Browsing by Author "Morska, Liliya"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Item Еnhancing critical thinking skills of future language scholars in pedagogical courses(Current foreign languages teaching issues in higher education, 2020) Baranovska, Liliya; Барановська, Лілія Володимирівна; Morska, Liliya; Морська, Лілія; Simkova, Iryna; Сімкова, Ірина; Zasluzhena, Alla; Заслужена, Алла АндріївнаThis paper calls into question the ways of critical thinking enhancement during the teaching of future language scholars. The attention is paid to the analysis of key notions and concepts of a comparative pedagogy. This paper discusses how to enhance the critical thinking skills during training in Comparative pedagogy course. Sixty-one future language scholars from Poland and Ukraine took part in the research. The study presents the results gained from interviews with Ukrainian and Polish students. The examples of assignments aimed at critical thinking skills development during training in Comparative Pedagogy are given. The paper investigates two systems of future language scholars training in Ukraine and Poland in the Comparative pedagogy course. An analysis has allowed highlighting the positive experience of Polish universities, which can be implemented in future language scholars training in Ukrainian higher educational institutions. The findings of this study support the idea that Comparative Pedagogy is one of the significant subjects in the enhancement of critical thinking skills during the training of future language scholarsItem Інноваційні освітні технології: світовий і вітчизняний досвід використання в системі неперервної освіти(Національний авіаційний університет, 2022) Барановська, Лілія Володимирівна; Baranovska, Liliia; Морська, Лілія; Morska, LiliyaУ монографії запропоновані матеріали, які висвітлюють досвід вітчизняних і закордонних учених з використання інноваційних освітніх технологій у системі неперервної освіти. Авторами обгрунтовано історичні, теоретичні та методичні засади запровадження інновацій у підготовці фахівців різних освітніх рівнів. Приділена увага аналізові, уточненню дефініцій ключових понять із зазначеної проблеми, уведенню нових інноваційно-освітніх, інноваційно-технологічних термінів до наукового обігу. Запропоновано досвід використання інноваційних освітніх технологій у професійній підготовці майбутніх педагогів, фахівців цивільної авіації, військових льотчиків, інженерів, працівників соціономічної сфери. Читача можуть зацікавити наукові положення, практичні і методичні рекомендації учених стосовно розвитку критичного мислення здобувачів вищої освіти, формування в них цифрової компетентності, академічної та мовленнєвої культури дослідника, фахівця; створення індивідуальної освітньої траєкторії в умовах освітньо-інформаційногосередовища закладу вищої освіти. Видання адресоване здобувачам наукових ступенів з педагогіки вищої школи, порівняльної педагогіки; педагогічним і науково-педагогічним працівникам, які забезпечують викладання навчальних курсів з педагогіки вищої школи, з інноваційних освітніх технологій у закладах неперервної освіти.