Наукові роботи НПП, докторантів та аспірантів кафедри соціології та політичних наук

Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/9957

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 465
  • Item
    ЗМІ та політична влада
    (Дні науки філософського факультету - 2013: міжнародна наукова конференція, 16-17 квітня 2013 р.: тези доп. – К., 2013.– Ч.VІІ. – С. 35-36, 2013) Гурицька, Марія Сергіівна
    Сучасне українське суспільство характеризується зростаючим впливом комунікаційних процесів. Збирання, поширення, отримання і розуміння інформації відіграють значну роль в сучасній політиці, а використання комунікаційних каналів та інформаційних технологій стало невід’ємною частиною політичних кампаній в Україні. В нашій країні поки що мало відомі нові технології інтерактивних електронних каналів та Інтернет, тому основу публічного політичного дискурсу формують традиційні засоби масової інформації – телебачення, радіо і преса. Прорив у галузі високотехнологічних засобів зв’язку, комп’ютерних технологій, поява інтерактивних електронних систем та Інтернет привели до трансформації поля політичної влади, яка змістилася від інститутів примусу до сфери високотехнологічних комунікацій. ЗМІ образно називають “четвертою владою” в суспільстві. Вони формують громадську думку й лінію поведінки окремих груп населення, відстоюють соціальні інтереси.
  • Item
    Громадянське суспільство: теорія і практика
    (Вісник СевДТУ. Політологія : зб. наук. праць. – Севастополь: СевНТУ, 2008. – Вип. 91. – С. 219-223., 2008) Гурицька, Марія Сергіівна
    Дослідження природи, особливостей виникнення, розвитку і функціонування громадянського суспільства, метою якого є насамперед, цивілізоване вирішення внутрішніх і світових проблем, досягнення демократії, свободи, солідарності та справедливості, є одним із головних завдань сучасної політичної теорії. Прагнення українського народу жити в незалежній, демократичній країні, яке було проголошено у Декларації про державний суверенітет України, а згодом закріплено у Конституції України, актуалізувало по¬двійне завдання: створити умови для становлення громадянського суспі¬льства та побудувати правову державу. Водночас недостатня підготовленість до кардинальних змін та реформацій теоретично-інтелектуальної частини еліти (політологів, політиків, філософів, юристів, соціологів), політиків-практиків (законодавців, урядовців, суддів, працівників органів місцевого самоврядування) і пересічних громадян українського суспільства, виборців.
  • Item
    Політична реклама як невід’ємна складова виборчого процесу
    (Політологічні записки: зб. наук. праць. – Луганськ : Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2013. – Вип. 1 (7). – 2013. – С. 343–352., 2013) Гурицька, Марія Сергіівна
    Одним із найбільш важливих та впливових інструментів проведення політичних кампаній є політична реклама, що надає суб’єктам політичного процесу широкі можливості для маніпуляції свідомістю електорату. Виконуючи інформаційну та пропагандистську функції, політична реклама впливає на зміст та якість соціальних цінностей, традицій і норм, які регулюють політичні відносини. Рівень та характер політичних знань, оцінок та дій громадян, на яких здійснює вплив політична реклама, визначає стан політичної культури у суспільстві.
  • Item
    Державна підтримка патріотичного виховання молоді
    (Cучacнa укрaїнcькa полiтикa. Полiтики i полiтологи про неї. – К.: Укрaїнcький центр полiтичного менеджменту. – 2010.– Вип.19. – C.287–297, 2010-09-02) Чупрій, Леонід Васильович
    Проаналізовано діяльність державних і громадянських інституцій зі здійснення патріотичного виховання молоді. Зазначено, що національне виховання є одним із головних пріоритетів гуманітарної політики держави, органічною складовою вітчизняної освіти. Досліджено основні шляхи реалізації патріотичного виховання
  • Item
    Інституціалізація громадської думки в політиці
    (Політологічний вісник: зб. наук. праць. – К.: «ВАДЕКС», 2015. – Вип. 77. – С. 243-247, 2015) Гурицька, Марія Сергіівна
  • Item
    Problem of measurement of efficiency of propaganda (on the example of using of effectiveness of the Russian propaganda in Ukraine)
    (Грані, 2018) Лясота, Людмила Іванівна; Олійник, Оксана Валеріївна
    The article analyzes the possible effects of propaganda and justifies the possibility of empirical evaluation of its effectiveness. There are described main trends in the depending of approving the principal Russian propaganda theses by different categories of the population of Ukraine, based on the results of recent studies of the Kiev International Institute of Sociology and Ukrainian Institite for Social Research named after O. Yaremenko. A critical analysis of measuring the effectiveness of propaganda methodics, identifying areas for further improvement are made. The article presents the analysis of the experience of Ukrainian sociologists connected with the research of Russian propaganda in Ukraine in the period from 2015 to 2018. The authors focus their attention on the theoretical approaches to the definition of propaganda, effects of propaganda and methodological possibilities of measuring it in empirical research. Relying on the latest statistical data, the authors determine the specificity of effectiveness of Russian propaganda in Ukraine and factors influencing its effectiveness. They also pay attention to the main difficulties of the study of propaganda. It is done the analysis of possible effects of propaganda, namely the group of general criteria (such criteria also include knowledge, beliefs, actions) and the group of specific criteria (psychological, cognitive, and behavioral effects). Based on the results of the latest researches of the Kiev International Institute of sociology and the Ukrainian Institite for Social Research named after O. Yaremenko, the authors pointed out the main trends of suportance the main points of Russian propaganda by different categories of the population of Ukraine, including the dependence on the region of residence, national and linguistic identification and level of the respondents’ income. It is noted that there is an urgent need to strengthen the system of counteraction to the Russian propaganda (especially from the Ukrainian media, as well as public authorities). The article raises methodological problem of the possibility of studying the effectiveness of Russian propaganda in principle. Using the results of the discussion of the index of effectiveness of Russian propaganda (RRS), which was developed by the staff of the Kiev International Institute of Sociology in 2015, in the professional community of sociologists, the authors undertook a critical analysis of the methods of measuring the effectiveness of propaganda and the possibility of empirical evaluation of its effectiveness. As a result, it is identified areas for further improvement of the methodology of measuring the effectiveness of propaganda, namely: an increased study of the behavioral effects of propaganda, conducting regular measurements to allow comparisons, the development of comprehensive studies of the manifestations of the results of the propaganda of various methods (including psychological testing, involvement in the experiment several control groups, etc.).
