Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри промислової та цивільної безпеки
Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/47703
Browse
Browsing Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри промислової та цивільної безпеки by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 57
- Results Per Page
- Sort Options
Item Оцінка техногенної небезпеки технологічного процесу електричного виробництва на ЮУ АЕС(2020-12) Коропенко, Олександр СергійовичВиконуючи дипломну роботу було досліжено закономірності впливу небезпечних чинників щодо виникнення надзвичайної ситуації. Метою роботи є розробка заходів та рекомендацій щодо підвищення пожежної безпеки при надзвичайних ситуаціях. Були використані методи попереднього аналіу небезпек, оцінки ризиків виникнення надзвичайних ситуацій. Наукова новизна отриманих результатів полягає в розроблених рекомендаціях щодо пожежної безпеки АЕС; наданих пропозиціях для розроблення плану заходів на випадок надзвичайної ситуації. Основні висновки роботи – проведено аналіз надзвичайних ситуації; розроблено рекомендації щодо плану заходів на випадок надзвичайної ситуації на АЕС; розроблено рекомендації щодо плану заходів відновлення експлуатації АЕС після надзвичайної ситуації. Матеріали дипломної роботи можна використовувати для оцінки потенційних надзвичайних ситуацій та аварій на АЕС.Item Оцінка інженерно-технічних заходів цивільного захисту в аеропортах України(2020-12) Парфелюк, Олександра ГеннадіївнаПід час виконання дипломної роботи було проведено оцінку викидів природного газу при аварійній розгерметизації газопроводу на складі паливно-мастильних матеріалів. Предметом дослідження є викиди та концентрації вуглеводнів. Метою роботи є розробка інжерено-технічних заходів для забезпечення захисту населення під час аварійних ситуацій на складі ПММ в межах аеропорту «Дніпропетровськ» Методи, застосовані в дипломній роботі: попередній аналіз джерел та чинників небезпек у аеропортах, розрахунок на базі аналітичної моделі Гауса максимально-разових концентрацій парів вуглеводнів під час експлуатації складу паливно-мастильних матеріалів (ПММ) та розрахунок викидів природного газу при аварійній розгерметизації газопроводу ПММ. Наукова новизна отриманих результатів полягає в: вдосконаленні принципів організації інженерно-технічних заходів у випадку аварійних ситуацій на складі ПММ у межах аеропорту. Отримані в роботі результати направлені на забезпечення захисту населення житлових територій поблизу аеропорту на базі інженерно-технічних заходів з цивільного захисту. Матеріали дипломної роботи можна використовувати для вдосконалення інженерно-технічних заходів цивільного захисту в аеропортах України.Item Організаційно-технічні заходи захисту населення від електромагнітних впливів(2020-12) Дегтярьова, Яна СергіївнаУ дипломній роботі проводилося дослідження генерації і поширення електромагнітних полів ультрависоких і вищих частот у виробничих приміщеннях. Предметом дослідження є кількісні характеристики електромагнітних полів ультрависоких і вищих частот у виробничих приміщеннях, визначення засобів та заходів їх зниження до мінімально необхідних рівнів.Мета роботи: розроблення комплексу заходів і засобів захисту працюючих від впливу електромагнітних полів ультрависоких і вищих частот, їх раціоналізація, яка ґрунтується на наявності рівнів випромінювань необхідних для забезпечення виробничих процесів. Методи дослідження: метод натурних вимірювань електромагнітних полів ультрависоких та вищих часто, розрахунковий метод визначення ефективності засобів екранування електромагнітних полів та розроблення металополімерного захисного матеріалу з малим коефіцієнтами відбиття.Item Автоматизація контрольного пункту догляду пасажирів(Національний авіаційний університет, 2020-12) Сергієнко, Андрій ОлеговичНедавнє зростання кількості інцидентів, пов'язаних із порушеннями безпеки в цивільній авіації (ЦА), включаючи захоплення і викрадення літаків, збройне викрадання цінних вантажів тощо знову нагадали про те, що рівень загрози в ЦА дуже високий і ніякі географічні регіони не можна вважати цілком безпечними. Така ситуація повинна призвести до посилення заходів безпеки в аеропортах і на авіалініях. Проте, незважаючи на зростаючий рівень погроз оператори засобів догляду в аеропортах зустрічають певні труднощі у своїй роботі. Послугами авіаліній щорічно користуються понад 1,5 млрд авіапасажирів. Всі пасажири повинні проходити перед польотом догляд. Помилки досвідчених операторів доглядових установок у виявленні вибухових пристроїв у багажі дуже незначні, навіть за їхньої тривалої роботи. Досвідчені і пильні оператори служб авіаційної безпеки роблять певний стримувальний вплив на зловмисників, які наміряються здійснити неправомірні дії у польотах. Вимоги догляду авіапасажирів при їхньому вході до контрольованої зони аеропортів діють так саме давно, як і вимоги догляду їхнього багажу. Проте їхнє виконання донедавна, зазвичай, залишалося на другому плані. Це пояснювалося почасти тим, що застосування для такого огляду аркових металодетекторів прохідного типу або магнітометрів обходилося значно дешевше, ніж більш складних рентгенівських установок. Або тим, що розроблення нової технології швидкого догляду авіапасажирів за обмеженої вартості була пов'язана з великими труднощами, і промисловість обмежувалася випуском лише засобів виявлення металевої зброї й інших незаконних предметів, що можуть бути заховані під одягом пасажирів. У майбутньому можуть з'явитися нові засоби догляду, наприклад, засновані на використанні міліметрових радіохвиль, що протягом деякого часу вже розробляються. Інша технологія, яка проходить інтенсивні лабораторні випробування, заснована на використанні прохідних контрольних арок, спроможних виявляти сліди (пару або частинки) вибухових речовин або металів при застосуванні сумісно з арковими металодетекторами, наприклад, газоаналізатор фірми Heimann-Smith. Але вони не можуть виявляти інші предмети, типу зброї з керамічними деталями. Сучасні аеропорти працюють за умови конкуренції, тому якість обслуговування стає важливим чинником у залученні компаніями авіаліній транзитних пасажирів і агентств з авіаперевезень вантажів. Більшість аеропортів світу працюють на комерційній основі, залучення до їхніх послуг вигідних користувачів є економічною необхідністю. Забезпечуючи авіаційну безпеку, необхідно також покращати загальну культуру обслуговування авіапасажирів. Основним завданням держав-членів в сфері безпеки міжнародної цивільної авіації є забезпечення безпеки і захисту пасажирів, членів екіпажу, наземного персоналу, населення, повітряних суден та засобів і служб аеропорту, який обслуговує цивільну авіацію, від актів незаконного втручання, що здійснюються на землі або в польоті. Це досягається за рахунок комплексу заходів і залучення різних людських і матеріальних ресурсів на міжнародному та національному рівнях, а також на рівні аеропорту. Для вирішення цього основного завдання слід створити всеосяжну організаційно-правову структуру з чітко визначеними обов'язками і методами роботи. Відповідно, в рамках належного законодавства державі слід заснувати компетентний повноважний орган відповідальний за розробку, здійснення і оновлення всеосяжної політики в галузі авіаційної безпеки, в подальшому іменований відповідним повноважним органом.Item Забезпечення безпеки цеху малярно-кузовного ремонту у надзвичайних ситуаціях(2020-12) Перепелиця, Ірина ОлександрівнаУ пипломній роботі досліджувалася ідентифікація, аналіз та оцінка небезпек технологічного процесу малярно-кузовного ремонту автомобілів. Предметом дослідження є закономірності впливу небезпечних чинників щодо виникнення надзвичайних ситуацій на дільниці автомайстерні малярно-кузовного ремонту. Мета роботи – розробка заходів щодо зниження імовірності прояву потенційних небезпек технічних систем при проведенні малярно-кузовного ремонту автомобілів. Методи, застосовані в дипломній роботі: попередній аналіз небезпек, дерево відмов, аналіз видів відмов і наслідків, оцінка збитків від наслідків надзвичайних ситуацій техногенного походження. Наукова новизна отриманих результатів полягає в: запропонованій стратегії розвитку мережі ремонту транспортних засобів з урахуванням ризиків виробничого процесу, розроблених рекомендаціях щодо застосування інженерних методів дослідження безпеки технічних систем для технологічного процесу малярно-кузовного ремонту автомобілів; наданих пропозиціях для розрахунку вентиляції в фарбувальній камері та їх оснащення системами підготовки повітря і багатоступеневої фільтрації; запропонованих рішеннях щодо оснащення дільниць малярно-кузовного ремонту автомобілів дотатковим устаткуванням (аналізаторними датчиками, вогнегасниками, системою автоматичної сигналізації). Основні висновки роботи – проведено аналіз та ранжування ризиків технологічного процесу малярно-кузовного ремонту автомобілів, який встановив найбільш небезпечні з них та надано алгоритм управління ризиками мережі ремонту транспортних засобів з урахуванням допустимого ризику; проведено прогнозування впливу небезпечних чинників на імовірність викинення аварії типу «пожежа» та розроблені заходи щодо зниження імовірності її виникнення. Отримані в роботі результати направлені на підвищення якості розробки протипожежного захисту технологічного процесу малярно-кузовного ремонту автомобілів, на створення безпечних умов праці робітників, на зменшення впливу шкідливих чинників на організм людини під час виконання запланованих робіт. Матеріали дипломної роботи можна використовувати для оцінки потенційних небезпек, розробки рекомендацій і заходів щодо зниження їх прояву на дільницях автомайстерень малярно-кузовного ремонта.Item Удосконалення системи управління безпеки під час догляду пасажирів(2020-12) Петровський, Владислав РомановичОб’єкт дослідження – складові системи авіаційної безпеки аеропорту. Предмет дослідження - методи удосконалення системи управління безпеки на контрольно-пропускних пунктах аєропорту. є аналіз складових системи організації служби авіаційної безпеки під час огляду пасажирів, оцінювання ризиків невиявлення ознак несанкціонованої поведінки пасажирів під час огляду і намірів до тероризму, а також розробка рекомендацій щодо удосконалення системи організації служби авіаційної безпеки. Методи дослідження – емпіричні, теоретичні методи дослідження, прикладне використання теоретичних навичок та знань. У процесі роботи був виконаний аналіз інсуючих складових системи управління безпеки під час доглялу пасажирів, визначено їхні переваги та недоліки, що стало у нагоді при розробці пропозицій щодо їх покращення. Результати роботи можуть бути використані при покращенні системи управління безпеки та впровадженні нових технічних засобів.Item Статистичний контроль ефективності заходів з забезпечення безпеки(2020-12) Новицький, Сергій МиколайовичВиконуючи дипломну роботу було виконано ідентифікацію, аналіз та оцінка небезпек статистичного контролю в трьох напрямках. Предмето дослідження є закономірності впливу небезпечних чинників щодо виникнення надзвичайної ситуації на трьох об’єктах. Транспортна, авіаційній та на підприємстві. Мета роботи – оцінка та рекомендації при ефективності заходів з забезпечення безпеки. Методи, застосовані в дипломній роботі: попередній аналіз небезпек; оцінка ризиків виникнення надзвичайних ситуацій. Основні висновки роботи – проведено аналіз надзвичайних ситуації та рекомендацій у трьох напрямках.Item Дослідження стійкості роботи підприємства в умовах надзвичайних ситуацій(Національний авіаційний університет, 2022) Бойко, Олександр ЮрійовичМета дослідження полягає в тому, щоб виявити вразливі місця в роботі підприємства в умовах надзвичайних ситуацій і виробити найбільш ефективні рекомендації, направлені на підвищення його стійкості. На сьогоднішній день наша країна знаходиться у стані війни з країною-агресором Росією. Відповідно до підрахунків Київської школи економіки у межах проекту «Росія заплатить», завдані росіянами збитки вітчизняній інфраструктурі, станом на 12.04.2022 року, перевищують 80 млрд. дол. Якщо брати до уваги скорочення робочих місць і виробництва, то цифра перевищує 1 трлн. дол. [1]. Вітчизняна промисловість також суттєво постраждала. Деякі виробництва повністю знищені, інші – зазнали істотних пошкоджень, частина простоює. В промислових регіонах продовжуються бої, що ускладнює підрахунок збитків. Тимчасова зупинка даних суб’єктів господарювання вже чинить негативний вплив на вітчизняну економіку.Item Аналіз та особливості ліквідації надзвичайних ситуацій на залізничному транспорті(Національний авіаційний університет, 2022) Вовкогон, Марина СергіївнаОб’єктом дослідження є залізничний транспорт України, а також дії працівників залізниці та інших відомств України під час ліквідації надзвичайних ситуацій і аварій. Предметом дослідження виступає аналіз сил і засобів ліквідації надзвичайних ситуацій та аварій на залізниці, дослідження і аналіз організації і тактики проведення аварійно-відновлювальних робіт на залізниці.Item Прогнозна оцінка техногенного навантаження на атмосферне повітря в аеропортах України(Національний авіаційний університет, 2022) Дан, Яніслав СергійовичУ роботі досліджено техногенний вплив на якість атмосферного повітря в межах аеропортів України. Ідентифіковано основні джерела викидів забруднюючих речовин під час експлуатації повітряних суден протягом злітно-посадкового циклу. Проаналізовано тенденції зростання рівнів забруднення атмосферного повітря при реконструкції регіональних аеропортів України. Розроблено заходи щодо скорочення техногенного навантаження викидів повітряних суден на стан атмосферного повітря, спираючись на методи та практики розвинених міжнародних аеропортів.Item Уразливість проектів реконструкції/будівництва аеропортів до ризиків надзвичайних ситуацій(Національний авіаційний університет, 2022) Гостило, Владислав ВікторовичМетою роботи є розробка