Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри конструкцій літальних апаратів

Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/43536

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 156
  • Item
    Passenger airplane conversion to freighter
    (State University "Kyiv Aviation Institute", 2025-06) Durmaz Yunus Emre
    This qualification work is dedicated to developing a preliminary design for a medium-haul passenger aircraft in accordance with international standards and safety regulations and converting the designed aircraft into a cargo aircraft to extend its life cycle. The work analyzed the schemes and flight characteristics of medium-haul passenger aircraft, selected the design parameters of the aircraft, and used analytical calculation methods and computer-aided design using CAD systems. The designed aircraft was converted into a cargo aircraft with the installation of the necessary equipment. The practical significance of the result of the qualification work lies in the conversion of the aircraft with the necessary modifications as an effective way to extend the life cycle. The materials of the qualification work can be used in the educational process and in the practical activities of designers of specialized design institutions. Дана кваліфікаційна робота присвячена розробці аванпроекту середньомагістрального пасажирського літака відповідно до міжнародних стандартів та норм безпеки, а також конвертації спроектованого літака у вантажний для продовження його життєвого циклу. В роботі було проведено аналіз схем та льотно-технічних характеристик пасажирських середньомагістральних літаків, зроблений вибір проектних параметрів літака, використано методи аналітичного розрахунку та комп’ютерного проектування за допомого CAD систем. Проведена конвертація спроектованого літака у вантажний з встановленням необхідного обладнання. Практичне значення результату кваліфікаційної роботи полягає в конвертації літака з необхідними модифікаціями, як дієвого способу продовження життєвого циклу. Матеріали кваліфікаційної роботи можуть бути використані в навчальному процесі та в практичній діяльності конструкторів спеціалізованих проектних установ.
  • Item
    First class cabin layout of the long-range aircraft
    (State University "Kyiv Aviation Institute", 2025-06) Borsuk Dmytro
    This thesis is dedicated to preliminary of long-haul passenger aircraft that meets international flight standards, safety, economy and reliability, as well as the introduction of a checkerboard system for first-class seating with the addition of partitions. The design methodology is based on prototype analysis to select the most advanced technical decisions, engineering calculations to get the technical data of designed aircraft and computer-based design using CAD systems. In special, preliminary design of a first-class seat with the addition of partitions, calculation of economic benefits and impact on aircraft mass. Practical value of the work is increasing the level of passenger comfort, taking into account their privacy and safety. The materials of the bachelor's thesis can be used in the aviation industry and in the educational process of aviation specialties. Дана кваліфікаційна робота присвячена розробці далекомагістрального пасажирського літака, що відповідає міжнародним нормам польотів, безпеки, економічності та надійності, а також впровадження шахової системи положення крісел першого класу з додаванням перегородок. В роботі було використано методи аналітичного розрахунку, комп'ютерного проектування за допомогою CAD системи, ескізного проектування крісла першого класу з додаванням перегородок. Практичне значення результату кваліфікаційної роботи полягає в підвищенні рівня комфорту пасажирів з урахуванням їх приватності та безпеки. Матеріали кваліфікаційної роботи можуть бути використані в навчальному процесі та в практичній діяльності конструкторів спеціалізованих проектних установ.
  • Item
    Kitchen section with modular configuration for medium-range aircraft with 48 passenger capacity
    (State University "Kyiv Aviation Institute", 2025-06) Andreieva Alina
    This thesis is dedicated to preliminary design of middle-range passenger aircraft with 48 passenger capacity as well as design of kitchen section of modular configuration for the layout of aircraft, suitable for transportation of 48 passengers. The design methodology is based on analysis, based on existing passenger aircraft galley configurations, engineering calculations to get the technical data of designed aircraft and computer based design using CAD/CAM/CAE systems. In special part kitchen section of passenger aircraft analysis is performed to estimate most efficient layout for designed prototype. Practical value of the work is improving the effectiveness of passenger aircraft galley configuration, depending on passenger needs. Дана кваліфікаційна робота присвячена розробці аванпроєкту пасажирського літака для середньомагістральних авіаліній, що відповідає міжнародним стандартам польотів, нормам безпеки, економічності та надійності, а також проєктування кухонної секції модульної конфігурації для конструкції літака, придатного для транспортування 48 пасажирів. В роботі було використано методи аналітичного розрахунку, ґрунтуючись на існуючих компоновках побутового відсіку пасажирських літаків, комп’ютерного проєктування за допомогою CAD/CAM/CAE систем, ескізного проєктування розміщення обладнання у побутовому відсіку прототипа. Практичне значення результату кваліфікаційної роботи полягає в підвищенні ефективності розміщення побутового обладнання пасажирського літака, базуючись на потребах пасажирів. Матеріали кваліфікаційної роботи можуть бути використані в навчальному процесі та в практичній діяльності конструкторів спеціалізованих проєктних установ. The materials of the bachelor's thesis can be used in the aviation industry and in the educational process of aviation specialties.
