Browsing by Author "Tereshchenko, Yuriy"
Now showing 1 - 7 of 7
- Results Per Page
- Sort Options
Item Approach to Assessing Quality Indicators(Bulgarian Academic Metrology Society, 2019-09-06) Іванець, Ольга Борисівна; Морозова, Ірина Володимирівна; Терещенко, Юрій Матвійович; Ivanets, Olga; Morozova, Iryna; Tereshchenko, YuriyThe article analyzes the indicators obtained in the results of experimental research. These indicators determine physical, chemical, operational and environmental changes as a result of the influence of magnetic fields. A comparative analysis of electrophysical influence on liquid systems was carried out. Calculation of the uncertainty of input values during experimental studies allowed to increase the reliability of decision making regarding the degree of electro-physical impact on ecological indicators.Item Investigation of the flow in compressor cascades with active flow control in supercirculation mode(National Aviation University, 2018-10) Tereshchenko, Yuriy; Терещенко, Юрій Юрійович; Doroshenko, Katerіna; Дорошенко, Катерина Вікторівна; Lastivka, Ivan; Ластівка, Іван Олексійович; Tereshchenko, Yuriy; Терещенко, Юрій МатвійовичThe paper presents the results of numerical simulation of flow in compressor cascades with active flow control at different angles of attack. It is shown that the active control of flow past the blades affects the value of deviation angle of flow behind the blades. The paper analyzes the influence of the effect of supercirculation on the aerodynamic characteristics of compressor cascades with active control of the flow past the blades.Item Numerical study of flow in the stage of an axial compressor with different topology of computational grid(National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute", 2017) Tereshchenko, Yuriy; Терещенко, Юрій Юрійович; Doroshenko, Ekaterina; Дорошенко, Екатерина Вікторівна; Lastivka, Ivan; Ластівка, Іван Олексійович; Tereshchenko, Yuriy; Терещенко, Юрій МатвійовичWe conducted a series of calculations with the models of turbulent viscosity k–e, SST and three variants of three-dimensional unstructured computational grids. For each variant of the computational grid we calculated each of the two models of turbulent viscosity at axial velocity at input from 110 to 150 m/s. Comparison of results of numerical experiments with data of the physical experimental studies revealed that an error of the computational research is 0.3...8.6 %. Results of the study showed that at the first phase of calculation of the stage of an axial compressor one can recommend using the model of turbulent viscosity k–e and the coarse computational grid. To solve the problems on internal aerodynamics of compressors taking into account the flow in the near-border layer and aerodynamic trail, it is expedient to employ the model of turbulent viscosity SST and the fine adaptive grid.Item RESEARCH INTO AERO ACOUSTIC CHARACTERISTICS OF TWO-ROW IMPELLERS OF THE AXIAL COMPRESSOR(Eastern-European Journal of Enterprise Technologies ISSN 1729-3774, 2018) Doroshenko, Ekaterina; Tereshchenko, Yuriy; Lastivka, Ivan; Kudzinovs'ka, InnaПредставлено порівняльну оцінку напір них характеристик і рівня втрат повного тиску дозвукових робочих коліс осьового ком пресора з однорядними і еквівалентними дво рядними лопатковими вінцями. Отримано аероакустичні характеристики дозвукових дворядних робочих коліс. Рівень звукового тиску дозвукових дворядних робочих коліс нижче, ніж рівень звукового тиску одноряд них робочих коліс на 0,5…3,2 дБ при густо ті лопаткових вінців на середньому радіусі 1…2,5 Представлена сравнительная оценка на порных характеристик и уровня потерь полного давления дозвуковых рабочих колес осевого компрессора с однорядными и экви валентными двухрядными лопаточными венцами. Получены аэроакустичнеские ха рактеристики дозвуковых двухрядных рабо чих колес. Уровень звукового давления дозву ковых двухрядных рабочих колес ниже, чем уровень звукового давления однорядных рабо чих колес на 0,5…3,2 дБ при густоте лопа точных венцов на среднем радиусе 1…2,5 We have conducted numerical simulation of current in the axial impellers with a single-row and a two-row geometrically equivalent blade crowns with a density of blade crowns over average radius of 1...2.5. The pressure characteristics of impellers obtained at q(λ)=0.45…0.8 show that using the two-row impellers can improve the pressure of a stage over the entire range of operation. Under the flow-around modes that correspond to the maximum pressure, the degree of pressure rise increases by 10.5 %. The research results showed that the two-row impellers demonstrate the higher level of losses compared with the level of losses in the equivalent single-row impellers. We have obtained results of research into aero acoustic characteristics of subsonic two-row impellers of the axial compressor. The research results showed that the use of two-row blade crowns in the impeller makes it possible to reduce the level of acoustic pressure in the range of operation q(λ)=0.45…0.8 by 0.5 dB to 3.2 dB at a density of blade crowns over average radius of 1...2.5. The replacement of a single-row blade crown in the impeller of a stage of the axial compressor with the equivalent two-row blade crown could ensure the enhancement of aerodynamic loading on the stage and reduce acoustic emission of the compressor.Item Research into aero acoustic characteristics of two-row impellers of the axial compressor(Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», 2018) Doroshenko, Ekaterina; Дорошенко, Катерина Вікторівна; Tereshchenko, Yuriy; Терещенко, Юрій Юрійович; Lastivka, Ivan; Ластівка, Іван Олексійович; Kudzinovs'ka, Inna; Кудзіновська, Інна ПавлівнаWe have conducted numerical simulation of current in the axial impellers with a single-row and a two-row geometrically equivalent blade crowns with a density of blade crowns over average radius of 1...2.5. The pressure