Факультет літальних апаратів
Permanent URI for this communityhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/9089
Browse
Browsing Факультет літальних апаратів by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 492
- Results Per Page
- Sort Options
Item Single-crystals as an indicator of fatigue damage(Fatigue of Engineering Malerials Ltd, 1992) Karuskevich, M.V.; Zasimchuk, E.E.; Radchenco, A.I.The possibility of using specially prepared single crystals as indicators of fatigue damage is outlined. Results are described of an analysis of deformation patterns developed in the single-crystal indicator surface, under fatigue and static loading. It is shown that the density and direction of deformation bands correlate with the number of loading cycles.Item Первісне порівняння ресурсів роботи зубчастої передачі на маслі та пластичному мастилі(Матеріали III Міжнародної науково-технічної конференції АВІА - 2001.- Київ.-2001., 2001-04-25) Мнацаканов, Рудольф Георгійович; Довбуш, Володимир Олександрович; Якобчук, Олександр ЄвгенійовичУ даній статті виконується порівняння ресурсів зубчастої передачі, що працює на маслі И-40А та пластичному мастилі «ЭРА» (ВНИИ НП–286М) при однакових умовах роботи. При аналізі ресурсу розглядалися випадки зміни вартості мастильного матеріалу і періодичності поповнення мастильного матеріалу у процесі експлуатації. Результати аналізу представлені в табличному і графічному вигляді.Item Порівняльні характеристики експлуатаційних властивостей масел та пластичних мастил в умовах роботи зубчастих передач(НАУ, 2001-04-25) Мнацаканов, Рудольф Георгійович; Довбуш, Володимир Олександрович; Якобчук, Олександр ЄвгенійовичСтаття стосується питань збільшення ресурсу роботи зубчастої передачі. Наведено шляхи вирішення даної проблеми, зокрема заміна рідкого масла на пластичне мастило. Також були проаналізовані характеристики, по яких оцінюються відношення ресурсів роботи зубчастої передачі на відповідному мастильному матеріалі.Item Основи теорії надійності повітряних суден та авіаційних двигунів(Національний авіаційний університет, 2004) Бурлаков, В.І.; Лєнков, С.В.; Салімов, Р.М.Зростання ролі надійності технічних систем у забезпеченні безпеки польотів повітряних суден (ПС) привертає особливу увагу вітчизняних та зарубіжних дослідників до проблеми забезпечення надійності виробів авіаційної техніки (АТ) та комплексного ії вирішення на різноманітних етапах життєвого циклу виробів. Ускладнення конструкцій виробів і систем АТ, збільшення виконуваних ними функцій, автоматизація управління і функціонування складних авіаційних систем, застосування більш навантажених режимів роботи виробів істотно загострили проблему забезпечення безпеки та регулярпості польотів. рівень яких у значній мірі визпачається надійністю систем ПС. Низька надійність систем ПС призводить до збитків, які пов`язані з витратами на запасні частини, ремонтне устаткування, простоєм об`єктів у непрацездатному стані, утримання технічного персоналу тощо.Item Airborne military equipment of military aircraft. Part I. "Oxygen Equipment and Protective Equipment of Military Aircraft - Technical Means of Air Intelligence" [in Ukrainian](National Aviation University, 2004-09-09) Ivanov, Volodymyr L'vovych; Rugain, Oleksandr Volodymyrovych; Cheked, Ihor VolodymyrovychConsidered technical description, principles of activity, maintenance features of airborne military equipment of military aircraft. Aimed at the students of military training in aviation.Item Особливості експлуатації і технічного обслуговування планера та функціональних систем повітряних суден у складних природно-кліматичних умовах(Національний авіаційний університет, 2005) Дмитрієв, С.О.; Тугарінов, О.С.; Чоха, Ю.М.Сучасні повітряні судна експлуатуються в різних природно-кліматичних районах як усередині країни, так і за кордоном. Умови експлуатації` ПС у багатьох районах земної кулі, наприклад, на крайній Півночі в пустелях, тропіках і субтропіках, мають свої специфічні особливості, які значно відрізняються від умов експлуатації у помірному кліматі. Так, при експлуатаціі ПС на курних аеродромах поблизу пилових пустель виникає підвищений ерозійно-абразивний знос деталей двигуна і систем ПС, погіршуються зльотні характеристики внаслідок високої температури зовнішнього повітря. Однак і в середній смузі ПС може потрапити у небезпечну польотну ситуацію, викликану, наприклад. інтенсивною бовтанкою або обмерзанням. Вплив на авіаційну техніку несприятливих факторів зовнішнього середовища призводить до зміни швидкості протікання (рідким-хімічних процесів, які повільно розвиваються у матеріалах виробів ПС - корозії, ерозії, старіння, зносу, утомленості, зміни льотно-технічних характеристик, підвищенню динамічних і вібраційннх навантажень.Item Взаємозамінність та технічні вимірювання(2005) Кудрін, Анатолій Павлович; Лубяний, Валерій Вікторович; Хижко, Віталій ДмитровичItem Control of flight safety support through technical and cost factors(National Aviation University, 2005-09-15) Goncharenko, Andriy ViktorovichThe theses are devoted to optimization of a flight safety levels control process on the basis of a mathematical model compilation for factors which take into account technical characteristics and operational levers of an aviation transportation system, as well as expenses related to air crashes. In case of compiling a flight safety criterion for regular air-carriers, steady state availability factor is chosen as the technical component, for irregular air-carriers – instantaneous availability function. Optimization is done by the minimum of an aviation transportation system expenses expectation with regards to possible crashes. Statistical material on aviation crashes for over a 30 year period is processed. The picture of flight safety state according to world and Ukrainian data is reflected. Subjective preferences of passengers concerning air transportation are taken into account.Item The first problem of Dynamics(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2006-12-07) Goncharenko, Andriy ViktorovichIt is used a very convenient and useful model of reality, allowing to simplify a lot of particular problems.Item Introduction to Dynamics (Theoretical Mechanics)(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2006-12-07) Goncharenko, Andriy ViktorovichIntroduction to the Dynamics part of Theoretical Mechanics. Considered the Dynamics of a material particle and Dynamics of a rigid body in the generally described manner. The lecture was delivered at Tallinna Tehnikakõrgkool on the 07th of December, 2006. Special attention is paid to the Newton’s Laws as the foundation for the introduction to Dynamics. Dynamics of a material particle is discussed in the framework of two main problems of Dynamics.Item Application of the first problem of the material particle Dynamics(Tallinna Tehnikakõrgkool, 2006-12-07) Goncharenko, Andriy ViktorovichIt is briefly considered the principal stages of the second main problem of the material particle Dynamics. Demonstrated an example of the first problem of the material particle Dynamics applicationItem Design of aviation machines. Modern regional turboprop(Національний авіаційний університет, 2007) Karuskevich, M.V.; Maslak, T.P.The lectures include principal theoretical material and description of modern turboprops with emphasize on Ukrainian An-140.Item Збереження льотної придатності повітряних суден(Національний авіаційний університет, 2007) Тугарінов, О.С.; Молодцов, М.Ф.; Ануфрієв, В.Р.Лабораторні заняття спрямовані на поглиблення знань студентів при вивченні основних закономірностей процесу експлуатації повітряних суден. Мета лабораторних занять - навчити студентів дослідницьким навичкам, вмінню аналізувати та застосовувати одержані знання для вирішення практичних завдань. Наведено стислі теоритичні відомості, завдання, методичні рекомендації, а також вимоги до оформлення звітів з лабораторних робітItem Типові технологічні процеси відновлення авіаційної техніки(Національний авіаційний університет, 2008) Кудрін, А.П.; Волосович, Г.А.; Лубяний, В.В.; Хижко, В.Д.; Зайвенко, Г.М.Типізація технологічних процесів - це напрям науково-технічної діяльності з розробки створення та застосування типових технологічних процесів (ТП). Вона полягає в класифікації ТП обробки і відновлення деталей та вирішенні всіх техніко-економічних задач, що виникають у виробничому комплексі. Комплексне вирішення техніко-економічних задач здійснюється на основі всебічного вивчення ТП, включаючи розгляд плану обробки, устаткування, інструмента, режимів, участі робітника, визначення часу обробки і т.ін.Item Автоматизація і механізація технологічних процесів ремонту авіаційної техніки(Національний авіаційний університет, 2008) Духота, О.І.; Хижко, В.Д.; Маленко, В.І.; Волосович, Г.А.Сучасний розвиток промислового виробництва характеризується постійним зростанням обсягу продукції, шо випускається, ростом складності машин, приладів і обладнання, підвищенням вимог до якості продукції та продуктивності праці. У виробництво впроваджуються нові прогресивні матеріали і технологічні процеси, обробка і виконання яких відповідно потребує значних трудовитрат і жорсткого дотримання встановлених режимів. Технічне вдосконалення виробництва на основі широкого впровадження засобів механізації та автоматизації технологічних процесів забезпечує прискорення росту продуктивності праці, сприяє зниженню собівартості і підвищенню якості продукції. Найбільший ефект у цьому напрямку досягається при масовому та багатосерійному виробництві за великої програми і сталої номенклатури продукції, шо випускається.Item Повышение фреттингостойкости титановых сплавов плазменными покрытиями(Проблемы трибологии, 2008) Шевеля, Варелий Васильевич; Краля, Виталий Алексеевич; Химко, Андрей НиколаевичItem Computer aided optical method for aircraft's components fatigue life estimation(2008-09) Ignatovich, S.R.; Karuskevich, M.V.; Maslak, T.P.The results of numerous tests show that quantitative estimation of accumulated fatigue damage may effectively be conducted by computer-aided optical analysis of the surface state. The method may be applied for alclad alluminium alloys which are used for modern aircraft skin manufacturing. The developed optical system and its software allow to determine the density of the areas with slip bands (damage parameter D), and a set of surface pattern fractal dimensions. These parameters allow to indicate more dangerous points of aircraft structures, predict fatigue crack under full scale test of aircraft structures as well as estimate residual service life.Item Моніторинг трибологічних властивостей сталі 3 в магнітному полі(Прикарпатьський національний університет, 2009) Свирид, Михаил Николаевич; Занько, С.М.; Задніпровська, С.М.; Закиев, Вадим ИсламовичВ статті розглядається питання експериментального дослідження дії направленого магнітного поля на вид тертя за умов ковзання без змащування. Визначено зв'язок трибологічних характеристик сталі в залежності від зміни направлення силових магнітних ліній через площину тертя.Item Керування станом трибосистеми параметрами магнітного поля при змащенні(Хмельницький національний університет, 2009) Свирид, Михаил НиколаевичItem Методичні рекомендації до виконання дипромних робіт для студентів ОКР "Спеціаліст", "Магістр".(2009-01) Кудрін, Анатолій Павлович; Волосович, Георгій Андрійрвич; Зайвенко, Григорій Максимович; Хижко, Віталій Дмитрович; Лубяний, Валерій вікторович