Політ.Аеронавігація
Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/63768
Browse
Recent Submissions
Item Дослідження впливу погодних умов на створення та зміну плану польоту повітряного судна.(Національний авіаційний університет, 2024-04) Хацер, Вікторія Романівна; Khatser, V. R.; Лівенцева, Александра; Liventseva, A.A.; Пєшкова, Тетяна; Pieshkova, T.D.Метеорологічні умови та їх зміна відіграють ключову роль в авіації. Льотно-технічні дані літаків напряму залежать від фізичних характеристик атмосфери. При організації повітряних рейсів різної протяжності головними пріоритетами є безпека, висока регулярність та економічність польотів. Правильне врахування авіаційно-кліматичних відомостей, що характеризують багаторічний режим метеорологічних елементів на різних висотах у межах тропосфери і нижньої стратосфери відіграє значну роль у створенні плану польоту, забезпеченні ефективності та гарантуванні безпеки польотів.Item Перспективи застосування нечіткої логіки в безпілотній авіації(Національний авіаційний університет, 2024-04) Турчина, Маргарита; Turchyna, M.K.; Чайка, Дмитро; Chaika, D.V.В роботі підняте важливе питання можливостей застосування нечіткого регулювання в системах безпілотної авіації. Розглянуті переваги застосування нечіткої логіки для покращення систем керування та перспективи їх використання.Item Вплив вітру на пілотування безпілотними літальними апаратами(Національний авіаційний університет, 2024-04) Ткачук, Дар`я Олександрівна; Tkachuk, Daria Oleksandrivna; Крижанівська, Марина Володимирівна; Kryzhanivska, Maryna VolodymyrivnaДослідження показують, що сильний вітер може значно впливати на поведінку та стабільність БПЛА, змінюючи їхню траєкторію та швидкість. Ефективне управління БПЛА в умовах вітру вимагає розробки адаптивних алгоритмів навігації та автопілоту для компенсації впливу вітру на польотний процес.Item Моніторинг конфліктних ситуацій в повітрі(Національний авіаційний університет, 2024-04) Солдатенко, Сергій; Soldatenko, S. Y.Забезпечення безпеки польотів значною мірою пов’язано з вирішенням завдання попередження зіткнень літаків у повітрі. Нині розв’язання цього завдання повністю покладається на диспетчерську службу системи управління повітряним рухом (УПР).Item Детермінована модель прийняття рішень оператором БПЛА в надзвичайній ситуації «відмова однієї з систем БПЛА»(Національний авіаційний університет, 2024-04) Сімченко, Степан Анатолійович; Simchenko, S.A.У світі авіації надзвичайні ситуації можуть виникнути будь-коли, вимагаючи негайних дій та чіткого прийняття рішень від операторів безпілотних літальних апаратів (БПЛА). Діагностика та виявлення несправностей систем БПЛА є критичною для забезпечення безпеки польотів. Для цього застосовуються моделі підтримки прийняття рішень, що базуються на комплексному підході та включають бази моделей, бази даних та бази знань, з метою попередження можливих аварій та забезпечення безпеки у повітрі.Item Вплив вітру на витрати палива літака під час виконання польоту.(Національний авіаційний університет, 2024-04) Пєшкова, Тетяна Денисівна; Pieshkova, T.D.; Лівенцева, Александра; Хацер, ВікторіяКожен політ літального апарату в контрольованому повітряному просторі маршруту обслуговування повітряного руху виконується згідно з поданим планом польоту, де одним з вирішальних факторів є погода. Завдяки розгляду потужності двигунів повітряного судна і вітру, як одну із найбільших змінних, що впливають на літак під час польоту, буде виявлено етап польоту під час виконання якого буде здійснена найбільша кількість палива.Item Інноваційні технології в різних галузях: від автоматики до фінансів(Національний авіаційний університет, 2024-04) Падун, Софія Юріївна; Padun, S.Y.У дослідженні розглянуто вплив інформаційних технологій на сучасне суспільство та виробництво, висвітлено їхню важливість у підвищенні продуктивності, оптимізації ресурсів та поліпшенні якості життя. Результати дослідження підтверджують значущий вплив ІТ на різні аспекти суспільного та економічного розвитку.Item Дослідження фільтрації траєкторії руху літального апарату за допомогою альфа-бета, альфа-бета-гамма, альфа-бета-гама-етта фільтрів(Національний авіаційний університет, 2024-04) Оверчук, Євген; Overchuck, Y.V.Дослідження спрямоване на вдосконалення систем фільтрації для точного визначення траєкторії руху повітряних суден з використанням фільтрів альфа-бета, альфа-бета-гамма та альфа-бета-гама-етта. Використання інтерполяції даних за лінійною регресією зі сплайн функціями дозволяє отримати плавні траєкторії руху та покращити системи навігації у сучасних авіаційних системах.Item Перенесення моделі дійсного розташування наземних радіотехнічних засобів навігації в IFR симулятор(Національний авіаційний університет, 2024-04) Гожда, Богдана Миколаївна; Hozhda, B. M.; Мойсюк, Андрій; Moisiuk, A. V.У доповіді досліджено важливість ефективного моделювання маяків VOR та NDB для створення реалістичних умов у IFR симуляторі. Описується процес відтворення розташування цих маяків з реального фрагменту карти.Item Автоматизація формування первинного повідомлення про настання авіаційної події або інцидента(Національний авіаційний університет, 2024-04) Любарець, Максим Сергійович; Liubarets, M.S.