Browsing by Author "Yavniuk, Andrian Andrianovych"
Now showing 1 - 10 of 10
- Results Per Page
- Sort Options
Item Current challenges in environmental education: case study of human-induced landscapes dynamics(Lviv Polytechnic National University, 2022-10) Dudar, Tamara Viktorivna; Saienko, Tetiana Vasylivna; Matvieieva, Iryna Valeriivna; Hroza, Valentyna Anatoliivna; Karpenko, Tetiana Volodymyrivna; Kozlova, Anna Oleksandrivna; Radomska, Margaryta Myroslavivna; Savytskyi, Volodymyr Dmytrovych; Yavniuk, Andrian Andrianovych; Дудар, Тамара Вікторіана; Саєнко, Тетяна Василівна; Матвєєва, Ірина Валеріївна; Гроза, Валентина Анатоліївна; Карпенко, Тетяна Володимирівна; Козлова, Анна Олександрівна; Радомська, Маргарита Мирославівна; Савицький, Володимир Дмитрович; Явнюк, Андріан АндріановичThe purpose of the article is to present the research results on the landscape changes dynamics in the frame of the Educational and Professional Program “Ecology and Environmental Protection” developed at the Department of Environmental Sciences at National Aviation University. The noosphere paradigm as the most integral bio-adequate basis of the interaction between the society and ambient environment under conditions of present-day challenges is highlighted. The advantages of education in English are emphasized in terms of the abundance of primary educational sources to tackle environmental challenges especially connected with the warfare activities in the country. Digital technologies and remote sensing development within the framework of the educational and professional program provide students, in particular, with the opportunity to perform landscape changes assessment due to long-term anthropogenic stress. The example of the border region landscapes of the Novgorod-Siverskyi Polissia is considered.Item Current challenges in environmental education: case study of human-induced landscapes dynamics(Lviv Polytechnic National University, 2022-12) Dudar, Tamara Viktorivna; Saienko, Tetiana Vasylivna; Matvieieva, Iryna Valeriivna; Groza, Valentyna Anatoliivna; Karpenko, Tetiana Volodymyrivna; Kozlova, Anna Oleksandrivna; Radomska, Marharyta Myroslavivna; Savytskkij, Volodymyr Dmytrovych; Yavniuk, Andrian Andrianovych; Дудар, Тамара Вікторіана; Саєнко, Тетяна Василівна; Матвєєва, Ірина Валеріївна; Гроза, Валентина Анатоліївна; Карпенко, Тетяна Володимирівна; Козлова, Анна Олександрівна; Радомська, Маргарита Мирославівна; Савицький, Володимир ДмитровичThe purpose of the article is to present the research results on the landscape changes dynamics in the frame of the Educational and Professional Program “Ecology and Environmental Protection” developed at the Department of Environmental Sciences at National Aviation University. The noosphere paradigm as the most integral bio-adequate basis of the interaction between the society and ambient environment under conditions of present-day challenges is highlighted. The advantages of education in English are emphasized in terms of the abundance of primary educational sources to tackle environmental challenges especially connected with the warfare activities in the country. Digital technologies and remote sensing development within the framework of the educational and professional program provide students, in particular, with the opportunity to perform landscape changes assessment due to long-term anthropogenic stress. The example of the border region landscapes of the Novgorod-Siverskyi Polissia is considered.Item Effect of Rest Period on Germination of the Common Reed Seeds from the Water Bodies of the Chernobyl Exclusion Zone(Begell House Inc., 2014-11-05) Shevtsova, Natalia Leonidivna; Yavniuk, Andrian Andrianovych; Gudkov, Dmytro IhorovychEffects of chronic irradiation by low doses of ionizing radiation on viability of the common reed Phragmites australis (Pocaea) from the water bodies of the Chernobyl Exclusion Zone were studied. Indexes of germinating capacity, germinative energy, viability of seedlings and survival rate of seeds depending on radiation dose were determined. Effect of the "rest period" was revealed, that is increase on average by 20-25% of germinating capacity and viability of seedlings of the plants, growing under chronic irradiation, after 6-7 months of rest under absence of irradiation. Reliable correlation was stated between physiological state of the reed seeds and absorbed dose rate of the parental plant.Item Innovation and digitalization in environmental education: the case study of climate change adaptation and analysis of land surface temperature(Dnipro National University named after Oles Honchar, 2024-01-01) Dudar, Tamara