Дисертації та автореферати спеціалізованої вченої ради К 26.062.18

Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/40948

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 4 of 4
  • Item
    Двоканальний п’єзоелектричний гравіметр автоматизованої авіаційної гравіметричної системи
    (Національний авіаційний університет, 2021) Назаренко, Наталія Миколаївна; Nazarenko, Natalia
    У дисертації досліджено новий п’єзоелектричний гравіметр автоматизованої авіаційної гравіметричної системи (АГС), Автором проведено аналіз літературних джерел у галузях сучасної авіаційної гравіметрії, визначено методи та засоби визначення прискорення сили тяжіння різними гравіметрами, розроблено його конструктивну схему, складено його математичну модель, розглянуто основні джерела похибок та запропоновано шляхи їх зменшення, розроблено функціональну схему нового авіаційного двоканального п’єзоелектричного гравіметра (ДПГ). Розроблено математичну модель двоканального п’єзоелектричного гравіметра та розраховано його основні конструктивні та електричні параметри. Розглянуто способи розміщення ПЕ у конструкції ДПГ та зроблено їх порівняльну характеристику, визначено їх переваги та недоліки. Вирішено проблему фільтрації вихідного сигналу ДПГ від високочастотних завад за рахунок використання п’єзоелемента нового ДПГ як у якості ЧЕ, так і фільтра низьких частот.
  • Item
    Методи та моделі зменшення динамічних похибок при вимірюванні кутової швидкості рухомих об’єктів
    (Національний авіаційний університет, 2021-04) Галицький, В'ячеслав Анатолійович; Halytsky, Vyacheslav
    Дисертацію присвячено дослідженню та вдосконаленню методів та моделі зменшення динамічних похибок при вимірюванні кутової швидкості рухомих об’єктів. У дисертаційній роботі отримані наукові результати: вперше отримана математична модель процесу рівняння вимірювань кутової швидкості гіроскопічних систем стабілізації в блоці керування з урахуванням різних коефіцієнтів перетворення, на основі рівнянь виведені умови автокомпенсації, що зменшує похибку вимірювання кутової швидкості. Розроблена математична модель амортизатора, яка відрізняється від аналогічних більш пружними характеристиками і дає змогу зменшити вплив дестабілізуючих факторів та дозволяє зменшити вплив ударів та вібрацій. Удосконалено метод автоматичного керування сигналом для зменшення впливу похибок, що дає можливість підвищити точність на 8%. Експериментально показано, що удосконалений метод автоматичного керування сигналом для зменшення впливу похибок дає можливість підвищити точність вимірювання прискорення. На відміну від існуючих аналогів система автоматичного керування є стійкою у великому діапазоні вимірювань приладу.
  • Item
    Підвищення точності вимірювання геометричних параметрів зубчастих коліс.
    (2019-01-20) Діхтієвський, Олександр Віталійович; Дихтиевский, А.В.; Dikhtievskiy, O.V.
    Дисертаційна робота присвячена науковому обґрунтуванню та вдосконаленню методу підвищення точності вимірювання геометричних параметрів зубчастих коліс з евольвентним профілем а також розробці приладової системи для вимірювання криволінійних поверхонь. Основним принципом побудови приладової системи є забезпечення мінімального можливого рівня коливання системи та фундаменту за умов максимально можливої стабілізації температури, обробки отриманих результатів з метою алгоритмічної компенсації похибок вимірювання геометричних параметрів при дії дестабілізуючих факторів. Для підвищення точності та швидкодії вимірювання на приладовій системі виконано оптимізацію її параметрів та кореляційної функції. Вдосконалено метод координатних вимірювань, який включає в себе стратегію вимірювання та розрахункову модель. Проаналізовано метод математичного моделювання зубчастих коліс, розроблений для дослідження процесів вимірювання. Представлений математичний опис кривої евольвенти зубчастого колеса методом триангуляції багатозв'язних областей. Проведено визначення аномальних відхилень від форми та розташування поверхні та методів вимірювання геометричних параметрів зубчастих коліс евольвентної поверхні. Проведено експериментальні дослідження розробленої приладової системи для вимірювання евольвенти, що підтвердило підвищення точності та швидкодії вимірювання параметрів зубчастих коліс розробленою приладовою системою.
  • Item
    Компенсація похибок та зовнішніх збурень при вимірюванні кутової швидкості вібраційним датчиком диференційного типу
    (2019) Цірук, Ганна Вікторівна; Tsiruk H.V.; Цирук Анна Викторовна
    Дисертаційна робота посвячена науковому обґрунтуванню та розробки алгоритмів компенсації внутрішніх похибок та зовнішніх збурень у вібраційному датчике кутової швидкості диференційного типу, а також удосконалення системи управління стоячої хвилею так, щоб вона дозволяла автоматично перемикатися з диференційного режиму роботи на відповідні режими датчика кутової швидкості і датчика кута (інтегруючий режим). Розроблена нелінійна модель вібраційного датчика кутової швидкості диференційного типу, яка складається з моделі чутливого елементу, що є відома та системи управління і обробки інформації, що була розроблена та зв’язано їх у єдину вимірювальну систему так, щоб вона дозволяла автоматично переключати три режими роботи датчика. Експериментальними дослідженнями зразка вібраційного датчика кутової швидкості диференційного типу чисельно визначені ступені компенсації внутрішніх шумів і наступних зовнішніх збурень: ударних збурень, вібраційних збурень, звукових імпульсів на резонансній частоті і звукових шумів, що охоплюють резонансну частоту, а також постійних та змінних магнітних полів.