АД - Магістр

Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/58790

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 29
  • Item
    Проект реконструкції ділянки дороги в Львівській області з дослідженням ефективності застосування жорстких дорожніх одягів
    (Національний авіаційний університет, 2023-12-28) Часовніков, Денис Андрійович
    Всі зростаючі темпи автомобілізації країни і розроблена Кабінетом Міністрів України Державна програма розвитку дорожнього господарства по-ставили перед дорожниками вельми актуальну задачу прискореного розвитку мережі автомобільних доріг. За останні роки значно збільшився обсяг будівництва доріг з використанням жорстких дорожніх одягів. У сучасних умовах, коли висока інтенсивність руху на автомобільних дорогах загального корис-тування (на прикладі дороги у Львівській області Рясне Руське – Зимна Вода траси Е40) у різних рівнях спостерігається протягом великих періодів доби, проєктні рішення по будівництву повинні забезпечувати не тільки зручність і безпеку руху одиночних автомобілів, але і високу економічну швидкість руху транспортних потоків по всіх напрямку запроєктованого споруди на коротко- середньо- і довгострокову перспективу. Тому проблема комплексної оцінки варіантів проєктних рішень при реконструкції автомобільної дороги загального користування за умовами руху транспортних потоків є досить актуальною (на прикладі ділянки дороги у Львівській області Рясне Руське – Зимна Вода траси Е40). Наукова новизна роботи полягає в наступному: - вивчена та сформульована проблема підвищення експлуатаційних вла-стивостей жорстких дорожніх покриттів дорожніх на ділянці дороги у Львів-ській області Рясне Руське – Зимна Вода траси Е40. - на стадії проєктування складів сумішей та уточнення вимог до складо-вих вихідних матеріалів. Практична цінність роботи складається в розробці науково-обґрунтованих методів оцінки проєктних рішень при реконструкції ділянки дороги у Львівській області Рясне Руське – Зимна Вода траси Е40 за умовами руху транспортних потоків автомобілів. Сутність кваліфікаційної роботи полягає в удосконалюванні прийнятих проєктних рішень, яка проявляється через аналіз транспортно-експлуатаційних якостей ділянки автомобільної дороги у Львівській області Рясне Руське – Зимна Вода траси Е40 на основі обліку закономірностей руху потоків автомобілів
  • Item
    Реконструкція аеродромного комплексу міжнародного аеропорту «Кропивницький» з використанням інноваційних матеріалів та сучасних технологій
    (Національний авіаційний університет, 2023-12-28) Дружинська, Олександра Костянтинівна
    Одним із найважливіших елементів функціонування економічної системи кожної країни с транспорт. Необхідно відмітити той факт, що авіаційний транспорт виділяється серед інших видів. Це зумовлено низкою переваг, серед яких: - найбільша швидкість доставки пасажирів, вантажу та багажу, - заощадження часу у разі необхідності доставки термінових вантажів; - маневреність і оперативність; - велике охоплення територій і акваторій; - можливість швидкої передислокації повітряних суден у разі зміни пасажиропотоків; - відносно невеликі капіталовкладення; - незалежність від кліматичних умов у міжконтинентальних польотах; - відсутність яскраво вираженої сезонності. Невід'ємною ланкою авіаційної транспортної системи с аеропорти. Для підвищення ефективності функціонування цивільної авіаційної галузі в Україні в повоєнний період слід звернути увагу на дослідження та особливості розвитку пасажирських аеропортів. В умовах сьогодення особливої уваги заслуговує тема нарощування вантажних авіаційних перевезень, які на відміну від пасажирських не були перервані внаслідок пандемії, але у воєнний період в Україні теж перервався. За даними ІАТА (The International Air Transport Association - Міжнародна асоціація авіаційних транспортних перевезень) станом на жовтень 2021 року, річний обсяг пасажирських авіа-перевезень у світі скоротився на 50,5% у порівнянні з річним обсягом у 2019 р. У той же час, обсяг річних вантажних перевезень у світі в жовтні 2021 р. виріс на 15,6% у порівнянні з відповідним річним показником 2019 р. До початку пандемії в Україні близько 60% міжнародних вантажів та поштових відправлень здійснювалися пасажирськими літаками (Belly Cargo), а 40% - у вантажними (Freighter). Загальносвітовою 9 тенденцією у період пандемії стало збільшення вантажних авіаперевезень внаслідок зростання на третину доставок у сегменті е-commerce і збільшення в рази доставок медичних товарів. З метою вирішення актуальних питань розвитку аеропортів, реконструкції та розбудови авіаційної інфраструктури в повоєнний період в Україні, задоволення потреб національної економіки і населення у авіаційних перевезень та підвищення конкурентоспроможності авіаційної галузі України Міністерством інфраструктури розроблена «Державна цільова програма розвитку аеропортів на період до 2023 року, яка затверджена постановою Кабінету міністрів України від 24.02.2016 №126. Не так давно Національна рада з відновлення України від наслідків війни відповідно до Указу Президента від 21 квітня 2022 року №266/2022 в рамках 24 робочих груп розробила план заходів з післявоєнного відновлення та розвитку України. Перелік пропозицій щодо пріоритетних реформ та стратегічних ініціатив, проектів нормативно правових актів, прийняття і реалізація яких є необхідними для ефективної роботи та відновлення України у воєнний і післявоєнний періоди. У документі зазначено, що через бойові дії на території України та запроваджений військовий стан повітряний простір України закритий для польотів цивільної авіації, а значить це унеможливило операційну діяльність українських та іноземних авіакомпаній, також призвело до призупинення надання ДП «Украсрорух» послуг з аеронавігаційного обслуговування. Реалізація проектів модернізації аеродромної інфраструктури, в тому числі в рамках Державної цільової програми розвитку аеропортів на період до 2023 р.. затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 126, призупинена. Основним завданням Плану відновлення сфери авіаційного транспорту с відновлення та розвиток авіаційної мобільності населення, транзитного потенціалу повітряного простору України, а також відновлення вантажних авіаційних перевезень. 10 Основні завдання із зазначенням необхідних заходів для їх реалізації, поділено на такі етапи: 1. Відбудова та подальший розвиток авіаційної інфраструктури України: модернізація регіональних аеропортів та приведення їхнього технічного стану у відповідність до діючих стандартів та рекомендації ІСАО з метою обслуговування найбільш поширених повітряних суден; пріоритизація відповідно до визначених критеріїв проєктів відновлення та будівництва аеропортів як спецфонду Держбюджету; створення керуючої компанії або державного органу з управління аеродромними коплексами, які перебувають у державній власності, тощо 2. Лібералізація та недискримінаційне регулювання ринків авіаперевезень (зняття обмежень на здійснення міжнародного нерегулярного повітряного сполучення; розширення мережі повітряних сполучень з країнами-партнерами; збільшення частки авіаційних перевізників, що працюють за малобюджетною моделлю; створення національного авіаційного перевізника; розвиток вантажних авіаційних перевезень) 3. Відновлення надання послуг з аеронавігаційного забезпечення в повітряному просторі України та розвиток його транзитного потенціалу; забезпечення фінансування стабільної роботи ДП ОПР «Украерорух»; відновлення аеродромно-диспетчерських веж, засобів зв’язку навігації та спостереження системи організації повітряного руху тощо. 4. Виконання Угоди про спільний авіаційний простір (адаптація національного законодавства до законодавства ЄС) 5. Підтримка галузі повітряного транспорту (підтримка авіакомпаній з боку держави; вдосконалення порядку укладання договорів оренди майна та проведення публічних закупівель тощо) Отже, державне регулювання розвитку сфери авіаційного транспорту в Україні полягає у визначення державою завдань, функцій, умов діяльності авіації та використання повітряного простору, встановленні 11 загальнообов’язкових авіаційних правил, здійсненні державного контролю за їх виконанням та відповідальності за їх порушення. Економічна доцільність виконання роботи обумовлюється необхідністю активізації діяльності міжнародного аеропорту «Кропивницький» в Кіровоградській області в повоєнний період економічного розвитку України. Метою НДР є розроблення пропозицій щодо пріоритетних напрямків інноваційного розвитку міжнародного аеропорту «Кропивницький». Відповідно до поставленої мети роботи було сформовано та послідовно вирішено ряд завдань: Розробка документації «Передпроєктні роботи» (згідно з ДБН А.2.2-3-2014) по об’єкту «Реконструкція аеродромного комплексу міжнародного аеропорту «Кропивницький»; Здійснено дослідження міжнародного досвіду створення, розвитку аеропорту на інноваційних засадах та можливості його використання для України в умовах повоєнного відновлення економіки; Визначено особливості розвитку транспортно-логістичних перевезень в регіоні в повоєнний період: оцінка втрат та перспектив організації мультимодальних сполучень; Розроблено пропозиції щодо пріоритетних напрямів інноваційного розвитку міжнародного аеропорту «Кропивницький». Практична значимість роботи полягає в розробці пропозицій щодо пріоритетних напрямів інноваційного розвитку міжнародного аеропорту «Кропивницький» з метою активізації напрямків його діяльності в авіаційній галузі повоєнного розвитку в Україні. Результати наукового дослідження будуть використані в подальшій діяльності комунального підприємства «Міжнародний аеропорт «Кропивницький».
