Автореферати НАУ
Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/9643
Browse
Browsing Автореферати НАУ by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 69
- Results Per Page
- Sort Options
Item Релігійність в українському соціумі: детермінанти і характеристика сучасного стану – Автореф. на здобуття наук. ст. канд. соціол. н.(2002) Пивоварова, Надія ПавлівнаДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата соціологічних наук за спеціальністю 09.00.11. – релігієзнавство. – Інститут філософії імені Г.С.Сковороди НАН України. – Київ, 2002. Дисертацію присвячено дослідженню релігійності в постсоціалістичній Україні, виявленню детермінант і характерних рис її сучасного стану. Сучасна релігійність в українському соціумі детермінована явищами трьох типів – мега-, макро- та мікрорівневими. Мегарівневі (загальносвітові), макрорівневі (власне українські) детермінанти в своїй сукупності створюють умови для виникнення та існування сучасної релігійності de jure, які лише в поєднанні з мікрорівневими (особистісними) детермінантами спричинюють нову творену і відтворену релігійність de facto.Item Особливості формування громадсько-транспортних вузлів на основі мережі метрополітену та заходи щодо упорядкування громадсько-транспортного потоку (на прикладі міста Києва)(Вісник Харковської державної академії дизайну та мистецтва, 2008) Лисюк Ірина Андріївна; Лысюк Ирина Андреевна; Lysiuk IrinaРобота присвячена виявленню класифікації і типології громадсько-транспортних вузлів м. Києва на основі мережі метрополітену. Сформульовані заходи щодо організації транспортно-пасажирського потоку в зоні впливу станцій метрополітену.Item Вербалізація концептуальної метафори «СОНЦЕ Є ЖИВА ІСТОТА» в романах У. Голдінга(Теоретична та дидактична філологія: зб. наук. праць. – К.: Міленіум, 2008. – Спецвип.1. – С. 13-20., 2008) Зозуля, Марія ОлександрівнаItem Концептуальна метафора-персоніфікація ВОГОНЬ Є ЖИВА ІСТОТА в романах У. Голдінга(Нова філологія: зб. наук. праць. – Запоріжжя: ЗНУ, 2008. – №29. – С. 33-38., 2008) Зозуля, Марія ОлександрівнаItem Аспекти формування архітектурно середовища навчальних корпусів спеціалізованих шкіл(Вісник Харківської державної академії дизайну і мистецтв., 2008) Бутик Михайло Васильович; Бутик Михаил Васильевич; Butik MikhailУ статті розглядаються принципи формування архітектурного середовища спеціалізованих шкіл, а також розробка наукових рекомендацій з проектування будівель ліцеїв та гімназій.Item ПІДВИЩЕННЯ ЗНОСОСТІЙКОСТІ ДЕТАЛЕЙ ВУЗЛІВ ТЕРТЯ СУДНОПЛАВНИХ КОНСТРУКЦІЙ МЕТАЛОПОЛІМЕРНИМИ ПОКРИТТЯМИ(Національний авіаційний університет, 2009) Полтавченко, Сергій ВадимовичДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.02.04 – тертя та зношування в машинах. – Національ-ний авіаційний університет. Київ. 2009. Дисертація спрямована на підвищення зносостійкості деталей вузлів тертя судноплавних конструкцій формуванням композиційних покриттів на основі встановлених закономірностей впливу зовнішніх чинників на їх триботехнічні характеристики. Проаналізовано причини втрати працездатності вузлів тертя судноплавних конструкцій і встановлені основні види їх зношування в умовах вільного абразиву. Проведено числове моделювання контактної взаємодії абразивної частинки овалізованої форми, яка стискається між композиційним покриттям і гумовою манжетою. В результаті виконаного дослідження науково обґрунтовано вибір оптимального складу металополімерних та детонаційних покриттів, що забезпечили ефективне відновлення деталей вузлів тертя судноплавних конструкцій. Установлено механізм зношування композиційних покриттів в умовах тертя за наявності незакріпленого абразиву. Визначено величини міцності зсуву і адгезійного зчеплення металополімерного покриття зі сталевою основою. На підставі проведених натурних випробувань відновлених деталей показано, що нанесення композиційних покриттів майже повністю забезпечує вихідний ресурс відновлених деталей вузлів тертя. Відновлено деталі сталевих штоків циліндрів піднімальних механізмів апарелів морських поромів, крильчаток баластних помп та інших успішно випробувано в умовах експлуатації на суднах