В роботі досліджується процес, що передує розслідуванню авіаційної події, обмежений часовими рамками в інтервалі від моменту отримання інформації про настання авіаційної події до моменту повідомлення відповідних інстанцій щодо настання авіаційної події. Наводяться рекомендації щодо підвищення ефективності процесу та варіант автоматизації даного процесу.Item Врахування впливу вітру на політ літального апарату за навігаційним трикутником швидкостей(Національний авіаційний університет, 2024-04) Лівенцева, Александра Андріївна; Liventseva, A.A.; Хацер, Вікторія; Khatser, V. R.; Пєшкова, Тетяна; Pieshkova, T.D.Робота досліджує влив вітру на політ літальних апаратів за навігаційним трикутником швидкостей. Знання вітру та його врахування є обов'язковими умовами для виконання необхідного маршруту та досягнення пункту призначення літака. Також робота містить рівняння трикутника вітру, види задач та методи їх вирішення.Item Роль та переваги системи TIS-B у забезпеченні навігації повітряних суден: від технологічних віддзеркалень до викликів щодо надійності.(Національний авіаційний університет, 2024-04) Кузьменко, Євгеній Юрійович; Kuzmenko, I.Y.TIS-B доступна у зонах налаштованих для TIS-B, та лише в межах охоплення однієї радіолокаційної одиниці авіаконтролю (ATC). Потрібно враховувати, що радар відстає від ADS-B, оскільки ADS-B оновлюється приблизно один раз на секунду, а радар - кожні 3-13 секунд, можливо що пілоти побачать ціль свого повітряного судна на екрані, перш ніж ATC виявить ту саму ціль. Також слід зазначити, що TIS-B використовує як дані ADS-B, так і радарні дані, і часом ці дані можуть трохи відрізнятися одне від одного, що може призвести до дублювання показників трафіку на дисплеї.Item Особливості розрахунку плану польоту(Національний авіаційний університет, 2024-04) Крижанівська, Марина Володимирівна; Kryzhanivka, Maryna Volodymyrivna; Ткачук, Дар'я Олександрівна; Tkachuk, Daria OleksandrivnaОднією з ключових особливостей розрахунку плану польоту є врахування різноманітних факторів, таких як метеорологічні умови, характеристики повітряного судна та вимоги навігаційних точок. При цьому необхідно ураховувати оптимальні маршрути, встановлювати пункти відправлення та призначення, а також забезпечити безпеку польоту у визначеному повітряному просторі.Item Практичне застосування критеріїв для вибору обладнання БПЛА(Національний авіаційний університет, 2024-04) Калініченко, Данило; Kalinichenko, D.Yu.В роботі підняте важливе питання можливості застосування різних критеріїв вибору при прийнятті рішення по вибору обладнання для БПЛА.Item Аналіз української,турецької,молдавської повітряної мережі за допомогою теорії графів(Національний авіаційний університет, 2024-04) Іващук, Олег; Ivashchuk, O.RДля кращого розуміння можливостей наших сусідів необхідно провести аналіз їх повітряного простору і мережі повітряних маршрутів. Проведення аналізу за допомогою теорії графів дозволить оцінити найбільш навантажені та часті використані маршрутні точки на основі конфігурації мережі.Item Навчання диспетчерів повітряного руху на основі ШІ(Національний авіаційний університет, 2024-04) Іванів, Андрій; Ivaniv, A.I.Ця теза розглядає використання штучного інтелекту для підготовки диспетчерів повітряного руху. Вона досліджує переваги і можливості інтелектуальних систем в удосконаленні тренування диспетчерів, зокрема в адаптивному навчанні та симуляційному моделюванні, що сприяє підвищенню ефективності та безпеки управління повітряним рухом.Item Наближене оцінювання палива необхідного для виконання польотного завдання(Національний авіаційний університет, 2024-04) Галабір, Тамара Олександрівна; Halabir, T. O.Одним з найважливіших етапів планування польотів літаків є попереднє оцінювання палива необхідного для виконання поставленого польотного завдання. Розрахунок споживання палива на політ виконується приблизно на етапі передпольотної підготовки.Item Спосіб розширення програмного забезпечення БАС для контролю статусу бортового приймача ГНСС при виконанні польоту у складних радіоумовах(Національний авіаційний університет, 2024-04) Блажей, Богдан; Blazhey, B.V.При використанні ПЗ Ardupilot у складних радіоумовах із стандартними GNSS приймачами виникає загрозлива ситуація у польоті. Для запобігання втручання в роботу розширеного фільтра Калмана запропонована модель його модифікації.Item METHOD OF FORMING THE GALILEO ALMANAC IN YUMA FORMAT(National Aviation University, 2024-04) Zakhvataev, Oleksandr; Захватаєв, О.В.YUMA is the most common format for global navigation satellite system almanac data. Data in this format are presented for GPS and QZSS on their own sites, but not for Galileo. The program was created to solve this problem.Item TAKEOFF MISCONFIGURATION(National Aviation University, 2024-04) Shestavin, I.S.Takeoff misconfiguration is a critical safety concern in aviation. It refers to situations where an aircraft takes off with incorrect flap or slat settings, which can significantly affect performance and safety during the initial climb. This may negatively affect the air traffic controller’s workload.