Тези доповідей кафедри авіоніки

Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/9225

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 150
  • Item
    Авіаційні радіоелектронні системи
    (Національний авіаційний університет, 2017) Чужа, Олексій Олександрович; Ситник, Олександр Георгійович; Хімін, Віктор Михайлович; Кожохіна, Олена Володимирівна
    Навчальний посібник містить навчальний матеріал з дисципліни "Авіаційні радіоелектронні системи", де розкриваються питання призначення, принципу роботи, складу та розміщення на борту радіоелектронних систем навігації, посадки, радіолокації та зв'язку сучасного повітряного судна.
  • Item
    Minimum Landing Spead Criteria Generated by Means of Avionics
    (2016) Чужа, Олексій Олександрович
    This paper deal with stall warning system critical flight modes. Special focus was on critical conditions warning indication during landing. Recommendations about the basic parameters required for display warning critical conditions whilst landing was proposed.
  • Item
    3D model of landmarks for autonomous navigation of unmanned aerial vehicles
    (National Aviation University, 2017) Чужа, Олексій Олександрович; Романенко, Віктор Григорович; Пазюра, Наталія Валентинівна
    Almost all unmanned aerial vehicles are equipped with inspection earth surface systems that can be used to obtain information about the location of the aircraft using survey-comparative navigation methods. The autonomous determination of unmanned aerial vehicle coordinates with the use of survey- comparative methods of navigation is to finding landmarks whose location is known by their geometric characteristics. Most precisely, the geometric characteristics of 3D object can be obtained using its mathematical model, based on the basic elements of the form. A mathematical model of an object can be represented in the form of two matrices, the elements of which contain information about the shape of the object and the underlying surface, their size and reflective characteristics. The result of determining the location of the unmanned aerial vehicle is the correct solution to the task of recognizing landmarks. In real conditions, it is very difficult to determine the angles of orientation of objects in advance, so it is necessary to apply the mathematical model of the object and determine its characteristics for different orientation angles in relation to the unmanned aerial vehicle. Consequently, the high probability of detecting the landmark is achieved by applying its mathematical 3D model and determining two independent signs of volume and average height for its recognition, it is depending on the angles of its orientation and geometric shape.
  • Item
    ЛЮДСЬКИЙ ЧИННИК ТА ЙОГО ВПЛИВ НА ПСИХОЛОГІЧНУ БЕЗПЕКУ ФАХІВЦІВ ЕКСТРЕМАЛЬНИХ ПРОФЕСІЙ В АВІАЦІЇ
    (2013) Чужа, Олексій Олександрович; Ситник, Олександр Георгійович; Скрипець, Андрій Васильович; Демянчук, В.Б.
    Вирішення проблем впливу показників ефективності функціонування складних систем оператор–машина–середовище (СОМС) та особливості критеріїв оцінки людського фактора і його впливу на психологічну безпеку фахівців екстремальних професій в авіації вимагає роз- гляду багатьох теоретичних моментів. Результати, які відображають показники ефективності функціонування складних систем СОМС і особливості критеріїв оцінки людського чинника, особливо його впливу на психологічну безпеку фахівців екстремальних професій в авіації, обумовлені неможливістю вирішення проблем без розробки нових теорій і використання су- часних методів досліджень.
  • Item
    ЗАСТОСУВАННЯ СИСТЕМ ТЕХНІЧНОГО ЗОРУ В ЗАСОБАХ ПОПЕРЕДЖЕННЯ ЗІТКНЕННЯ ЛІТАКІВ У ПОВІТРІ
    (Національний авіаційний університет, 2016-11) Чужа, Олексій Олександрович; Левківський, Василь Васильович
    Під час польоту, безпека у повітрі досягається спільними діями диспетчера керування повітряним рухом (КПР) та екіпажу. Інтенсивність повітряного руху останнім часом дуже зросла, тому для підвищення безпеки повітряних перевезень Міжнародною організацією цивільної авіації (англ. ІCAO) була розроблена концепція, що передбачає встановлення на літаках додаткових засобів попередження зіткнень у повітрі.
  • Item
    Датчики технічного зору в системах попередження зіткненнь
    (Національний авіаційний університет, 2017-04) Чужа, Олексій Олександрович; Смик, А.Д.; Бухтояров, Д.О.