  • Item
    Моніторинг і оцінювання транспортно-експлуатаційного стану жорстких аеродромних покриттів перону термінального комплексу D Міжнародного аеропорту «Бориспіль»
    (Національний авіаційний унівкрситет, 2023-12-28) Авдющенко, Ярослав Вікторович
    Розвиток сучасної авіаційної техніки висуває все більш високі вимоги до якості та довговічності аеродромних покриттів. Це зумовлює неохідність вдосконалення методів їх проєктування, будівництва, ремонту та утримання. Разом з тим близько 20 % аеродромів були побудовані більш ніж 20 років тому назад. В наш час штучні покриття льотного поля мають високий рівень зношування (до 80 %) та не забезпечують безпечну експлуатацію повітряних суден. Основою забезпечення регулярної та безпечної роботи авіаційної техні-ки є система планово-попереджувального ремонту аеродромних покриттів. Така система передбачає виконання робіт по підтриманню експлуатаційних якостей аеродромних покриттів не за критерієм досягнення граничного стану пошкоджень, а з метою попередження їхнього виникнення. Важливим елементом структури планово-попереджувального ремонту аеродромних покриттів є система моніторингу, результатом якої є висновок про експлуатаційно-технічний стан. Обґрунтування варіанту реконструкції розробляється на основі експертної оцінки пропускної здатності елементів аеродрому. Крім значення пропускної здатності, на остаточний вибір будуть впливати кількісні значення довжини штучних покриттів. У зв’язку із введенням нового типу літака збільшується і кількість місць стоянок літаків на пероні (від 21 – до реконструкції до 27 – після реконструк-ції) і, як наслідок, збільшується загальна площа самого перону. Розширення існуючого перону допоможе вирішити одну із стратегічних цілей аеропорту І-А класу щодо інтеграції у систему провідних трансферних аеропортів. Багатократні навантаження, що повторюються, є основним видом наван-таження на аеродромні покриття. При короткочасній дії напруження, що ви-никають в покритті та ґрунтовій основі, є меншими, ніж при дії статичного навантаження. Метою кваліфікаційної роботи є : - розроблення проєкту реконструкції ділянки перону аеропорту І-А класу у звязку з введенням в експлуатацію нового типу літака та прогнозування працездатності та довговічності жорстких аеродромних покриттів. Для досягнення мети роботи поставлені наступні завдання: Розробити: - генеральний план аеропорту І-А класу; - план ділянки перону з урахуванням розширення під час реконструкції та схему розстановки і організації руху літаків; - план вертикального планування на ділянці розширення перону; - поздовжній і поперечний профіль перону; - картограму земляних робіт на ділянці розширення перону; - локальний кошторис на реконструкцію ділянки перону; - технологічні схеми при виконанні робіт по реконструкції перону аеропорту І-А класу; - систему моніторингу жорстких аеродромних покриттів. Оцінити: - експлуатаційно-технічний стан жорстких аеродромних покриттів.
  • Item
    Проєкт відновлення шляхопроводу №6 ПАТ "Нікопольський завод ферросплавів" із застосуванням композитних матеріалів
    (Національний авіаційний університет, 2023-12-28) Ніязов, Тімур Тімурович
    Мости, естакади, шляхопроводи та ін. являють собою складні інженерні споруди, проектування, будівництво та експлуатація яких потребують спеціальних знань та навичок. У Європі будівництво транспортних споруд йде головним чином шляхом застосування раціональних збірних прогонових будов. Підвищення якості проектування транспортних споруд пов'язані з автоматизацією процесу проектування. Розвиток та ефективність роботи кожної галузі народного господарства нашої країни тією чи іншою мірою залежить від автомобільного транспорту. Масштаби та темпи автомобілізації країни визначають збільшення обсягів будівництва та реконструкції автомобільних мостів. В цьому контексті нові виклики кидає ситуація, обумовлена руйнуваннями, спричиненими воєнним вторгненням агресора на територію України. Особливо критично це відображується на прифронтових територіях, якою безпосередньо є місто Нікополь (Дніпропетровська область). Даний проект містить: - опис та розрахунок основних несучих конструкцій мосту; - опрацювання основних технологічних процесів; - організацію будівництва та ін.
  • Item
    Проєкт транспортної розв'язки в двох рівнях в Київській області з дослідженням впливу різних факторів на показники безпеки.
    (Національний авіаційний університет, 2023-12-28) Плав'яник, Олег Васильович
    Автомобіль являється оним з основних видів транспорту який відіграє важливу роль для держави та її економічних процесі, економічний розвиток країни, та зручного пересування громадян. Основна мета автомобільних доріг та транспорних розв’язок полягає в забезпеченні ефективних транспортних послуг, а найголовніше безпечного для населення, а також у підтримці потреб у виробничій та невиробничій сферах. Автомобільний транспорт України відіграє значну роль у внутрішніх та міжнародних економічних відносинах, сприяючи стабільній роботі всіх секторів економіки та сприяючи економічному та соціальному прогресу. Основною задачею цієї кваліфікаційної роботи є доведення необхідності створення транспортної розв'язки в двох рівнях для з'єднання нової північної об'їзної дороги Києва з трасою М06. Цей проект, який є частиною програми "Велике будівництво" і планується завершити до 2025 року, передбачає будів-ництво Київської обхідної дороги, що охопить столицю, та з'єднає шість го-ловних автомагістралей: М-07 Київ – Ковель, М-06 Київ – Чоп, М-05 Київ – Одеса, Н-01 Київ – Знам’янка, Н-08 Бориспіль – Маріуполь, М-03 Київ – Харків та М-01 Київ – Чернігів. Транспортна розв'язка, об'єднуючи ці ділянки дороги, дозволить зменшити навантаження на столицю від вантажного