Browsing by Author "Saienko, Tetiana Vasylivna"
Now showing 1 - 8 of 8
- Results Per Page
- Sort Options
Item Current challenges in environmental education: case study of human-induced landscapes dynamics(Lviv Polytechnic National University, 2022-10) Dudar, Tamara Viktorivna; Saienko, Tetiana Vasylivna; Matvieieva, Iryna Valeriivna; Hroza, Valentyna Anatoliivna; Karpenko, Tetiana Volodymyrivna; Kozlova, Anna Oleksandrivna; Radomska, Margaryta Myroslavivna; Savytskyi, Volodymyr Dmytrovych; Yavniuk, Andrian Andrianovych; Дудар, Тамара Вікторіана; Саєнко, Тетяна Василівна; Матвєєва, Ірина Валеріївна; Гроза, Валентина Анатоліївна; Карпенко, Тетяна Володимирівна; Козлова, Анна Олександрівна; Радомська, Маргарита Мирославівна; Савицький, Володимир Дмитрович; Явнюк, Андріан АндріановичThe purpose of the article is to present the research results on the landscape changes dynamics in the frame of the Educational and Professional Program “Ecology and Environmental Protection” developed at the Department of Environmental Sciences at National Aviation University. The noosphere paradigm as the most integral bio-adequate basis of the interaction between the society and ambient environment under conditions of present-day challenges is highlighted. The advantages of education in English are emphasized in terms of the abundance of primary educational sources to tackle environmental challenges especially connected with the warfare activities in the country. Digital technologies and remote sensing development within the framework of the educational and professional program provide students, in particular, with the opportunity to perform landscape changes assessment due to long-term anthropogenic stress. The example of the border region landscapes of the Novgorod-Siverskyi Polissia is considered.Item Current challenges in environmental education: case study of human-induced landscapes dynamics(Lviv Polytechnic National University, 2022-12) Dudar, Tamara Viktorivna; Saienko, Tetiana Vasylivna; Matvieieva, Iryna Valeriivna; Groza, Valentyna Anatoliivna; Karpenko, Tetiana Volodymyrivna; Kozlova, Anna Oleksandrivna; Radomska, Marharyta Myroslavivna; Savytskkij, Volodymyr Dmytrovych; Yavniuk, Andrian Andrianovych; Дудар, Тамара Вікторіана; Саєнко, Тетяна Василівна; Матвєєва, Ірина Валеріївна; Гроза, Валентина Анатоліївна; Карпенко, Тетяна Володимирівна; Козлова, Анна Олександрівна; Радомська, Маргарита Мирославівна; Савицький, Володимир ДмитровичThe purpose of the article is to present the research results on the landscape changes dynamics in the frame of the Educational and Professional Program “Ecology and Environmental Protection” developed at the Department of Environmental Sciences at National Aviation University. The noosphere paradigm as the most integral bio-adequate basis of the interaction between the society and ambient environment under conditions of present-day challenges is highlighted. The advantages of education in English are emphasized in terms of the abundance of primary educational sources to tackle environmental challenges especially connected with the warfare activities in the country. Digital technologies and remote sensing development within the framework of the educational and professional program provide students, in particular, with the opportunity to perform landscape changes assessment due to long-term anthropogenic stress. The example of the border region landscapes of the Novgorod-Siverskyi Polissia is considered.Item Innovation and digitalization in environmental education: the case study of climate change adaptation and analysis of land surface temperature(Dnipro National University named after Oles Honchar, 2024-01-01) Dudar, Tamara Viktorivna; Saienko, Tetiana Vasylivna; Radomska, Marharyta Myroslavivna; Lubsky, Mykola Serhiovych; Yavniuk, Andrian Andrianovych; Rozhko, Vitaliy Valer'yanovych; Дудар, Тамара Вікторівна; Саєнко, Тетяна Василівна; Радомська, Маргарита Мирославівна; Лубський, Микола Сергійович; Явнюк, Андріан Андріанович; Рожко, Віталій ВАлер'янович; Гай, Анжела ЄвгенівнаThe purpose of the article is to present the research results on the land surface temperature change in the frame of the Edu- cational and Professional Program «Ecology and Environmental Protection» developed at the Department of Environmental Sciences at National Aviation University, where the importance of the development of education in the noosphere paradigm is emphasized, as the most integral bio-adequate basis for the interaction of society and the environment in the conditions of today’s challenges. The climate’s change and the land surface temperature, as an integral part of it, are highlighted to tackle the environmental challenges in- cluding those connected with the warfare activities in the country. Development of the remote sensing technique within the framework of the Educational and Professional Program provides students with the opportunity to perform the environment changes assessment due to long-term anthropogenic stress, and also acquire knowledge and skills from the new course of «Adaptation to Climate Change», introduced to strengthen the ability to survive and effectively work and study in conditions of global climate change. The land sur- face temperature assessment is considered on the examples of the highly technologically loaded areas within the central part of the Ukrainian Shield, in particular the mining area and thermal power plant. Land surface temperature is one of the key features that could represent environmental changes caused by anthropogenic influence, for example, urbanization. It makes land surface temperature an appropriate Earth’s attribute that combines remote sensing and environmental sciences in the sense of environmental education. It is clear, that its influence on environment is intuitive for students and it could be represented using geoinformation systems. Land surface estimation is still a challenging task for non-specialists but its ecological significance makes land temperature mapping useful and