планувальних заходів для забезпечення захисту населення, пасажирів та персоналу за умов розвитку техногенних надзвичайних ситуацій на прикладі аеродрому України. Наукова новизна отриманих результатів полягає в: удосконаленні заходів для зниження ризиків надзвичайних ситуацій на етапі планування та розроблення проектної документації. Отримані в роботі результати доповідалися на науково-практичній конференції студентів та молодих вчених Політ-2022. Вони спрямовані на захист працівників авіапідприємства та населення приаеродромної території шляхом зниження рівнів ризиків планувальними заходами на етапі розроблення проектної документації та вдосконалення інженерно-технічних заходів цивільного захисту в аеропортах цивільної авіації.Item Розробка комплексу захисних заходів під час транспортування нафти та нафтопродуктів(Національний авіаційний університет, 2022) Поташна, Катерина СергіївнаМета виконання дипломної роботи полягала у зниженні очікуваних соціально-економічних втрат від аварій при автомобільному транспортуванні небезпечних вантажів, в тому числі й нафти та нафтопродуктів, на основі розробки комплексу захисних засобів під час транспортування в автоцистернах. Розвиток та укрупнення соціотехнічних систем супроводжується зростанням небезпеки та тяжкості наслідків техногенних аварій. Інноваційна діяльність на даному етапі розвитку стає важливим фактором в управлінні соціально-економічними та технічними системами, що зумовлює реалізацію технічних та організаційних передумов створення ефективних засобів та систем, а також організацію управлінських процесів, спрямованих на суттєве зниження техногенних ризиків.Item Заходи захисту населення на приаредромній території від впливу польотів повітряних суден(Національний авіаційний університет, 2022) Приходько, Іван СергійовичМета випускної дипломної роботи полягає у розробці заходів з захисту населення на приаеродромній території від впливу польотів повітряних суден Відповідно до поставленої мети визначені такі основні завдання: аналіз аеродромів як техногенних об’єктів; дослідження впливу аеродромів на навколишнє середовище і населення, розташоване на приаеродромній території; − дослідження та розробка заходів захисту населення на приаеродромній території від впливу польотів повітряних суден. Наукова новизна дипломної роботи визначається в формуванні інформаційної моделі захисту населення на приаеродромній території від впливу польотів повітряних суден, що формується на підставі збору, аналізу та виокремлення цільових факторів, що є базовими підвалинами в формуванні відповідних безпекових рішень захисту місцевих мешканців.Item Забезпечення аеромедичної евакуації людей при ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій(Національний авіаційний університет, 2022) Коруц, Дмитро ВолодимировичМета випускної дипломної роботи полягає у вивченні поняття, системи і заходів аеромедичної евакуації людей. Відповідно до поставленої мети визначені такі основні завдання: визначити поняття, історію та класифікацію аеромедичної евакуації; проаналізувати аеромедичні пошуково-рятувальні роботи під час надзвичайних ситуацій;вивчити сучасний стан аеромедичної евакуації та розробити рекомендації з приводу її вдосконалення.Item Організація та проведення аудиту з безпеки праці трубопрофільного цеху металообробного підприємства(Національний авіаційний університет, 2023) Марченко, Олександр ВадимовичУ роботі автором проаналізовано сутність та поняття аудиту з безпеки праці. Досліджено нормативно-правові основи аудиту безпеки праці. Визначено методики оцінки ризику на робочих місцях. Крім того, приділено увагу аналізу методики проведення аудиту безпеки праці, а також визначено теоретичні аспекти організації та проведення аудиту з безпеки праці. Також в останньому розділі проаналізовано діяльність трубопрофільного цеху металообробного підприємства ДТЗ, а саме: визначено його загальну характеристику, проаналізовано обладнання та характер робіт, проаналізовано штатний склад працівників цеху, досліджено систему управління охороною праці цеху, визначено загальну характеристику шкідливих та небезпечних чинників виробничих процесів, проведено перевірку стану охорони праці на робочих місцях, оцінено професійні та виробничі ризики. Останнім пунктом розроблено заходи з охорони праці цеху.Item Інженерні та планувальні заходи захисту населення від впливу шуму повітряних суден(Національний авіаційний університет, 2023) Крюк, Данило СергійовичНа сьогодні в умовах військового часу, на жаль, аіаційна галузь не є пріоритетною. Але відкидати повністю цю сферу не можливо, так як це одна з основних транспортних галузей як у світі, так і в довоєнні часи Україні. На сьогодні є парк літаків, який потрібно обслуговувати та знаходитись на території аеропортів як і у минулий час. На території аеропортів та авіаційних підприємств України лишаються служби безпеки, хімічні лабораторії, служби з охорони праці, медсанчастини та інші.