Політ. Аерокосмічна та авіаційна інженерія

Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/63022

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 13 of 13
  • Item
    Відпрацювання методики визначення міцності пластикових деталей надрукованих на 3D принтері
    (Національний авіаційний університет, 2024-04) Картамишев, Володимир
    Після початку «великої» війни з РФ використання адитивних технологій для забезпечення потреб фронту набуло небаченого в нашій Україні обсягу. Найбільш відома серед суспільних мас сфера використання 3D друку на війні – дрони: системи скиду боєприпасів, хвостовики для гранат, різноманітні навіски тощо. Актуальна проблема полягає у визначенні ефективних з точки зору маси і міцності перерізів, а це можливо лише зі знанням характеристик матеріалу, який використовується.
  • Item
    Порівняння методів розрахунку на міцність алюмінієвих конструкцій за допустимими напруженнями, за граничним станом та методом кінцевих елементів
    (Національний авіаційний університет, 2024-04) Хуснутдінов, Олександр
    Класична теорія балки налічує 2 методи розрахунку на міцність: за допустимими напруженнями та за граничним станом. За першою вказаною моделлю, проєктування здійснюється таким чином, щоб напруження у жодній з точок матеріалу не досягали межі плинності (для пластичних матеріалів). Своєю чергою, конструкція, спроєктована за граничним станом, при досягненні розрахункової сили перестає сприймати зовнішнє навантаження. Для ідеально-пластичної моделі цей стан настає при досягненні у всьому перерізі деталі межі плинності. Тому, конструкція спроєктована за граничним станом більш повно реалізує свій потенціал міцності, а, отже, є легшою і дешевшою. На сьогодні, проєктування конструкцій з алюмінієвих сплавів поза пружними деформаціями не регламентується у більшості стандартів проєктування, за виключенням рекомендацій європейських установ щодо непружного аналізу. Але зростання частки використання алюмінієвих конструкцій у промисловості та, особливо, в авіації формує потребу у визначенні різниці між цими методами, що стане оцінкою перспективності розвитку підходів до проєктування поза пружними деформаціями. У цьому дослідженні, вирахувано несівну силу для конструкції за цими обома методами, а також додано розрахунок за МСЕ. Проведено експериментальний дослід та порівняно результати розрахунку із дійсною поведінкою конструкції.
  • Item
    Модель британського винищувача Спідфайр
    (Національний авіаційний університет, 2024-04) Українець, Володимир; Драпак, Роман
    В роботі розглянута побудова моделі Британського винищувача спідфайр. За своєю конструкцією це одномоторний моноплан з низько розташованим еліптичним крилом.
  • Item
    Визначення модуля пружності для зразків з PLA пластику надрукованих шарами вздовж і впоперек осі
    (Національний авіаційний університет, 2024-04) Старушкевич, Анастасія
    3Д друк – це технологія створення прототипів форм, яка набуває все більшого поширення у виробництві. Однією з особливостей деталей, виготовлених на 3Д принтері, є анізотропність властивостей. Дослідження модуля пружності в цьому напрямку показують, що для зразків з орієнтацією 0° (шарами вздовж) модуль пружності на 10% більший, ніж з орієнтацією 90° (шарами впоперек). В іншому дослідженні говориться, що більша міцність і жорсткість досягаються при куті 0° завдяки паралельному розташуванню волокон.
  • Item
    The possibilities of studing the characteristics of G-force and deformation on the glider scale model
    (National Aviation University, 2024-04) Trushkovskyi, Martyn; Трушковський, Мартин
    Flight loads exhibit a stochastic nature, characterized by significant dispersion of individual loading, a pronounced asymmetry in the spectrum with a notable redominance of positive loads, and variation in the load spectrum during operation. Understanding the correlation between load factors, categorized into three components and the deformation parameters of the aircraft structure is significant for comprehending overall aircraft loading during flight. The measured sequence of load extrema during operation allows for determining the repetitiveness of G-Forces by counting the number of load cycles on average per hour of flight.
  • Item
    Enhancement of specialized sanitary aircraft equipment
    (National Aviation University, 2024-04) Lozovsky, Ivan; Лозовський, Іван
    The field of medical aviation is constantly evolving, and an important part of this process is the improvement of special equipment of medical aircraft. The purpose of the presented work is to develop a lifting mechanism for patient stretchers. This will provide more efficient and safe transportation of patients, which is a key factor in providing quality medical care.
