Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/64267
Название: | English language training for university teachers |
Другие названия: | Англомовна підготовка викладачів університетів |
Авторы: | Tereminko, Larysa Теремінко, Лариса Григорівна |
Ключевые слова: | English language training university teachers ESP англомовна підготовка викладачі університетів англійська мова професійного спрямування |
Дата публикации: | 2024 |
Издательство: | National Aviation University |
Библиографическое описание: | Тeteminko L. English language training for university teachers // L. Tereminko // Лінгвістичні та методологічні аспекти викладання іноземних мов професійного спрямування: Матеріали V Міжнародної науково-практичної конференції 28–29 березня 2024 р. / За заг. ред. О. М. Акмалдінової. – К. : НАУ, 2024. – С. 85–86 |
Краткий осмотр (реферат): | The problem of English language training for university teachers is addressed.
Different models of teaching a professional foreign language and specialized
subjects in a foreign language are discussed. The components and the
structure of the learning content are considered. The problems of the English
language training for teachers of specialized subjects were distinguished. The
ways of further development of ESP competence of the teaching staff of the
university were outlined. Розглянуто проблему підготовки викладачів ЗВО з англійської мови. Обговорюються різні моделі викладання професійної іноземної мови та фахових предметів іноземною мовою. Розглянуто компоненти та структуру змісту навчання. Виділено проблеми підготовки вчителів профільних предметів з англійської мови. Окреслено шляхи подальшого розвитку англомовної підготоаки професорсько-викладацького складу університету. |
Описание: | 1. Brakaj M. Teaching English for specific purposes and teacher training. European Scientific Journal. 2014. Vol.10, No. 2. P. 40–49. 2. Chalikandy M. I. A comprehensive method for teaching English for Specific Purpose. Arab World English Journal. 2013. Volume 4, No. 4. P. 310–322. 3.Coyle D., Hood P., Marsh D. CLIL. Cambridge, Cambridge University Press, 2010. 173 p. 4. Popovska S., Piršl D. The role of ESP in the society's value system. The Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes. 2013. Vol. 1, No 1. P. 2943. 5. Villabona N., Cenoz J. The integration of content and language in CLIL: a challenge for content-driven and language-driven teachers. Language, Culture and Curriculum. 2022. Vol. 35, No. 1. P. 36–50 DOI: https://10.1080/07908318.2021.1910703 |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/64267 |
Располагается в коллекциях: | Матеріали науково-практичних конференцій кафедри іноземних мов за фахом |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
English language training for university teachers.pdf | English language training for university teachers | 172.43 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.