Наукові статті кафедри педагогіки та психології професійної освіти
Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/20456
Browse
Browsing Наукові статті кафедри педагогіки та психології професійної освіти by Title
Now showing 1 - 20 of 70
- Results Per Page
- Sort Options
Item Application of fundraising technologies in professional activity of social workers(2014-05) Хоменко-семенова, Леся ОлексіївнаThe article focuses on fundraising activities as a technology of a professional social worker. Principles of fundraisers are highlighted. It was found that the use of different forms of fundraising in professional activities effectively influence becoming a professional social worker, creates personal and professional qualities, promotes self-development and self-realizationItem Pedagogical Training of Masters in Ecology in Institutions of Higher Education(Romanian journal "Multidimensional education", 2020) Барановська, Лілія Володимирівна; Baranovska, Liliia; Барановський, Михайло Миколайович; Baranovsky, Mykhailo; Погоріла, Світлана; Pogorila, Svitlana; Тимчук, Інна; Tymchuk, InnaThe article substantiates the expediency of pedagogical preparation of masters in ecology for forming in them the readiness for teaching the disciplines of professional direction. The scientific sources review on the problem ofconcept innovative rethinking of modern ecological education is carried out, students’ specific teaching principles and environmentally oriented methods are highlighted. The main result of professional education of ecologists should be the formation of an ecocentric type of consciousness, which will allow them to understand the development of nature and humanity as a process of co-evolution, mutually beneficial unity. The results of researches on the problem of pedagogical preparation of masters with highlighting of its contradictions are generalized. The pedagogical conditions of effective pedagogical preparation of masters-ecologists are substantiated, the content of the special course, developed for deepening the pedagogical component of their professional training, is analyzed. The organization, carrying out and results of the ascertaining and formative stages of the experiment on forming readiness for pedagogical activity of masters in ecology are described. The results obtained testify to the effectiveness of the pedagogical experiment.Item Psychological features of future creative thinking of air traffic managers(THE SEVENTH WORLD CONGRESS “AVIATION IN THE XXI-st CENTURY” Safety in Aviation and Space Technologies September 19-21, 2016, 2016-09) Каряка, Інна Вікторівна; Доценко, Людмила ВасилівнаThis article describes the psychological features of mental imagery of future managers of air traffic. Indicated the basic tools for the development of this type of mental activity of specialists of the aviation industry. Established that educational guidance, carried out by teachers during the training sessions, is a necessary condition updating cognitive set future managers of air traffic, which leads to the development of imaginative thinking.Item Stress resistance as a factor of the safety of aviation specialists’ professional activity(Національний авіаційний університет, 2019) Доценко, Людмила Василівна; Dotsenko, Ludmila; Каряка, Інна Вікторівна; Kariaka, Inna; Шугайло, Яна Владимирівна; Shuhailo, YanaThe aim of the paper is to highlight the issue of studying of aviation specialists stress-resistance peculiarities. Stress resistance acts as an internal defense mechanism of the human body in conditions of high risk. That is why this phenomenon is a guarantee of the safety of the operation of an air transport and of human life.Item VALUE-SEMANTIC ORIENTATIONS AS A FACTOR OF STUDENTS-PSYCHOLOGISTS’ BEHAVIOR FORMING(SCIENCE AND EDUCATION, 2017-11) Kariaka, InnaThe goal of the research is to implement a theoretical analysis of the study of value-semantic orientation and practical testing of their impact on students-psychologists behavior.Item Авіаційний ВНЗ: освітнє середовище університету як детерміната якості професійної підготовки студентів(Льотна академія Національного авіаційного університету, 2017) Барановська, Лілія Володимирівна; Baranovska, Liliia; Барановская, Лилия ВладимировнаУ статті проаналізовано значення освітнього середовища авіаційного вищого навчального закладу для підвищення