  • Item
    Method for the reduction of riveted joints secondary bending
    (State University "Kyiv Aviation Institute", 2024-12) Yurchyk Denys
    This qualification work is dedicated to the development and analysis of methods for reducing secondary bending in riveted joints. These methods must comply with international standards in the field of aviation, including safety, economy, and reliability standards. To achieve this goal, the work uses a comprehensive approach, including: a comparative analysis of patents to select the best technical solutions; analysis of scientific literature; computer-aided design using CAD/CAM/CAE systems; mathematical modeling using the finite element method. The practical significance of the obtained results is to increase the reliability and efficiency of air transportation. In addition, the developed methods can be used to increase the strength and durability of riveted joints in various industries. The research materials can be used in the aviation industry, as well as in the educational process for training specialists in aviation specialties. Дане дослідження присвячено розробці та аналізу методів зменшення вторинного згину в заклепкових з'єднаннях. Ці методи повинні відповідати міжнародним стандартам в галузі авіації, включаючи стандарти безпеки, економічності та надійності. Для досягнення поставленої мети в роботі використано комплексний підхід, що включає: порівняльний аналіз патентів для вибору оптимальних технічних рішень; аналіз наукової літератури; комп'ютерне проектування з використанням CAD/CAM/CAE систем; математичне моделювання методом скінченних елементів. Практичне значення отриманих результатів полягає в підвищенні надійності та ефективності авіаперевезень. Крім того, розроблені методи можуть бути використані для підвищення міцності та довговічності заклепкових з'єднань в різних галузях промисловості. Матеріали дослідження можуть бути використані в авіаційній промисловості, а також в навчальному процесі при підготовці фахівців авіаційних спеціальностей.
  • Item
    Design of cargo UAV
    (State University "Kyiv Aviation Institute", 2024-12) Tkachenko Nazarii
    In this work, various types of composite materials were considered, a beam of the aircraft power structure was designed, and the possibility of their use in this structure was analyzed. To determine the most suitable material in terms of structural strength and economic feasibility of its use, a comparative and economic analysis was performed and new design solutions were proposed on their basis. In the research part of the work, methods of analytical calculation, computer-aided design using CAD/CAM/CAE systems, numerical modeling and strength calculation, as well as analysis of the stress-strain state of the designed beam structure were used to confirm the strength and stiffness characteristics of the selected materials and confirm its compliance with existing standards. The results of this work can be used in the aviation industry and in the educational process of aviation specialties. В роботі були розглянуті різні види сучасних БПЛА, проаналізовано та створено конфігурацію БПЛА типу конвертоплан Створено концепт зйомного багажного відсіку для перевезення корисного навантаження В дослідницькій частині роботи для підтвердження характеристик міцності та жорсткості розроблен о го прототипу багажного відд ілення та вибір матеріалів було використано методи аналітичного розрахунку, комп’ютерного проектування за допомогою CAD CAM CAE систем, чисельного моделювання та розрахунку на міцність, а також аналіз напружено деформованого стану спроектованої конструкції прототипу та підтверджено її працездатність. Результати цієї роботи можуть бути використані в авіаційній галузі та в навчальному процесі авіаційних спеціальностей.
