Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/64267
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Tereminko, Larysa | - |
dc.contributor.author | Теремінко, Лариса Григорівна | - |
dc.date.accessioned | 2024-06-19T12:15:34Z | - |
dc.date.available | 2024-06-19T12:15:34Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Тeteminko L. English language training for university teachers // L. Tereminko // Лінгвістичні та методологічні аспекти викладання іноземних мов професійного спрямування: Матеріали V Міжнародної науково-практичної конференції 28–29 березня 2024 р. / За заг. ред. О. М. Акмалдінової. – К. : НАУ, 2024. – С. 85–86 | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/64267 | - |
dc.description | 1. Brakaj M. Teaching English for specific purposes and teacher training. European Scientific Journal. 2014. Vol.10, No. 2. P. 40–49. 2. Chalikandy M. I. A comprehensive method for teaching English for Specific Purpose. Arab World English Journal. 2013. Volume 4, No. 4. P. 310–322. 3.Coyle D., Hood P., Marsh D. CLIL. Cambridge, Cambridge University Press, 2010. 173 p. 4. Popovska S., Piršl D. The role of ESP in the society's value system. The Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes. 2013. Vol. 1, No 1. P. 2943. 5. Villabona N., Cenoz J. The integration of content and language in CLIL: a challenge for content-driven and language-driven teachers. Language, Culture and Curriculum. 2022. Vol. 35, No. 1. P. 36–50 DOI: https://10.1080/07908318.2021.1910703 | uk_UA |
dc.description.abstract | The problem of English language training for university teachers is addressed. Different models of teaching a professional foreign language and specialized subjects in a foreign language are discussed. The components and the structure of the learning content are considered. The problems of the English language training for teachers of specialized subjects were distinguished. The ways of further development of ESP competence of the teaching staff of the university were outlined. | uk_UA |
dc.description.abstract | Розглянуто проблему підготовки викладачів ЗВО з англійської мови. Обговорюються різні моделі викладання професійної іноземної мови та фахових предметів іноземною мовою. Розглянуто компоненти та структуру змісту навчання. Виділено проблеми підготовки вчителів профільних предметів з англійської мови. Окреслено шляхи подальшого розвитку англомовної підготоаки професорсько-викладацького складу університету. | uk_UA |
dc.language.iso | en | uk_UA |
dc.publisher | National Aviation University | uk_UA |
dc.subject | English language training | uk_UA |
dc.subject | university teachers | uk_UA |
dc.subject | ESP | uk_UA |
dc.subject | англомовна підготовка | uk_UA |
dc.subject | викладачі університетів | uk_UA |
dc.subject | англійська мова професійного спрямування | uk_UA |
dc.title | English language training for university teachers | uk_UA |
dc.title.alternative | Англомовна підготовка викладачів університетів | uk_UA |
dc.type | Thesis | uk_UA |
Appears in Collections: | Матеріали науково-практичних конференцій кафедри іноземних мов за фахом |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
English language training for university teachers.pdf | English language training for university teachers | 172.43 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.