Наукові праці співробітників НАУ (проводиться премодерація, колекція НТБ НАУ)
Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/9209
Зібрання містить наукові праці співробітників НАУ, що з різних причин не війшли до зібрань структурних підрозділів НАУ.
Browse
Recent Submissions
Item Анализ и синтез канальных и комбинированных кодов в цифровых электроакустичнеских информационных системах(Киевский политехнический институт, 1992) Бобарчук, Александр Антонович; Бобарчук, Олександр АнтоновичЦелью диссертационной работы является развитие ключевых положений теории анализа спектральной структуры канальных кодов, совершенствование методов синтеза канальных кодов с зарядовым ограничением, оценка потенциальных возможностей канальных кодов обнаруживать ошибки и обоснование возможности изменения стратегии борьбы с ошибками, сущность которого – возложить на канальные коды функцию обнаружения ошибок. Для достижения поставленной цели были решены следующие задачи: • разработка инженерного метода расчета строгого замкнутого выражения энергетического спектра канального кода, кодер которого представлен в форме абстрактного автомата Мура при произвольных вероятностях символов на входе кодера; • разрабока метода синтеза графа (d,k,c)- последовательности и на его основе метода синтеза (d,k,c)- кода с фиксированной длиной слов; • разработка метода рационального использования избыточности канальных кодов для обнаружения ошибок структуры кодовой последовательности (метод синтеза декодера, обнаруживающего ошибки); • исследование степени обнаружения ошибок канальными и комбинированными кодами. На защиту выносятся следующие результаты: • инженерный метод расчета энергетического спектра канального кода, кодер которого представлен в форме абстрактного автомата Мура с записью выходных символов в форме БВН при произвольных вероятностях символов на входе кодера; • метод синтеза графа (d,k,c)- последовательности и разработанный на его основе метод синтеза (d,k,c)- кодов с фиксированной длиной слов; • инженерный метод синтеза декодеров канальных и комбинированных кодов, реализующий потенциальные возможности обнаружения ошибок и ввод в синхронизм; • сравнительная оценка эффективности обнаружения ошибок различными версиями канальных и комбинированных кодов. Метою дисертаційної роботи є розвиток ключових положень теорії аналізу спектральної структури канальних кодів, вдосконалення методів синтезу канальних кодів із зарядовим обмеженням, оцінка потенційних можливостей канальних кодів виявляти помилки та обґрунтування можливості зміни стратегії боротьби з помилками, сутність якого – покласти на канальні коди функцію виявлення помилок. Для досягнення поставленої мети було вирішено такі завдання: • розробка інженерного методу розрахунку точного замкнутого виразу енергетичного спектру канального коду, кодер якого представлений у формі абстрактного автомата Мура при довільних ймовірностях символів на вході кодера; • розробка методу синтезу графа (d, k, c) – послідовності та на його основі методу синтезу (d, k, c) – коду з фіксованою довжиною слів; • розробка методу раціонального використання надмірності канальних кодів для виявлення помилок структури кодової послідовності (метод синтезу декодера, що виявляє помилки); • дослідження ступеня виявлення помилок канальними та комбінованими кодами. На захист виносяться такі результати: • інженерний метод розрахунку енергетичного спектру канального коду, кодер якого представлений у формі абстрактного автомата Мура із записом вихідних символів у формі БВН за довільних ймовірностей символів на вході кодера; • метод синтезу графа (d, k, c) – послідовності та розроблений на його основі метод синтезу (d, k, c) – кодів з фіксованою довжиною слів; • інженерний метод синтезу декодерів канальних та комбінованих кодів, що реалізує потенційні можливості виявлення помилок та введення в синхронізм; • порівняльна оцінка ефективності виявлення помилок різними версіями канальних та комбінованих кодів.Item Методологічні особливості державного регулювання охоронних зон придорожніх смуг в Україні(Український державний університет залізничного Транспорту, 2019) Новаковська, Ірина Олексіївна; Іщенко, Наталя Федорівна; Жолкевський, Петро Францевич; Стецюк, Михайло Петрович; Stetsyuk, Mykhailo; Ishchenko, Nataliia; Zholkewski, Petro; Novakovska, IrynaСучасний етап економічного розвитку країни в певній мірі залежить від розвитку та функціонування автомобільної мережі, що створює тісний взаємозв’язок між інвестиційними, інтеграційними, соціально-економічними, економіко-екологічними, антикризовими, цивілізаційними