екологічних проектів та розроблення заходів з їх мінімізації.Item Навчально-методичний комплекс з дисципліни "Оціна впливу на довкілля"(Національний авіаційний університет, 2021-06) Гай, Анжела Євгенівна; Дудар, Тамара Вікторівна; Guy, Anzhela Yevhenivna; Dudar, Tamara ViktorivnaНавчальна дисципліна «Оцінка впливу на довкілля» є теоретично-практичною основою сукупності знань та вмінь, що формують екологічний профіль фахівця у галузі природничих наук і спрямована на опанування правових та організаційних засад оцінки впливу на довкілля, що забезпечують запобігання шкідливого впливу на компоненти довкілля, дотримання норм екологічної безпеки, охорони довкілля, раціонального використання і відтворення природних ресурсів, у процесі прийняття рішень про провадження господарської діяльності з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів. Метою навчальної дисципліни «Оцінка впливу на довкілля», у контексті спеціальності з урахуванням вимог чинного законодавства, стандарту вищої освіти (освітньої програми), є оволодіння методологічними, нормативно-правовими та методичними засадами оцінки впливу на довкілля, особливостями її практичної реалізації в Україні та інших країнах, забезпечення формування навичок застосування екологоправових норм у процедурі ОВД, методик організації, проведення оцінки впливу на довкілля і підготовки матеріалів з ОВД. Завданнями навчальної дисципліни є: - опанування методологічних, нормативно-правових та методичних засад оцінки впливу на довкілля у процесі прийняття рішень щодо впровадження господарської діяльності; - обґрунтування доцільності використання набутих знань як надійного інструменту системного аналізу якості навколишнього середовища; - оцінювання можливих ризиків при реалізації планової діяльності та розроблення заходів з їх мінімізації; - комплексне урахування особливостей практичної реалізації процедури оцінки впливу на довкілля; - володіння основами еколого-експертної оцінки впливу на довкілляItem Навчально-методичний комплекс з дисципліни "Транспортна екологія"(Національний авіаційний університет, 2022-05) Черняк, Лариса Миколаївна; Дмитруха, Тетяна Іллівна; Cherniak, Larysa Mykolayivna; Dmytrukha, Tetiana IllivnaДисципліна «Транспортна екологія» є важливим компонентом сукупності знань та умінь фахівця у галузі екології та охорони навколишнього середовища. На базі здобутих знань і умінь з дисципліни «Транспортна екологія» майбутні фахівці екологи зможуть визначити обсяги, механізми й наслідки впливу на довкілля та здоров’я людини транспортних підприємств, особливості користування транспортними об'єктами, а також проводити комплексну оцінку екологічної ситуації в місцях розташування транспортних підприємств. Метою викладання дисципліни є надання здобувачам теоретичних і практичних знань щодо характеру й масштабу впливу транспорту на навколишнє середовище; дослідження перспективних напрямків розвитку транспорту з урахуванням його можливої екологізації. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: формування екологічної свідомості у фахівців в галузі транспортних технологій, яка ґрунтується на глибокому знанні характеру взаємодії різних видів транспорту й елементів біосфери, впливу різних факторів на навколишнє середовище.Item Навчально-методичний комплекс з дисципліни "Системний аналіз якості навколишнього середовища"(Національний авіаційний університет, 2021-07) Матвєєва, Ірина Валеріївна; Радомська, Маргарита Мирославівна; Matvieieva, Iryna Valeriivna; Radomska, Marharyta MyroslavivnaМісце дисципліни «Системний аналіз якості навколишнього середовища» в системі пов’язане з її фундаментальним значенням у професійній підготовці здобувачів освіти. Отримані професійні знання дозволять майбутнім фахівцям розробляти та оцінювати ефективність методів охорони біосфери від забруднення з урахуванням національних і міжнародних нормативних документів. Дисципліна «Системний аналіз якості навколишнього середовища» сприяє формуванню у студентів системного наукового мислення і набуття практичних навиків аналізу складних біологічних та техногенних систем. Метою дисципліни є навчання студентів основам теорії та методам оцінки явищ та процесів біологічного та техногенного походження, що відбуваються в довкіллі з точки зору їх впливу на якість навколишнього середовища та його окремих компонентів. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є одержання знань для вирішення таких задач: - проводити спостереження за станом навколишнього середовища; - оцінювати фактичний стан оточуючого середовища; - відтворювати процеси і явища як цілісну систему та виявляти системні закономірності, - враховувати і передбачати можливі взаємозв'язки елементів системи (підсистем), - розробляти рекомендації щодо методів очищення викидів в атмосферу і гідросферу з урахуванням впливу екологічних факторів, а також оцінювати ефективність очищення ґрунту, повітря, води в конкретних умовах; - враховувати соціальні та економічні аспекти охорони біосфери; - застосовувати національні та міжнародно-правові принципи охорони довкілля.Item Навчально-методичний комплекс з дисципліни "Методологія прикладних досліджень у сфері екології"(Національний авіаційний університет, 2021-06) Тихенко, Оксана Миколаївна; Павлюх, Леся Іванівна; Tykhenko, Oksana Mykolayivna; Pavliukh, Lysya IvanivnaДана навчальна дисципліна є теоретичною основою сукупності знань та вмінь, що формують профіль фахівця в галузі природничих наук та науковій сфері. Метою навчальної дисципліни «Методологія прикладних досліджень у сфері екології» є навчання студентів теорії і практики проведення наукових досліджень, методики, методології і організації наукових досліджень, допомогти студентам оволодіти технікою проведення експериментів, підготувати їх до самостійного виконання наукових досліджень, ознайомити з особливостями та формами представлення наукових робіт; надати досвід: систематизації одержаних результатів досліджень, формулювання висновків і положень виконаної наукової роботи, представлення результатів наукових досліджень. Завданнями навчальної дисципліни є: - розуміння фундаментальних і прикладних аспектів наук про довкілля; - здатність застосовувати нові підходи до аналізу та прогнозування складних явищ, критичного осмислення проблем; - отримання на базі практичного та теоретичного матеріалу професійних навичок щодо проведення та представлення результатів наукових дослідженьItem Навчально-методичний комплекс з дисципліни "Методологія оцінювання екологічних ризиків"(Національний авіаційний університет, 2021-06) Міхєєв, Олександр Миколайович; Mikheev, Oleksandr MykolayovychДана навчальна дисципліна є теоретичною основою сукупності знань та вмінь, що формують профіль фахівця в галузі природничих наук. Метою навчальної дисципліни є формування у студентів знань з оцінювання ризиків сучасного стану довкілля, функціональних засад оцінювання ризиків, їх класифікації, кількісної оцінки та принципів сприйняття і управління екологічними ризиками. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: - вивчення та засвоєння основних зв’язків характеристики стану довкілля з методами оцінювання екологічних ризиків; - вивчення та засвоєння видів небезпеки, їх джерел та факторів і ситуацій, що потребують аналізу ризиків; - вивчення та засвоєння концептуальних засад теорії і практики оцінювання ризиків, їх кількісної оцінки та нормування рівнів чинників, що мають поріг дії і безпорогову дію; - вивчення та засвоєння стратегії сприйняття і управління екологічними ризиками.Item Навчально-методичний комплекс з дисципліни "Методи захисту навколишнього середовища"(Національний авіаційний університет, 2021-06) Міхєєв, Олександр Миколайович; Mikheev, Oleksandr MykolayovychДана навчальна дисципліна є теоретичною основою сукупності знань та вмінь, що формують профіль фахівця в галузі природничих наук. Метою навчальної дисципліни є інформуванн я студентів щодо існуючих методів та засобів захисту біосфери та її косних та біотичних складових. Завданнями навчальної дисципліни є набуття студентами теоретичних знань та практичних навичок в області застосування методів та засобів захисту біосфери та її косних та біоти чних складових. Результати навчання, які дає можливість досягти навчальна дисципліна. -використовувати принципи управління, на яких базується система екологічної безпеки; -уміти користуватися існуючими нормативами щодо припустимих рівнів забруднення; -уміти застосовувати сучасні методи та технології планування і організації технологічного процесу з урахуванням методів охорони та захисту довкілля; організації і контролю виконання природоохоронних заходів на виробництві.Item Навчально-методичний комплекс з дисципліни "Екологічна безпека авіапідприємств"(Національний авіаційний університет, 2021-06) Маджд, Світлана Михайлівна; Черняк, Лариса Миколаївна; Madzhd, Svitlana Myhaylivna; Cherniak, Larysa MykolayivnaДана навчальна дисципліна є теоретичною та практичною основою сукупності знань та вмінь, що формують профіль фахівця в галузі природничих наук. Метою викладання дисципліни є формування у студентів теоретичних знань та практичних навичок для вирішення проблем екологічної безпеки експлуатації, обслуговування та поточного ремонту авіаційної техніки. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: - вивчення та засвоєння основних закономірностей взаємодії авіатранспортних процесів з навколишнім середовищем; - вивчення та засвоєння пріоритетних напрямів забезпечення екологічної безпеки в авіатранспортних процесах; - вивчення та засвоєння найбільш ефективних шляхів виконання екологічних вимог авіаційних підприємств для забезпечення їх екологічної безпеки.Item Навчально-методичний комплекс з дисципліни "Оцінка ефективності природокористування"(Національний авіаційний університет, 2022) Радомська, Маргарита Мирославівна; Падун, Алла Олексіївна; Явнюк, Андріан Андріанович; Radomska, Marharyta Myroslavivna; Padun, Alla Oleksiivna; Yavniuk, Andrian AndrianovychМісце дисципліни в системі професійної підготовки фахівця. Дисципліна «Оцінка ефективності природокористування» є важливим компонентом сукупності знань та умінь фахівця у галузі екології та охорони навколишнього середовища. На базі здобутих знань і умінь з дисципліни «Оцінка ефективності природокористування» майбутні фахівці екологи зможуть давати оцінку діяльності підприємств та адміністративних одиниць з точки зору їх впливу на довкілля, а також планувати заходи для покращення відповідних показників. Метою викладання дисципліни є надання здобувачам базових теоретичних і практичних знань щодо оцінки впливів виробничих об’єктів на довкілля, методів порівняльного аналізу та визначення екологічної ефективності. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є викладення принципів екологічної оцінки, критеріального аналізу в екології та економічних аспектів природокористування.Item Навчально-методичний комплекс з дисципліни "Природоохоронне законодавство"(Національний авіаційний університет, 2023) Якименко, Ганна Миколаївна; Саєнко, Тетяна Василівна; Yakymenko, Hanna Mykolayivna; Saienko, Tetiana VasylivnaМісце дисципліни в системі професійної підготовки фахівця. Дана навчальна дисципліна є теоретичною та практичною основами сукупності знань та вмінь, що формують профіль фахівця в галузі природничих наук. Метою навчальної дисципліни «Природоохоронне законодавство» формування у студентів бази теоретичних знань з природоохоронного законодавства та навичок практичного застосування в природоохоронній діяльності отриманих знань з екологічного права. Завданнями навчальної дисципліни є: - формування цілісного уявлення про природоохоронне законодавство; - опанування еколого-правової термінології; - вивчення структури природоохоронного законодавства; - визначення відносин, які виникають між суб’єктами екологічного права; - оволодіння положеннями міжнародних стандартів і регламентів з екологічного права; - формування навичок тлумачення та застосування норм екологічного права; - засвоєння прикладів виступу позивачем і відповідачем в судах за екологічними справами; - опанування кейсів досудового врегулювання екологічних спорів; - вміння визначати дії, що суперечать вимогам екологічного законодавства України, та коригувати систему екологічного управління організації для приведення її діяльності у відповідність нормам природоохоронного права.Item Навчально-методичний комплекс з дисципліни "Радіоекологія"(Національний авіаційний університет, 2021) Матвєєва, Ірина Валеріївна; Дудар, Тамара Вікторівна; Matvieieva, Iryna Valeriivna; Dudar, Tamara ViktorivnaМісце дисципліни в системі професійної підготовки фахівця. Дана навчальна дисципліна є теоретичною основою сукупності знань та вмінь, що формують профіль фахівця в галузі природничих наук. Метою навчальної дисципліни «Радіоекологія» є отримання студентами знань про радіонукліди (природні та штучні), їх властивості, поведінку в довкілля, джерела надходження радіоактивних речовин у біосферу, можливості їх використання в наукових дослідженнях, медицині, промисловості та сільському господарстві. Завданнями навчальної дисципліни є: - отримання знань про радіоактивні речовини, джерела надходження радіонуклідів у біосферу, їх властивості та поведінку в навколишньому середовищі; - розробка та впровадження у практичну діяльність сучасних методів і моделей, що