транс-порту та допоможе водіям заощадити від 40 до 60 хвилин у дорозі. Питання безпеки на автомобільних дорогах вимагає особливої уваги, особливо з огляду на фактори, які впливають на її показники. Проблема безпеки дорожнього руху стала актуальною, враховуючи високу кількість постраж-далих і загиблих у ДТП за останні кілька років, особливо у порівнянні з показниками в розвинених європейських країнах. Згідно з дослідження безпеки на дорогах залежить від різноманітних чинників, які можна розділити на кілька ключових категорій: Водії: слідування правилам дорожнього руху; уникнення ризикованих дій, таких як перевищення швидкості, агресивна поведінка, водіння в нетверезому стані; зосередженість на дорозі та уникнення розсіювання уваги, зокрема від мобільних телефонів. Технічний стан транспортних засобів: регулярне обслуговування та пе-ревірка ключових систем, включаючи гальма, шини, світло; Використання систем безпеки, таких як ремені безпеки та подушки безпеки. Інфраструктура доріг: утримання доріг у належному стані, усунення дефектів; чітка дорожня розмітка, дорожніх знаків та сигналізація; безпечні пішохідні переходи з сповіщенням для людей з обмежиними можливостями та адекватне освітлення. Адаптація до погодних умов: пристосування стилю водіння до умов, як-от дощ, сніг, туман, ожеледиця; Законодавча підтримка та поліцейський контроль: дотримання законів дорожнього руху; поліцейський нагляд для запобігання порушень. Освітні та інформаційні програми: навчальні курси та кампанії для підвищення обізнаності про безпеку на дорозі. Швидке реагування на аварійні ситуації: ефективна робота служб екс-треної допомоги та рятувальних служб. Згідно з дослідження рівність дорожнього покриття відіграє ключову роль у забезпеченні безпеки на дорогах. Нерівні дороги можуть призвести до втрати контролю над автомобілем, особливо на високих швидкостях, збіль-шуючи ризик аварій. Гладке дорожнє покриття зменшує механічний вплив на автомобілі, знижуючи їх знос і підвищуючи надійність. На рівних дорогах менше калюж, що знижує ризик аквапланування, особливо в дощову погоду. Якісні дороги краще відводять воду, знижуючи ризик обледеніння взимку. Нерівні дороги можуть ускладнювати видимість, тоді як рівні покриття покращують оглядовість. Їзда по деформація на дорогах збільшує втому водія, тоді як рівні дороги забезпечують комфортнішу їзду. Таким чином, рівність дорожнього покриття є важливою для забезпечення безпеки дорожнього руху та зниження ризиків ДТП.
  • Item
    Проект капітального ремонту ділянки дороги Мелітополь - Одеса з дослідженням способів підвищення колієстійкості нежорсткого дорожнього одягу
    (Національний авіаційний університет, 2023-12-28) Утвенко, Богдан Сергійович
    Всі зростаючі темпи автомобілізації країни і розроблена Кабінетом Міністрів України Державна програма розвитку дорожнього господарства поставили перед дорожниками вельми актуальну задачу прискореного розвитку мережі автомобільних доріг. За останні роки значно збільшився обсяг будівництва під’їзних доріг. У сучасних умовах, коли висока інтенсивність руху на автомобільних дорогах загального користування у різних рівнях спостерігається протягом великих періодів доби, проєктні рішення по будівництву повинні забезпечувати не тільки зручність і безпеку руху одиночних автомобілів, але і високу економічну швидкість руху транспортних потоків по всіх напрямку запроєктованого споруди на коротко- середньо-і довгострокову перспективу. Тому проблема комплексної оцінки варіантів проєктних рішень при капітальному ремонті автомобільної дороги Мелітополь-Одеса і їх проектування по умовам руху транспортних потоків є досить актуальною. Наукова новизна роботи полягає в наступному: - вивчена та сформульована проблема підвищення експлуатаційних якостей асфальтобетонних покриттів автомобільної дороги з дослідженням способув підвищення колієстійкості асфальтобетоннихх покриттів. Показано, що вирішення питань забезпечення необхідного рівня експлуатаційних якостей асфальтобетонних покриттів, таких як рівність, суцільність, комфортність та безпека руху пов’язано з умовами використання асфальтового бетону в конструкції дорожнього одягу. - виявлені причини і характер передчасних руйнувань асфальтобетонних покриттів автомобільних доріг. Встановлені критичні періоди утворення дефектів різного характеру та динаміка їхнього розвитку. Показано, що на даному етапі досліджень підвищення стійкості асфальтобетонних покриттів до утворення колій повинно вирішуватися на стадії проектування дорожніх одягів, а усунення деформацій пластичного характеру в шарах зносу – на стадії проєктування складів сумішей та уточнення вимог до складових вихідних матеріалів . Практична цінність роботи складається в розробці науково-обґрунтованих методів оцінки проектних рішень при капітальному ремонті ділянки автомобільної дороги Мелітополь-Одеса за умовами руху потоків автомобілів. Кваліфікаційна складається із двох основних частин – перша частина присвячена науковому рішенню стану проблеми, у якій поставлена мета й завдання дослідження. Друга частина включає в себе практичні розрахунки споруд, конструкцій, елементів доріг, розробка техніко-економічного обґрунтування, технологічних схем виконання робіт, підрозділ з охорони праці, організації дорожнього руху, охорони навколишнього середовища, які направлені на вирішення конкретної задачі пов’язаної з проєктуванням, будівництвом або експлуатацією автомобільних доріг на основі запропонованих наукових розробок. Сутність кваліфікаційної роботи полягає в удосконалюванні прийнятих проєктних рішень, яка проявляється через аналіз транспортно-експлуатаційних якостей автомобільної дороги загального користування на основі обліку закономірностей руху потоків автомобілів.