якості підготовки фахівців. Описано спеціальності, за якими готуються фахівці в авіаційному ВНЗ. Вони віднесені до групи ризикованих професій. Запропоновано визначення поняття «освітнє середовище ВНЗ» та описано компоненти його структури. Відповідно до цієї структури з використанням Статуту авіаційного ВНЗ проаналізовано складові освітнього середовища, які позитивно впливають на якість професійної підготовки студентів.Item Авіаційний ВНЗ: освітнє середовище університету як детермінанта якості професійної підготовки студентів(2017) Барановська, Лілія ВолодимирівнаУ статті проаналізовано значення освітнього середовища авіаційного вищого навчального закладу для підвищення якості підготовки фахівців. Описано спеціальності, за якими готуються фахівці в авіаційному ВНЗ. Вони віднесені до групи ризикованих професій. Запропоновано визначення поняття «освітнє середовище ВНЗ» та описано компоненти його структури. Відповідно до цієї структури з використанням Статуту авіаційного ВНЗ проаналізовано складові освітнього середовища, які позитивно впливають на якість професійної підготовки студентів.Item АДАПТАЦІЯ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ ДО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА УКРАЇНИ(Педагогіка і психологія професійної освіти: науково-методичний журнал, 2013-03) Довгодько, Тетяна ІванівнаСтатья посвящена феномену адаптации студентов-иностранцев,проходящих пропедевтическую подготовку в высших учебных заведениях Украины. Определены трудности и этапы их приспособления к украинской социокультурной среде. Указана важность исследования проблем адаптационного процесса иностранцев во время их обучения на подготовительном факультете.Item Вплив самоставлення студентів на вибір стилю поведінки в конфлікті(Науковий журнал "Габітус", 2020-05-20) Проскурка, Наталія Миколаївна; Бондар, Людмила Вікторівна; Синчук, Вероніка Володимирівна; Proskurka, Nataliya; Bondar, Ludmila; Synchuk, VeronikaУ статті висвітлено особливості впливу самоставлення студентів на вибір стилю поведінки в конфлікті. Представлено аналіз вікових особливостей розвитку самоставлення студентів, основних новоутворень юнацького віку. До психологічного дослідження впливу особливостей самоставлення на вибір стилю поведінки в конфлікті, було залучено студентів другого курсу, що навчаються в Національному авіаційному університеті.Item Вплив інформаційно-комунікаційних технологій на формування професійної компетентності особистості фахівця соціальної роботи(Національна академія педагогічних наук України, 2018) Балахтар, Валентина Візіторівна; Balakhtar, ValentynaПроблема формування компетентності фахівця соціальної роботи є, була і залишається складною проблемою, яка потребує максимально швидкого розв’язання. Нині зростає потреба в підготовці фахівців соціальної сфери, які б відзначалися чітко вираженою професійною спрямованістю, високим інтелектуальним рівнем, творчістю, здатністю до постійного розвитку, вдосконалення, аналізу проблем вразливих категорій населення, планування роботи як соціальних працівників, так і соціальної служби загалом, відданістю загальнолюдським і національним ідеям тощо. Необхідністю якісної освіти майбутніх фахівців соціальної роботи в Україні зумовлено перегляд методів і форм, принципів та підходів до їх навчання. У статті обґрунтовується необхідність використання інформаційнокомунікаційних технологій в освітньому процесі, адже нині фахівець соціальної роботи має бути конкурентоспроможним на ринку праці, уміти успішно вирішувати проблеми різного характеру в системі «людина-люлина», спираючись на вміння спілкування й співробітництва з різними категоріями населення, прагнути досягнути цілісного розвитку власної особистості та діяльності, набути компетентності, майстерності, професіоналізму, оскільки найбільшою цінністю нинішнього суспільства є людина, її сутність, індивідуальні особливості. Упровадження в навчальний процес інформаційно-комунікаційних технологій сприяє формуванню професійної компетентності майбутнього фахівця соціальної роботи та є об’єктивним процесом розвитку освіти. Визначаються перспективні напрями використання інформаційно-комунікаційних технологій: які можуть бути як об’єктом вивчення, так і засобом навчання. Представлено результати опитування фахівців соціальної роботи з питань отримання практично-орієнтованих знань та навичок.Item ГЕНДЕРНО-ПЕРЦЕПТИВНІ ВІДМІННОСТІ ЯК