судноплавної компанії «УкрФЕРРІ».Item ГІСТОГРАМНІ АЛГОРИТМИ ОБРОБКИ ТЕЛЕВІЗІЙНИХ МАМОГРАФІЧНИХ ЗОБРАЖЕНЬ(Національний авіаційний університет, 2009) Мірошниченко, Олександра СергіївнаДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.12.17 – Радіотехнічні та телевізійні системи. Національний авіаційний університет, Київ, 2009. Побудовано модель послаблення рентгенівського випромінювання нормальними і патологічними тканинами молочних залоз. Розроблено математичну модель розподілу яскравості цифрової мамограми нормальних тканин і патологій. Створено алгоритм підвищення ефективності пошуку патологій на телевізійних мамограмах. Розроблено алгоритм зниження ймовірності помилкових рішень алгоритмів пошуку патологій на цифрових телевізійних мамограмах. Алгоритм сегментації мамограм забезпечує в середньому в 2,38 разів зниження кількості пікселів, що підлягають обробці на подальших етапах. Використання алгоритму вирівнювання фону сегментованої області цифрової мамограми знижує ширину головного інформаційного інтервалу гістограми розподілу яскравості на рівні 0,5 від його максимуму на 18 % і дисперсії на 21 %, що свідчить про зменшення впливу структури молочної залози на пошук патологій. Проведення дослідження роботи алгоритму зниження ймовірності помилкових рішень пошуку патологій на мамограмах дав наступні результати: в середньому для методу центральних моментів кількість достеменно-позитивних результатів підвищується на 10,9 %, а помилково-позитивних – знижується на 1,7 %, для методу розділення на класи щільності кількість достеменно-позитивних результатів підвищується на 2,6 %, помилково-позитивних – знижується на 2,6 %.Item Експериментальна модель підготовки майбутніх інженерів авіаційної галузі до іншомовної професійної діяльності(Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах: зб. наук. праць. – К.: ДП «Інформ.-аналіт. агенство», 2009. – Вип. 17. – С. 186 – 193., 2009) Конопляник, Леся МиколаївнаУ статті представлено авторську дидактичну модель підготовки майбутніх інженерів авіаційної галузі до використання іноземної мови у майбутній професійній діяльності та пояснюються основні компоненти моделі. Також розглядаються основні критерії, показники та характеристики рівнів готовності майбутніх інженерів авіаційної галузі до іншомовної діяльності з метою визначення необхідного рівня для продуктивної діяльності.Item МЕТОД ЗБЕРІГАННЯ ТА ПЕРЕДАЧІ ГРАФІЧНОЇ ІНФОРМАЦІЇ У БАЗАХ ДАНИХ НА ОСНОВІ СПЛАЙНОВОГО БАГАТОМАСШТАБНОГО РОЗКЛАДУ(Національний авіаційний університет, 2009) Колганова, Олена ОлегівнаДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук зі спеціальності 01.05.03 – математичне та програмне забезпечення обчислювальних машин і систем. У дисертаційній роботі проведено огляд існуючих алгоритмів стиснення графічних даних. Виходячи з аналізу наведеного матеріалу робиться постановка задачі дослідження: розробка вітчизняного кодеку використання у системі стиснення графічної інформації космічних знімків для зберігання їх у базі даних. З цією метою розроблено сплайновий багатомасштабний розклад, для побудови якого розглянуто багатомасштабний аналіз в контексті вейвлет-перетворень та використано пірамідне представлення і сплайн-апроксимація сигналу. Створено двовимірний сплайновий багатомасштабний розклад, який застосовано для стиснення яскравісної та різнісних компонент кольорового зображення. Запропоновано сплайновий багатомасштабний розклад з адаптивним розрахунком деталізуючих коефіцієнтів. На основі запропонованого сплайнового багатомасштабного розкладу побудовані та програмно реалізовані алгоритми стиснення графічних даних, що дають можливість покращити якість декомпресованих зображень або збільшити коефіцієнт стиснення при тій самій якості на 5-15%. Порівняльний аналіз розроблених методів з відомими показав, що запропоновані алгоритми дозволяють зменшити час основної операції декомпресії на 30-40%, в порівнянні з «найшвидшою» на сьогодні технологією JPEG, тому вони можуть успішно застосовуватись для інтернет-систем передачі фото-, відеозображень в режимі on-line.Item КЛАСИФІКАЦІЯ ВІБРАЦІЙНОГО СТАНУ ГАЗОТУРБІННОГО ДВИГУНА