Browsing by Author "Oliynyk, Oleh Petrovych"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Реалізація прикладної спрямованості у навчальній літературі при вивченні вищої математики(Наукові перспективи, 2023) Шевченко, Ірина Вікторівна; Левковська, Тетяна Андріївна; Олійник, Олег Петрович; Shevchenko, Iryna Viktorivna; Levkovska, TetyanaAndriivna; Oliynyk, Oleh PetrovychПроаналізовано сучасний стан професійної підготовки здобувачів вищої освіти – майбутніх інженерів у технічних закладах вищої освіти. Однією з стратегій інженерної освіти є задача підвищення якості підготовки спеціалістів в умовах сьогодення, а важливим аспектом у підготовці кваліфікованих спеціалістів є професійна компетентність. Розглянуто важливість урахування професійної спрямованості при підготовці навчально-методичного забезпечення, що сприятиме набуттю професійних компетентностей майбутніх спеціалістів з інженерною освітою. Проведено аналіз навчальної літератури (навчальних посібників, підручників), які рекомендовані для здобувачів вищої освіти технічних спеціальностей при вивченні дисципліни «Вища математика» у технічних закладах вищої освіти. Розглянуто наявність в навчальній літературі завдань прикладного характеру на прикладі вивчення теми «Інтегральне числення функцій», зокрема завдань на застосування геометричного змісту визначеного інтеграла: обчислення площ плоских фігур, довжин дуг плоских кривих, об’ємів тіл тощо, а також завдань фізичного застосування визначеного інтеграла: знаходження переміщення точки за певний проміжок часу; обчислення роботи, яку треба виконати для переміщення тіла з однієї точки в іншу; обчислення маси неоднорідного стержня, якщо відомо, як змінюється його лінійна густина; обчислення величини заряду, що переноситься за певний проміжок через переріз провідника тощо. Виділено основні типи завдань, які повинні включатися до змісту навчальної літератури, що орієнтована на студентів технічних спеціальностей. Розкриті ключові складові, що впливають на покращення ефективності професійної підготовки майбутніх інженерів в технічних університетах.Item Якісне викладання математики: використання програмних середовищ та хмарних сервісів математичного спрямування(Видавнича група "Наукові перспективи", 2023) Олійник, Олег Петрович; Шевченко, Ірина Вікторівна; Левковська, Тетяна Андріївна; Олійник, Cвітлана Володимирівна; Oliynyk, Oleh Petrovych; Shevchenko, Iryna Viktorivna; Levkovska, Tetyana Andriivna; Oliinyk, Svitlana VolodymyrivnaУ статті досліджено питання якості викладання математики в навчальних закладах у контексті використання програмних середовищ та хмарних сервісів математичного спрямування. Проведено порівняльний аналіз відомих математичних програмних середовищ: MATLAB, Wolfram Mathematica, MathCAD, GeoGebra та хмарних сервісів Wolfram Alpha, PhET Interactive Simulations, порівняно ці продукти з точки зору їх використання при викладанні математики в навчальних закладах освіти за такими критеріями, як функціональність, продуктивність, візуалізація даних, підтримка символьних обчислень, наявність додаткових ресурсів, підтримка спільних користувачів, інтерфейс і простота використання, швидкість опанування, можливість роботи з мобільними пристроями та фінансова доступність. Інформація для порівняння була взята з офіційних сайтів цих продуктів, включаючи документацію, ресурси, послуги, оновлення, посібники користувача, навчальні матеріали та інші релевантні матеріали. Застосовано формально-логічні та метричні методи, якісні методи (контент-аналіз, контекстний аналіз, обґрунтована теорія, феноменологічний аналіз, індуктивне узагальнення) та квалітативний метод. Також описано порівняльний аналіз із застосуванням кількісних і якісних методів, порівнюючи адаптацію цих продуктів у контексті їх використання у викладанні математики в навчальних закладах середньої освіти та в навчальних закладах вищої освіти. Прогностичний метод, заснований на порівняльному аналізі наявних і отриманих даних дослідження, дозволив авторам рекомендувати GeoGebra і колекцію інтерактивних симуляцій PhET для підвищення якості викладання та навчання математики у навчальних закладах середньої освіти, а GeoGebra і хмарні сервіси Wolfram Alpha, PhET для підвищення якості викладання та навчання математики у навчальних закладах вищої освіти. Висновки авторів мають рекомендаційний та інформаційний характер, і кожен педагог має сам обирати продукти, які найкраще відповідають його потребам, досліджуючи можливості кожного та порівнюючи їх із заданими критеріями. Рекомендовано моніторити ринок технологій, продовжувати дослідження в цьому напрямку та перевіряти можливість використання нових продуктів.Зазначено, що застосування хмарних сервісів та програмних середовищ математичного спрямування є лише однією із умов комплексу рекомендацій, які сприяють підвищенню рівня викладання математики у навчальних закладах середньої та вищої освіти в Україні. Тому автори вбачають перспективу подальшого дослідження емпіричного вивчення питань якості викладання математики за комплексом.