  • Item
    Design and calculation of a helicopter blade
    (State University "Kyiv Aviation Institute", 2024-12) Stovbun Pavlo
    The aim of this master thesis is to develop and validate a virtual prototyping approach for helicopter blade aerodynamic surfaces using composite materials, design and model helicopter blades with optimized aerodynamic performance using advanced simulation tools, select and evaluate composite materials for their suitability in enhancing blade performance and durability, conduct virtual simulations to fabricate, test, and analyze the prototype blade's performance, addressing key aerodynamic and structural challenges. In the research and development part created a detailed virtual model of the helicopter blade aerodynamic surface using CATIA CAD software. This model incorporated critical aerodynamic features and design parameters aimed at optimizing blade performance. The focus was on integrating design, material selection, and virtual testing to achieve an optimized and well-evaluated prototype. The results of this thesis provide valuable insights into the design and optimization of helicopter blades using composite materials. The virtual prototyping approach can be applied to improve blade performance, reduce manufacturing costs, and enhance overall helicopter efficiency. Дана магістерська робота присвячена розробці та перевірці правильності підходу до створення віртуальних прототипів аеродинамічних поверхонь лопатей вертольота з використанням композитних матеріалів. Зокрема, робота зосереджена на проектуванні та моделюванні лопатей вертольота з оптимізованими аеродинамічними характеристиками за допомогою передових інструментів симуляції, виборі та оцінюванні композитних матеріалів з погляду їх придатності до підвищення ефективності та довговічності лопатей, а також проведенні віртуальних симуляцій для виготовлення, тестування та аналізу продуктивності прототипу лопаті, враховуючи ключові аеродинамічні та конструктивні аспекти. У дослідній частині була створена детальна віртуальна модель аеродинамічної поверхні лопаті за допомогою програмного забезпечення CAD CATIA. Ця модель включала критичні аеродинамічні характеристики та параметри конструкції, спрямовані на оптимізацію продуктивності лопаті. Основна увага була зосереджена на інтеграції проектування, вибору матеріалів і віртуального тестування для досягнення оптимізованого прототипу. Результати цієї роботи надають цінні відомості щодо проектування та оптимізації лопатей з використанням композитних матеріалів. Підхід до створення віртуального прототипу може бути застосований для покращення продуктивності лопатей, зменшення витрат на виробництво та підвищення загальної ефективності.
  • Item
    Enhancing aircraft safety through upgrades to passenger accommodation layout
    (State University "Kyiv Aviation Institute", 2024-12) Nishchenko Dmytrii
    The master thesis presents the impact of modernizing cabin layouts on improving aircraft safety. Given the increasing number of passengers and changing safety standards, the study identifies key areas where traditional cabin designs may not meet emergency needs. By analyzing different cabin configurations and their implications for emergency evacuation procedures, this study presents a comprehensive assessment of how improved layouts can minimize risks and speed up evacuation times. The work uses quantitative data to assess the effectiveness of optimized seating arrangements, the availability of emergency equipment, and clear evacuation routes. It examines the integration of advanced technologies, such as smart seats and real-time monitoring systems, that facilitates proactive safety measures. This work argues that the aviation industry should prioritize improved passenger seating layouts as a fundamental component of its safety strategy. It calls on regulators to revise safety standards to include guidance that reflects the latest technological advances and ergonomic principles. The results of this work can be used in the aviation industry and in the educational process for aviation specialties. У цьому дослідженні представлено вплив модернізації планування кабіни на підвищення безпеки пасажирських перевезень. З огляду на збільшення кількості пасажирів на борту і зміни стандартів безпеки, представлене дослідження визначає ключові області, де традиційні конструкції кабін можуть не задовільняти потреби в надзвичайних ситуаціях. Аналізуючи різні конфігурації кабін та їхні наслідки для процедур екстреної евакуації, це дослідження представляє комплексну оцінку того, як покращене планування може мінімізувати ризики та пришвидшити час евакуації. Дослідження використовує кількісні дані для оцінки ефективності оптимізованого розташування місць, доступності обладнання для екстреної допомоги та чітких шляхів евакуації. В роботі розглядається інтеграція передових технологій, таких як smart сидіння та системи моніторингу в реальному часі, які сприяють проактивним заходам безпеки. Це дослідження виступає за те, щоб авіаційна промисловість віддала пріоритет покращенню планування розміщення пасажирів як фундаментальному компоненту стратегії безпеки. Нові розробки та технології швидко впроваджуються в реальні конструкції літаків, що потребує відповідних змін в стандартах безпеки, щоб включити вказівки, які відображають останні технологічні досягнення та ергономічні принципи. Результати цієї роботи можуть бути використані в авіаційній галузі та в навчальному процесі авіаційних спеціальностей.