В ПРОЦЕСІ ЕКСПЛУАТАЦІЇ З ВИКОРИСТАННЯМ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ(Національний авіаційний університет, 2010) Гасиджак, Віктор СтепановичДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.22.20 − експлуатація та ремонт засобів транспорту. − Національний авіаційний університет, м. Київ, 2010. Дисертацію присвячено підвищенню достовірності класифікації ві-браційного стану ГТД на основі використанням інтелектуальних техноло-гій. В роботі запропоновано використовувати поетапний підхід: на пер-шому етапі класифікувати вібраційний стан ГТД на основі сформованих діагностичних ознак, на другому – автоматична змінювати режим роботи ГТД. При цьому другий етап здійснюється лише тоді, коли вібраційних параметри двигуна перебувають у діапазоні «потребує вжиття заходів». У дисертаційній роботі вдосконалено структуру системи автомати-чного діагностування та керування режимами роботи ГТД, що дозволяє автоматично змінювати режим функціонування двигуна, для зменшення негативного впливу вібрації на окремі вузли і тим самим скоротити екс-плуатаційні витрати. Розроблено ефективний алгоритм структурного та параметричного синтезу ІСАД, яка містить у собі радіально-базисну нейронну мережу з нечітким виведенням класифікації і прогнозуванням вібраційного стану ГТД. Розроблено методику побудови «бази класів» ІСАД у вигляді: «якщо (діагностичні ознаки), то (клас вібраційного стану ГТД), що дає змогу використовувати експертні оцінки вібраційного стану ГТД, а також сформувати діагностичні ознаки з урахуванням зміни вібраційних характеристик типового двигуна, що дозволяє підвищувати точність класифікації вібраційного стану механічної частини ГТД.Item ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНИЙ МЕХАНІЗМ ДИВЕРСИФІКАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ АВІАПІДПРИЄМСТВ(Національний авіаційний університет, 2010) Гурнак, Микола ВіталійовичДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Національний авіаційний університет, - Київ, 2010. Актуальність роботи обумовлена об’єктивними причинами економічного характеру. Аналіз сучасного стану аеропортів цивільної авіації свідчить про наявність мотиваційних чинників для проведення заходів диверсифікації діяльності низки аеропортів, літако – ремонтних та інших авіапідприємств цивільної авіації України. Адаптовано до умов авіатранспорту концепції реінжинірингу та удосконалено принципи хендлінгового обслуговування, яка напряму диверсифікації авіатранспортного бізнесу. Проведена класифікація послуг авіаційного транспорту, запропонована модель організаційно-економічного механізму диверсифікації діяльності авіапідприємств.Item МЕТОДИ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ТЕХНІЧНОЇ ЕКСПЛУАТАЦІЇ РАДІОЕЛЕКТРОННИХ СИСТЕМ ПОВІТРЯНИХ КОРАБЛІВ НА ЕТАПАХ ГАРАНТІЙНОГО І ПІСЛЯГАРАНТІЙНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ(Національний авіаційний університет, 2010) Мачалін, Ігор ОлексійовичДисертація на здобуття наукового ступеня доктора технічних наук за спеціальністю 05.22.20 – експлуатація та ремонт засобів транспорту. – Національний авіаційний університет, Київ, 2010. Дисертаційну роботу присвячено новому вирішенню наукової проблеми підвищення ефективності технічної експлуатації радіоелектронних систем (РЕС) повітряних кораблів (ПК) в періоди гарантійного і післягарантійного обслуговування, яка обумовлена принципово новою побудовою бортових радіоелектронних комплексів ПК, що надходять в експлуатацію, і необхідністю вдосконалення системи технічного обслуговування (ТО) РЕС. Уперше запропоновано метод побудови математичних моделей процесу ТО, що дозволяє оцінити основні показники ефективності на кінцевому і нескінченному інтервалах часу планування ТО. Розроблено узагальнені вартісні показники у вигляді повних середніх експлуатаційних витрат для різних варіантів організації ТО у періоди гаран-тійної і післягарантійної експлуатації ПК, що дозволяють, на відміну від ві-домих показників, врахувати достовірність контролю, періодичність контро-лю працездатності, витрати на підтримку обмінного фонду. Вперше розроблено критерій структурної оптимізації наземних