процесами в суспільстві. Разом з тим, автомобільний транспорт є досить вагомим джерелом забруднення довкілля. Для прийняття збалансованих управлінських рішень щодо захисту навколишнього середовища від забруднення автотранспортом необхідна достовірна і своєчасна інформація щодо стану довкілля та основних тенденцій його змін, що зумовлені різноманітними чинниками.Item Проблеми незаконної забудови міст України на прикладі міста Києва та шляхи їх вирішення(Український державний університет залізничного транспорту, 2019) Стецюк, Михайло Петрович; Бєлоусова, Наталя Володимирівна; Лугова, Анна Сергіївна; Левковська, Тетяна Андріївна; Stetsyuk, Mykhailo; Bielousova, Nataliia; Lugova, Аnna; Levkovska, TetianaНа сьогодні проблема самовільного будівництва в сфері нерухомості є найбільш гострою та не вирішеною. Виникнення самовільних споруд викликане, по-перше, низьким рівнем правової відповідальності забудовника за не правомірні дії з об'єктом нерухомості (землею) на певній території. По-друге, високий рівень самовільно побудованих, реконструйованих, перепланованих об'єктів нерухомості характеризуються складним механізмом отримання дозвільної і проектної документації у організаціях, які дотичні до дозвільних документів на будівництво.Item Методологія застосування обмежень землекористування при плануванні транспортної інфраструктури аеропортів(Український державний університет залізничного транспорту, 2019) Новаковська, Ірина Олексіївна; Скрипник, Лілія Русланівна; Добряк, Дмитро Семенович; Ніколаєв, Кирило Дмитрович; Novakovska, Iryna; Dobryak, Dmytro; Skrypnyk, Liliia; Nikolaev, KyryloЗначним економічним стимулом у землекористуванні приаеродромної території є спрямування інвестицій на розвиток транспортної інфраструктури навколо аеропорту з метою покращення під`їздних щляхів до нього. Таке збалансоване землекористування сприятиме скороченню відстані до нього, покращенню доступу та зменшенню часу очікування. Проект транспортної доступності до аеропорту, як автомобільного так і залізничного транспорту, може бути впроваджений лише за умови, що буде проведена якісна еколого-економічна оцінка обмежень землекористування – інфраструктури аеропортів, правовий режим та особливості використання якої чітко регулюватиметься законодавчими нормативами і стандартами.Item Шляхи покращення економічних показників використання земель авіаційного транспорту в Україні(Іnternational Science Group, 2020) Новаковська, Ірина Олексіївна; Скрипник, Лілія РусланівнаСистема ефективного землекористування авіаційного транспорту працює задля отримання певного обсягу матеріальних благ за умови мінімальних капітальних та енергетичних затрат, а також досягнення максимальної продуктивності використання природних ресурсів і додержання екологічної безпеки природного навколишнього середовища. Зокрема формування та розвиток землекористування авіаційного транспорту, як особливої галузі, потребує проведення економічної оцінки ефективності та раціональності використання даної підкатегорії земельItem Сучасні питання нормування відведення земельних ділянок для будівництва автомобільних доріг в Україні(International Science Group, 2020) Новаковська, Ірина Олексіївна; Іщенко, Наталя ФедорівнаСучасне реформування транспортної галузі України відбувається у відповідності з Європейськими стандартами та вимогами. Що вимагає реконструкції існуючих та будівництво нових автомобільних доріг країни, а також спорудження необхідних об’єктів дорожнього господарства, що потребує розробки відповідної проектно - технічної документації та процедури її узгодження з власниками землі і землекористувачами. Все це в певній мірі ускладнює та стримує процес відведення земельних ділянок і не дає можливості вчасно приступити до їх використання. Тому питання нормування відведення земельних ділянок для будівництва автомобільних доріг потребують врегулювання їх на законодавчому рівніItem Проблеми земельної реформи в Україні(Національний авіаційний університет. Збірник тез доповідей XII міжнародної науково-практичної конференції молодих учених і студентів «Політ. Сучасні проблеми науки», 2012-01-30) Бабій, Віталій ВасильовичЗемельна реформа в Україні триває вже багато років. За ці роки чимало громадян стали власниками земельних паїв та присадибних ділянок, проте реформа ще далека від завершення, оскільки держава до цих пір не має інформації про земельні ресурси країни, а значна частина землекористувачів зважаючи на ті чи інші причини, так і не змогла оформити своє право власності на землю та отримати необхідні правовстановлюючі документи.Item Проблеми правового