АД - Бакалавр

Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/58789

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 21
  • Item
    Капітальний ремонт автомобільної дороги Дніпро - Запоріжжя
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-13) Португальський, Владислав В'ячеславович
    Об’єкт проектування – Капітальний ремонт ділянки автомобільної дороги Дніпро-Запоріжжя на ділянці км 144+000 – 149+000 Предмет дослідження – особливості виконання робіт з капітального ремонту ділянки автомобільної дороги Дніпро-Запоріжжя для забезпечення безпеки та комфортності руху. Метою роботи є: проектування капітального ремонту ділянки автомобільної дороги Дніпро-Запоріжжя за результатами виконаного лабораторного та натурного обстеження. Для забезпечення цілорічного, безперебійного, безпечного руху автомобілів з відповідними швидкостями та навантаженнями дорожньою службою проводяться різні заходи, система яких включає зміст доріг, поточний і капітальний ремонти. Ці роботи спрямовані на повне відновлення основних експлуатаційних якостей дороги та дорожніх споруд. Галузь застосування – технічні документи можуть бути використані проектною організацією при розробці проекту капітального ремонту автомобільної дороги Дніпро-Запоріжжя. Соціальна ефективність від впровадження розробки: проведення робіт з капітального ремонту ділянки автомобільної дороги Дніпро-Запоріжжя дасть можливість: - покращити транспортно-експлуатаційні характеристики автомобільної дороги та підвищити пропускну здатність; - знизити емісію СО2 та несприятливий вплив автомобілів на довкілля та поліпшити загальну екологічну ситуацію на автомобільній дорозі Дніпро-Запоріжжя.
  • Item
    Капітальний ремонт ділянки автомобільної дороги в Херсонській області
    (Націнальний віаційний університет, 2024-06-13) Калінський, Валентин Васильович
    Об’єкт дослідження: ділянка автомобільної дороги в Херсонській області. Предмет дослідження: проєктування капітального ремонту. Мета роботи: розробка проєкту капітального ремонту ділянки автомобільної дороги в Херсонській област і км 179+300 – 184+100 (дороги Е58, що є частиною траси М14), з урахуванням сучасних вимог до якості, безпеки та екологічності, аналіз впливу військової техніки на стан покриття. Стисла характеристика роботи. В роботі проаналізовано характеристики району проєктування, розрахована тривалість будівельного сезону. Підібрана конструкція дорожнього одягу та запроєктовані поздовжній і поперечні профілі. Розроблені рекомендації з технології виконання робіт, підібрані машини й механізми, а також склад бригад у відповідності до діючих норм, виконано кошторисні розрахунки витрат людської праці і машин та механізмів. Також проаналізовано вплив наявності та стану дорожньої розмітки на показники безпеки, розглянуто сучасні матеріали та способи нанесення розмітки, описано процедуру визначення світлоповертальних властивостей дорожньої розмітки. Галузь застосування та економічна ефективність Отримані результати можуть бути корисними при реалізації проєкту капітального ремонту траси М14.
  • Item
    Кільцева роз'вязка в Чернівецькій області
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-13) Пясковська, Марія Богданівна
    Об'єктом досліджень є ділянка автомобільної дороги загального користування державного значення Н-03 Житомир – Чернівці на ділянці км 310+752 у місті Хотин, Хотинського району Чернівецької області, де планується будівництво транспортної розв’язки кільцевого типу в одному рівні. Метою роботи є розробка проєкту будівництва кільцевої транспортної розв’язки для підвищення безпеки дорожнього руху та оптимізації транспортних потоків на перетині вулиці Шевченка та дороги Н-03, враховуючи наявну інтенсивність руху та перспективне зростання транспортного навантаження. Стисла характеристика роботи. Робота включає аналіз кліматичних умов району проєктування для визначення оптимальних технічних рішень. Аналіз перспективної інтенсивності руху показав необхідність можливого розширення кількості смуг у майбутньому. Проєктування включало побудову поздовжніх профілів, визначення вертикальних кривих та вибір поперечних профілів. Для дороги передбачено використання нежорсткого типу дорожнього одягу – ЩМА. За допомогою автоматизованого проєктування AutoCAD Civil 3D було отримано ЦММ та запроєктовано кільце діаметром 38 м.