автоматизованих систем контролю. Запропоновано новий метод оптимізації багаторівневої системи управління запасами. Розроблено практичні рекомендації щодо підвищення ефективності експлуатації РЕС. Запропоновано концепцію побудови інформаційно-логістичної системи підтримки процесу експлуатації.Item ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ ОБСЛУГОВУВАННЯ ПОВІТРЯНОГО РУХУ(Національний авіаційний університет, 2010) Колотуша, Людмила МиколаївнаДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності) - Національний авіаційний університет – Київ, 03058. В дисертації удосконалено механізм впровадження інновацій в систему обслуговування повітряного руху шляхом застосування методу критичного шляху. Запропоновано методику критеріального відбору систем обслуговування повітряного руху з використанням методу експертних оцінок - методу аналізу ієрархій. Проведена модифікація існуючої методики оцінки ефективності впровадження інновацій та створена модель оцінки ефективності впровадження системи автоматичного залежного спостереження при обслуговуванні повітряного руху.Item ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ СТАЛОГО РОЗВИТКУ АВІАТРАНСПОРТНИХ ПІДПРИЄМСТВ(Національний авіаційний університет, 2010) Апарова, Оксана ВолодимирівнаДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Національний авіаційний університет, Київ, 2010. Дисертацію присвячено теоретичним, методичним та практичним питанням забезпечення економічної ефективності сталого розвитку авіатранспортних підприємств в даний час і на перспективу. В цьому дослідженні визначено поняття “ефективність сталого розвитку авіапідприємства” та сформульовано основні її ознаки, удосконалено поняття “гнучкість підприємства”. Автором розроблено та запропоновано організаційно-економічний механізм забезпечення сталого розвитку авіакомпанії та сформульовано основні вимоги до його функціонування. Визначено напрями та особливості впровадження механізму забезпечення сталого розвитку в діяльність авіакомпаній України, на основі чого запропоновано модель забезпечення зростання доходів авіакомпанії, яка спрямована на визначення обсягів доходів через забезпечення залучення пасажиропотоку як основної передумови подолання кризових явищ на авіапідприємстві із наступним його виходом із кризового стану. В результаті досліджень здійснено прогноз економічних показників діяльності ДАП “Західні авіалінії” до 2014 року.Item Управління витратами авіакомпаній на організацію електронного документообігу(Національний авіаційний університет, 2010) Салій, Тетяна МиколаївнаДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). - Національний авіаційний університет, Київ, 2010. У дисертації досліджуються теоретико-методичні основи та практичні рекомендації щодо управління витратами авіакомпаній на організацію електронного документообігу. Узагальнено категоріально-понятійний апарат, розкрито суть і вдосконалено класифікацію витрат підприємства. Визначено місце інформаційних технологій в управлінні підприємствами. Обґрунтовано роль системи електронного документообігу в управлінні підприємствами. Проаналізовано діяльність та управління авіакомпаніями в сучасних умовах. Проведена оцінка сприймання персоналом авіакомпаній впровадження системи електронного документообігу та розрахунок коефіцієнту комп’ютеризації авіакомпаній. Розроблено систему управління витратами авіакомпанії на організацію електронного документообігу, яка за рахунок структуризації витрат дозволить ефективно управляти ними та авіакомпанією в цілому. Запропоновано процесний підхід до впровадження СЕД, який складається з восьми послідовних етапів та дозволить керівництву у відносно короткий термін перейти до електронного документообіг Побудовано економіко-математичну модель теорії нечітких суджень вибору СЕД, яка дозволить підвищити ефективність документообігу авіакомпаній та створить ефективне середовище управління і функціонування авіакомпаній. Удосконалено підходи до визначення економічної ефективності впровадження СЕД, за рахунок структуризації витрат на її організацію. Розроблено практичні рекомендації управління персоналом при впровадженні електронного документообігу в авіакомпанії. Запропоновано створити внутрішнього навчального центру, який дозволить підготувати персонал до умов СЕД.Item МЕХАНІЗМ УПРАВЛІННЯ ФІНАНСОВИМИ ВЗАЄМОВІДНОСИНАМИ АВІАКОМПАНІЇ З СУБ’ЄКТАМИ АВІАЦІЙНОГО РИНКУ ПОСЛУГ(Національний авіаційний університет, 2010) Попович, Оксана ВасилівнаДисертація на здобуття наукового ступеню кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Національний авіаційний університет, Київ, 2010. Актуальність роботи обумовлена необхідністю створення моделі механізму управління фінансовими взаємовідносинами авіакомпанії з суб’єктами авіаційного ринку послуг. Дисертацію присвячено обґрунтуванню теоретичних і методичних положень щодо управління фінансовими взаємовідносинами авіакомпанії. З цією метою проведено загальну оцінку фінансових взаємовідносин в цілому, та в сфері авіаційної галузі зокрема. Це дозволило віднести фінансові відносини до інструментів підвищення економічної ефективності діяльності авіаперевізників. Систематизовані позитивні та негативні аспекти впливу комерційних угод та існуючих систем взаєморозрахунків на фінансові взаємовідносини авіакомпаній. Вдосконалено методику прогнозування доходів авіакомпанії та шляхи зменшення ризиків, які виникають в результаті фінансових взаємовідносин авіакомпанії з контрагентами ринку авіаперевезень. Розроблено модель механізму управління фінансовими взаємовідносинами авіаперевізників та методику оцінки економічної ефективності функціонування фінансових взаємовідносин авіатранспортних підприємств.Item ДІАГНОСТИКА ТЕХНІЧНОГО СТАНУ ПІЛОТАЖНО-НАВІГАЦІЙНОГО ОБЛАДНАННЯ В ДИНАМІЧНОМУ РЕЖИМІ(Національний авіаційний університет, 2010) Лейва Каналес, Максимо РемигиоДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.22.20 − експлуатація та ремонт засобів транспорту. − Національний авіаційний університет, м. Київ, 2010. Дисертаційну роботу присвячено забезпеченню заданого рівня якості процесу навігації і ефективності комплексного застосування пілотажно-навігаційного обладнання магістральних літаків. Для розв’язання цієї прикладної задачі в дисертації розроблено метод діагностики технічного стану ПНО магістральних літаків у динамічному режимі без демонтажу і зняття обладнання з ПК, а також структуру діагностичного комплексу для його реалізації. В основу методу покладено комплексування великої вибірки результатів математичного та напівнатурного моделювання з результатами обмеженої вибірки льотних випробувань обладнання. Модернізовано математичну модель динаміки польоту магістрального літака і розроблено нову математичну модель реакції шасі, що забезпечує заданий рівень точності імітації вхідних експлуатаційних режимів систем ПНО на всіх етапах польоту, враховуючи рух ПК по ЗПС під час руління, розбігу та пробігу. Розроблено методику перевірки адекватності характеристик систем ПНО їх реальному стану. Розроблено методику комплексної оцінки хара-ктеристик експлуатаційної ефективності.Item УПРАВЛІННЯ ОБ’ЄКТАМИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ АВІАБУДІВНИХ ПІДПРИЄМСТВ(Національний авіаційний університет, 2010) Борисюк, Ірина ОлександрівнаДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Національний авіаційний університет, Київ, 2010. У роботі узагальнено теоретичні основи управління формуванням і використанням об’єктів інтелектуальної власності та розроблено науково-методичні та практичні рекомендації з їх удосконалення на авіабудівних підприємствах. Проаналізовано науково-теоретичні аспекти управління об’єктами інтелектуальної власності на підприємстві, вдосконалено класифікацію об’єктів інтелектуальної власності, визначено підходи до управління портфелем об’єктів інтелектуальної власності. Досліджено стан та тенденції розвитку процесів формування і використання об’єктів інтелектуальної власності в Україні та на підприємствах авіаційного комплексу. Розроблено методичні підходи до формування системи управління об’єктами інтелектуальної власності за рахунок виокремлення трьох підсистем: формування об’єктів інтелектуальної власності, використання об’єктів інтелектуальної власності, моніторингу та