регулювання використання БПЛА в землеустрої(П’ЯТА ВСЕУКРАЇНСЬКА НАУКОВО-ТЕХНІЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ СТУДЕНТІВ, АСПІРАНТІВ І МОЛОДИХ УЧЕНИХ, 2017-12) Бабій, Віталій Васильович; Скоробагатько, Аліна ВадимівнаПравове використання дронів в Україні на даний час й досі чітко не визначене. В Повітряному кодексі України таке поняття як «безпілотник» зазначене, але в жодному нормативному акті, що відносяться до повітряного простору нашої країни безпілотники не зазначені, відповідно й до них не встановлені правила щодо використання, як для інших повітряних суден які зазначені в нормативних актах. В нашій країні тільки но розпочатий процес створення національного законодавства в галузі застосування безпілотних літальних апаратів. Державіаслужбою України розроблені «рекомендації власникам безпілотних літальних апаратів» та «Концепція положення та процедур по забезпеченню безпеки польотів повітряних суден авіації загального призначенння, спортивних, аматорських та БПЛА». Ми робимо лише перші кроки по встановленню порядку використання безпілотників, гармонізованого із європейським законодавством.Item Использование систем малых беспилотных летательных апаратов(Ужгородський національний університет, 2012-10-24) Глущенко, Віталій Іванович; Торопа, Ігорь МихайловичItem Геоінформаційне забезпечення просторового планування, реконструкції та будівництва об`єктів транспортної інфраструктури(Український державний університет залізничного транспорту, 2019) Бойко, Олена Леонідівна; Boyko, OlenaДо транспортних інфраструктурних об’єктів належить сукупність споруд, будівель, систем і служб, необхідних для безпечного та безперервного перевезення вантажів та пасажирів, забезпечення умов життєдіяльності сучасного суспільства [1]. Для ефективного функціонування, управління та просторового розвитку шляхів сполучення, шляхопроводів, транспортних підприємств, портів, аеропортів в світі широко використовують геоінформаційні технології, а останніми роками відбувається інтеграція геоінформаційних систем (GIS) та інформаційного моделювання будівель (BIM технологій), що є обов'язковою умовою для сучасного проектування інфраструктури.Item Літохімічна характеристика донних відкладень річки Мурафа (притока Дністер)(ННІ Інститут геології Київського національного університету імені Тараса Шевченка, 2018-04-18) Капеліста, Ірина Михайлівна; Злобіна, Катерина СергіївнаНаведено загальну характеристику об’єкту, предмету та методику досліджень. Наведено результати гранулометричного і спектрального аналізу донних відкладів р. Мурафа - лівої притоки Подільської частини Дністра. Встановлено, що в донних відкладах переважають частинки розміром 0,25-1,0 мм.Item Застосування даних дистанційних аерокосмічних методів для узагальненої оцінки стану ґрунтів регіону(2015) Гебрин-Байди, Лілія Василівна; Сахацький, Олексій ІллічДан анализ состояния почв Закарпатской области на основании картограммы степени деградации земель на 2014 г. Определены основные факторы снижения плодородия почв сельскохозяйственных угодий. Обобщены научные подходы к определению связи между спектральными каналами космических снимков и содержанием питательных веществ в почве. В результате эксперимента получены линейные регрессионные зависимости с высоким значением коэффициента детерминации между спектральной энергетической яркостью каждого пиксела в спектральных каналах (красный (R), зеленый (G) и голубой (B)) космического снимка спутника Landsat 8 OLI за март 2015 г. и фактическими показателями содержания гумуса на отдельных полях в пределах мониторинговых участков (МД). Выделены участки без наличия растительности для повышения точности методики по результатам расчета вегетационных индексов (NDVI < 0,12). На основании полученных корреляционных зависимостей определены показатели гумуса для отдельных полей в каждом пикселе снимка по спектральным характеристикам в красном канале.Item ЗОЛОТОНОСНІСТЬ МЕЗОЗОЙ-КАЙНОЗОЙСЬКИХ ПОХОВАНИХ АЛЮВІАЛЬНИХ ВІДКЛАДІВ УКРАЇНСЬКОГО ЩИТА(МІНЕРАЛОГІЧНИЙ ЗБІРНИК, 2005) Ковальчук, Мирон СтепановичУ межах Українського щита кори звітрювання кристалічних порід фундаменту тісно просторово й парагенетично пов’язані з похованими річковими долинами. Це дає змогу виділити єдиний еволюційно-генетичний ряд кори звітрювання–алювіальні відклади. Специфіка алювіального седиментогенезу, пов’язаного з розмиванням і перевідкладенням хімічних кір звітрювання, зумовила формування значних концентрацій золота в літофаціях і фаціальних умовах, які не характерні для класичних алюві-альних розсипів. Похованим річковим палеодолинам притаманна