являють собою засоби оцінки та прогнозування впливу радіонуклідів на довкілля; - недопущення та можливість прогнозування негативних наслідків радіоекологічних катастроф, планування оптимальних заходів щодо пом’якшення наслідків та ліквідації аварій будь-яких типів; - завчасне прийняття профілактичних, охоронних заходів для управління ризиками забруднень радіонуклідами і аварійних станів довкілля.Item Навчально-методичний комплекс з дисципліни "Вступ до фаху"(Національний авіаційний університет, 2021) Матвєєва, Ірина Валеріївна; Саєнко, Тетяна Василівна; Гай, Анжела Євгенівна; Matvieieva, Iryna Valeriivna; Saienko, Tetiana Vasylivna; Guy, Anzhela YevhenivnaМісце дисципліни в системі професійної підготовки фахівця. Дана навчальна дисципліна є теоретичною та практичною основою сукупності знань та умінь, що формують профіль фахівця у галузі екології та охорони навколишнього середовища. Метою навчальної дисципліни є формування у здобувані в вищої освіти знань з основних професійних функцій майбутнього еколога, фахової діяльності, початкових знань щодо антропогенного впливу на довкілля та взаємовідносин суспільства і природи у відповідності з побудовою європейського простору вищої освіти і наукових досліджень. Завданнями навчальної дисципліни є: - вивчення та засвоєння основних понять з екології та історії її розвитку; - вивчення та засвоєння сучасної моделі фахівця-еколога; - вивчення та засвоєння закономірностей взаємодії суспільства і природи та основних принципів гармонізації цієї взаємодії.Item Навчально-методичний комплекс з дисципліни "Урбоекологія"(Національний авіаційний університет, 2022) Радомська, Маргарита Мирославівна; Бовсуновський, Євген Олексійович; Radomska, Marharyta Myroslavivna; Bovsunovskyi, Yevhen OleksiyovychМісце дисципліни в системі професійної підготовки фахівця. Дана дисципліна узагальнює теоретичні знання та практичні навички, отримані здобувачами на попередніх курсах, та забезпечує їх методичним апаратом та вміннями необхідними для виконання безпосередніх прикладних завдань у сфері професійної діяльності, зокрема для збереження екологічної безпеки та балансу в урбоекосисте-мах. Метою дисципліни є надання майбутнім фахівцям екологічного профілю, науково-теоретичних знань і практичних навиків зі створення комфортного середовища на урбанізованих територіях з урахуванням природно-кліматичних чинників, закономірностей створення штучного середовища і забезпечення його рівноваги з природним середовищем, засвоєння основних сучасних концепцій та технологічних підходів до конфігурації індустріальних видів діяльності, спрямованих на зменшення забруднення і збереження природних ресурсів на локальному рівні. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: - вивчення закономірностей взаємодії природної та міської систем; - визначення пріоритетних напрямків розвитку урбоекосистеми; - вивчення інженерних методів технологічного освоєння територій із забезпеченням екологічної безпеки; - визначення оптимальних способів управління якістю навколишнього природного середовища на базі сучасних досягнень науки і техніки; - формування у майбутніх фахівців сучасної екологічної свідомості при розв’язанні проблем техногенної та екологічної безпеки.Item Навчально-методичний комплекс з дисципліни «Утилізація та рекуперація відходів»(Національний авіаційний університет, 2022) Павлюх, Леся Іванівна; Дмитруха, Тетяна Іллівна; Pavliukh, Lesia Ivanivna; Dmytrukha, Tetiana IllivnaМісце дисципліни в системі професійної підготовки фахівця. Дана навчальна дисципліна є теоретичною основою сукупності знань та вмінь, що формують профіль фахівця в галузі природничих наук. Метою викладання дисципліни є надання майбутнім фахівцям науково-теоретичних знань і практичних навичок з класифікації, способів утилізації та рекуперації відходів різних галузей виробництва, необхідних для вирішення екологічних питань, спрямованих на прийняття своєчасних, науково обгрунтованих і економічно доцільних рішень з підвищення екологічної безпеки будь-якого промислового виробництва. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: навчити студентів використовувати теоретичні знання з фундаментальних дисциплін для вирішення екологічних проблем, пов’язаних з накопиченням в навколишньому середовищі величезної кількості відходів різного походження; - підготовка фахівців з екології та охорони навколишнього середовища для розробки і впровадження у практичну діяльність підприємств таких технологій утилізації і рекуперації промислових і побутових відходів, які б сприяли зменшенню негативного антропогенного впливу на довкілля.Item Навчально-методичний комплекс з дисципліни «Фізичне забруднення довкілля»(Національний авіаційний університет, 2021) Тихенко, Оксана Миколаївна; Tykhenko, Oksana MykolayivnaДана навчальна дисципліна є теоретичною основою сукупності знань та вмінь, що формують профіль фахівця в галузі природничих наук. Метою навчальної дисципліни «Фізичне забруднення довкілля» є навчання студентів основам теорії та методам оцінки фізичного забруднення довкілля. Завданнями навчальної дисципліни є: - розуміння основних видів фізичного забруднення довкілля; - знання основних джерел природного та антропогенного фізичного забруднення довкілля та способів зменшення негативного впливу на довкілля фізичних факторів; - знання методики оцінки впливу джерел забруднення на довкілля та розрахунків кількісних параметрів такого впливу.Item Навчально-методичний комплекс з дисципліни «Екологія мікроорганізмів»(Національний авіаційний університет, 2022) Матвєєва, Ірина Валеріївна; Білик, Тетяна Іванівна; Явнюк, Андріан Андріанович; Matvieieva, Iryna Valeriivna; Bilyk, Tetiana Ivanivna; Yavniuk, Andrian AndrianovychНавчальна дисципліна є теоретичною основою сукупності знань та вмінь, що формують екологічний профіль фахівця з екології, охорони навколишнього середовища в галузі екології мікроорганізмів. Метою викладання дисципліни є розкриття сучасних наукових концепцій, понять, методів та мікробіологічних технологій, забезпечення майбутніх фахівців-екологів сучасними теоретичними і практичними знаннями з основ мікробіології, спрямованими на виховання екологічної свідомості, кваліфіковане вирішення складних екологічних проблем сучасності, підвищення екологічної безпеки будь-якого виробництва. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: - оволодіння сучасними науково-теоретичними та практичними знаннями з екології мікроорганізмів та загальної мікробіології; - оволодіння та засвоєння сучасних мікробіологічних методів оцінки стану навколишнього природного середовища; - забезпечення необхідного рівня знань для здійснення правильного науково-обґрунтованого виробництва препаратів на основі біомаси (пробіотики, добрива, білкові продукти), вибору схем біологічної очистки стічних вод різного походження та утилізації й знезараження шкідливих відходів будь-якого виробництва.Item Навчально-методичний комплекс з дисципліни «Біологія»(Національний авіаційний університет, 2021) Савицький, Володимир Дмитрович; Радомська, Маргарита Мирославівна; Savytskyi, Volodymyr Dmytrovych; Radomska, Marharyta MyroslavivnaМісце дисципліни «Біологія» в системі пов’язане з її фундаментальним значенням у формуванні системних знань про живу природу. На базі здобутих знань і умінь з дисципліни “Біологія” майбутні фахівці екологи зможуть вирішувати найважливіші завдання сучасності глобального масштабу, що стоять перед людством - охорони природи і навколишнього середовища, раціонального використання та відновлення біологічних ресурсів. Курс “Біологія” є однією з основних наукових природничих дисциплін, які формують спеціаліста - еколога. Цей курс складає основу теоретичної та практичної підготовки фахівців та відіграє роль фундаментальної біологічної бази, без якої неможлива успішна професійна діяльність еколога. Метою викладання дисципліни є формування у студентів фундаментальних уявлень про живі організми, їх організацію, особливості функціонування, походження, розвиток, різноманіття та систематику в умовах впливу різних екологічних чинників на організми та на їх середовище. Предметом вивчення навчальної дисципліни «Біологія» є живі організми, їхня структурна організація, функції життєдіяльності, всі прояви життя, зв’язки живих істот між собою і середовищем та їхня еволюція. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: - вивчення структури та функції різних організмів, - з’ясування особливостей живого на субклітинному та клітинному рівнях, а також на рівні організму, - вивчення характерних особливостей мікробо-, фіто- та зооценозів в різних екологічних умовах; - визначення генотипових ознак, типів мінливості та оцінка впливу мутагенів на спадковість живих організмів; - вивчення механізмів адаптації живих організмів до дії несприятливих факторів і можливості управління цими процесами.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »