Кафедра авіаційних двигунів (НОВА)
Permanent URI for this communityhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/56735
News
Відповідальний за розділ: Якушенко Олександр Сергійович, доцент кафедри авіаційних двигунів. E-mail: oleksandr.yakushenko@npp.nau.edu.ua
Browse
Browsing Кафедра авіаційних двигунів (НОВА) by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 97
- Results Per Page
- Sort Options
Item Определение подъемной силы и сопротивление профиля в компрессорной решетке(2005) Волянская, Лариса Георгиевна; Кирчу, Федор Иванович; Паниин, Владислав Вадимович; Терещенко, Юрий ЮрьевичВ данной статье рассматриваются вопросы, связанные с определением коэффициентов подъемной силы и сопротивления профиля в компрессорной решетке по известному распределению давления, а также сравниваются результаты расчетов коэффициентов рассчитанных по приближенным формулам и по уточненным.Item СПОСІБ ОЦІНКИ ЗАПАСУ ГАЗОДИНАМІЧНОЇ СТІЙКОСТІ КОМПРЕСОРА ГАЗОТУРБІННИХ ДВИГУНІВ В УМОВАХ ЕКСПЛУАТАЦІЇ(2006) Волянська, Лариса Георгіївна; Кінащук, Ігор Федорович; Кірчу, Федір Іванович; Панін, Владислав ВадимовичСпосіб оцінки газодинамічної стійкості компре- сорів газотурбінних двигунів в умовах експлуатації, що включає визначення фактичного положення лінії робочих режимів та границі газодинамічної стійкості за вимірюваними частотою обертання ротора та термодинамічними параметрамиItem Визначення множинних відмов проточної частини ТРДД за термогазодинамічними параметрами(2006-01) Стьопушкіна, О.П.; Попов, О.В.; Вознюк, А.П.Item Экспериментальное исследование характеристик ТРДД при перемежающихся повреждениях проточной части(2007) Попов, А.В.; Степушкина, Е.П.,; Слепухина, И.А.Item ИСПОЛЬЗОВАНИЕ ОРТОГОНАЛЬНЫХ РАЗЛОЖЕНИЙ В ЗАДАЧАХ ИДЕНТИФИКАЦИИ ПОМПАЖНЫХ ЯВЛЕНИЙ В КОМПРЕССОРАХ АВИАЦИОННЫХ ГАЗОТУРБИННЫХ ДВИГАТЕЛЕЙ(2010) Панин, Владислав Вадимович; Енчев, Сергей Васильевич; Волянская, Лариса ГеоргиевнаВ статье рассматривается проблема идентификации помпажгных явлений в компрессорах авиационных газотурбинных двигателях. Обосновывается применимость метода распознавания помпажа с помощью разложения импульсной переходной функции двигателя в ряд ортонормированных функций Уолша. В качестве, диагностического признака помпажа приняты коэффициенты разложения Уолша-Фурье. Разработаны алгоритм и функциональная схема устройства идентификации помпажа. Такой подход позволяет устранить возможность ложного срабатывания сигнализаторов помпажа вследствие, резкой смены режима работы Двигателя и уменьшить размерность пространства диагностических признаков.Item Системи автоматичного керування газотурбінних установок і компресорів(Національний авіаційний університет, 2010-11-07) Березльов, Віктор Пилипович; Гвоздецький, Іван Іванович; Капітанчук, Костянтин Іванович; Ковешніков, Микола Олексійович; Ясиніцький, Едуард Петрович; Kapitanchuk, KostiantynПосібник укладено відповідно до навчальної програми дисципліни «Системи автоматичного керування газотурбінних установок і компресорів». Викладено принципи роботи систем автоматичного керування на стаціонарних і перехідних режимах, а також загальні принципи автоматичного керування осьовими та відцентровими компресорами. Для студентів спеціальності 8.090522 «Газотурбінні установки і компресорні станції». Може бути корисним для спеціалістів, які працюють у системі магістрального транспорту природного газуItem ЕКОЛОГІЧНА ПАСПОРТИЗАЦІЯ В СІЛЬСЬКОМУ ТУРИЗМІ(Центр екологічної освіти та інформації, 2011) Ніколаєв, Кирило Дмитрович; Ісаєнко, Володимир Миколайович; Бабікова, Катерина ОлександрівнаНа сьогоднішній день значного розвитку як в світі, так і на території України останнім часом набув сільський туризм, передумовою розвитку якого було прагнення до відпочинку поза міськими, урбанізованими територіями, знайомство з особливостями та колоритом сільського життя, звичаями, побутом та фольклором окремих сільських регіонівItem МОДЕЛИРОВАНИЕ ТЕЧЕНИЯ В ДИФФУЗОРНОМ КАНАЛЕ С ТУРБУЛИЗАТОРАМИ(2013) Терещенко, Юрий Матвеевич; Дорошенко, Екатерина Викторовна; Волянская, Лариса ГеоргиевнаУ роботі приведено результати дослідження впливу турбулізаторів на інтенсивність процесу перемішування у примежовому шарі у дифузорному каналі, з метою оцінки впливу турбулізаторів на ідеальний процес перемішування, шляхом чисельного моделювання течії з наступним порівнянням результатів чисельного і фізичного експериментуItem Трубопровідний транспорт газу(Івано- Франківськ: ІФНТУНГ, 2013) Сусак, Олександр Михайлович; Касперович, Владислав Казимірович; Андріїшин, Михайло ПетровичУ підручнику подано основи теорії, розрахунків, проектування і експлуатації магістральних газопроводів. Приведено загальні відомості про транспорт газу, методи розрахунків фізичних властивостей природних газів. Описана технологія підготовки газу до транспорту, алгоритм розрахунків основних процесів і апаратів. Розглянуто загальний випадок теплогідравлічного розрахунку газопро- водів, особливості розрахунку складних газопроводів. Газодинамічні ха- рактеристики нагнітачів розглядаються в графічних і аналітичних варіантах. Підручник розраховано на студентів напрямку підготовки 6.050304 - «Нафтогазова справа», спеціальності “Газонафтопроводи та газонафтосхо- вища” освітньо-кваліфікаційних рівнів 7.05030402 – спеціаліст , 8.05030402 – магістр.Item Method of formulating input parameters of neural network for diagnosing gas-turbine engines(Aviation. Taylor&Francis, 2013-05) Kulyk, Mykola; Dmitriev, Sergiy; Yakushenko, Oleksandr; Popov, OleksandrA method of obtaining test and training data sets has been developed. 弻ese sets are intended for train- ing a static neural network to recognise individual and double defects in the air-gas path units of a gas-turbine engine. 弻ese data are obtained by using operational process parameters of the air-gas path of a bypass turbofan engine. 弻e method allows sets that can project some changes in the technical conditions of a gas-turbine engine to be received, taking into account errors that occur in the measurement of the gas-dynamic parameters of the air-gas path. 弻e op- eration of the engine in a wide range of modes should also be taken into accountItem Моделирование течения в компрессорных решетках при больших углах атаки(2015-08) Терещенко, Юрий Матвеевич; Дорошенко, Екатерина Викторовна; Аболхассан заде, ДжалалВ работе представлены результаты численного моделирования течения в однорядной и геометрически эквивалентной двухрядной компрессорной решетке. Результаты численного моделирования сравнивают- ся с результатами известного физического экспери- мента. Расчеты показали, что погрешность при чис- ленном моделировании составляет 3,1–5,6 %. Также в работе представлены аэродинамические характе- ристики однорядной и геометрически эквивалентной двухрядной компрессорной решеткиItem Комп’ютерна програма «CrackSkinP».(2016-08-15) Ігнатович, С.Р.; Якушенко, О.С.; Краснопольський, В.С.Item ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ КІЛЬЦЕВОГО ВДУВУ НА ПАРАМЕТРИ СТУПЕНЯ ОСЬВОГО КОМПРЕСОРА(Восточно-Европейский журнал передовых технологий ISSN 1729-3774, 2017) Терещенко, Ю. М.; Дорошенко, К. В.; Ластівка, І. О.; Терещенко, Ю. Ю.Представлено результати чисельного моделювання течії в ступені осьового ком- пресора з кільцевим вдувом газу перед робо- чим колесом. Газодинамічна дія здійснюва- лася при роботі ступеня на границі зриву. Ефективність кільцевого вдуву досліджу- валась при значеннях кута вдуву від 5є до 90є. Результати досліджень показали, що кільцевий вдув дозволяє покращити аеро- динамічні характеристики ступеня ком- пресора Представлены результаты численного моделирования течения в ступени осевого компрессора с кольцевым вдувом газа перед рабочим колесом. Газодинамическое воз- действие осуществлялось при работе сту- пени на границе срыва. Эффективность кольцевого вдува исследовалась при значе- ниях угла вдува от 5є до 90є. Результаты исследований показали, что кольцевой вдув позволяет улучшить аэродинамические характеристики ступени компрессораItem CALCULATION OF SOUND POWER LEVEL OF TANDEM AXIAL FAN(Eastern-European Jornal of Enterprise Technologies, 2017) Doroshenko, E.; Tereshchenko, Yu.; Lastivka, I.; Tereshchenko, Yu.