  • Item
    Порівняння з реальністю розрахункових моделей для PLA балок, що піддаються деформаціям згину
    (Національний авіаційний університет, 2024-04) Лановенко, Аліна
    Для аналізу балок, що піддаються деформаціям згину, існує декілька розрахункових моделей. Серед них розрахунок за допустимими напруженнями, граничним навантаженням (іноді називають пластичним шарніром) та за допомогою МСЕ. Щоб обрати найоптимальнішу модель для проведення реального розрахунку, необхідно розуміти границі застосовності зазначених моделей. Тому цілю цього дослідження було порівняння зазначених моделей розрахунку з власними експериментальними даними.
  • Item
    Дослідження загальної втрати стійкості алюмінієвих стрижнів різної гнучкості та вплив початкової кривизни стрижнів на їхню несучу здатність
    (Національний авіаційний університет, 2024-04) Кувавіна, Анастасія
    Теоретичне визначення критичного навантаження, яке отримав Леонард Ейлер в 1757 році, докладно описується у будь-якому підручнику з дисципліни «Механіка матеріалів та конструкцій». Однак, зазвичай, не розглядається тема відповідності розрахункових значень та результатів експериментального дослідження стрижнів на загальну втрату стійкості. Також тема стискання неідеальних стрижнів, себто таких, що мають початкову кривизну, докладно не висвітлюється у всесвітній літературі, але є важливою з практичної точки зору, наприклад вплив початкової кривизни паль, яка виникає через їх встановлення або виробництво. Тому ціллю цього дослідження є порівняння результатів експериментів з розрахунками за допомогою формули Ейлера та аналіз результатів експериментів зі стрижнями, які мають початковий прогин.
  • Item
    Дослідження поведінки елементів перерізу після настання місцевої втрати стійкості
    (Національний авіаційний університет, 2024-04) Кирик, Мирослава
    Каркас літака – це переважно тонкостінна конструкція. Основним недоліком тонкостінної конструкції є можлива поява місцевої втрати стійкості під дією стиску. Проте місцева втрата стійкості не завжди приводить до руйнування, саме тому, щоб спроектувати ефективну конструкцію, необхідно знати, що відбувається після втрати стійкості.
  • Item
    Графен: революційний матеріал в авіації
    (Національний авіаційний університет, 2024-04) Бурейко, Софія
    Використання новітніх матеріалів, таких як графен, у літакобудуванні відкриває безліч можливостей для поліпшення продуктивності, зниження ваги та покращення ефективності палива літаків. Ця технологія може значно підвищити безпеку та довговічність літаків, знизити витрати на їх експлуатацію та зменшити негативний вплив на навколишнє середовище.
  • Item
    Analysis of possible solutions for most common spacesuit design problems
    (National Aviation University, 2024-05) Tkachuk, Artur; Maslakaeva, Sophia; Holota, Bohdana; Ткачук, Артур; Маслакаєва, Софія; Голота, Богдана
    The design of modern spacesuits has several disadvantages: the bulkiness of the gloves, the too short time of using the knapsack, a large number of layers of materials, which in turn makes the design bulky and heavy. The high probability of throwing an astronaut away from the station is also a big problem. Therefore, it is worth considering options for solving these problems.
  • Item
    Comparative analysis of different cooling methods of the liquid propellant rocket engine nozzle
    (National Aviation University, 2024-04) Petrov, Vladislav; Петров, Владислав
    The exhaust gases of the rocket engine are very hot, provides a risk of nozzle melting during long time operation. That’s why it is important to find methods that would not only improve the structure, but also increase airworthiness and economic efficiency.
  • Item
    Towards a compact wind tunnel design
    (National Aviation University, 2024-04) Panchuk, Yevhen; Панчук, Євген
    In recent times, there has been a surge in interest surrounding the development and deployment of unmanned aerial vehicles (UAVs), encompassing both fixed-wing aircraft and copter configurations, with sizes ranging from mere tens of centimeters to several meters. For many developers, the aerodynamic characteristics of UAVs may not pose an immediate concern, especially when the aircraft boasts substantial power capabilities. However, as missions extend to longer durations, achieving optimal aerodynamic performance becomes increasingly pertinent.