  • Item
    Passenger seat modernization of the long-range aircraft
    (State University "Kyiv Aviation Institute", 2024-12) Matsiborskyi Rostyslav
    In this work, various aspects of using modern polymer materials, in particular PPS-plastic, for designing an aviation table were considered. The design of the table is made, which takes into account ergonomic, functional and environmental requirements, and the possibility of using nanocomposite coatings to improve the performance characteristics of the product is analyzed. To determine the most suitable material in terms of strength, durability and economic feasibility of its use, a comparative and economic analysis was carried out using alternative materials such as ABS and polypropylene. Based on the results obtained, new design solutions have been developed that contribute to reducing the weight of the product and increasing its wear resistance. In the research part of the work, methods of computer modeling using CAD/CAM/CAE systems to analyze the design of the table, calculate strength and determine its stress-strain state. Verification calculations were carried out, which confirmed the compliance of the designed table with the current aviation standards. The results of this work can be used in the aviation industry and in the educational process of aviation specialties. В роботі були розглянуті різні аспекти використання сучасних полімерних матеріалів, зокрема PPS-пластику, для проєктування авіаційного столика. Спроєктовано конструкцію столика, яка враховує ергономічні, функціональні та екологічні вимоги, а також проаналізовано можливість застосування нанокомпозитних покриттів для підвищення експлуатаційних характеристик виробу. Для визначення найбільш придатного матеріалу з точки зору міцності, довговічності та економічної доцільності його застосування було проведено порівняльний і економічний аналіз із використанням альтернативних матеріалів, таких як ABS і поліпропілен. На основі отриманих результатів розроблено нові конструктивні рішення, що сприяють зменшенню ваги виробу та підвищенню його зносостійкості. В дослідницькій частині роботи для було застосовано методи комп’ютерного моделювання з використанням CAD CAM CAE систем для аналізу конструкції столика, розрахунку на міцність і визначення його напружено деформованого стану. Проведено перевірочні розрахунки, які підтвердили відповідність спроєктованого столика чинним авіаційним нормам. Результати цієї роботи можуть бути використані в авіаційній галузі та в навчальному процесі авіаційних спеціальностей.
  • Item
    Determination of structural characteristics of metallic elements in aircraft equipment through magnetic behavior analysis
    (State University "Kyiv Aviation Institute", 2024-12) Marinchenko Serhii
    The work developed and improved a method of magnetometric diagnostics for rapid and non-destructive assessment of the microstructural and stress state of metal components of aircraft equipment. The relationship between the magnetic properties of materials of metal elements of aircraft equipment and their mechanical deformations was demonstrated. To determine such a relationship, Barkhausen noises obtained using a Foner magnetometer were analyzed. In the work, a comprehensive approach was used to implement the task, which includes a literature review, comparative analysis, experimental modeling, statistical data processing and application of electromagnetic field theory. The results of this qualification paper are intended to support scientific research and enhance practical diagnostic capabilities for aircraft structural elements. The findings contribute to improving reliability, operational safety, and maintenance efficiency in the aviation industry. В роботі був розроблений та вдосконалений метод магнітометричної діагностики для швидкої та неруйнівної оцінки мікроструктурного та напруженого стану металевих компонентів авіаційного обладнання. Був продемонстрований зв’язок магнітних властивостей матеріалів металевих елементів обладнання повітряних суден з їх механічними деформаціями. Для визначення такого зв’язку було проаналізовано шуми Баркгаузена отримані за допомогою магнітометра Фонера. Для реалізації поставленої задачі був використаний комплексний підхід, що містить огляд літератури, порівняльний аналіз, експериментальне моделювання, статистичну обробку даних і застосування теорії електромагнітного поля. Результати кваліфікаційної роботи рекомендується використовувати для подальших наукових досліджень і підвищення практичних можливостей діагностики конструктивних елементів літака. Отримані результати сприяють підвищенню надійності, безпеки експлуатації та ефективності технічного обслуговування в авіаційній промисловості.
  • Item
    Morphing wing for mid-range aircraft
    (State University "Kyiv Aviation Institute", 2024-12) Kolkov Oleksandr
    In this work, a study of the influence of an adaptive wing on the characteristics of a medium-haul aircraft was carried out. The final result of the conducted research is the creation, description and implementation of the control mechanism of the adaptive wing in different flight modes, the creation of the adaptive wing as a whole and its integration into the aircraft. The basis of the qualification work is the development of the concept of an adaptive wing of a medium-haul cargo plane, the study of the influence of a new wing shape on the take-off and landing and operational characteristics of the plane, increasing the economic feasibility, and increasing the resource of the plane. As methods of research and analysis, the analysis of the structure of wings and prototype aircraft was used to determine the design parameters, the analysis of the structures and mechanisms of adaptive wings, the analysis of literary sources on the current state of the subject under study. The practical value of the presented work is the development of aerodynamically adaptive wings capable of changing their shape to optimize the characteristics of the aircraft at various stages of flight. This allows you to reduce fuel consumption, increase the efficiency and stability of the flight, reducing the harmful impact on the environment. In addition, the implementation of the morphic design of the wing helps to improve the maneuverability and adaptability of the aircraft, which is especially important for the modern needs of commercial and military aviation. У цій роботі було проведено дослідження впливу адаптивного крила на характеристики середньомагістрального літака. Кінцевим результатом проведеного дослідження є створення, опис та реалізація механізму управління адаптивним крилом на різним режимах польоту, створення адаптивного крила в цілому та інтеграція його в літак. Основою кваліфікаційної роботи є розробка концепції адаптивного крила середньомагістрального вантажного літака, дослідження впливу нової форми крила на злітно-посадкові та експлуатаційні характеристики літака, підвищення економічної доцільності, та збільшення ресурсу літака. В якості методів дослідження та аналізу було застосовано аналіз конструкції крил та літаків прототипів для визначення проєктних параметрів, аналіз конструкцій та механізмів адаптивних крил, аналіз літературних джерел про сучасний стан досліджуваної тематики. Практичною цінністю представленої роботи є розробка аеродинамічно адаптивних крил, здатних змінювати форму для оптимізації характеристик літака на різних етапах польоту. Це дозволяє знижувати витрати пального, підвищувати ефективність та стабільність польоту, зменшуючи шкідливий вплив на довкілля. Крім того, реалізація морфної конструкції крила сприяє поліпшенню маневреності та адаптивності літального апарату, що є особливо важливим для сучасних потреб комерційної та військової авіації.
  • Item
    Structurally oriented repair patches for airframeairframe
    (State University "Kyiv Aviation Institute", 2024-12) Kuleshov Danylo
    In this work, influence of material anisotropy, particularly rolling texture, on the mechanical behavior of aluminum alloys under various loading regimes. An analysis and comparison of three types of loading were conducted: pure torsion, combined loading (axial stress and torsion), and tension-compression. In the research part of the work, to determine the effect of various loading regimes on the fatigue life of specimens. Specifically, the stress distribution in slip systems was studied using Schmid factors, and the in fluence of these factors on the number of cycles to failure was evaluated. The results of this work can be used in the aviation industry and in the educational process of aviation specialties. В роботі були розглянуті вплив анізотропії матеріалів, зокрема текстури прокатки, на механічну поведінку алюмінієвих сплавів під дією різних режимів навантаження. Проведено аналіз і порівняння трьох типів навантаження: чисте кручення, комбіноване навантаження (осеве напруження та кручення) і розтягування стискання. В дослідницькій частині роботи для визначення впливу різних режимів навантаження на втомну довговічність зразків. Зокрема, досліджено напруження у системах ковзання за допомогою факторів Шміда та оцінено вплив цих текстури на кількість циклів до руйнування. Результати цієї роботи можуть бути використані в авіаційній галузі та в навчальному процесі авіаційних спеціальностей.
  • Item
    A method for the account of the impact of local loss of stability on bearing capacity of compressed panels
    (State University "Kyiv Aviation Institute", 2024-12) Kyryk Myroslava
    The work is devoted to methods of optimizing the bearing capacity of aircraft skin panels under compressive stresses. The main purpose of the work is to develop proposals for reducing the negative impact of local loss of stability during compression of aircraft structural panels, using analytical methods for taking into account local loss of stability when assessing the static strength of a compressed column, as well as methods for reducing the negative impact of local loss of stability in order to optimize the design of compressed aircraft panels. The most common types of loss of stability in an aircraft structure are analyzed: total loss of stability of a compressed panel, local loss of stability between stringers and ribs under the action of a combination of shear and compressive stresses, inter-fastener loss of stability, as well as crippling, or elastic-plastic loss of stability of short rods is the main novelty of this work. The optimal method for calculating the conditions for loss of local stability has been selected. The practical value of the work lies in the consideration of common structural alloys: aluminum alloy 7075-T6510, steel 30 KhGSA and titanium alloy Ti-Al6-V4. The analysis was carried out for two types of panels. The weight efficiency of the main approaches was determined. Робота присвячена методам оптимізації несучої здатності панелей обшивки літака в умовах дії стискаючих напружень. Основною метою роботи виступає розробка пропозицій стосовно зменшення негативного впливу місцевої втрати стійкості при стисканні панелей конструкцій літака, за допомогою аналітичних методів врахування місцевої втрати стійкості при оцінці статичної міцності стиснутої колони, а також методів зменшення негативного впливу місцевої втрати стійкості задля оптимізації проектування стиснутих панелей літака. Проаналізовані найпоширеніші типи втрати стійкості авіаційній конструкції: загальна втрата стійкості стиснутої панелі, місцева втрата стійкості між стрингерами та нервюрами під дією комбінації зсувних та стискаючих напружень, міжкріпильна втрата стійкості, а також кріплінг, або пружно-пластична втрата стійкості коротких стрижнів є основною новизною цієї роботи. Обрано оптимальний метод розрахунку умов втрати місцевої стійкості. Практична цінність роботи заключається в розгляді розповсюджених конструктивних сплавів: алюмінієвий сплав 7075-Т6510, сталь 30 ХГСА та титановий сплав Ti-Al6-V4. Аналіз проведено для двох типів панелей. Визначена вагова ефективність використання основних підходів.