Viktorivna; Saienko, Tetiana Vasylivna; Radomska, Marharyta Myroslavivna; Lubsky, Mykola Serhiovych; Yavniuk, Andrian Andrianovych; Rozhko, Vitaliy Valer'yanovych; Дудар, Тамара Вікторівна; Саєнко, Тетяна Василівна; Радомська, Маргарита Мирославівна; Лубський, Микола Сергійович; Явнюк, Андріан Андріанович; Рожко, Віталій ВАлер'янович; Гай, Анжела ЄвгенівнаThe purpose of the article is to present the research results on the land surface temperature change in the frame of the Edu- cational and Professional Program «Ecology and Environmental Protection» developed at the Department of Environmental Sciences at National Aviation University, where the importance of the development of education in the noosphere paradigm is emphasized, as the most integral bio-adequate basis for the interaction of society and the environment in the conditions of today’s challenges. The climate’s change and the land surface temperature, as an integral part of it, are highlighted to tackle the environmental challenges in- cluding those connected with the warfare activities in the country. Development of the remote sensing technique within the framework of the Educational and Professional Program provides students with the opportunity to perform the environment changes assessment due to long-term anthropogenic stress, and also acquire knowledge and skills from the new course of «Adaptation to Climate Change», introduced to strengthen the ability to survive and effectively work and study in conditions of global climate change. The land sur- face temperature assessment is considered on the examples of the highly technologically loaded areas within the central part of the Ukrainian Shield, in particular the mining area and thermal power plant. Land surface temperature is one of the key features that could represent environmental changes caused by anthropogenic influence, for example, urbanization. It makes land surface temperature an appropriate Earth’s attribute that combines remote sensing and environmental sciences in the sense of environmental education. It is clear, that its influence on environment is intuitive for students and it could be represented using geoinformation systems. Land surface estimation is still a challenging task for non-specialists but its ecological significance makes land temperature mapping useful and important in environmental education.Item Навчально-методичний комплекс дисципліни «Наукові основи екологічного управління»(Національний авіаційний університет, 2021) Матвєєва, Ірина Валеріївна; Matvieieva, Iryna Valeriivna; Матвеева, Ирина Валерьевна; Явнюк, Андріан Андріанович; Yavniuk, Andrian Andrianovych; Явнюк, Андриан АндриановичНавчальна дисципліна є теоретичною основою сукупності знань та вмінь, що формують профіль фахівця в галузі екології. Метою викладання є вивчення принципів та теоретичних основ управління у галузі охорони довкілля, стратегії вибору методів управління та шляхів їх удосконалення.Item Навчально-методичний комплекс з дисципліни «Екологія мікроорганізмів»(Національний авіаційний університет, 2022) Матвєєва, Ірина Валеріївна; Білик, Тетяна Іванівна; Явнюк, Андріан Андріанович; Matvieieva, Iryna Valeriivna; Bilyk, Tetiana Ivanivna; Yavniuk, Andrian AndrianovychНавчальна дисципліна є теоретичною основою сукупності знань та вмінь, що формують екологічний профіль фахівця з екології, охорони навколишнього середовища в галузі екології мікроорганізмів. Метою викладання дисципліни є розкриття сучасних наукових концепцій, понять, методів та мікробіологічних технологій, забезпечення майбутніх фахівців-екологів сучасними теоретичними і практичними знаннями з основ мікробіології, спрямованими на виховання екологічної свідомості, кваліфіковане вирішення складних екологічних проблем сучасності, підвищення екологічної безпеки будь-якого виробництва. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: - оволодіння сучасними науково-теоретичними та практичними знаннями з екології мікроорганізмів та загальної мікробіології; - оволодіння та засвоєння сучасних мікробіологічних методів оцінки стану навколишнього природного середовища; - забезпечення необхідного рівня знань для здійснення правильного науково-обґрунтованого виробництва препаратів на основі біомаси (пробіотики, добрива, білкові продукти), вибору схем біологічної очистки стічних вод різного походження та утилізації й знезараження шкідливих відходів будь-якого виробництва.Item Навчально-методичний комплекс з дисципліни «Моделювання і прогнозування стану довкілля»(Національний авіаційний університет, 2021) Ольховик, Юрій Олександрович; Гроза, Валентина Анатоліївна; Явнюк, Андріан Андріанович; Горбач, Ігор Миколайович; Olkhovyk, Yuri Oleksandrovych; Groza, Valentyna Anatoliivna; Yavniuk, Andrian Andrianovych; Horbach, Ihor MykolayovychДана навчальна дисципліна є теоретичною та практичною основою сукупності знань та вмінь, що формують профіль фахівця в галузі природничих наук. Метою викладання навчальної дисципліни «Моделювання і прогнозування стану довкіл¬ля» є формування у студентів теоретичних знань і практичних навичок у галузі моделювання фізичних і біотичних процесів під впливом природних та антропогенних чинників у довкіллі та прогнозування змін його стану з використанням математичного апарату та статистичних мето-дів обробки інформації та реалізацією відповідних моделей в сучасних програмних пакетах. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: - оволодіння загальними принципами використання класичних та спеціальних методів математичного аналізу, диференціальних рівнянь, статистики, математичного програмування для моделювання і прогнозування стану довкілля; - вивчення методів математичного моделювання біотичних процесів на рівні організ¬мів, угрупувань, екосистем, популяцій та біосфери; - навчання студентів методам математичного моделювання фізичних процесів у до¬вкіллі на локальному, регіональному та глобальному рівнях; - оволодіння методами прогнозування наслідків антропогенного впливу на біотичну та абіотичну складові довкілля різних рівнів.Item Навчально-методичний комплекс з дисципліни "Обгрунтування екологічних проєктів"(Національний авіаційний університет, 2021-07) Тихенко, Оксана Миколаївна; Явнюк, Андріан Андріанович; Tykhenko, Oksana Mykolayivna; Yavniuk, Andrian AndrianovychДана навчальна дисципліна є важливим компонентом сукупності знань та умінь фахівця у галузі екології та охорони навколишнього середовища. Метою навчальної дисципліни «Обґрунтування екологічних проектів» є опанування сучасних підходів щодо обґрунтування, розробки та оцінювання ефективності екологічних проектів. Завданнями навчальної дисципліни є: - отримання на базі практичного та теоретичного матеріалу професійних навичок щодо методологічних підходів та теоретично-практичних засад у природничій галузі для розробки екологічних проектів; - обґрунтування доцільності використання набутих знань як надійного інструменту інноваційного розвитку та підвищення ефективності екологічної діяльності; - оцінювання можливих ризиків при реалізації екологічних проектів та розроблення заходів з їх мінімізації.Item Навчально-методичний комплекс з дисципліни «Організація та управління в природоохоронній діяльності»(Національний авіаційний університет, 2021) Явнюк, Андріан Андріанович; Якименко, Ганна Миколаївна; Yavniuk, Andrian Andrianovych; Yakymenko, Hanna MykolayivnaДана навчальна дисципліна є теоретичною основою сукупності знань та вмінь, що формують профіль фахівця в галузі природничих наук. Метою навчальної дисципліни «Організація та управління в природоохоронній діяльності» є навчання студентів основам теорії та методів управління в природоохоронній діяльності. Завданнями навчальної дисципліни є: формування цілісного уявлення про системи екологічного управління та відповідні механізми його здійснення: принципів поєднання положень загальних теорій; засвоєння методологій управління і системного підходу з екологічними закономірностями; оволодіння положеннями міжнародних стандартів і регламентів з екологічного управління; засвоєння вітчизняного природоохоронного законодавства та міжнародної співпраці; засвоєння системи органів екологічного управління.Item Навчально-методичний комплекс з дисципліни "Оцінка ефективності природокористування"(Національний авіаційний університет, 2022) Радомська, Маргарита Мирославівна; Падун, Алла Олексіївна; Явнюк, Андріан Андріанович; Radomska, Marharyta Myroslavivna; Padun, Alla Oleksiivna; Yavniuk, Andrian AndrianovychМісце дисципліни в системі професійної підготовки фахівця. Дисципліна «Оцінка ефективності природокористування» є важливим компонентом сукупності знань та умінь фахівця у галузі екології та охорони навколишнього середовища. На базі здобутих знань і умінь з дисципліни «Оцінка ефективності природокористування» майбутні фахівці екологи зможуть давати оцінку діяльності підприємств та адміністративних одиниць з точки зору їх впливу на довкілля, а також планувати заходи для покращення відповідних показників. Метою викладання дисципліни є надання здобувачам базових теоретичних і практичних знань щодо оцінки впливів виробничих об’єктів на довкілля, методів порівняльного аналізу та визначення екологічної ефективності. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є викладення принципів екологічної оцінки, критеріального аналізу в екології та економічних аспектів природокористування.