Метою представленої бакалаврської роботи є дослідження шумового забруднення від аеропортів, розгляд процесів впливу шумового забруднення на здоров’я людей, які працюють на приаеродромній території та на населення, яке мешкає неподалік від зони аеропорту, проаналізувати сучасний стан моніторингу шумового забруднення приаеродромної території та аеропорту, вивчення питань захисту населення від шуму та проведення акустичного розрахунку для інженера з охорони праці зони аеропорту.Item Техногенна та екологічна безпека новітніх видів авіаційного транспорту(Національний авіаційний університет, 2023) Шишова, Милана ІванівнаВ роботі представлено комплексне дослідження, спрямоване на визначення впливу новітніх видів авіаційного транспорту на техногенну та екологічну безпеку. Застосовуючи різні методи дослідження, зокрема аналіз літератури та стандартів, експертний аналіз, емпіричні дослідження, математичне моделювання, мультикритеріальний аналіз, причинно-наслідковий аналіз та порівняльний аналіз різних типів літаків, було досліджено проблеми, пов'язані з техногенною та екологічною безпекою при експлуатації цих видів транспорту. Встановлено, що новітні види авіаційного транспорту мають значний вплив на техногенну та екологічну безпеку. Результати досліджень рекомендують використовувати для покращення системи технічної безпеки та зменшення негативного впливу авіаційного транспорту на довкілля. Крім того, ці результати можуть бути використані при прогнозуванні та оцінці техногенного та екологічного ризику, ідентифікації потенційно небезпечних об'єктів, розробці проектів будівництва аеропортів, а також оцінці впливу на довкілля на етапі планування та процедури оцінки впливу на довкілля.Item Ефективність застосування повітряних суден при організації робіт із ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій(Національний авіаційний університет, 2023) Куденко, Андрій СергійовичЗастосування повітряних суден є невід'ємною складовою боротьби з різними наслідками надзвичайних ситуацій, таких як природні катастрофи, техногенні аварії, терористичні напади та інші. Швидке та безпечне пер есування рятувального особового складу та обладнання на місце події, здійснення пошуку та проведення рятувальних операцій, а також виконання інших завдань, пов'язаних з ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, є основними перевагами застосування повітр яних суден в цих випадках.Метою кваліфікаційної роботи є проведення аналізу ефективності застосування повітряних суден при організації робіт із ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, а також обґрунтування технологічної та економічної ефективності та доцільності робіт з пожежогасіння.Item Дослідження систем безпеки та стійкості критичної інфраструктури(Національний авіаційний університет, 2023) Сігнаєвський, Олександр МиколайовичУ роботі проведено аналіз систем безпеки та стійкості критичних інфраструктурних об'єктів. Дослідження спрямоване на вивчення потенційних загроз, визначення вразливостей та розробку методів та засобів для забезпечення їх стійкості в умовах несприятливих чинників.Item Ризик орієнтований підхід до вибору режимів експлуатації повітряних суден системи міської повітряної мобільності(Національний авіаційний університет, 2023) Кажан, Катерина ІванівнаПроривні технології в авіаперевезеннях приносять численні переваги, але можуть формувати додаткові ризики, які можуть уповільнювати їх впровадження як за рахунок технологічних викликів, так і через несприйняття населенням новітніх типів ПС, що будуть асоціюватися з додатковими загрозами. Це питання важливе для всіх учасників процесу перевезень (персоналу та пасажирів) та осіб, не залучених безпосередньо в процес перевезень, але таких, що можуть постраждати від можливих аварій або надзвичайних ситуацій з ПС UAM (третя сторона). У великих містах удосконалення заходів безпеки для третьої сторони, може бути складним багатокритеріальним завданням. Поточні стандарти безпеки, які обмежуються внутрішніми вимогами до безпеки експлуатації ПС, зазвичай нехтують цим аспектом. Проте практика доводить, що велика кількість операцій в авіаперевезеннях потребує додаткових заходів для захисту населення від додаткових техногенних ризиків, пов’язаних з експлуатацією новітніх типів ПС системи UAM.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »