Статті в наукових журналах та публікації в інших виданнях кафедри базових і спеціальних дисциплін

Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/25198

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 161
  • Item
    Медична освіта в структурі неформальної освіти дорослих в Україні
    (2019) Волярська, Олена; Voliarska, Olena; Гашенко, Ірина; Hashenko, Iryna; Коновалова, Людмила; Konovalova, Liudmyla
    Стаття присвячена аналізу теорії і практики медичної просвіти дорослого населення в умовах неформальної освіти Україні. Обґрунтовано актуальність проблеми освіти дорослих у сучасних соціально-економічних вимірах. Проаналізовано пріоритетні напрями функціонування центрів освіти дорослих в Україні як закладів неформальної освіти. Наголошено на пріоритетності розвитку неформальної освіти дорослих в Україні. Визначено, що підґрунтя розробки нормативної і науково-методичної складових медичної просвіти дорослих складають комплексна оцінка, аналіз тематичного спектру освітніх потреб дорослих в сфері медицини, а також можливостей їх задоволення, оцінка якості, територіальної і фінансової доступності різних типів просвітницьких програм. Акцентовано увагу на необхідності розширення кола провайдерів медичних послуг з освіти дорослих. Охарактеризовано розвиток освіти дорослих у контексті реалізації міжнародних програм та виявлено перспективні напрями розвитку медичної освіти в структурі неформальної освіти дорослих в Україні.
  • Item
    Підготовка викладачів для освіти дорослого економічно активного населення в Україні
    (Рівненський державний гуманітарний університет., 2017) Волярська, Олена Станіславівна; Voliarska, Olena
    У статті проаналізовано технологію підготовки викладачів для освіти дорослих. Обґрунтовано роль соціально-педагогічного проектування в організації освітнього процесу дорослого економічно активного населення. Визначено рівні (загальнопедагогічний, предметно-методичний і локальний) технології підготовки викладачів для освіти дорослих і етапи її реалізації (початковий, процесуальний, системно-узагальнюючий).
  • Item
    Неформальна медична освіта дорослих в Україні
    (2019-11-06) Волярська, Олена Станіславівна; Voliarska, Olena
    The article is devoted to the analysis of theory and practice of adult education in Ukraine and the role of medical education and its structure. The author substantiates the urgency of adult education problems under modern socio-economic conditions in Ukraine. The aim of the article is to analyze the features of the medical education in the non-formal education institutions and to highlight promising areas of its development in the structure of non-formal adult education in Ukraine. The analysis of the priority areas for functioning of adult education centers in Ukraine as non-formal education institutions. The priority of informal adult education development has been grounded in Ukraine. It is emphasized that a developmental basis for regulatory and scientific-methodical components of adult non-formal education are comprehensive assessment, analysis of the thematic spectrum of adult learning needs and opportunities for their satisfaction, quality assessment, territorial and financial accessibility of different types of educational programs. Some aspects of adult education centers activity have been shown in the article. The attention is drawn to the necessity of expanding the circle of providers giving adult education services. The authors gave an example of providing additional services to students of medical education institutions and to some categories of adults in Ukraine which are provided by representatives of medical societies and associations. The promising areas of the development of medical education in the structure of non-formal adult education can be as follows: implementation of cultural and medical projects , popularization of educational ideas of different categories of adults in the field of health protection, making educational environment for adults in the medical institutions as providers of educational services in local communities. In the future, the authors, analyzing the experience of providers of non-formal adult education, consider the doctors’ associations to play the dominant role in the adult education in Ukraine.
  • Item
    Підручник української літератури в проекції на Нову українську школу
    (Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна, 2019-01) Приходько, Оксана Юріївна; Приходько, Оксана Юрьевна; Prykhodko, Oksana
    У статті розглянуто теоретичну концепцію сучасного підручника з літератури (української та зарубіжної) в аспекті ідей і концептуальних засад Нової української школи. Проаналізовано технологічні інновації, які допоможуть перетворити підручник на сучасний навігатор, покликаний сприяти учням і ученицям у реалізації освітніх можливостей. З’ясовано, які риси підручника допоможуть сьогодні практично втілити підходи НУШ в аспекті формування вільного освітнього середовища, усі учасники якого перебувають в інтегративному середовищі взаємообміну та взаємозбагачення досвідом, ідеями тощо. Окреслено компетентнісний потенціал сучасного підручника з літератури, наголошено на важливості відходу від знаннєвої парадигми в організації програмового матеріалу задля посилення компетентнісного підходу. Наведено конкретні приклади реалізації в підручнику наскрізних змістових ліній, що забезпечують зв'язок літератур із іншими галузями знання (природничою, іноземні мови, математична та ін.).
  • Item
    Психоаналітична й герменевтична інтерпретація травми як чинника художнього світу (на матеріалі української та польської малої прози другої половини ХІХ – початку ХХ ст.)
    (Державний вищий навчальний заклад «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника», м. Івано-Франківськ, Україна, 2019-01) Приходько, Оксана Юріївна; Приходько, Оксана Юрьевна; Prykhodko, Oksana
    У статті на матеріалі оповідань і новел українських – Івана Франка «Грицева шкільна наука», «Олівець», «Schönschreiben», Бориса Грінченка «Дзвоник», «Екзамен» і польських – Болеслава Пруса «Антек», Генрика Сенкевича «Зі спогадів познанського вчителя» – письменників другої половини ХІХ – початку ХХ ст. аналізується система навчання у школі як психічна і фізична травма для дитини. Дослідницька методика. Послуговуючись літературознавчими практиками психоаналізу З. Фройда, зокрема теорією сновидінь, що витворює оніричний дискурс, досліджуються психологічні поведінкові характеристики дітей, які перебувають у критичному, межовому, психічному і фізичному стані унаслідок травми, спричиненої школою. Результати. Постійне залякування, тяжкі тілесні покарання, приниження власної та національної гідності дитини з боку вчителя, поверхова, схоластична, неприйнятна для засвоєння система навчання – причини, що зумовлюють важкі психічні і фізичні травми школярів, репрезентованих у художніх творах. Наукова новизна. У роботі вперше через призму психоаналітичного методу проаналізовано класичні тексти української та польської літератур, окреслено дискурс травми як важливий чинник сюжетотворення та елемент художнього світу персонажів. Практичне значення. Матеріал статті може бути використаний під час подальшого вивчення текстів у компаративістичному аспекті й за допомогою психоаналітичного прочитання.
  • Item
    Size quantization Stark effect in nanosystems
    (Scientia Research Library, Journal of Applied Chemistry, 2013-01) Покутній, Сергій Іванович; Покутний, Сергей Иванович; Pokutnyi, Sergey; Науменко, Оксана Вікторівна; Науменко, Оксана Викторовна; Naumenko, Oksana
    Advantages of semiconductor quantum dots for study and diagnostics of biological nanosystems are discussed. A new method for amino acid diagnostics used semiconductor quantum dots is posed. Interaction of isolated quantum dots with charged amino acids is studied in detail. It is shown that such interaction results in a shift of the quantum dots luminescence spectra by several dozens of meV. This effect provides new possibilities for identification of biological nanoobjects using quantum dots.
  • Item
    Size quantization Stark effect in quantum dots
    (Sience Publishing Group, New York, NY 10020, U.S.A., 2014-10) Покутній, Сергій Іванович; Покутний, Сергей Иванович; Pokutnyi, Sergey; Науменко, Оксана Вікторівна; Науменко, Оксана Викторовна; Naumenko, Oksana
    В статті обговорюються переваги напівпровідникових квантових точок для вивчення та діагностики біологічних наносистем. Запропоновано новий метод амінокислотної діагностики, в якому використовуються напівпровідникові квантові точки. Детально вивчено взаємодію ізольованих квантових точок з зарядженими амінокислотами. Показано, що така взаємодія призводить до зсуву спектрів люмінесценції квантових точок на кілька десятків меВ. Цей ефект дає нові можливості для ідентифікації біологічних нанооб'єктів з використанням квантових точок.
  • Item
    Професіограма вчителя української мови й літератури в контексті Нової української школи
    (Міністерство освіти і науки України, м. Київ, Україна, 2018-12) Приходько, Оксана Юріївна; Приходько, Оксана Юрьевна; Prykhodko, Oksana
    У статті, з огляду на реформування сучасного освітнього простору та створення нового Стандарту загальної середньої освіти, через призму концепції «Нова українська школа» (НУШ) висвітлено проблему професійних якостей сучасного вчителя української мови та літератури. На основі аналізу концепції НУШ, конкурсних завдань та уроків призерок всеукраїнського етапу конкурсу «Учитель року – 2018» у номінації «Українська мова та література» окреслено професіограму вчителя-словесника. Акцентовано на таких професійних компетентностях та особистісних якостях успішного вчителя, як володіння ключовими поняттями НУШ, інноваційність, комп’ютерна грамотність, володіння цифровими технологіями, мобільність, здатність до змін та навчання упродовж життя.