important in environmental education.Item Навчально-методичний комплекс з дисциипліни "Екологічний аудит та екологічний контроль"(Національний авіаційний університет, 2021) Саєнко, Тетяна Василівна; Гай, Анжела Євгенівна; Saienko, Tetiana Vasylivna; Guy, Angela EvhenivnaНавчальна дисципліна є теоретичною основою сукупності знань та вмінь, що формують профіль фахівця в галузі екології. Метою навчальної дисципліни «Екологічний аудит та екологічний контроль» є формування у майбутніх фахівців бази теоретичних знань і практичних навичок з екологічного аудиту та контролю, необхідних для вирішення екологічних проблем сучасності, а також підготовка їх до самостійного прийняття своєчасних і науково обґрунтованих рішень з підвищення рівня екологічної безпеки будь якого виробництва, перевірки його потенціалу на предмет екологічних ризиків та проведення природоохоронних превентивних заходів.Item Навчально-методичний комплекс з дисципліни "Вступ до фаху"(Національний авіаційний університет, 2021) Матвєєва, Ірина Валеріївна; Саєнко, Тетяна Василівна; Гай, Анжела Євгенівна; Matvieieva, Iryna Valeriivna; Saienko, Tetiana Vasylivna; Guy, Anzhela YevhenivnaМісце дисципліни в системі професійної підготовки фахівця. Дана навчальна дисципліна є теоретичною та практичною основою сукупності знань та умінь, що формують профіль фахівця у галузі екології та охорони навколишнього середовища. Метою навчальної дисципліни є формування у здобувані в вищої освіти знань з основних професійних функцій майбутнього еколога, фахової діяльності, початкових знань щодо антропогенного впливу на довкілля та взаємовідносин суспільства і природи у відповідності з побудовою європейського простору вищої освіти і наукових досліджень. Завданнями навчальної дисципліни є: - вивчення та засвоєння основних понять з екології та історії її розвитку; - вивчення та засвоєння сучасної моделі фахівця-еколога; - вивчення та засвоєння закономірностей взаємодії суспільства і природи та основних принципів гармонізації цієї взаємодії.Item Навчально-методичний комплекс з дисципліни «Екологічна освіта: вітчизняний та світовий досвід»(Національний авіаційний університет, 2021) Саєнко, Тетяна Василівна; Saienko, Tetiana VasylivnaДисципліна «Екологічна освіта: вітчизняний та світовий досвід» є важливим компонентом сукупності знань та умінь, що формують профіль фахівця у галузі природничих наук. Метою викладання дисципліни є надання здобувачам теоретичних і практичних знань щодо формування екологічної світоглядної орієнтації на основі екологічного мислення, свідомості, етики, культури, відповідальності заради збереження життя на планеті та сталого, збалансованого, екобезпечного розвитку. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: - перехід від природоохоронної освіти до світоглядно-ціннісної, дієво-відповідальної, морально-етичної; - оцінювання потенціалу вітчизняної екоосвіти, зокрема вищої технічної; - оцінювання потенціалу світового досвіду еконавчання, зокрема у ЄС; - розуміння важливості екологічної освіти як базису освіти для сталого, природоузгодженого, гармонійного розвитку.Item Навчально-методичний комплекс з дисципліни «Нормування антропогенного навантаження на довкілля»(Національний авіаційний університет, 2021) Гай, Анжела Євгенівна; Саєнко, Тетяна Василівна; Gai, Anzhela Yevhenivna; Saienko, Tetiana VasylivnaДана навчальна дисципліна є теоретичною та практичною основою сукупності знань та умінь, що формують профіль фахівця у галузі природничих наук. Метою викладання дисципліни є оволодіння здобувачами вищої освіти теоретичних знань та практичних навичок щодо встановлення гранично допустимих норм впливу на довкілля, що гарантують екологічну безпеку населення, збереження генофонду та забезпечують раціональне використання і відтворення природних ресурсів. На підставі нормативних документів сформувати у майбутніх фахівців комплексне уявлення про систему нормування якості довкілля, оволодіти основними методами, правилами та методиками нормування антропогенного навантаження на складові довкілля та знати економічний механізм охорони навколишнього середовища. Завданнями вивчення навчальної дисципліни є: - оволодіння теоретичними основами нормування антропогенного навантаження на довкілля; - розуміння основних положень і показників нормування; - знання екологічних нормативів, регламентів, правил та вимог; - знання нормативів і правил екологічної безпеки; - оволодіння принципами нормування впливу техногенних об’єктів на складові довкілля; - знання економічного механізму охорони довкілля; - оволодіння нормативно-правовою базою у сфері охорони довкілля.Item Навчально-методичний комплекс з дисципліни "Природоохоронне законодавство"(Національний авіаційний університет, 2023) Якименко, Ганна Миколаївна; Саєнко, Тетяна Василівна; Yakymenko, Hanna Mykolayivna; Saienko, Tetiana VasylivnaМісце дисципліни в системі професійної підготовки фахівця. Дана навчальна дисципліна є теоретичною та практичною основами сукупності знань та вмінь, що формують профіль фахівця в галузі природничих наук. Метою навчальної дисципліни «Природоохоронне законодавство» формування у студентів бази теоретичних знань з природоохоронного законодавства та навичок практичного застосування в природоохоронній діяльності отриманих знань з екологічного права. Завданнями навчальної дисципліни є: - формування цілісного уявлення про природоохоронне законодавство; - опанування еколого-правової термінології; - вивчення структури природоохоронного законодавства; - визначення відносин, які виникають між суб’єктами екологічного права; - оволодіння положеннями міжнародних стандартів і регламентів з екологічного права; - формування навичок тлумачення та застосування норм екологічного права; - засвоєння прикладів виступу позивачем і відповідачем в судах за екологічними справами; - опанування кейсів досудового врегулювання екологічних спорів; - вміння визначати дії, що суперечать вимогам екологічного законодавства України, та коригувати систему екологічного управління організації для приведення її діяльності у відповідність нормам природоохоронного права.