  • Item
    Optimization of the geometry of the winglets of an unmanned aerial vehicle
    (State University "Kyiv Aviation Institute", 2024-12) Zubets Serhii
    The work considered the optimization of the geometry of the winglet and the transfer and installation of the ANL. The subject of the research is the influence of aerodynamics on the geometry of the winglet at different indicators of deflection, angle of inclination, and the geometry of the tip itself, the implementation of the transfer of the ANL to the place of the upper part of the winglet. Development of a new winglet for installation on an unmanned aerial vehicle and moving the ANL to it. In the research part of the work is given an analysis of the existing research work on aerodynamics, its effect on the aircraft wing and the change of geometry in relation to it. Using multivariate regression analysis to confirm the theoretical part and create a 3D model with further verification in the ANSYS environment. Transfer of ANL to the appropriate place according to the rules of their placement for better visibility of the aircraft in the air and on the ground. By multivariate regression analysis it is possible to check and build an effective geometry of the wing and winglet to obtain the maximum efficiency in flight. Transferring the ANL to the winglet itself in such small aircraft will help to remove the protruding lights from the wings and move them to the appropriate place by hiding them in an aerodynamically correct ceiling. The materials of the master's degree can be used in the aviation industry and in the educational process related to the construction of small flying machines and the study of aerodynamic properties. В роботі було розглянуто оптимізацію геометрії вінглету та перенесення та встановлення БАНО. Предметом дослідження є вплив аеродинаміки на геометрію вінглету при різних показниках відхилення, куту нахилу, та геометрії самої закінцівки, впровадження переносу БАНО на місце верхньої частини вінглету. Мета полягається в розробці нового вінглету для встановлення на безпілотний літальний апарат та переміщення БАНО на нього. В дослідецькій частині роботи приведений аналіз існуючих дослідницьких робіт з аеродинаміки, її впливу на крило літака та зміна геометрії відносно цього. Використання багатофакторного регресійного аналізу для підтвердження теоретичної частини та створення 3Д моделі з подальшою перевіркою у середовищі ANSYS. Перенесення БАНО у відповідне місце згідно правил їх розміщення для кращої видимості літака у повітрі та на землі. Багатофакторним регресійним аналізом можливо перевірити та побудувати ефективну геометрію крила та вінглета для отримання максимальної ефективності при польоті. Перенос БАНО на сам вінглет у таких малих літаках допоможе прибрати стирчащі ліхтарі з крил та перенести їх на відповідне місце сховавши у аеродинамічно правильний плафон. Матеріали магістерського диплому можуть бути використані в авіаційній промисловості та в навчальному процесі, пов'язаному з побудовою малих літаючих апаратів та вивчення аеродинамічних властивостей.