  • Item
    Проєктування автомобільної дороги загального користування
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-13) Журавський, Владислав Дмитрович
    Проєктування доріг загального користування є наріжним каменем міської інфраструктури, що формує потік повсякденного життя та сприяє економічному зростанню. Дороги – це не просто канали для транспортних засобів; Це динамічні простори, де транспорт перетинається з міським плануванням, екологічними міркуваннями та суспільними потребами. Таким чином, проєктування доріг загального користування вимагає багатогранного підходу, який збалансовує технічну точність із соціальною та екологічною відповідальністю. Історично склалося так, що дизайн доріг зазнав значних трансформацій. Стародавні цивілізації, такі як римляни, будували розгалужену мережу доріг, яка полегшувала торгівлю та військові експедиції. Ці ранні дороги були інженерними чудесами свого часу, побудованими з шарів матеріалів для забезпечення довговічності. Однак основна увага приділялася функціональності, мало звертаючи увагу на навколишнє середовище або соціальний контекст. Об’єкт дослідження: автомобільна дорога загального користування в місті Полтава. Мета роботи: проєктування автомобільної дороги загального користування у м. Полтава. Результати роботи рекомендується використовувати в практичній діяльності фахівців.
  • Item
    Капітальний ремонт аеродрому Міжнародного аеропорту "Житомир"
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-13) Марченко, Дмитро Вадимович
    Актуальність теми полягає в тому, що у зв’язку із введенням в експлуатацію надважких крупно фюзеляжних повітряних суден (наприклад, В 737-400) в Міжнародному аеропорту Житомир виникає необхідність капітального ремонту твердої злітно-посадкової смуги. В роботі розглянуто капітальний ремонт аеродрому Міжнародного аеропорту «Житомир», де планується виконати подовження злітно-посадкової від 1650 м до 2500 м, тобто ділянка подовження становить 850 м. Також планується виконати розширення ЗПС від 35 м до 45 м. Капітальний ремонт та детальна. Об’єкт дослідження: конструкції аеродромних покриттів аеродрому Міжнародного аеропорту «Житомир» ім.. С.П. Корольова. Предмет дослідження: процес виконання капітального ремонту аеродромних покриттів аеродрому «Міжнародного аеропорту «Житомир» Мета кваліфікаційної роботи: Розроблення проєкту капітального ремонту Міжнародного аеропорту «Житомир» ім.. С.П. Корольова. Для досягнення мети роботи поставлені наступні завдання: - розробити генеральний план аеропорту І-А класу; - розробити поздовжній профіль твердої ЗПС з подовженням; - розробити технологічні карти при виконанні робіт з капітального ремонту аеродрому.
  • Item
    Розробка бізнес-плану Міжнародного аеропорту "Житомир"
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-13) Косіков, Владислав Костянтинович
    Розвиток сучасної авіаційної техніки висуває все більш високі вимоги до якості та довговічності аеродромних покриттів. Це зумовлює неохідність вдосконалення методів їх проєктування, будівництва, ремонту та утримання, що потребує розробки якісного бізнес плану (наприклад, аеропорт в м. Житомир ім. С.П. Корольова). Разом з тим близько 20 % аеродромів були побудовані більш ніж 20 років тому назад. Об’єкт дослідження – Міжнародний аеропорт «Житомир» ім. С.П. Корольова. Мета роботи розроблення проєкту бізнес плану Міжнародного аеропорту Житомир ім.. С.П. Корольова. Галузь застосування – розроблені технічні документи будуть використані проєктними та будівельними організаціями. В результаті проведення реконструкції ділянки перону аеропорту І А класу були вирішені наступні питання: - генеральний план аеропорту м. Житомир; - схему організаційної структури аеропорту; - побудувати графік формування прибутків. Визначений перелік пошкоджень, які впливають на безпеку польотів та достатніх для оцінки експлуатаційно технічного стану покриття.
  • Item
    Проєктування аварійно-рятувальної станції аеродромного комплексу
    (Національний авіаційний університет, 2024-06-13) Капля, Андрій Олександрович
    Тематика роботи полягає у розробці проекту реконструкції аварійно- рятувальної станції (далі – АРС). Аварійно-рятувальна станція призначена для протипожежної охорони аеродрому, безпечного забезпечення польотів, проведення аварійно-рятувальних робіт та ліквідації наслідків аварійних ситуацій на аеродромі та на прилеглих до нього територіях. Об’єкт дослідження: будівельні конструкції будівлі аварійно-рятувальної станції. Предмет дослідження: фактори, що впливають на довговічність та технологічність будівельних конструкцій об’єктів інфраструктури. Мета кваліфікаційної роботи: аналіз оптимальних технологій та матеріалів при відновленні будівлі аварійно-рятувальної станції Завдання кваліфікаційної роботи: розробити об’ємно-планувальні та конструктивні рішення аварійно-рятувальної станції аеропорту; розробити технологічну карту на монтаж конструкцій, виконати будівельний генеральний план об’єкту, скласти календарний графік будівництва; укласти вказівки та рекомендації з охорони праці. Методи дослідження: теоретичні методи будівельної механіки; методи математичного моделювання напружено-деформованого стану несучих конструкцій; методи теорії пружності та механіки деформованого твердого тіла для оцінки реального НДС; чисельні методи
  • Item
    Реконструкція магістральної доріжки аеродромного комплексу КП «Міжнародний аеропорт Одеса»
    (Національний авіаційний університет, 2023-06) Блажко, Владислав Вячеславович
    Метою даної кваліфікаційної роботи є розробка плану реконструкції злітнопосадкової смуги (ЗПС) міжнародного аеропорту "Одеса" з метою покращення безпеки та ефективності повітряних перевезень. ЗПС є одним з ключових елементів інфраструктури аеропорту, який забезпечує безпечний зліт та посадку повітряних суден. Аеропорт є важливим об'єктом з стратегічною і соціальною значущістю. Він є ключовим елементом авіатранспортної системи і має великий вплив на якість, ефективність і безпеку повітряних перевезень, а також надає наземне обслуговування пасажирів. Сучасний аеропорт складається з комплексу будівель і споруд, автоматизованих та механізованих виробничих процесів, інженерних комунікацій та обладнання для керівництва повітряним рухом. Основними послугами, які надаються авіакомпаніям в аеропорту, є забезпечення зльоту і посадки повітряних суден, технічне обслуговування повітряних суден, комерційне обслуговування повітряних суден, обслуговування пасажирів, обробка багажу, вантажу та пошти.
  • Item
    Проєкт об’їзної автомобільної дороги м.Львів
    (Національний авіаційний університет, 2023-06) Журавель, Дмитро Вікторович
    Кваліфікаційна робота: 63 стор, 16 рисунків, 13 таблиць, 17 джерел. Об’єкт дослідження: нормативні вимоги та правила проєктування автомобільної дороги при новому будівництві, специфіка середовища проєктування. Предмет дослідження: параметри автомобільної дороги, процес проєктування, вибір кращого положення траси. Мета роботи: запропонувати оптимальний варіант об’їзної траси для міста Львів, дослідити умови проведення робіт, нормативні вимоги до траси, вивчити правила проєктування нової автомобільної дороги, розробити плани, графіки та методи робіт. Стисла характеристика роботи В роботі запроектовано план, поздовжній та поперечний профілі об’їзної дороги міста Львів у північному напрямку. Виконано гідравлічний розрахунок та підібрано водопропускні споруди. А також розроблено рекомендації з технології розподілення земляних мас та підібрано комплекти машин з розрахунком продуктивності та тривалості виконання робіт. Проєктування здійснювалося на основі цифрової моделі місцевості, отриманої за результатами супутникової зйомки із застосуванням системи автоматизованого проєктування AutoCAD Civil 3D. Галузь застосування та економічна ефективність Отримані результати можуть бути корисними при реалізації проєкту будівництва північної об’їзної дороги міста Львів.