  • Item
    Розробка методики відновлення техніко-експлуатаційних характеристик жорстких аеродромних покриттів
    (Націнальний авіаційний університет, 2023-12-28) Кравець, Вадим Вікторович
    У зв'язку з подіями, що розгорнулися на території нашої країни відновлення аеродромних покриттів стало стратегічно важливим. Велика кількість аеродромів зазнала пошкодження, що кардинально відрізняються від пошкоджень минулих років. Цивільні аеродроми знаходяться в стані очікування та не приймають повітряні судна. Що через відсутність динамічних навантажень значно зменшує кількість пошкоджень покриття. Проте аеродроми знаходяться під впливом природних чинників таких як: сонячні промені, перепади температури та руйнівні для жорстких покриттів замерзання і танення води. Що зобов'язує перед введенням об'єктів в експлуатацію провести дослідження їхньої придатності для здійснення злітно-посадкових операцій. Тому у зв’язку з новими типами пошкоджень, довгим переривом в експлуатації аеродромів та розвитком технологій я вважаю що розробка нової методики відновлення техніко-експлуатаційних характеристик жорстких аеродромних покриттів є необхідною. Так як вона дозволить вирішити проблеми, що виникли внаслідок війни, та зможе надалі застосовуватися як більш ефективний та простіший спосіб в догляді за аеродромами. Метою написання магістерської роботи є вивчення наявних технологій для максимальної оптимізації та автоматизації процесу догляду за аеродромним покриттям. Підвищення якості оцінки наявності дефектів на аеродромному покритті. Розробка методики відновлення техніко-експлуатаційних характеристик жорсткого аеродромного покриття при пошкодженнях що потребують: ● планових заходів з експлуатаційного утримання ● поточного ремонту ● капітального ремонту При цьому не зменшивши якість догляду за аеродромним покриттям. Покращити техніко-економічні показники в порівняні з наявними способами по догляду та відновленню жорстких аеродромних покриттів.
  • Item
    Капітальний ремонт автомобільної дороги закального користування місцевого значення С050724 Криворіжжя - /на Костянтинівку/ на ділянці км 31 + 900 - км 36 + 600 із впрвадженням заходів покращення умов безпеки руху автомобілів у зимовий період
    (Національний авіаційний університет, 2020) Ляшенко, П. І.
    Автомобільна дорога Криворіжжя-Костянтинівка на ділянці км 31+900 – км 36+600 віднесена до доріг загального користування місцевого значення в Донецькій області. Вказана дорога є важливою магістраллю у системі дорожньої мережі заходу та півночі Донецької області, слугує для транспортного сполучення промислових та адміністративних центрів. Початок проєктної ділянки ПК 31+900 відповідає км 36+600 експлуатаційного кілометражу автомобільної дороги загального користування місцевого значення Криворіжжя-Костянтинівка на ділянці, км, кінець траси км 36+600 відповідає км 36+600 експлуатаційного кілометражу вказаної дороги. Будівельна довжина проєктної ділянки становить 4700 м.
  • Item
    Використання армуючої геосітки при капітальному ремонті автомобільної дороги Городище - Рівне - Старокостянтинів на ділянці км 114+000 - км 116+000
    (Національний авіаційний університет, 2020) Збаровський, Д. М.
    Розв’язання проблем, пов’язаних з інтеграцією України у Європейську транспортну систему, підвищенням інтенсивності й вантажонапруженості руху автомобілів, вимагає поліпшення експлуатаційного стану доріг, їх якості та довговічності відповідно до вимог сучасного ринку учасників руху, що неможливо упровадження новітніх матеріалів і раціональних технологій улаштування нових та ремонтів існуючих автомобільних доріг, які забезпечують економічність виконаних робіт, безпеку та комфорт дорожнього руху. Використання армуючої геосітки під час капітального ремонту автомобільної дороги дозволяє підвищити фізичні властивості асфальтобетонного покриття, зменшити зсувостійкість шарів дорожнього одягу.
  • Item
    Капітальний ремонт автомобільної дороги державного значення М-06 на ділянці Київ-Чоп на ділянці ка 702+333 - км 707+333 із застосуванням технології укочуваного бетону
    (Національний авіаційний університет, 2020) Ширшов, О. В.
    Робочий проєкт капітального ремонту автомобільної дороги державного значення М-06 Київ-Чоп на ділянці км 702+333 – км 707+333, Закарпатська область розроблено на підставі завдання на розробку проєктної документації № 7-1/19 від 10 червня 2019 року, виданого Службою автомобільних доріг у Закарпатській області та затвердженого Державним агентством автомобільних доріг України. В основу розробки проєкту покладені матеріали топографо- геодезичних вишукувань, виконаних ПП «ГЕОДЕЗИЧНА ІНЖИНІРИНГОВА АГЕНЦІЯ», геологічних вишукувань, виконаних ТОВ «Інженерні вишукування», даних контрольних замірів існуючої інтенсивності руху, виконаних ДП «Укрдіпродор», матеріалів випробувань кернів існуючого дорожнього одягу, виконаних лабораторією Закарпатської Служби автомобільних доріг, контрольних замірів, обстежень і підрахунків виконаних інженерами ТОВ НВЦ «Дорбудтехнологія».