characteristics of impellers obtained at q(λ)=0.45…0.8 show that using the two-row impellers can improve the pressure of a stage over the entire range of operation. Under the flow-around modes that correspond to the maximum pressure, the degree of pressure rise increases by 10.5 %. The research results showed that the two-row impellers demonstrate the higher level of losses compared with the level of losses in the equivalent single-row impellers. We have obtained results of research into aero acoustic characteristics of subsonic two-row impellers of the axial compressor. The research results showed that the use of two-row blade crowns in the impeller makes it possible to reduce the level of acoustic pressure in the range of operation q(λ)=0.45…0.8 by 0.5 dB to 3.2 dB at a density of blade crowns over average radius of 1...2.5. The replacement of a single-row blade crown in the impeller of a stage of the axial compressor with the equivalent two-row blade crown could ensure the enhancement of aerodynamic loading on the stage and reduce acoustic emission of the compressor.Item Аеродинамічний опір авіаційної силової установки з турбовентиляторною приставкою(Національний університет "Запорізька політехніка", 2019) Терещенко, Юрій Юрійович; Tereshchenko, Yuriy; Терещенко, Юрій Матвійович; Tereshchenko, Yuriy; Ластівка, Іван Олексійович; Lastivka, IvanЕфективність пілотованих і безпілотних літальних апаратів істотно залежить від параметрів і характеристик силових установок. Ефективна тяга силової установки відрізняється від внутрішньої тяги ізольованого двигуна на величину втрат, зумовлених зовнішнім опором силової установки в польоті. Газотурбінний двигун (ГТД) з турбовентиляторною приставкою має ряд переваг у порівнянні з двоконтурними двигунами. По-перше, створення двигуна на основі універсального базового газогенератора дозволяє з найменшими економічними витратами реалізувати на практиці принцип модульності при створенні сімейства ГТД. По-друге, за рахунок усунення негативного впливу модуля вентилятора на потік перед компресором газогенераторного модуля поліпшуються тягово-економічні характеристики авіаційної силової установки з ГТД. Турбовентиляторна приставка виконується у вигляді двоярусного робочого колеса, внутрішня частина якого працює в турбінному режимі, зовнішня частина виконує функції вентилятора. Потужність, яку розвиває внутрішній турбінний контур турбовентиляторної приставки, передається в зовнішній вентиляторний контур турбовентиляторної приставки. Ефективна сила тяги авіаційної силової установки з турбовентиляторною приставкою повинна враховувати особливості аеродинамічних характеристик ступінчастої мотогондоли газогенераторного модуля і модуля турбовентиляторної приставки. Визначення ефективної тяги розглядається при наступних припущеннях: силова установка обтікається зовнішнім потоком повітря при нульовому куті атаки; зовнішній потік усталений, рівномірний; мотогондола газогенератора складається з головної частини (обичайки повітрозабірника), центральної циліндричної і кормової частин; мотогондола турбовентиляторної приставки складається з головної частини (обичайки), центральної циліндричної і кормової частин. В роботі запропоновано методику розрахунку ефективної сили тяги авіаційної силової установки з турбовентиляторною приставкою з урахуванням особливостей аеродинамічних характеристик ступінчастої мотогондоли авіаційної силової установки для одноконтурного і двоконтурного газогенераторівItem Ефективна тяга та зовнішній опір авіаційної силової установки(Національний аерокосмічний університет ім. М.Є. Жуковського "Харківський авіаційний інститут", 2020) Терещенко, Юрій Юрійович; Tereshchenko, Yuriy; Ластівка, Іван Олексійович; Lastivka, Ivan; Гуменюк, Павло Володимирович; Gumenyuk, Pavlo; Су Хунсян; Su KhunsyanПідвищення економічності та ефективності газотурбінного двигуна може бути забезпечено на основі комплексного розгляду всіх задач, що визначають параметри і характеристики авіаційної силової ус-тановки та літального апарату. Важливе місце в цьому комплексі займає проблема отримання мак-симальної ефективної тяги та силової установки на основі інтеграції параметрів і характеристик мотогондоли та газотурбінного двигуна, що складається з модуля універсального газогенератора і модуля турбовентилятора. Зменшення негативного впливу модуля мотогондоли на ефективну тягу та ефективну питому витрату палива є актуальною проблемою, яка може бути вирішена на основі отримання результатів досліджень інтеграційних параметрів та характеристик мотогондоли газо-генераторного модуля та газотурбінного двигуна з модулем турбовентиляторної приставки, а саме з реалізацією конструктивно-компонувальної схеми газотурбінного двигуна модульної конструкції із за-днім розташуванням турбовентиляторної приставки. Для сучасних силових установок з двоконтурни-ми газотурбінними двигунами з великим ступенем двоконтурності зовнішній опір складає 2-3% від тя-ги двигуна на крейському режимі. Результати експериментальних досліджень показали, що зовнішній опір силових установок з двоконтурними газотурбінними двигунами сучасних надзвукових літаків складає 4-6% від тяги двигуна на крейсерському режимі роботи. У роботі розглядаються питання ае-родинамічної інтеграції газотурбінного двигуна і мотогондоли силової установки літального апарату. Аеротермогазодинамічна інтеграція газотурбінного двигуна і літального апарату передбачає узго-дження параметрів робочого процесу і характеристик газотурбінного двигуна та параметрів і хара-ктеристик мотогондоли літального апарату з метою отримання оптимальних параметрів та харак-теристик літального апарату в розрахункових умовах польоту. В роботі отримано залежності відно-сної ефективної тяги від швидкості польоту. Отримані залежності показують вплив зовнішнього опору мотогондоли на ефективну тягу двоконтурного двигуна при дозвукових швидкостях польоту. Розрахунки виконано для подовження мотогондоли в діапазоні від 4 до 8.