  • Item
    О влиянии доли карбида титана на образование наноструктур в твердых сплавах (Al2O3 и TiC) при разном их соотношении
    (Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського "Харківський авіаційний університет", 2018-09) Костюк, Геннадий Игоревич; Бруяка, Ольга Олеговна; Костюк, Геннадій Ігорович; Бруяка, Ольга Олегівна; Kostiuk, Gennady; Bryiaka, Olga
    На примере исследования влияния доли компонент в твердом сплаве, содержащем Al2O3 и TiC при разных соотношениях доли компонент, определены объемы наноструктур, которые реализуются при действии ряда ионов (бор, азот, цирконий, гафний). Получены условия (соотношения компонент), при которых реализуются минимальные размеры зерна, т. е. поверхность твердого сплава имеет наилучшие физико-механические характеристики при 50Al2O3 и 50TiC. Показано, что при обработке чистого Al2O3 и TiC можно получить и довольно низкие значения размера зерна. При соотношениях компонент 20-80 и 80-20 реализованы большие значения размера зерна, чем в предыдущих случаях. Неравновесные со- стояния тоже можно использовать после исследования физико-механических характеристик твердых сплавов. Показано, что при действии легких ионов (азот) температурные напряжения не достигают необходимых значений для образования наноструктур, а при действии тяжелых ионов (гафний) существует большая вероятность реализации наноструктур при энергии 20 кэВ и незначительная при действии ионов с энергией 200 эВ.
  • Item
    Диффузия когерентных экситонов в квазидвумерных наносистемах
    (2012-11) Покутний, Сергей Иванович; Науменко, Оксана Викторовна; Макарук, Сергей Дмитриевич; Покутній, Сергій Іванович; Науменко, Оксана Вікторівна; Макарук, Сергій Дмитрович
    В статье исследована температурная зависимость коэффициента диффузии D_(i,j) (T) при двумерном движении когерентных экситонов в наносистемах (молекулярных нанопленках, слоистых наноструктурах, биологических наномембранах). Показано, что температурная зависимость D_(i,j) (T) при двумерном движении экситонов существенно отличается от таковой для трехмерной диффузии.
  • Item
    Амбівалентність хреста: концепт двох любовей у пасійній проповіді Кирила Транквіліона Ставровецького
    (Видавництво Українського Католицького Університету, 2017-08-16) Максимчук, Ольга Василівна; Максимчук, Ольга Васильевна; Maksymchuk, Olha
    У статті розглянуто образ хреста, представлений у проповіді «Поученіє пятоє о страстєх Господних» зі збірника «Євангеліє учительне» Кирила Транквіліона Ставровецького. Виявлено залежність потрактування образу від західних джерел і від апокрифічної спадщини. Простежено апелювання автора до релігійних практик розважань над страстями Христовими. Помічено текстологічні паралелі в різних творах Кирила Транквіліона Ставровецького, що свідчить про метатекстуальність його письма.
  • Item
    Українська загадка польського генія
    (Рівненська організація Національної спілки письменників України, м. Рівне, Україна, 2016-06-20) Приходько, Оксана Юріївна; Приходько, Оксана Юрьевна; Prykhodko, Oksana
    Стаття містить коротку біографію польського художника - модерніста, фотографа, драматурга, предтечі театру абсурду першої половини ХХ сторіччя Станіслава Ігнаци Віткевича та краєзнавчі матеріали про його зв`язки з Україною, а саме місце останнього спочинку митця, що на Поліссі у селі Великі Озера Дубровицького району Рівненської області.
  • Item
    Эффективность получения наноструктур на инструментальной стали У12 за счет действия лазерного излучения
    (Національний аерокосмічний університет ХАІ, 2017-12-12) Костюк, Геннадий Игоревич; Костюк, Геннадій Ігоревич; Kostyuk, Gennadiy; Евсеенкова, Анна Владимировна; Євсеєнкова, Ганна Володимирівна; Evsenkova, Anna; Бруяка, Ольга Олеговна; Бруяка, Ольга Олегівна; Bryiaka, Olga
    На основе решения совместной задачи теплопроводности и термоупругости в зоне действия лазерного излучения исследованы поля температур, температурных напряжений, скоростей роста температуры и с учетом критериев образования наноструктур определены эффективные технологические параметры для получения наноструктур. Показано, что полученные наноструктуры могут существенно повысить физико-механические характеристики инструментальной стали У12, что позволит использовать ее вместо быстрорежущих сталей.
  • Item
    К вопросу о возможности стационарных режимов голономной и неголономной моделей колесного экипажа при движении по инерции.
    (ДЕТУТ, Київ, Україна., 2017-01-06) Белевцова, Наталия Леонидовна; Белевцова, Наталія Леонідівна; Belevtsova, Natalia; Хребет, Валерий Григорьевич; Хребет, Валерій Григорович; Khrebet, Valeriy
    В статье анализируются возможности реализации круговых стационарных режимов для голономных и неголономных моделей двухосного экипажа при отсутствии продольных тяговых сил.