  • Item
    Реконструкція перону з влаштуванням 10 місць стоянок повітряних суден в Міжнародному аеропорту "Київ" (Жуляни)
    (Національний авіаційний університет, 2023-06) Мазур, Олександра Олександрівна
    Кваліфікаційна робота (пояснювальна записка): 67 с., 11 табл., 14 рис., 62 джерела. Об’єкт проектування: перон у Міжнародному аеропорту «Київ» (Жуляни). Предмет дослідження: реконструкція перону. Мета роботи - запропонувати та обґрунтувати проєктні рішення реконструкції перону з влаштуванням десяті місць стоянок для розрахункових типів повітряних суден А321/neo, В737-BBJ-MAX9 та двох місць стоянок для виконання процедури de-icing / anti-icing. Основні результати. Визначений та обгрунтований клас наслідків (відповідальності) об’єкту проєктування – СС3 (значні наслідки). Визначені: - основні планувальні рішення та рішення стосовно вертикального планування поверхні перону лінійного типу, місць стоянок для виконання процедури de-icing / anti-icing; - основні конструктивні рішення аеродромних покриттів та систем водовідведення; - технологічні рішення будівельних робіт з реконструкції перону; - основні техніко-економічні показники проєктних рішень. Деталізовані основні етати та особливості проведення процедури de-icing / anti-icing для розрахункових типів овітряних суден А321/neo, В737-BBJ-MAX9. Оцінені можливі впливи будівництва та експлуатації перону на навколишнє середовище (природне, техногенне, соціальне).
  • Item
    Реконструкція штучної злітно-посадкової смуги аеродрому ДП "Міжнародний аеропорт "Львів" імені Данила Галицького
    (Національний авіаційний університет, 2023-06) Яценко, Данило Олексійович
    Пояснювальна записка до кваліфікаційної роботи складається з: 71 стор., 9 табл., 2 рис. Об’єкт проектування - злітно-посадкова смуга аеродрому МА”Львів”. Предмет дослідження - реконструкція злітно-посадкової смуги з подовженням для можливості забезпечення зльоту-посадок сучасних повітряних суден. Мета кваліфікаційної роботи - виконати реконструкцію злітно-посадкової смуги з продовженням і залученням сучасних методів конструювання і розрахунків. Зі збільшенням типів повітряних суден, з’являється потреба в реконструкції злітно-посадкової смуги, для забезпечення зльоту-посадки, а також обслуговування ПС. Рішення питання забезпечення відповідності стану елементів аеродромів вимогам руху сучасних повітряних транспортних засобів, продовження міжремонтних строків служби нерозривно пов’язано з удосконаленням процесу проектування аеродромних об’єктів, як правило із зміною їх геометричних розмірів у бік збільшення і улаштуванням конструкцій підвищеної міцності і довговічності. Встановлено, що злітно-посадкова смуга МА”Львів” своєю довжиною і станом експлуатації не відповідає дійсним вимогам, для забезпечення руху багатотонних повітряних суден. Методи експлуатації, слабкі грунти, постійні рухи грунту завдяки протіканню річки, призвели до критичного стану злітно-посадкову смугу та повинні бути реконструйовані. Матеріали кваліфікаційної роботи рекомендується використовувати при проведенні наукових досліджень, у навчальному процесі та в практичній діяльності фахівців інженерно-будівельних підрозділів.
  • Item
    Реконструкція зльотно-посадкової смуги аеродрому міжнародного аеропорту «Київ» ім. І. Сікорського
    (Національний авіаційний університет, 2022-06-18) Ковальчук, Ігор Миколайович
    Міжнародний аеропорт «Київ» імені Ігоря Сікорського» обслуговує регіон з великим економічним потенціалом. Структурні геополітичні зміни, які відбулися за останні 15 років, обумовили нові інтеграційні напрямки в розвитку країн ЄС, що послужило причиною різких змін у характері транспортних потоків і зв'язків між континентами. На найближчі 15 років прогнозуються значні темпи росту транспортних потоків. Економіко-географічне положення Києва на Європейському континенті може сприяти розвитку авіаційного потенціалу України та її інтеграцію в Європейську та світову транспортні системи. Аеропорт, який розташований у межах населеного пункту, має низку обмежень щодо розвитку, які, насамперед, пов’язані з дефіцитом земель, дотриманням вимог до акустичного стану територій, прилеглих до житлових і громадських будинків, тощо. Сумарні контури ризику зон громадської безпеки, побудовані для аеропорту та отримані з офіційних джерел, дозволяють визначити можливий напрямок подовження злітно-посадкової смуги на 470 м. Для реалізації комплексу заходів з реконструкції аеродрому потрібна ділянка площею 13,6 га, яку аеропорт у 2021 році отримав у постійне користування. Призначення ділянки буде змінено, а втрати сільськогосподарського виробництва будуть компенсовані аеропортом. Як наслідок, будуть внесені зміни до розмірів та зонування приаеродромної території. Низка результатів дипломної роботи стосовно особливостей розвитку аеропортів, розташованих у міжах міста, оприлюднена на оприлюднена на ХХII Міжнародній науково-практичній конференції здобувачів вищої освіти і молодих учених «Політ. Сучасні проблеми науки» (5-7 квітня 2022 року, Київ, НАУ).