  • Item
    Influence of electroerosion cutting modes on aviation details surface layer quality
    (State University "Kyiv Aviation Institute", 2024-12) Volianiuk Oleh
    The purpose of this master's thesis is to investigate the influence of electrical discharge machining (EDM) modes on the surface layer quality of aviation parts. The research focuses on analyzing various EDM modes, their effect on the microstructure and mechanical properties of the surface layer, and determining the optimal parameters to improve processing quality. For this purpose, modern analysis methods such as optical profilometry and nanoindentation were applied, which allowed for the detection of the impact of cutting parameters on the surface quality of the parts. A series of experiments was conducted using hardness tester and profilometer under different modes, allowing the identification of the correlation between machining parameters and surface layer characteristics. Particular attention is paid to optimizing modes to minimize defect formation, which will enhance the operational characteristics of aviation components. The achievement of the goal was ensured by using equipment to determine the surface roughness and mechanical properties of nickel-based superalloys after electrical discharge machining under various modes. The research results provide valuable information for aviation part manufacturers regarding the selection of optimal EDM modes, which can reduce defects and improve the quality of the final product. The data obtained can be used to enhance the efficiency of manufacturing processes and extend the service life of aviation components. В цій магістерській роботі досліджено вплив режимів електроерозійного різання на якість поверхневого шару авіаційних деталей. Робота зосереджена на аналізі різних режимів електроерозійної обробки, їх впливу на мікроструктуру та механічні властивості поверхневого шару оброблюваних деталей, а також визначенні оптимальних параметрів для підвищення якості обробки. Для цього застосовано сучасні методи аналізу, такі як оптична профілометрія та наноіндентування, що дозволило виявити вплив параметрів різання на якість поверхні деталей. У рамках дослідження проведено серію експериментів із використанням твердоміру та профілометру, що дозволило визначити кореляцію між параметрами обробки та характеристиками поверхневого шару. Особливу увагу приділено оптимізації режимів для мінімізації утворення дефектів, що дозволить підвищити експлуатаційні характеристики авіаційних деталей. Досягнення мети було забезпечено за допомогою використання обладнання для визначення шорсткості поверхні та механічних характеристик жароміцний сплавів на нікелевій основі після електроерозійне різання на різних режимах. Результати дослідження надають важливу інформацію для виробників авіаційних деталей щодо вибору оптимальних режимів електроерозійного різання, що дозволяє зменшити дефекти та підвищити якість кінцевої продукції. Отримані дані можуть бути використані для підвищення ефективності виробничих процесів та подовження терміну служби авіаційних деталей.
  • Item
    New passenger seat design substantiation for enhancement emergency safety
    (State University "Kyiv Aviation Institute", 2024-12) Yatsenko Yaroslav
    This work investigates ensuring passenger safety onboard an aircraft, defining requirements for emergency equipment, analyzing existing equipment for emergency situations in the passenger cabin, and providing recommendations for maximizing the convenience of using emergency equipment onboard. Development of a concept for ensuring the necessary level of safety in an aircraft, namely the concept of emergency equipment, which creates a new safety standard for air passenger transportation. The study also analyzes safety requirements onboard an aircraft, investigates evacuation mechanisms in the event of a water landing, and reviews the means and devices available for passenger use during emergencies. It examines technologies for implementing and deploying tools for emergency evacuation. A concept for a portable rescue device will be developed, aimed at reducing passenger injuries by ensuring the survivability of individuals even when they are far from their seat. The results of this qualification work are directed at improving the efficiency of passenger transportation and can be applied in the aviation industry and in the educational process for students specializing in aviation disciplines. В цiй роботi дослiджується забезпечення безпечного перебування пасажирiв на борту лiтака, визначення вимог до аварiйного обладнання. iснуюче обладнання для аварiйних ситуацiй в пасажирськiй кабiнi, визначення рекомендацiй по забезпеченню максимально зручного використання на борту лiтака аварiйного обладнання. Розробка концепцiї забезпечення необхiдного рiвня безпеки в літаку, а саме концепція аварійного обладнання, що створює новий стандарт безпеки для авiацiйних пасажирських перевезень. Аналiз вимог до аварiйної безпеки на борту лiтака, дослiдження механiзмiв евакуацiї пасажирiв у випадку посадки на воду, аналiз засобiв та пристроїв для використання пасажирами в аварiйнiй ситуацiї на борту лiтака, дослiдження технологiй по впровадженню та реалiзацiї засобiв для аварiйної евакуацiї. Буде розроблена концепцiя рятувального переносного пристрою, що забезпечить зниження травмованостi пасажирiв, оскiльки вiн буде забезпечувати життєздатнiсть органiзму, навiть якщо пасажир знаходиться далеко вiд свого сидiння. Результати квалiфiкацiйної роботи спрямованi на пiдвищення ефективностi пасажирських перевезень, можуть бути використанi в авiацiйнiй галузi та в навчальному процесi студентiв авiацiйних спецiальностей.