  • Item
    Моніторинг і прогнозування експлуатаційної придатності аеродромних покриттів
    (Національний авіаційний університет, 2022-11) Журавльов, Юрій Миколайович
    Розвиток сучасної авіації представляє собою більш високі вимоги до якості та довговічності аеродромних покриттів. На сьогоднішній день більше 10 аеродромів України пошкоджені в результаті неспровокованої агресії росії проти України. В тому числі, значною мірою пошкоджені Міжнародний аеропорт «Запоріжжя» та аеродром «Київ Антонов/2». Відновлення вищенаведених аеродромних комплексів потребує вдосконалення методів їх проєктування, будівництва, ремонту та утримання. Об’єктом досліджень є процес обстеження технічного стану, моніторингу і прогнозування експлуатаційної придатності аеродромних покриттів (на прикладі Міжнародного аеропорту «Запоріжжя» та аеродрому «Київ/Антонов2»).Здійснення процесу обстеження технічного стану аеродромних покриттів (на прикладі Міжнародного аеропорту «Запоріжжя» та аеродрому «Київ/Антонов-2»), а також розроблення ремонтних заходів задля відновлення експлуатаційної придатності аеродромів.
  • Item
    Проєктування ділянки об'їзної дороги м. Тернопіль з обґрунтуванням параметрів плану та поздовжнього профілю
    (Національний авіаційний університет, 2022-11) Больбух, Владислав Олексійович
    Існуючі методи оцінювання аварійності на автомобільних дорогах вже морально застаріли. Ці методи були зорієнтовані на транспортні потокималих інтенсивностей і швидкостей руху. Багато з них мають недоліки не тільки в які сному плані (точність прогнозів, можливість прогнозів на різні періоди часу), але і в кількісному плані (відсутність врахування важливих параметрів, елемен тів і ситуацій). Метою дипломної роботи є розроблення проєкту на будівництво об’їзної дороги м. Тернопіль з обґрунтуванням параметрів плану та поздовжнього про філю. Об’єктом є процес проєктування ділянки об’їзної дороги м. Тернопіль з обґрунтуванням параметрів плану та поздовжнього профілю з точки зору вини кнення аварійностей на автомобільних дорогах
  • Item
    Капітальний ремонт вулиці Молодіжної в селі Суходоли Волинської області із покращенням умов екологічної безпеки
    (Національний авіаційний університет, 2022-11) Осовський, Іван Миколайович
    Наукова частина присвячена екологічній безпеці при будівництві та ексулатації автомобільних доріг. Розглянуто методи оцінки та покращення екологічної безпеки вулично-дорожньої мережі. Дісліджено критеріїв і показників екологічної безпеки. Робочий проєкт капітального ремонту вулиці Молодіжної в селі Суходоли Волинської області із покращенням умов екологічної безпеки В основу розробки проєкту покладені матеріали топографо-геодезичних вишукувань, даних контрольних замірів існуючої інтенсивності руху, матеріалів випробувань кернів існуючого дорожнього одягу, виконаних лабораторією Волинської Служби автомобільних доріг, контрольних замірів, обстежень і підрахунків. На теперішній час вийшов міжремонтний строк експлуатації на даній ділянці автомобільної дороги. Останній ремонт проводився у 2004 році. З того часу виконувались тільки поточні ремонти. Це призвело до несприятливих умов проїзду автомобільного транспорту – існуюче асфальтобетонне покриття знаходиться у незадовільному стані – має ямковість, нерівності, колійність, тріщинуватість. У зв’язку з цим виникла необхідність обстеження цієї ділянки дороги та розроблення проєктно-кошторисної документації капітального ремонту.
  • Item
    Реконструкція аеродрому «Вінниця» з детальним обґрунтуванням раціональної конструкції покриття злітно-посадкової смуги
    (Національний авіаційний університет, 2022-11) Сєрєбрєнніков, Юрій Володимирович
    Повітряний транспорт є потужною галуззю світової економіки із середнім темпом зростання на рівні – 10% за останні пів століття. Його значення постійно зростає, що обгрунтовано як розвитком ділових і культурних зв`язків між різними країнами та регіонами, тенденціями глобалізації, ліберилізації повітряного простору, технологічним розвитком авіаційної індустрії, її високим рівнем продуктивності, так і зростанням попиту з боку інших галузей економіки на послуги повітряного транспорту. Забезпечуючи швидке сполучення між містами, регіонами, країнами і навіть континентами, повітряні перевезення уможливлюють економічні потоки товарів, інвесстицій, людей та ідей, що сприяє економічному зростанню. Основною складовою авіаційної транспортної системи є аеропорт, головним структурним елементом якого, є аеродром. Саме аеродром є об`єктом дослідження в даній роботі, а метою виконання останьої є визначення найбільш раціональної конструкції аеродромного покриття. Отже аеродром «Вінниця», потенційно перебуває під реконструкцією, необхідність якої обумовлена тим, що аеродромні споруди в наслідок тривалого терміну (більше двох нормативних строків) експлуатації, мають незворотній процес як фізичного, так і морального старіння. Як наслідок цього - повна невідповідність, побудованого за нормами 70-х років аеродрома, сучасним вимогам.