  • Item
    Реконструкція перону аеродрому міжнародного аеропорту «Київ» ім. І. Сікорського
    (Національний авіаційний університет, 2022-06-18) Болілий, Ярослав Сергійович
    З метою доведення аеродрому міжнародного аеропорту «Київ» ім. І. Сікорського» до відповідності вимогам ІCАО передбачається послідовна його модернізація по етапах. Можливим варіантом реконструкції аеродрому є: − влаштування нових з’єднувальних рулільних доріжок (з врахуванням узбіч) з покриттями жорсткого типу; − влаштування ділянки нового перону з покриттям жорсткого типу; − реконструкція існуючих аеродромних покриттів штучної зльотно-посадкової смуги з подовженням до 2770 м, місць стоянок та частково магістральної рулільної доріжки з доведенням їх до нормативних вимог; - організація 10 місць стоянок на пероні. Запропоновані проектні рішення стосовно реконструкції перону на 10 місць стоянок для літаків коду 4С. На аеродромі планується експлуатація ПС В737-9/BBJ MAX9 та А321/neo, які належать до коду 4D по ICAO. Запроектовані 2 місця стоянки для проведення процедури de-icing/anti-icing (обробка повітряних суден антикриговою рідиною). Низка результатів дипломної роботи оприлюднена на ХХII Міжнародній науково-практичній конференції здобувачів вищої освіти і молодих учених «Політ. Сучасні проблеми науки» (5-7 квітня 2022 року, Київ, НАУ).
  • Item
    Реконструкція аеродрому аеропорту «Антонов» смт Гостомель Київської області
    (Національний авіаційний університет, 2022-06-18) Кравець, Вадим Вікторович
    Структурні геополітичні зміни, що сталися за останні 10 років, і, як наслідок, нові інтеграційні напрямки країн ЄС, східно-європейських країн, а також країн СНД, спричинили за собою різкі зміни в характері транспортних потоків (вантажу і пасажирів). Зв'язки між країнами Заходу і Євроазіатського континенту стали більш тісними і, надалі, їхні темпи зростання обсягів авіаперевезень прогнозуються великими. Оптимальні транспортні зв'язки цих країн (повітряні, залізничні, автомобільні) проходять через територію України, зокрема, Київський авіаційний вузол – міжнародні аеропорти «Бориспіль», «Київ» імені Ігоря сікорського», «Антонов». Зростання ролі авіаційного транспорту в світовій економіці потребує комплексного розв’язання завдань, спрямованих на реалізацію стратегій розвитку авіаційної галузі, віддзеркалених у Національній транспортній стратегії України на період до 2020 року, Державній програмі розвитку аеропортів на період до 2023 року, концепціях розвитку аеропортів, зокрема, Міжнародного аеропорту «Антонов», а також концепціях розвитку міст, серед яких є смт Гостомель. Мережа аеропортів та аеродромів в Україні була сформована впродовж ХХ ст. Роботи з її оновлення, модернізації та реконструкції розпочались у 1990-х років, були активізовані та реалізовані до Евро-2012 (Бориспіль, Львів, Харків) за участю вітчизняних та іноземних спеціалістів, організацій, фондів. З 2021 року окремі аеродроми реконструюються в межах програми «Велике будівництво», реалізація якої здійснюється під патронатом Президента України (Херсон, Вінниця, Миколаїв). У результаті воєнних подій лютого-травня 2022 року реалізацію програми «Велике будівництво» тимчасово призупинено, а країна втратила низку об’єктів критичної інфраструктури, зокрема, в Міжнародному аеропорту «Антонов». Необхідно також враховувати, що в районі смт. Гостомель на сьогоднішній день є можливість будівництва сучасної штучної зльотно-посадкової смуги і це, практично, єдине можливе місце навколо Києва для будівництва такого аеродрому. Економічні і фінансові розрахунки, наведені в бізнес-плані Міжнародний аеропорт «Антонов» показують, що його створення і розвиток є складовою і невід'ємною частиною загального розвитку Київського авіаційного вузла і виконує завдання по реалізації Програми розвитку авіації в Україні.
  • Item
    Реконструкція ділянки автомобільної дороги Київ-Ковель з використанням технології холодного ресайклінгу
    (Національний авіаційний університет, 2021-06) Євтушок, Ярослав Володимирович
    Встановлено, що технологія холодного ресайклінгу має цілий ряд переваг перед традиційним способом відновлення експлуатаційного стану нежорстких дорожніх одягів (влаштування поверхневої обробки, тонкошарових покриттів тощо) і забезпечує високу якість виконаних робіт. Матеріали дипломної роботи рекомендується використовувати при проведенні наукових досліджень, у навчальному процесі та в практичній діяльності фахівців інженерно-будівельних організацій. Галузь застосування – розроблені технічні документи будуть використані проектними та будівельними організаціями. Соціальна ефективність від впровадження розробки: проведення робіт з реконструкції ділянки автомобільної дороги дасть можливість: - забезпечити транспортну доступність населення, що покращить мобільність, зайнятість і збільшить рівень доходів мешканців; - збільшити пропускну здатність ділянки автомобільної дороги та підвищити транспортно-експлуатаційні характеристики; - поліпшити екологічну ситуацію на автомобільній дорозі Київ-Ковель, так як зниження швидкості руху автомобілей і виникнення заторів у декілька разів збільшує емісію шкідливих речовин в атмосферу, чим вкрай несприятливо впливає на довкілля.
  • Item
    Капітальний ремонт ділянки автомобільної дороги Київ-Ковель з улаштуванням геосинтетичних прошарків в основі покриття
    (Національний авіаційний університет, 2021-06) Осовський, Іван Миколайович
    Встановлено, що використання геосинтеричних прошарків в основі покриття та інших шарах дорожньої конструкції сприяє рівномірному розподілу напруг від коліс транспортних засобів, що рухаються по дорозі, зменшенню їх негативної дії і загальному підсиленню транспортної споруди. Використання геосинтетичних прошарків особливо актуально сьогодення в умовах постійного збільшення навантаження та інтенсивності руху транспортних засобів. Матеріали дипломної роботи рекомендується використовувати при проведенні наукових досліджень у навчальному процесі та в практичній діяльності проектних та інженерно-будівельних підрозділів. Результати дипломної роботи ймовірно будуть мати розвиток і в майбутньому знайдуть своє застосування у проектах ремонтів, реконструкції та при розробці вітчизняних нормативних документів.
  • Item
    Капітальний ремонт ділянки автомобільної дороги Одеса-Мелітополь на ділянці 55+000 – км 66+000 з використанням сіркоасфальтобетону
    (Національний авіаційний університет, 2021-06) Мілецький, Дмитро Миколайович
    Встановлено, що використання сіркоасфальтобетону для улаштування верхнього шару покриття має значні переваги перед традиційним асфальтобетоном, забезпечить експлуатаційну довговічність, технологічність і економічність робіт. У зв’язку з тим, що частина бітуму в суміші замінюється сіркою, вартість асфальтобетонної суміші знижується на 30-40 % в порівнянні з традиційним асфальтовим бетоном. Матеріали дипломної роботи рекомендується використовувати при проведенні наукових досліджень, у навчальному процесі та в практичній діяльності при складанні проектів ремонту і реконструкції автомобільних доріг всіх категорій і значення. Результати дипломної роботи вирогідно будуть мати розвиток в майбутньому: - забезпечать транспортну доступність населення, що покращить мобільність, зайнятість і збільшить рівень доходів мешканців; - поліпшать екологічну ситуацію на автомобільній дорозі Одеса-Мелітополь, так як зниження швидкості руху автомобілів і виникнення заторів у декілька разів збільшує емісію шкідливих речовин в атмосферу, чим вкрай несприятливо впливає на довкілля, знайдуть відображення в розроблених нормативних документах.
  • Item
    Капітальний ремонт ділянки автомобільної дороги Олександрівка – Кропивницький на ділянці км 98+000 – 109+000 з використанням сіркобетону
    (Національний авіаційний університет, 2021-06) Скокалов, Ігор Володимирович
    Сучасна автомобільна дорога – це складна споруда, яка для забезпечення високої швидкості і безпеки руху повинна зберігати визначені транспортно-експлуатаційні якості. Підтримання автомобільних доріг в працездатному стані вимагає виконання своєчасних і ефективних видів ремонтних робіт. За результатам діагностики отримується повний спектр кількісних характеристик ділянок автомобільних доріг: модуль пружності на поверхні дорожньої конструкції, коефіцієнт зчеплення, рівність покриття. Однак, вони відображають тільки стан поверхні конструкції, не надаючи інформації щодо стану всіх шарів дорожньої конструкції. Тому в теперішній час найбільш розповсюдженим видом робіт при проведенні капітальних ремонтів автомобільних доріг є посилення дорожніх конструкцій. Посилення дорожніх конструкцій – захід, який потребує великих капіталовкладень. Однак, як показав літературний огляд та проведені раніше дослідження, це дає тільки тимчасовий результат на 2-3 роки, так як дуже часто сама причина виникнення просадок і тріщин не визначена і дефекти знов проявляються на новому покритті. На сьогодняшній день забезпеченість автомобільними дорогами в Україні складає 70%. Тому однією з головних задач залишається розвиток дорожньої мережі, а також збереження і модернізація існуючих доріг. Для рішення даної задачі необхідно знать внутрішню будову дорожніх конструкцій (реконструкція і ремонт доріг, контроль якості), грунтово-гідрогеологічні умови територій (вишукування трас і нових напрямків при реконструкції, кар’єри дорожньо-будівельних матеріалів, зсувні і карстові ділянки), що досягається руйнуючими буровими роботами, які мають досить велику вартість. В теперішній час починають широко застосовуватися високопродуктивні, неруйнівні і екологічно чисті технології. Вони знаходять застосування при обстеженні автомобільних доріг, розвідці і оцінці запасів дорожньо-будівельних матеріалів в кар’єрах, контролі якості виконаних прихованих робіт, грунтово-гідрогеологічних вишукуваннях нових напрямків доріг, обстеження зсувних ділянок. Запроектовані і побудовані з урахуванням значно менших навантажень дорожні одягі в процесі експлуатації знижують такі якості дороги, як рівність, шорсткість, знос, і перестають задовольняти вимогам безпечного і комфортного руху, що виражається в появі різних дефектів покриття і дорожніх одягів, та в кінцевому підсумку приводить до їх руйнування.
  • Item
    Реконструкція ділянки автомобільної дороги Дніпро-Миколаїв км 27+500 – км 36+400 з використанням відходів виробництв у шарі основи
    (Національний авіаційний університет, 2021-06) Колінковський, Назар Юрійович
    Робота присвячена pеконструкції ділянки автомобільної дороги Дніпро-Миколаїв км 27+500 – км 36+400 з використанням відходів виробництв у шарі основи.
  • Item
    Капітальний ремонт злітно – посадкової смуги аеропорту «Миколаїв»
    (Національний авіаційний університет, 2021-06) Білий, Артур Васильович
    Встановлено, що роботи з капітального ремонту виконуються тоді, коли аеродромна конструкція не відповідає вимогам руху сучасних повітряних суден. Застосування традиційних матеріалів і технологій не завжди призводить до покращення властивостей до необхідного рівня внаслідок того, що вони мають цілий ряд недоліків і тому не вдається врахувати конструктивні особливості багатотонажних літакв. Матеріали дипломної роботи рекомендується використовувати при проведенні наукових досліджень у навчальному процесі та в практичній діяльності фахівців інженерно-будівельних організацій. Очікується, що результати дипломної роботи знайдуть своє відображення у розроблених проектах капітального ремонту і в нормативній документації.