    Проблеми зіткнень літаків у повітрі вирішується комплексною взаємодією систем керування повітряного руху та бортовими системами попередження зіткнень. Існуюча система TCAS обмінюється інформацією з відповідачами керування повітряного руху інших літаків. Якщо відповідач КПР не видає сигналів можливе зіткнення в повітрі. Тому доцільно використати в якості додаткових датчиків системи TCAS інфрачервоні датчики систем технічного зору.
  • Item
    THE FLIGHT CHARACTERISTICS OF UNNAMED AIR VEHICLES
    (Національний авіаційний університет, 2015-11-24) Sopizhenko, L.A.
    This technical note presents an over view of the flight characteristics of Unmanned Air Vehicles (UAV’s). The research focuses on the various types of UAV before moving on to the associated technical requirements and innovations. The categories discussed cover flight control, navigation, propulsion, payload capability, launch and recovery, communications and airspace management. To conclude, current and future UAV development issues are also explored in light of the political and economic market.
  • Item
    NANOMATERIALS for LOW VISIBLE AIRPLANE CONSTRUCTION
    (Національний авіаційний університет, 2015-11-24) Aznakayeva, D.E.; Borodii, T.V.
    Among the requirements for a modern airplane is a requirement of their low visibility, i.e. low reflectivity with respect to electromagnetic radiation. The reflectivity of the airplane is determined primarily by their construction and dielectric properties of their surface materials. The urgency of such studies caused nontrivial physical properties of sets of small particles and disperse systems, as well as the possibility of their use in the new set of effective absorbing and scattering surface materials with new optical properties for the purposes of such promising areas as nanophysics, optoelectronics airplane construction materials.
  • Item
    MATHEMATICAL MODEL OF THE POINTING ALGORITHM OF STRAP-DOWN INERTIAL SYSTEM, TAKING INTO ACCOUNT REDUCING ERROR MEASUREMENT BY THE METHOD OF OPTIMUM FILTERING
    (Національний авіаційний університет, 2015-11-24) Suvorov, H.V.
    The main purpose of navigation and orientation computer information complex is a co-operative data processing of navigationmeasurements in order to determinethemainparametersof a mobile objectasaccuratelyaspossible.
  • Item
    MAINTENANCE INTERVALS PLANNING OPTIMIZATION OF NEW GENERATION AIRCRAFTS AVIONICS.
    (Національний авіаційний університет, 2015-11-24) Kamkin, Y. V.
    One of the major reasons of aviation accident is unsuitable maintenance program. Nowadays maintenance steering group-3, the “Operator/Manufacturer Scheduled Maintenance Development Document” is used.
  • Item
    DEVELOPING AND DEPLOYING HMIS ON CRITICAL EMBEDDED GRAPHICS PLATFORMS FOR AFCS CONTROL
    (Національний авіаційний університет, 2015-11-24) Просвірін, Дмитро Андрійович
    Critical embedded Human Machine Interfaces (HMI) play an important role within the aerospace and defense. Developing HMIs efficiently while adhering to specific safety standards like DO-178B/C is a challenging task.
  • Item
    DESIGN OF H∞-CONTROLLER OF UAV INERTIALLY STABILIZED PLATFORMS
    (Національний авіаційний університет, 2015-11-23) Samoilenko, A.; Hryhoruk, A.
    The important problem of stabilization of UAV payload belongs to the most important problems solved during UAV design. Usually the rigid requirements by precision are given to such process. It is impossible to satisfy these requirements without stabilization of base on which the appropriate informational-measuring devices are mounted.
  • Item
    ШТРИХ-КОДОВА СИСТЕМА РОЗПІЗНАВАННЯ БАГАЖУ
    (Національний авіаційний університет, 2015-04-09) Дяченко, А.О.; Сиволапенко, Ю.С.
    Як відомо, діяльність служб безпеки аеропортів спрямована на забезпечення авіаційної безпеки, регулярності та ефективності роботи аеропортів цивільної авіації шляхом заходів щодо захисту від актів незаконного втручання згідно з чинними правилами, рекомендованою практикою та процедурами. Згідно з нормами ІCАО весь багаж і всі пасажири, що прямують на борт літака мають перевірятися на наявність заборонених до провезення повітряним транспортом матеріалів та речей. Для здійснення процедур догляду використовуються спеціальні технічні засоби, до яких відносять: рентгенотелевізійні інтроскопи, стаціонарні металодетектори, портативні металошукачі, газоаналізатори тощо.
  • Item
    СУПУТНИКОВІ СИСТЕМИ НАВІГАЦІЇ
    (Національний авіаційний університет, 2015-04-09) Шум, М.О.; Гончарук, М.І.