  • Item
    Принципи інтеґрації ключових компетентностей у концепції Нової української школи (на матеріалі мовно-літературної освітньої галузі)
    (Рівненський державний гуманітарний університет, м. Рівне, Україна, 2017-02) Приходько, Оксана Юріївна; Приходько, Оксана Юрьевна; Prykhodko, Oksana
    У статті на основі нового Стандарту загальної середньої освіти, що одержав назву «Нова українська школа: основи Стандарту освіти», окреслено вектори розвитку Нової української школи (НУШ), обґрунтовано потребу викладання шкільних дисциплін на основі формування та інтеграції ключових життєвих компетентностей. На прикладі мовно-літературної освітньої галузі, зокрема в контексті уроків української літератури, запропоновано методику моделювання проблемної ситуації на матеріалі окремих текстів, передбачених навчальними програмами з української літератури, що є сприятливими для формування ключових життєвих компетентностей.
  • Item
    Сучасний стан використання мультимедійних технологій у підготовці вчителя
    (Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, 2013-02-01) Кучай, Олександр; Kuchai, Oleksandr
    У статті розглядається сучасний стан використання мультимедійних технологій у підготовці вчителя. Мультимедійні технології є сьогодні основним будівельним матеріалом усього суспільства. У сучасному світі з'являється необхідність підготовки учня до життя в цьому мультимедійному середовищі. Цей процес потрібно розпочинати якомога раніше, тому що контакт дитини з медіа має місце практично із моменту його народження. Согодення ставить перед нами необхідність підготовки вчителів всіх щаблів, у тому числі початкової школи, в сфері мультимедійної освіти і інформаційних технологій. Формування компетенції користування з медіа стає важливим викликом. У сучасному світі необхідним є знайомство з широким контекстом цивілізаційних змін, що враховує історичні, суспільні, культурні, психологічні та політичні аспекти.
  • Item
    Особливості підготовки майбутніх учителів початкових класів засобами мультимедійних технологій
    (Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, 2012-08-28) Кучай, Олександр; Kuchai, Oleksandr
    У статті розглядається необхідність застосування мультимедійних технологій в освіті. Впровадження мультимедійних технологій в освіту вимагає відповідності професійної підготовки вчителів сучасному рівню інформатизації суспільства. Тому однією з глобальних цілей інформатизації освіти є підготовка вчителів, які володіють високим рівнем застосування мультимедійних технологій, готові застосовувати їх у навчально-виховному процесі.
  • Item
    Роль сімейного виховання у дошкільному віці
    (Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, 2013-02-01) Кучай, Олександр; Kuchai, Oleksandr
    У статті розглядається сім ’я як невід’ємний компонент соціальної структури суспільства. Найголовніше місце батьки займають у становленні образу сім’ї дошкільників. Діти наслідують батьківську форму поведінки у сім ’ї, підсвідомі реакції, різноманітні позитивні чи негативні звички, значущі особливості подружніх стосунків. Тому вивчення особливостей дитячо-батьківських стосунків та визначення на їх основі факторів розвитку образу сім ’ї у дітей дошкільного віку є надзвичайно важливим.
  • Item
    Шляхи підвищення якості підготовки майбутніх учителів початкових класів до здійснення особистісно орієнтованого навчання і виховання учнів
    (Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, 2013-02-01) Кучай, Олександр; Kuchai, Oleksandr; Біда, Олена; Буринський, Володимир
    У статті визначено шляхи підвищення якості підготовки майбутніх учителів до здійснення особистісно орієнтованого навчання і виховання молодших школярів на уроках природознавства, які направлені на трансформування змісту і структури курсу методики викладання природознавства і сільськогосподарської праці та технології його реалізації у навчально-виховному процесі при підготовці студентів вищих навчальних педагогічних закладів.Оновлений нами зміст включає програму з методики викладання природознавства і сільськогосподарської праці, навчальний підручник для вищої школи “Методика викладання курсу “Я і Україна. Природознавство ” та сільськогосподарської праці (теоретичні основи) ” та нові посібники для студентів, учителів та учнів початкових класів.
  • Item
    Професійне вдосконалення та самовдосконалення вчителя англійської мови в Англії
    (Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, 2014-03-27) Кучай, Олександр; Kuchai, Oleksandr
    У статті розглянуто професійне вдосконалення та самовдосконалення вчителя англійської мови в Англії. Виділено основні періоди підготовки вчителів. Здійснено аналіз неперервної освіти в Англії.