  • Item
    Політична культура як чинник формування громадянського суспільства в Україні
    (Актуальні проблеми сучасного суспільства в фокусі соціології: Матеріали ІІІ Всеукраінської наук.-прак. конф., 01 грудня 2016 р.: тези доп. – К.: Міленіум, 2017. – С. 10., 2016) Гурицька, Марія Сергіівна
  • Item
    Політична культура та інформаційно-комунікаційні технології як чинники становлення інформаційного суспільства
    (Дні науки філософського факультету - 2017: міжнар. наук. конф., 25-26 квітня 2017 р.: тези доп.– К., 2017.– Ч. Х.– С. 155-157., 2017) Гурицька, Марія Сергіівна
  • Item
    Технології формування політичного іміджу
    (Дні науки філософського факультету – 2012: міжнародна наукова конференція, 18-19 квітня 2012 р.: тези доп. – К., 2012. – Ч.VІІІ. – С. 34-36., 2012) Гурицька, Марія Сергіівна
  • Item
    ЗМІ в структурі владних відносин
    (Політологічний вісник: зб. наук. праць. – К.: «ІНТАС», 2012. – Вип. 61. – С. 186-193., 2012) Гурицька, Марія Сергіівна
  • Item
    Зв’язки з громадськістю в органах державної влади та місцевого самоврядування
    (Дні науки філософського факультету - 2015: міжнар. наук. конф., 20-21 квітня 2015 р.: тези доп.– К., 2015.– Ч. V.– С. 33-34., 2015) Гурицька, Марія Сергіівна
  • Item
    Особливості формування громадської думки в Україні
    (Соціологія, політологія. – 2014. –№2. – С.76-79., 2014) Гурицька, Марія Сергіівна
  • Item
    Паблік рілейшнз в кризових ситуаціях
    (Політологічний вісник: зб. наук. праць. – К.: «ІНТАС», 2011. – Вип. 56. – С.263–269., 2011) Гурицька, Марія Сергіівна
  • Item
    Еволюція стосунків громадянського суспільства і держави в історії політичної думки
    (Політологічний вісник: зб. наук. праць. – К.: «ІНТАС», 2007. – Вип. 23. – С.85-94., 2007) Гурицька, Марія Сергіівна
  • Item
    Громадянська освіта як необхідна умова формування громадянського суспільства в Україні
    (Дні науки філософського факультету - 2011: міжнар. наук. конф., 20-21 квітня 2011 р.: тези доп. – К., 2011. – Ч.V.– С. 33-34., 2011) Гурицька, Марія Сергіівна
  • Item
    Завдання та методи зв’язків з громадськістю у проведенні виборчих кампаній
    (Політологічний вісник: зб. наук. праць. – К.: «ВАДЕКС», 2014. – Вип. 72. – С. 308-323, 2014) Гурицька, Марія Сергіівна
  • Item
    Технології формування іміджу політика
    (Політологічний вісник: зб. наук. праць. – К.: «ІНТАС», 2011. – Вип. 52. – С. 340–349., 2011) Гурицька, Марія Сергіівна
  • Item
    Проблеми та перспективи громадянського суспільства в сучасній Україні
    (Держава і право. Серія. Юридичні і політичні науки : зб. наук. праць. – К.: Ін-т держави і права ім. В.М. Корецького НАН України, 2008. – Вип. 41. – С.711-718., 2008) Гурицька, Марія Сергіівна
  • Item
    Соціальна робота як фактор формування громадянського суспільства політика
    (Гілея: науковий вісник: зб. наук. праць. – К.: ВІР УАН, 2012. – Вип. 60. – С. 685-689, 2012) Гурицька, Марія Сергіівна