ОСНОВА ФОРМУВАННЯ ПЕРШОГО ВРАЖЕННЯ В СОЦІАЛЬНІЙ ВЗАЄМОДІЇ(Вісник Національного авіаційного уні верситету. Серія: Педагогіка. Психологія: зб. наук . пр, 2018-12) Каряка, Інна Вікторівна; Фартушна, Світлана Олександрівна; Каряка, Ольга ЮріївнаУ статті висвітлено особливості прояву гендерної приналежності чоловіків і жінок як основи формування першого враження в соціальній взаємодії між людьми. Визначено основні чинники її формування: сприйняття зовнішнього вигляду і поведінки об’єкта спостереження, створення уявлень про психологічні особливості і стан об’єкта спостереження, створення уявлень про причини і наслідки, створення стратегії власної поведінки, об’єкт соціальної перцепції. Виокремлено основні чинники формування першого враження в соціальній взаємодії у людей з різною ґендерною приналежністю: міра помічання недоліків співрозмовника і здатності не акцентувати на них увагу при знайомстві, а також здатність людини зрозуміти іншого за допомогою невербальної комунікації і готовності прийти на допомогу. Досліджено: ґендерну приналежність досліджуваних за допомогою методики С. Бем «Визначення фемінності / маскулінності / андрогінності», рівень комунікативної толерантності за однойменною методикою Бойко В., а також рівень перцептивно-невербальної компетентності людини за методикою Розена Г. «Визначення рівня перцептивно-невербальної компетентності». Констатовано той факт, що ґендерна приналежність виступає одним із основних факторів встановлення соціальної взаємодії між людьми. Експериментально доведено та за допомогою проведення кореляційного аналізу статистично підтверджено значущість між визначеними нами механізмами формування першого враження в соціальній взаємодії. Встановлено, що чим вищий рівень розвитку у людини перцептивно-невербальної компетентності індивіда, тим кращие людина виявляє комунікативну толерантності до співрозмовників. Виявлено той факт, що формування та рівень розвитку означених механізмів обумовлюється ґендерною приналежністю представників різної статі.Item Ґендерні ознаки прояву стресостійкості працівників авіаційних організацій(Рівненський державний гуманітарний університет, 2019-04) Каряка, Інна Вікторівна; Kariaka, InnaДана стаття присвячена вивченню особливостей стресостійкості людини, що детермінується гендерною приналежністю індивіда та визначає структурну організацію і змістовне наповнення її професійної діяльності. В рамках означеної проблематики здійснено теоретичний аналіз вивчення стресостійкості фахівців авіаційної галузі за гендерною приналежністю, а також представлено програму емпіричного дослідження щодо виявлення даного феномену психічної діяльності людини, проаналізовано та інтерпретовано отримані результати та визначено перспективні напрямки його вивчення.Item Ґендерні особливості прояву стереотипів професійної діяльності юнаків(Рівненський державний гуманітарний університет, 2020) Каряка, Інна Вікторівна; Каряка, Инна Викторовна; Kariaka, Inna; Токар, Ксенія; Tokar, KseniiaУ статті розкрито сутність поняття «ґендерні стереотипи», а також висвітлено дві найбільш загальні та універсальні групи соціальних стереотипів чоловіків і жінок, що є найбільш поширеними в сучасному суспільстві: група стереотипів фемінності маскулінності та група, що визначає розбіжності між представниками різної статі в зайнятості спеціальними формами діяльності. Актуалізується проблема вибору особами юнацького віку, що належать до представників різної статі, певної професійної сфери. Також в статті описується проведене експериментальне дослідження щодо виявлення зв’язку ґендерних розрізнень з вибором професійної діяльності представниками чоловічої та жіночої статі серед юнаків. Надаються певні дані вибірки дослідження, розглядається методичний інструментарій, за яким воно здійснювалося, наводиться кількісний та якісний аналіз отриманих даних, а також описуються результати перевірки вибору стратегії проведення експериментальної роботи стосовно взаємозалежності виокремлених співвідношень. За аналізом результатів дослідження, констатується наявність зв’язку між приналежністю особистості до певної психологічної статі та її професійними інтересами. З’ясовується, що зацікавленість людиною тією чи іншою сферою професійної діяльності детермінується її ґендерною приналежністю, при якій вона набуває певної стереотипізації прояву означених характеристик.Item Дискусія як метод розвитку комунікативної компетентності студентів практичних психологів(Інститут психології імені Г.