контролю об’єктів інтелектуальної власності. Побудовано економіко-математичну модель формування портфелю об’єктів інтелектуальної власності. Запропоновано створити Галузевий координаційний центр з управління об’єктами інтелектуальної власності авіаційних підприємств. Удосконалено підходи до визначення ефективності системи управління об’єктами інтелектуальної власності на підприємстві за рахунок виділення узагальнюючого показника та індивідуальних показників ефективності виконання функцій управління та їх розподілу на три групи: показники ефективності формування, використання, моніторингу та контролю об’єктів інтелектуальної власності.Item МОДЕЛІ ТА МЕТОД ПІДТРИМКИ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ ІНСПЕКТОРОМ ДЕРЖПОЖНАГЛЯДУ З ПРИЧИН ТА НАСЛІДКІВ ПОЖЕЖ(Національний авіаційний університет, 2010) Дядюшенко, Олександр ОлександровичДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 05.13.06 – інформаційні технології. – Черкаси: Академія пожежної безпеки ім. Героїв Чорнобиля МНС України, 2010. Дисертаційна робота присвячена розробленню інформаційної технології підтримки прийняття рішень інспектором Держпожнагляду з причин та наслідків пожеж. Запропоновано використовувати засоби обчислювальної техніки мобільного зв’язку. Побудована модель процесу обробки первинних даних інспектором ДПН за фактом пожежі за рахунок використання засобів ситуаційного управління, адаптованих до предметної галузі. Удосконалено технологію автоматизації процесу кваліфікації класифікаторів надзвичайних ситуацій. Розроблено знанняорієнтований метод інформаційної підтримки прийняття рішень у процесі первинної обробки даних інспектором. Створено моделі, методи, засоби підтримки прийняття рішень інспектором ДПН. Результати роботи впроваджені в підрозділах та навчальних закладах МНС України, Міністерства освіти і науки України.Item Організація диверсифікаційної діяльності аеропортів(Національний авіаційний університет, 2010) Шевченко, Ольга РоальдівнаДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 - економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Національний авіаційний університет. – Київ. 2010 Дисертацію присвячено обґрунтуванню теоретичних і методичних положень щодо проходження диверсифікаційних процесів на авіатранспортних підприємствах Розкрито зміст та наукове розуміння економічної сутності диверсифікації та її вплив на діяльність підприємства. Це надало змогу сформувати поняття цінність авіатранспортної послуги. Також проведено критичний аналіз теоретичних основ і особливостей впровадження процесів диверсифікації на підприємствах. Проведено аналіз методологічних підходи щодо диверсифікаційної діяльності авіатранспортних підприємств, проаналізовано впровадження процесів диверсифікації у діяльність закордонних і вітчизняних авіатранспортних підприємств; наведено системи оцінки ефективності диверсифікаційних процесів. Проведений аналіз дозволив виділити аеропорти-лідери успішності ведення бізнесу щодо зручності обслуговування пасажирів. Дане дослідження ґрунтується на аналізі діяльності Державного міжнародного аеропорту “Бориспіль”, який має великий потенціал для розвитку. Він забезпечує функції міжнародних повітряних воріт в Україну і функції регіонального вузлового аеропорту для Центральної та Східної Європи. Наведено розроблений автором механізм диверсикації авіатранспортних підприємств. Розроблено послідовність прийняття рішень щодо впровадження процесів диверсифікації з обслуговування, що надає змогу підвищити ефективність діяльності підприємства не тільки в даний момент або в найближчому майбутньому, але і на тривалу перспективу. Обґрунтовано застосування розрахункових методів при визначенні попиту на ту чи іншу послугу, для визначення кількості потенційних клієнтів, визначення вільного часу пасажира, який має змогу скористатися додатковою послугою, отримання часового розподілення характеристик для інших категорій потенціальних клієнтів. На основі запропонованих методичних підходів з оцінки якості інвестиційної діяльності запропоновані практичні рекомендації з оцінки інвестиційної діяльності на авіатранспортних підприємствах.