  • Item
    Капітальний ремонт ділянки автомобільної дороги Бородянка – Пилиповичі в Київській області з обґрунтуванням конструкції дорожнього одягу
    (Національний авіаційний університет, 2022-11) Євтушок, Ярослав Володимирович
    З економічної точки зору більш вигідно збудувати дорогу, початкова вартість якої буде більшою ніж у звичайної дороги, але завдяки вищій надійно сті геотекстильних матеріалів, які будуть використовуватися при будівництві, окупність такої дороги буде значно вищою, ніж у дороги побудованої тради ційними методами. Утримання такої дороги буде значно менш витратни. Повна реконструкція, як правило, розглядається в останню чергу. Через нестачу фінансування ремонтам підлягають лише окремі ділянки автомагістра лей. Влаштування нового асфальтобетонного покриття є лише тимчасовою мі рою, так як тріщини досить швидко виходять на поверхню. В таких випадках при проектуванні слід враховувати сучасні будівельні матеріали, що добре за рекомендували себе на практиці. На сьогодні геотекстиль все більш використо вується в будівництві автодоріг. Це дозволяє економити на звичайному матері алі. Влаштування прошарків із синтетичних матеріалів дозволяє зменшити ви трати традиційних дорожньо-будівельних матеріалів, об’єми земляних робіт, матеріаломісткість дорожньої конструкції, енерговитрати на будівельних і ре- 5 монтних роботах, скоротити терміни будівництва, підвищити експлуатаційну надійність і збільшити термін служби дорожньої конструкції.
  • Item
    Капітальний ремонт автомобільної дороги М-01 Київ – Чернігів – Нові Яриловичі на ділянці км 35+200 – км 42+500 з використанням технології гарячого ресайклінгу
    (Національний авіаційний університет, 2022-11) Білий, Артур Васильович
    Автомобільні дороги являють собою комплекс інженерних споруд, призначених для забезпечення цілорічного, безперервного, зручного і безпечного руху автомобілів з розрахунковим навантаженням та встановленими швидкостями в будь який час року і в будь яких погодних умовах. До склад цього комплексу входять земляне полотно, дорожній одяг, мости, труби та інші штучні споруди, облаштування доріг і захисні дорожні споруди, будівлі і споруди дорожніх та автотранспортних служб. Параметри і стан всіх елементів дороги та дорожніх споруд визначають технічний рівень та експлуатаційний стан дороги. До основних транспортно-експлуатаційних показників автомобільних доріг і дорожніх споруд відносять забезпечення швидкості і пропускну здатність, безперервність, комфортність і безпеку руху, здатність пропускати автомобілі та автопотяги з осьовим навантаженням і загальною масою, які відповідають категорії дороги.
  • Item
    Капітальний ремонт автомобільної дороги Луцьк - Тарасове на ділянці км 0+000 - км 3+000 із покращенням експлуатаційних якостей нежорсткого дорожнього одягу
    (Національний авіаційний університет, 2022-11) Мілецький, Дмитро Миколайович
    Робочий проект на капітальний ремонт автомобільної дороги місцевого значення С030800 Луцьк - Тарасове від км 0-000 до км 3-000 Луцького району Волинської області розроблений Волинським відділом комлексного проектування державного підприємства-інституту «Укрдіпродор» на підставі завдання № 55 виданого Заборольського сільською радою. В Основу розробки робочої документації покладено акт дефектів, наданих Заборольською Сільською радою, матеріали обмірів та обстежень, виконаних у 2019 році Волинським ВКП інституту "Укрдіпродор. Топографо-геодезичні роботи виконувались у відповідності з вимогами. Лінійні та кутові вимірювання виконані тахеометром "Sokkia Set 610" N026388. Обробка матеріалів польових геодезичних вимірювань проводилась програмами "Ashtech Solutions" Ta "Credo DAT 3.0". Необхідність капітального ремонту автомобільної дороги місцевого значення С030801 Луцьк - Тарасове від км 0+000 до км 3+000 викликана закінченням міжремонтного терміну служби дорожнього одягу, незадовільним станом покриття, невідповідністю параметрів земляного полотна сучасним вимогам. Автомобільна дорога С030801 Луцьк - Тарасове від км 0+000 до км 3+000, що підлягає капітальному ремонту, розташована у Луцькому районі Волинської області і має параметри дороги IV технічної категорії. Автомобільна дорога місцевого значення пов'язує село Тарасове з містом Луцьк.
  • Item
    Капітальний ремонт автомобільної дороги Дніпро-Решетилівка на ділянці КМ 96+300 – 105+500 із використанням золи-виносу теплових електростанцій в шарах дорожніх конструкцій
    (Національний авіаційний університет, 2021-12) Мороз, Олександр Олександрович
    Внаслідок активного зростання рівня автомобілізації, розвиток дорожньо-транспортної інфраструктури є одним із пріоритетних напрямів досліджень. Зростання автомобільного парку в умовах функціонування сформованої дорожньої мережі супроводжується підвищенням інтенсивності руху, збільшення рівня завантаження основних доріг, та зниженням середньої швидкості руху. Особливу увагу необхідно приділити транспортним потокам на дорогах вищих категорій. Концентрація потоків транспорту на магістральних дорогах особливо при підходах до великих міст створює проблеми по раціональному їх перерозподілу. Це призводить до зниження швидкості руху та збільшення часу переміщення. У зв’язку з цим сповільнюється рух транспорту на кінцевих ділянках шляху. Для покращення умов руху транспортних засобів необхідно підтримувати експлуатаційні характеристики доріг відповідно сучасним вимогам автомобілей.