С.Костюка НАПН України, 2020) Доценко, Людмила Василівна; Dotsenko, Ludmila; Каряка, Інна Вікторівна; Kariaka, Inna; Волошина, Ольга; Voloshyna, OlgaУ статті висвітлено основні підходи до визначення поняття дискусія. Представлені результати дослідження особливостей розвитку комунікативних здібностей студентів практичних психологів, до та після впровадження дискусії як методу психокорекції. Отримані дані свідчать, що вдвічі зменшилась кількість юнаків з низьким рівнем комунікативних здібностей та зросла кількість з середнім та високим рівнями. Подано практичні рекомендації, щодо використання методу дискусії для розвитку комунікативної компетентності студентів.Item Диференціальна психологія: Практикум(НАУ, 2017-09) Каряка, Інна ВікторівнаItem Еnhancing critical thinking skills of future language scholars in pedagogical courses(Current foreign languages teaching issues in higher education, 2020) Baranovska, Liliya; Барановська, Лілія Володимирівна; Morska, Liliya; Морська, Лілія; Simkova, Iryna; Сімкова, Ірина; Zasluzhena, Alla; Заслужена, Алла АндріївнаThis paper calls into question the ways of critical thinking enhancement during the teaching of future language scholars. The attention is paid to the analysis of key notions and concepts of a comparative pedagogy. This paper discusses how to enhance the critical thinking skills during training in Comparative pedagogy course. Sixty-one future language scholars from Poland and Ukraine took part in the research. The study presents the results gained from interviews with Ukrainian and Polish students. The examples of assignments aimed at critical thinking skills development during training in Comparative Pedagogy are given. The paper investigates two systems of future language scholars training in Ukraine and Poland in the Comparative pedagogy course. An analysis has allowed highlighting the positive experience of Polish universities, which can be implemented in future language scholars training in Ukrainian higher educational institutions. The findings of this study support the idea that Comparative Pedagogy is one of the significant subjects in the enhancement of critical thinking skills during the training of future language scholarsItem Запровадження ефективних схем контролю підвищення кваліфікації викладачів(К.: НАУ, 2014-03) Добротвор, Олена ВікторівнаItem Использование компьютерных технологий при обучении иностранных студентов общенаучным дисциплинам на подготовительном факультете(Грамота. Тамбов, 2013-01) Довгодько, Тетяна ІванівнаВ статье рассматриваются перспективы и особенности применения компьютерных технологий в процессе пропедевтической общенаучной подготовки иностранных студентов к обучению в технических университетах. Проведен анализ использования программно-педагогических средств на занятиях с иностранцами,и выявлена необходимость разработки специального программного обеспечения для довузовской подготовки студентов-иностранцев технического профиля.Item КОГНІТИВНО-ОСОБИСТІСНІ ОСОБЛИВОСТІ ПЕРЕЖИВАНЬ ДОРОСЛИХ З ПРИВОДУ ЗДОРОВ’Я(Київський університет імені Бориса Грінченка. Boris Grinchenko Kyiv University, 2018) Дробот, Ольга Вячеславівна; Drobot, Olga; Drobot, Olha; Lozova, Olha; Лозова, ОльгаДосліджено когнітивно-особистісні особливості хворих, зокрема, специфіка їх глибинних уявлень про себе і навколишній світ, крізь призму яких сприймаються події і відповідно до яких формується поведінка, пов’язана з параметрами посттравматичного стану. Застосовано методики: Місісіпська шкала (MS, Mississippi Scale, Keane et all., 1988); Шкала ситу- ативної та особистісної тревожності Спілбергера-Ханина; Шкала базисних переконань (World Assumption Scale, WAS, Janoff-Bulman, 1982); Опитувальник депресивності Бека (Веек Depression Inventory, BDI, Beck & Steer, 1987). Зроблено висновок, що варіативність психологічних наслідків перенесеного захворювання і особливості індивідуального реагування на перенесений стрес найімовірніше зумовлені не стільки ефективністю лікування, скільки когнітивно-особистісними особливостями хворих, їх базисними переконаннями та уявленнями, визначальними процес подолання з травмуючими аспектами захворювання.Item Комунікативний та компетентнісний аспекти підготовки філологів до майбутньої професійної діяльності(2016) Барановська, Лілія Володимирівна