  • Item
    Теплозвукоізоляція фюзеляжу транспортного широкофюзеляжного літака
    (Національний авіаційний університет, 2024-06) Царанюк, Тарас Леонідович
    Дана кваліфікаційна робота присвячена аналізу та модифікації ТЗІ вантажнаго широкофюзеляжного літака, та креслень кріплення ТЗІ в кабіні екіпажу. Завдання полягає в покращені властивостей теплозвукоізоляції, що впливає на експлуатацію літака, комфорт екіпажу, та зменшення ваги літака В роботі було використано методи аналітичного розрахунку, комп’ютерного проектування за допомогою CAD/CAM/CAE систем, чисельного моделювання і розрахунок та креслення теплозвукоізоляції Матеріали кваліфікаційної роботи можуть бути використані в навчальному процесі та в практичній діяльності конструкторів спеціалізованих проектних установ.
  • Item
    Підвищення ефективності управління широкофюзеляжним пасажирським літаком модифікацією елеронів
    (Національний авіаційний університет, 2024-06) Неділько, Максим Юрійович
    Дана кваліфікаційна робота присвячена розробці аванпроєкту широкофюзеляжного пасажирського літака, а також опис системи управління елеронами та перевірка на відсутність резонансних коливань і достатню міцність штовхачів на стиск, їх графічна побудова. В роботі було використано методи аналітичного розрахунку, компьютерного проєктування за допомогою CAD/CAM/CAE систем, чисельного моделювання і розрахунку на міцність обшивки крила. Практичне значення результату кваліфікаційної роботи полягає в зменшенні маси та збільшенні міцності конструкції крила літака, що покращує його льотно-технічні характеристики. Матеріали кваліфікаційної роботи можуть бути використані в навчальному процесі та в практичній діяльності конструкторів спеціалізованих проектних установ.
  • Item
    Конструктивне удосконалення кріплення пасажирського крісла та крісла пілота ближньомагістрального літака
    (Національний авіаційний університет, 2024-06) Заморений, Руслан Леонідович
    Дана кваліфікаційна робота присвячена розробці аванпроєкту пасажирського літака для ближньомагістральних авіаліній із однокласним компонуванням пасажирського салону і пасажиромісткістю до 60 осіб та розрахунок навантажень на вузли кріплення пасажирського крісла. В роботі здійснено аналітично-розрахункове моделювання та комп'ютерне проектування ближньомагістрального літака з використанням графічної системи АutоCАD, розробка ескізів для модифікованої версії літака з урахуванням льотно-технічних характеристик літаків-прототипів. Практичне значення результату кваліфікаційної роботи полягає в покращенні експлуатації пасажирських крісел літака, шляхом обгрунтування важливості кріплення сидінь до підлоги літака. Матеріали цієї квалівікаційної роботи можуть бути використані в освітньому процесі, а також під час практичної діяльності інженерів-конструкторів, які працюють у спеціалізованих проектних організаціях.
  • Item
    Конвертація пасажирського ближньомагістрального літака у вантажний літак
    (Національний авіаційний університет, 2024-06) Дорошенко, Володимир Іванович
    Дана кваліфікаційна робота присвячена розробці аванпроєкту пасажирського літака для ближньомагістральних авіаліній із однокласним компонуванням пасажирського салону і пасажиромісткістю до 60 осіб, з подальшим наведенням переліку дій, необхідних для створення вантажної модифікації даного повітряного судна. Практичне значення результату кваліфікаційної роботи бакалавра, полягає в продовженні терміну служби літака, шляхом запропонованого обґрунтування доцільності та можливості його переобладнання з пасажирської у вантажну модифікацію. Матеріали, що містяться в даній кваліфікаційній роботі, можуть бути застосовані під час проведення освітнього процесу або ж безпосередньо під час практичної діяльності інженерів-конструкторів, діяльність яких пов’язана зі спеціалізованими авіаційними проектними установами.
  • Item
    Підвищення ергономічності пасажирських крісел ближньо- магістрального пасажирського літака
    (Національний авіаційний університет, 2024-06) Гончарук, Владислав Анатолійович
    Дана кваліфікаційна робота присвячена розробці аванпроєкту пасажирського літака для ближньо-магістральних авіаліній, зі встановленими на борту пасажирськими кріслами, підвищеної ергономічності, що відповідає міжнародним стандартам польотів, нормам безпеки, економічності та надійності. В роботі було використано методи аналітичного розрахунку, компьютерного проєктування за допомогою CAD/CAM/CAE систем, проєктування пасажирського крісла підвищеної ергономічності. Практичне значення результату кваліфікаційної роботи полягає в покращенні ергономіки пасажирських крісел. Матеріали кваліфікаційної роботи можуть бути використані в навчальному процесі та в практичній діяльності конструкторів спеціалізованих проектних установ.