Представлено результати чисельного моделюван- ня течії в осьовому вентиляторі. Проведено тесто- вий розрахунок рівня звукової потужності вентиля- тора. Результати чисельного моделювання показали гарну збіжність. Визначено рівень звукової потуж- ності для перших двох гармонік геометрично екві- валентного дворядного вентилятора. Результати розрахунків показали, що застосування дворядного вентилятора дає можливість зменшити загальний рівень звукової потужності на 6.8…7.4 дБ / A numerical simulation of the flow in axial fans with single and tandem geometrically equivalent blade rows was carried out. During the research, the sound power level of the fans was calculated. The acoustic characteristics of the single fan obtained in the numerical experiment were compared with the results of the physical experiment. The divergence between the results of the physical and numerical experiments on the sound power level for the first harmonic is 0.08 %, for the second harmonic – 0.35 %. In order to reduce the acoustic emission, a 3D model of the axial fan with the geometrically equivalent tandem row was constructed. The results showed that at the fan rotation frequency of 900 rpm, the sound power level on the first two harmonics is reduced by more than 7 dB. Also, the change in the total sound power level for axial single and tandem fans in the rotation frequency range of 900 to 1,500 rpm was investigated. The fan with the geometrically equivalent tandem blade row has the total sound power level by 6.9...7.4 dB lower than the single fan. The use of the tandem axial fan allows improving acoustic characteristicsItem ЧИСЕЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ТЕЧІЇ В СТУПЕНІ ОСЬОВОГО КОМПРЕСОРА З РІЗНОЮ ТОПОЛОГІЄЮ РОЗРАХУНКОВОЇ СІТКИ(Eastern-European Journal of Enterprise Technologies ISSN 1729-3774, 2017) Терещенко, Ю. М.; Дорошенко, К. В.; Ластівка, І. О.; Терещенко, Ю. Ю.Представлено результати чисельного моде- лювання течії в ступені осьового компресора. Порівняння результатів чисельного експери- менту з даними фізичних досліджень показало, що похибка розрахункового дослідження ста- новить 0.3...8.6 %. На основі аналізу результа- тів чисельного експерименту встановлено, що для вирішення задач внутрішньої аеродинаміки компресорів доцільним є використання моделі турбулентної в’язкості SST і дрібної адаптив- ної сітки Представлены результаты численного моделирования течения в ступени осевого ком- прессора. Сравнение результатов численного эксперимента с данными физических иссле- дований показало, что погрешность расчет- ного исследования составляет 0.3...8.6 %. На основе анализа результатов численного экс- перимента установлено, что для решения задач внутренней аэродинамики компрессоров предпочтительным является использование модели турбулентной вязкости SST и мелкой адаптивной сетки Ключевые слова: моделирование течения, расчетная сетка, модель турбулентной вязко- сти, ступень компрессора, пограничный слойItem Дослідження впливу кільцевого вдуву на газодинамічну стійкість ступеня осьового компресора(Вісник Інженерної академії України, 2017-03) Терещенко, Юрій Матвійович; Дорошенко, Катерина Вікторівна; Терещенко, Юрій ЮрійовичItem Транспирационное охлаждение реактивного сопла жидкостного ракетного двигателя(2017-04-04) Дорошенко, Е.В.; Терещенко, Ю.Ю.; Гамзег, П.В статье рассматривается задача охлаждения сопла с помощью газогенератоного газа, проходящего через дополнительный газонерераторItem ПРОЦЕС ДІАГНОСТУВАННЯ АВІАЦІЙНОГО ГАЗОТУРБІННОГО ДВИГУНА ЗА РЕЄСТРОВАНИМИ У ЕКСПЛУАТАЦІЇ ПАРАМЕТРАМИ РОБОЧОГО ПРОЦЕСУ(-, 2017-04-24) Якушенко О.С.; Пашаєв А.М.; Мірзоєв А. Дж.; Абдуллаєв П.Ш.; Самедов А.С.; Мільцов В.Є.Корисна модель призначена для авіаційної галузі і забезпечує проведення діагностування проточної частини авіаційних газотурбінних двигунів за параметрами, що реєструються у експлуатації.Item Синтез информации о техническом состоянии ГТД на безе применения теории Демпстера-Шефера(2017-05) А.Дж.Мирзоев; А.С.Якушенко-Item Бесконтактный оптический профилометр(2017-05) Закиев, В.И.; Закиев, М.И.; Якушенко, А.С.