успадкованість молодшими водотоками давньої річкової мережі, що зумовило стратиграфічну транзитність як матеріалу алювію, так і золота.Item Шляхи вдосконалення законодавства у сфері авіаційного землекористування(Національний авіаційний університет, 2019) Новаковська, Ірина Олексіївна; Скрипник, Лілія Русланівна; Novakovska, Iryna; Skrypnyk., LiliiaУ статті розглянуто сучасну нормативно-правову базу у сфері авіаційного землекористування України. У результаті вивчення та детального аналізу законодавчого забезпечення землекористування авіаційного транспорту потрібно зазначити, що попри той факт, що положення основоположних нормативних актів повинні бути взаємоузгоджені та врегульовані, оскільки відповідають за одну і ту ж саму сферу діяльності, непоодинокими є випадки, коли одне й те саме поняття регламентується із різних поглядів. Серйозною проблемою залишається сучасне регулювання приаеродромної території, правовий режим використання якої є основою для здійснення раціонального, екологобезпечного, економічно ефективного землекористування. Особливої уваги та досліджень потребує система екологобезпечного землекористування авіаційного транспорту. Запропоновано напрями вдосконалення законодавчого забезпечення авіаційного землекористування.Item ПРОБЛЕМИ ЗЕМЛЕУСТРОЮ ТА ЗЕМЕЛЬНОГО КАДАСТРУ ЯК СКЛАДОВИХ ІНФРАСТРУКТУРИ РИНКУ ЗЕМЕЛЬ(2011) Козлова, Тетяна Володимирівна; Митюк, Анастасія МиколаївнаУ статті наведено функції інфраструктури ринку земель. Проаналізовано проблеми землеустрою та земельного кадастру як складових інфраструктури ринку земель. Основну увагу приділено проблемам інформаційного забезпечення учасників ринку, формуванню вартості земель та їх інвентаризації. Обґрунтована потреба державного контролю та вдосконалення системи використання земельних угідь.Item Порівняльний аналіз законодавства країн ЄС і України щодо примусового відчуження земельних ділянок(Стратегія розвитку України (економіка, соціологія, право): Науковий журнал, 2014) Козлова, Тетяна Володимирівна; Балицька, Марина ЕдуардівнаItem МІДЕНОСНІСТЬ ВЕРХНЬОЮРСЬКОЇ ЧЕРВОНОКОЛІРНО-ТЕРИГЕННОЇ СУБФОРМАЦІЇ ПРИДОБРУДЖИНСЬКОГО ПРОГИНУ(Збірник наукових праць інституту геологічних наук НАН України, 2012) Ковальчук, Мирон Степанович; Компанець, Г.С.; Константиненко, Л.І.; Шестаков, О.Ю.; Фігура, Л.А.Придобруджинський прогин вважали регіоном нез’ясованих щодо міді перспектив. Вперше проведено детальні літолого-геохімічні дослідження верхньоюрської червоноколірно-теригенної субформації Придобруджинського прогину за типами порід з урахуванням фізико-хімічних умов середовища їх формування і процесів оглеєння порід. Основну увагу було зосереджено на дослідженні міденосного потенціалу субформації. Встановлено, що фізико-хімічні умови формування відкладів цієї субформації не сприяли концентрації міді в сульфідній формі. Мідь в утвореннях субформа-ції знаходиться в розсіяному стані і рівномірно розповсюджена по всій товщі. При цьому фізико-хімічні умови форму-вання цих утворень, а також їх оглеєння суттєво не вплинули на перерозподіл і накопичення міді в них. На підставі проведених досліджень установлено, що загальний міденосний потенціал верхньоюрської лагунної червоноколірно-теригенної субформації зіставляється з таким нижньодевонської континентальної червоноколірно-теригенної формації Волино-Поділля та неогенової морської червоноколірно-теригенної субформації Передкарпатського прогину, які є перспективними з точки зору загальної оцінки потенціалу міденосності червоноколірних формаційних одиниць України. Проведені дослідження дозволили віднести верхньоюрську лагунну червоноколірно-теригенну субформацію до міденосних формаційних одиниць України.Item Обмін земельно-кадастровою інформацією(НАУ, 2016-03-15) Чукаріна, Наталія Миколаївна; Пода, В; Паламарчук, Н; Чхало, ІItem ЗОЛОТОНОСНІСТЬ РІЗНОВІКОВИХ КІР ЗВІТРЮВАННЯ УКРАЇНИ(МІНЕРАЛОГІЧНИЙ ЗБІРНИК, 2011) Ковальчук, Мирон СтепановичВисвітлено особливості золотоносності різновікових кір звітрювання України та гранулометрії, морфології і проби золота.Item Роль информационно-коммуникационных технологий в формировании экономики знаний(Экономика и предпринимательство, 2016-02) Жаворонкова, Галина Васильевна; Мельник, Людмила ЮрьевнаПроанализировано значение и рассмотрены отдельные аспекты развития информационно-коммуникационных технологий как инновационного ресурса экономики знаний. Проведен анализ состояния экономики знаний в международном измерении. Доказана ключевая роль информационно-коммуникационных технологий, как важнейшей составляющей развития экономической системы, основанной на знаниях.