Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/62392
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPinchuk, Tetyana Oleksandrivna-
dc.contributor.authorПінчук, Тетяна Олександрівна-
dc.date.accessioned2024-02-19T08:03:43Z-
dc.date.available2024-02-19T08:03:43Z-
dc.date.issued2024-02-06-
dc.identifier.citationPinchuk Т.О. Spectra of autocorrelation functions of aircraft flight parameters during landing approaches. - Qualification work for obtaining a master's degree in specialty 173 "Avionics". - National Aviation University. - Kyiv, 2023. - 64 p.uk_UA
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/62392-
dc.descriptionРобота публікується згідно наказу ректора від 27.05.2021 р. №311/од "Про розміщення кваліфікаційних робіт вищої освіти в репозиторії НАУ". Керівник дипломної роботи: професор кафедри авіоніки, Грищенко Юрій Віталійовичuk_UA
dc.description.abstractHuman error is a predominant factor in the majority of aviation accidents and incidents. Statistical analysis of recent aviation accident and incident data indicates that human factors frequently contribute to these occurrences. The integration of human and machine processes is fundamental in mitigating the likelihood of such incidents. The landing approach phase is particularly critical in flight operations. It demands high levels of pilot concentration and involves the consideration of numerous factors, including meteorological conditions, air traffic, aircraft's technical status, and instrument readings. Effective management of these factors is crucial for safe aircraft operation during this phase.uk_UA
dc.description.abstractЛюдська помилка є домінуючим фактором у більшості авіаційних подій та інцидентів. Статистичний аналіз останніх даних про авіаційні події та інциденти показує, що людський фактор часто сприяє цим подіям. Інтеграція людських і машинних процесів має фундаментальне значення для зменшення ймовірності таких інцидентів. Етап заходу на посадку особливо важливий під час виконання польотів. Це вимагає високого рівня концентрації пілота та передбачає врахування багатьох факторів, включаючи метеорологічні умови, повітряний рух, технічний стан літака та показання приладів. Ефективне управління цими факторами має вирішальне значення для безпечної експлуатації літака на цьому етапі.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherNational Aviation Universityuk_UA
dc.subjectgraduate workuk_UA
dc.subjectдипломна роботаuk_UA
dc.subjectflight crew training systemuk_UA
dc.subjectсистема підготовки льотного складуuk_UA
dc.subjectavionicsuk_UA
dc.subjectавіонікаuk_UA
dc.subjectdecoding flight informationuk_UA
dc.subjectрозшифровка польотної інформаціїuk_UA
dc.subjectspectrumuk_UA
dc.subjectспектрuk_UA
dc.titleSpectra of autocorrelation functions of aircraft flight parameters during landing approachesuk_UA
dc.title.alternativeСпектри автокореляційних функцій параметрів польоту літака під час заходу на посадкуuk_UA
dc.typeLearning Objectuk_UA
Appears in Collections:Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти кафедри авіоніки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ФАЕТ_2023_173_Пінчук Т.О..pdf2.02 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.