Дисертації та автореферати кафедри підтримання льотної придатності авіаційної техніки

Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/37969

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 2 of 2
  • Item
    Оптимізація процесів технічного обслуговування для підтримання льотної придатності повітряних суден в Нігерії
    (Національний авіаційний університет, 2023-10) Окоро, Оніедікачі Чіома; Okoro, Onyedikachi Chioma
    Етап експлуатації життєвого циклу літака є найбільш дороговартісним. Це коштує у 10-20 разів більше, ніж етап проєктування та виробництва. Наприклад, у Нігерії, незважаючи на те, що внутрішні та міжнародні пасажирські перевезення значно зросли, щорічні темпи зростання після пандемії COVID-19 склали 43,41% та 57,61% відповідно, витрати на технічне обслуговування літаків, як і раніше, значно вищі, ніж у середньому по світу. Експлуатанти ПС витрачають 75% від прогнозованих щорічних витрат у один мільярд доларів у Західній Африці. Це виправдовує необхідність відійти від традиційних дій з технічного обслуговування, які мають коригуючий чи превентивний характер. Завдання коригуючого ТО (КТО) пов'язані зі стратегіями ТО повністю, тоді як роботи з Превентивного ТО (ПТО) виконуються як частина фіксованого інтервалу заміни, ремонту або відновлення. Вони передбачають роботи, що виконуються відповідно до стратегії відновлення/ремонту з фіксованим інтервалом і проводяться на основі графіка часу або машинного режиму, який виявляє, запобігає або пом'якшує деградацію. На жаль, цим традиційним стратегіям ТО ПС не вистачає прогнозуючої здатності, і тому часто ТО виконується занадто рано, тобто до закінчення терміну служби машини, або занадто пізно, тобто після дороговартісної відмови. Тому авіаційна промисловість має потребу у реалістичності математичних моделей та формулюванні завдань оптимізації. Надійність системи, процеси ТО та вартість необхідно враховувати на етапі проєктування життєвого циклу ПС. Недавні дослідження показують, що алгоритми статистичної обробки даних можуть бути використані для підвищення ефективності польотів ПС з урахуванням діагностичних змінних та параметрів надійності у якості вихідних даних. Ці алгоритми можуть бути розроблені з використанням статистичних даних, отриманих на етапі експлуатації життєвого циклу ПС, які генерують безліч даних у реальному часі, що збираються, передаються та обробляються за допомогою 70 миль дротів та понад 18 мільйонів рядків коду. Отримані алгоритми можуть оцінювати час можливої відмови з метою його прогнозування на основі правильних та своєчасних оперативних дій. До того ж, підхід прогностичного ТО (ПрТО) на основі даних, заснованих на методах Четвертої промислової революції, призведе до зниження витрат на ТО, дозволить уникнути непотрібних дій з управління проєктами та зменшить кількість непередбачених збоїв. Комбінація ПТО та ПрТО призводить до скорочення незапланованих простоїв на 18,5% і зменшення кількості дефектів на 87,3%, що дозволяє більше покладатися на прогностичне ТО ніж на превентивне.
  • Item
    Control of flight safety support through technical and cost factors
    (National Aviation University, 2005-09-15) Goncharenko, Andriy Viktorovich
    The theses are devoted to optimization of a flight safety levels control process on the basis of a mathematical model compilation for factors which take into account technical characteristics and operational levers of an aviation transportation system, as well as expenses related to air crashes. In case of compiling a flight safety criterion for regular air-carriers, steady state availability factor is chosen as the technical component, for irregular air-carriers – instantaneous availability function. Optimization is done by the minimum of an aviation transportation system expenses expectation with regards to possible crashes. Statistical material on aviation crashes for over a 30 year period is processed. The picture of flight safety state according to world and Ukrainian data is reflected. Subjective preferences of passengers concerning air transportation are taken into account.