Монографії, навчальні посібники кафедри авіаційних комп'ютерно-інтегрованих комплексів (НОВА)
Permanent URI for this collectionhttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/58728
Browse
Browsing Монографії, навчальні посібники кафедри авіаційних комп'ютерно-інтегрованих комплексів (НОВА) by Author "Філяшкін, М.К."
Now showing 1 - 7 of 7
- Results Per Page
- Sort Options
Item Автоматизовані системи управління повітряних суден: Підручник(Національний авіаційний університет, 2003) Синєглазов, В.М.; Філяшкін, М.К.Систематизовано викладено теорію систем автоматичного управління польотом повітряних суден, наведено методи аналізу статичних та динамічних характеристик систем, що працюють в умовах впливу різного роду збурень. Розглянуто повітряні судна як об’єкти керування; послідовно викладено основи теорії побудови контурів стійкості та керованості контурів автоматичного та автоматизованого управління кутовим рухом і рухом центра мас на різних етапах польоту. Докладно розглянуто принципи побудови типових автопілотів і систем автоматичного управління, заходи підвищення безпеки польотів при використанні систем автоматичного управління; наведено особливості експлуатації систем автоматичного управління. Для студентів вищих навчальних закладів, може бути корисним інженерно-технічному складу авіаційних підприємств, а також інженерам у галузі розробки та досліджень систем управління літальних апаратів.Item Автономні системи навігації конкретного типу повітряного судна та їх технічне обслуговування(Національний авіаційний університет, 2015) Рогожин, В.О.; Скрипець, А.В.; Філяшкін, М.К.; Мухіна, М.П.Систематизовано викладено принципи побудови автономних навігаційних систем та особливості їх технічної експлуатації. Розглянуто теоретичні основи навігації, де показано роль автономних авігаційних систем у складі бортового обладнання. Наведено призначення, принципи роботи, структуру побудови та класифікації існуючих систем повітряних сигналів, платформних і безплатформних інерціальних авігаційних систем, астрономічних засобів навігації, а також радіовисотомірів, доплеровських вимірників швидкості та кута знесення і оглядово-порівняльних систем навігації, зокрема кореляційно-екстремальних навігаційних систем. Для студентів вищих навчальних закладів. Може бути корисним інженерно-технічному складу авіаційних підприємств, а також інженерам у галузі розробки та досліджень автономних систем навігації.Item Алгоритмічне забезпечення інерціально-супутникових систем навігаціїї: Монографія(Національний авіаційний університет, 2011) Захарін, Ф.М.; Синєглазов, В.М.; Філяшкін, М.К.В монографії систематизовано викладено принципи побудови супутникових й інерціальних навігаційних систем повітряних суден. Окремо для інерціальних навігаційних систем розглянуті їхні датчики первинної інформації, включаючи мікромеханічні, що виготовленні на основі MEMS-технологій, та варіанти побудови гіростабілізованих платформ. Проаналізовані джерела похибок і отримані математичні моделі еволюції похибок окремих навігаційних систем. Наведені типові алгоритми функціонування супутникових й інерціальних навігаційних систем. Наведено класифікацію інерціально-супутникових навігаційних систем і можливі варіанти їхньої реалізації. Сформульована в загальній постановці задача оптимального комплексування інерціальної та супутникової систем навігації. Наведені доробки авторів з розробки оптимальних і субоптимальних алгоритмів комплексної обробки інформації в інерціально-супутникових системах навігації. Для фахівців у галузі розробки та досліджень інерціально-супутникових систем навігації, також може бути корисною для студентів вищих навчальних закладів, та інженерно-технічному складу авіаційних підприємств.Item Мікроелектромеханічні системи: Навчальний посібник(Національний авіаційний університет, 2019) Філяшкін, М.К.Розглянуто основні типи мікросистемних пристроїв, їх характеристики, принципи роботи та базові технології мікроелектроніки і виготовлення об’ємних структур мікросистем; наведено класифікації мікросистемної техніки. Аналіз сучасного стану техніки нових поколінь і «критичних» технологій показує, що одним з найбільш глобальних науково-технічних напрямів, які бурхливо розвиваються і визначають нову революцію у сфері систем, реалізованих на мікрорівні, є мікросистемна техніка (МСТ) і створювані на її базі мікроелектромеханічні системи. Мікроелектромеханічні системи (МЕМС) це мікропристрої найрізноманітніших конструкцій і призначень, які виготовлені ідентичними методами з використанням модифікованих технологій мікроелектроніки. Об'єднує їх дві ознаки. Перша - це мікронні розміри, друга - наявність механічних рухомих частин, тобто МЕМС це системи, що містять в собі взаємопов’язані мініатюрні механічні та електричні компоненти мікронних розмірів. Зміст навчального посібника узгоджується з програмою спільного європейського проекту Curricula Development for New Specialization: Master of Engineering in Microsystems Design, який підтримується Європейським Союзом і має, зокрема, за мету впровадження сучасних мікросистемних технологій в поточну програму бакалаврів в українських університетах.Item Програмне забезпечення моделювання систем цивільної авіації: Навчальний посібник(Принт-центр, 2017) Філяшкін, М.