    Організація повітряного простору (ОПП) - це складний процес при якому здійснюється вибір і використання повітряного простору.
  • Item
    СИСТЕМА СЖАТИЯ ПОДВИЖНЫХ ИЗОБРАЖЕНИЙ MPEG-2
    (Національний авіаційний університет, 2015-04-09) Дегтяренко, А.А.; Треймак, В.А.; Прилипко, Е.С.
  • Item
    РОЗРОБКА ПРИЛАДУ ДЛЯ ВИМІРЮВАННЯ ПОЗДОВЖНІХ ТА ПОПЕРЕЧНИХ УХИЛІВ ТА НЕРІВНОСТЕЙ ЗЛІТНО-ПОСАДКОВИХ СМУГ
    (Національний авіаційний університет, 2015-04-09) Смолич, Денис Вікторович; Кіреєв, М.Е
    Якість новозбудованих ЗПС перевіряється шляхом застосування трудомістких геодезичних методів з використанням теодоліта, тахеометра, далекоміра, нівеліра, вимірювальної лінійки для визначення ухилів, а нерівності вимірюють не менш трудомістким шляхом – вимірюванням зазорів під триметровою лінійкою через кожні 10 см.
  • Item
    РОЗРАХУНОК ПОХІДНОЇ НА ОСНОВІ УЗАГАЛЬНЕНОГО МЕТОДУ НАЙМЕНШИХ КВАДРАТІВ
    (2015-04-09) Корнієнко, С.П.; Колганова, О.О.; Кужель, Н.В.
    Теорія «слідування за лідером» базується на гіпотезі про існування деякої закономірності взаємодії автомобілів, які рухаються один за одним на близькій відстані..
  • Item
    ПРИМЕНЕНИЕ МЕТОДА КОНТУРНЫХ КОРРЕЛЯЦИОННЫХ ПОЛЕЙ ДЛЯ ДИАГНОСТИКИ СЛОЖНЫХ СИТУАЦИЙ В ПОЛЕТЕ
    (ПРИМЕНЕНИЕ МЕТОДА КОНТУРНЫХ КОРРЕЛЯЦИОННЫХ ПОЛЕЙ ДЛЯ ДИАГНОСТИКИ СЛОЖНЫХ СИТУАЦИЙ В ПОЛЕТЕ, 2015-04-09) Володько, О.Н.
    Предлагается применение метод контурных корреляционных полей для диагностики сложных ситуаций в полете. Доказано научно и экспериментально, что при возникновении сбоев авионики в системе управления полетом конфигурации контурного поля, определяющего корреляционную связь между параметрами техники пилотирования изменяется от стохастической до функциональной.
  • Item
    ПРИЛАД ДЛЯ ВИМІРЮВАННЯ ШОРСТКОСТІ ПОВЕРХНІ ЗЛІТНО- ПОСАДКОВИХ СМУГ (ЗПС)
    (Національний авіаційний університет, 2015-04-09) Смолич, Денис Вікторович; Кіреєв, М.Е
    Важливість вимірювання шорсткості ЗПС зумовлена її зв’язком з коефіцієнтом зчеплення. Поверхня ЗПС зі штучним покриттям повинна бути побудована таким чином, щоб на мокрій ЗПС забезпечувалась висока якість характеристик зчеплення.
  • Item
    ПОЛЯРИМЕТРИЧНИЙ ПРИСТРІЙ ДЛЯ ВИМІРЮВАННЯ МІКРОРЕЛЬЄФУ ТА УХИЛІВ ЗЛІТНО – ПОСАДКОВОЇ СМУГИ
    (Національний авіаційний університет, 2015-04-09) Клочан, Арсен Євгенійович
    Безпека і ефективність польотів сучасних повітряних суден багато в чому залежить від якості проведення злітно-посадкових операцій. Основним елементом аеропорту, який визначає і впливає на якість злітно-посадкових операцій є злітно- посадкова смуга, яка служить для виконання зльоту та посадки ПС. Стан ЗПС визначається за допомогою ряду параметрів, які характеризують ЗПС. Основним параметром ЗПС – є коефіцієнт щеплення, оскільки він забезпечує ефективність і безпеку злітно-посадкових операцій. Для оцінки стану покриття злітно-посадкової смуги проводять оцінку наступних параметрів: повздовжніх та поперечних ухилів, текстури поверхні, рельєфу поверхні, чистоти поверхні.