  • Item
    Капітальний ремонт автомобільної дороги державного значення М-06 на ділянці Київ-Чоп на ділянці км 702+333 – км 707+333 із застосуванням технології укочуваного бетону
    (Національний авіаційний університет, 2020) Ширшов, Олександр Вадимович
    Робочий проєкт капітального ремонту автомобільної дороги державного значення М-06 Київ-Чоп на ділянці км 702+333 – км 707+333, Закарпатська область розроблено на підставі завдання на розробку проєктної документації № 7-1/19 від 10 червня 2019 року, виданого Службою автомобільних доріг у Закарпатській області та затвердженого Державним агентством автомобільних доріг України. В основу розробки проєкту покладені матеріали топографо-геодезичних вишукувань, виконаних ПП «ГЕОДЕЗИЧНА ІНЖИНІРИНГОВА АГЕНЦІЯ», геологічних вишукувань, виконаних ТОВ «Інженерні вишукування», даних контрольних замірів існуючої інтенсивності руху, виконаних ДП «Укрдіпродор», матеріалів випробувань кернів існуючого дорожнього одягу, виконаних лабораторією Закарпатської Служби автомобільних доріг, контрольних замірів, обстежень і підрахунків виконаних інженерами ТОВ НВЦ «Дорбудтехнологія». На теперішній час вийшов міжремонтний строк експлуатації на даній ділянці автомобільної дороги. Останній ремонт проводився у 2004 році. З того часу виконувались тільки поточні ремонти. Це призвело до несприятливих умов проїзду автомобільного транспорту – існуюче асфальтобетонне покриття знаходиться у незадовільному стані – має ямковість, нерівності, колійність, тріщинуватість, руйнування кромки та прикромочних водовідвідних лотків, занижені узбіччя. Водовідвід потребує негайного ремонту. У зв’язку з цим виникла необхідність обстеження цієї ділянки дороги та розроблення проєктно-кошторисної документації капітального ремонту. Категорія дороги по технічному паспорту – ІІ. Ділянка проєктування км 702+333 починається на межі Львівської та Закарпатської областей. Далі траса проходить хвилястою лінією в межах Воловецького району Закарпатської області. Закінчується на межі села Латірка, км 707+333. Загальна довжина ділянки 5,0 км. Роботи проводяться в межах смуги відведення дороги. Проєктні рішення з капітального ремонту даного об’єкту передбачають заходи, виконання яких дозволить підвищити комфортність та рівень безпеки руху транспортних засобів та пішоходів, покращити транспортно-експлуатаційні показники стану проїзної частини та тротуарів на час міжремонтних термінів експлуатації.
  • Item
    Основи реконструкції вертодромів
    (Національний авіаційний університет, 2020) Нікіфорчук, Ганна Сергіївна
    Розвиток сучасної держави неможливий без розвитку та постійного удосконалення транспортної системи. Пріоритетне значення в цьому питанні віддається повітряному транспорту. За часів СРСР пасажирські авіаперевезення між населеними пунктами були загальнодоступними. У багатьох віддалених селищах можна було купувати квитки, щоб злітати в найближче місто. На початку 50-х років в сільському господарстві для перевезення різноманітних вантажів та пасажирів у важкодоступні місця, почали використовувати вертольоти різних типів (Ми-1, Ми-2, Ми-4, Ка-15, Ка-18), дещо пізніше в експлуатацію надійшли вертольоти Ми-6, Ми-8, Ми-10, Ка-26. З розвалом СРСР ситуація докорінно змінилася: економічний колапс спричинив за собою розвал галузей, які завжди були гордістю країни. Цивільна авіація не стала винятком. Закриття аеродромів, учбових закладів, старіння авіаційного парку, відсутність прозорих правил державного регулювання – проблеми, наслідки яких відчуваються досі. Якщо економічна криза негативно позначилася на цивільній авіації в цілому, то сектор малої авіації практично припинив своє існування. Недосконала правова база, відсутність фінансових ресурсів і технічних можливостей на кілька років зробили проблематичним виконання завдань, традиційних для малої авіації: інженерне патрулювання, геологічна розвідка, авіахімроботи та пасажирські перевезення на малі відстані. Але з початком економічного зростання ситуація почала змінюватися. Вертолітні перевезення займають в комерційній авіації особливе місце. Маневреність, невелика посадкова площа і здатність в потрібні моменти обходитися без аеродрому дозволяють вертольотам вирішувати задачі, недоступні для інших видів повітряного транспорту. На даний момент у всьому світі вертолітні перевезення є невід’ємною частиною ділової авіації (особливо це стосується мегаполісів). На жаль в нашій країні (як і в інших країнах колишнього СРСР) цей напрямок перевезень ще недостатньо розвинений – основною причиною цього є заборона на польоти над мегаполісами, відсутність достатньої кількості вертодромів, відсутність сучасної нормативної документації, яка б враховувала конструктивні особливості сучасних типів вертольотів, недостатня кількість повітряних суден потрібного типу.