К.; Калініченко, В.В.; Кеменяш, Ю.М.; Тупіцин, М.Ф.У навчальному посібнику розглянуто основні поняття, визначення, положення та принципи математичного моделювання, надано класифікацію математичних моделей і методів моделювання. Моделювання є невід’ємною частиною досліджень об'єктів, процесів або явищ, тобто систем. Під моделюванням розуміють дослідження систем на їх моделях з метою отримання пояснень, які цікавлять дослідника. Удосконалення обчислювальної техніки відкрило перед моделюванням величезні перспективи для дослідження процесів і явищ навколишнього середовища. Комп'ютер як інструмент інформаційних технологій відіграє роль підсилювача технології моделювання. Комп'ютерні моделі прискорюють процеси дослідження, роблять їх більш точним. В авіації моделювання є ефективним способом випробування складних авіаційних систем, що доповнює льотні випробування. Воно полягає у відтворенні засобами обчислювальної техніки процесів, ідентичних тим, що мають місце в реальному польоті. У порівнянні з льотними випробуваннями перевага моделювання зумовлено тим, що воно вільно від ряду обмежень і труднощів, властивих льотному експерименту, таких, наприклад, як необхідність дотримання умов безпеки польотів, проблематичність повторного відтворення ситуації, а також меншими матеріальними і часовими витратами, які припадають на одиничний експеримент. При проведенні такого моделювання широко використовуються моделі динаміки польоту літальних апаратів (ЛА), а також моделі основних функціональними підсистемами ЛА: планера, системи управління, пілотажно-навігаційного обладнання, силової установки, тощо.Item Пілотажно-навігаційні комплекси повітряних суден: Підручник(Національний авіаційний університет, 2005) Рогожин, В.О.; Синєглазов, В.М.; Філяшкін, М.К.Розглянуто призначення та принципи побудови пілотажно-навігаційних комплексів, а також їх загальну структуру та особливості функціонування на різних етапах польоту повітряного судна (зльоту, набору висоти під час виконання маршруту, передпосадкового маневрування та посадки). Встановлено технічні вимоги щодо розробки пілотажно-навігаційних комплексів й охарактеризовано їх основні підсистеми (бортовий обчислювальний комплекс, астрономічні засоби навігації, доплерівський вимірник шляхової швидкості та кута знесення, бортові радіолокаційні станції). Наведено математичні моделі датчиків інформації та алгоритми її обробки в пілотажно-навігаційних комплексах. Розглянуто питання застосування геодезичної та картографічної інформації під час перевірки та підготовки пілотажно-навігаційних комплексів до польоту. Наведено стислу характеристиу географічних полів та земної атмосфери, розглянуто основні навігаційні системи координат, а також пілотажно-навігаційні параметри польоту й інерціальні навігаційні системи.Item Інерціально-супутникові навігаційні системи(Національний авіаційний університет «НАУ-друк», 2009) Філяшкін, М.К.; Рогожин, В.О.; Скрипець, А.В.; Лукінова, Т.І.Систематизовано викладено принципи побудови супутникових й інерціальних навігаційних систем повітряних суден. Наведені типові алгоритми функціонування супутникових й інерціальних навігаційних систем. Окремо для інерціальних навігаційних систем розглянуті їхні датчики первинної інформації, включаючи мікромеханічні, що виготовленні на основі MEMS-технологій, та варіанти побудови гіростабілізованих платформ. Проаналізовані джерела похибок окремих навігаційних систем. Наведено класифікацію інерціально-супутникових навігаційних систем і можливі варіанти їхньої реалізації. Розглянуті основні алгоритми сумісної обробки інформації. Сформульована в загальній постановці задача оптимального комплексування інерціальної та супутникової систем навігації, розглянуті варіанти реалізації алгоритмів комплексування. Для студентів вищих навчальних закладів, може бути корисним інженерно-технічному складу авіаційних підприємств, а також інженерам у галузі розробки та досліджень інерціально-супутникових систем навігації.