Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59435
Title: | Міжкультурна свідомість і стереотипне мислення |
Other Titles: | Intercultural awareness and stereotypical thinking |
Authors: | Чезганов, Сергій Chezghanov, Serhii |
Keywords: | соціокультурна компетенція культура міжкультуралізм іноземна мова sociocultural competence culture interculturalism foreign language |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Національний авіаційний університет |
Citation: | Чезганов С. Міжкультурна свідомість і стереотипне мислення // Мова та культура у просторі новітніх технологій: проблеми сучасної комунікації: матеріали VІ Міжнародної наукової конференції, м. Київ, 23 березня 2023 р. К. : Талком, 2023. — С. 118-119. |
Abstract: | Однією зі складових частин комунікативної компетенції іноземного студента є соціокультурна компетенція. Вона включає широкий комплекс знань про культуру і суспільство країни, мова якої вивчається, і є важливим компонентом міжкультурного підходу. Міжкультуралізм як підхід і напрямок вивчення іноземних мов витісняє поступово мульти- та плюрикультуралізм, які протягом десятиліть превалювали в лінгводидактиці. One of the constituent parts of the communicative competence of a foreign student is socio-cultural competence. It includes a wide range of knowledge about the culture and society of the country whose language is being studied, and is an important component of the intercultural approach. Interculturalism as an approach and direction for studying foreign languages is gradually replacing multi- and pluriculturalism, which have prevailed in language didactics for decades. |
Description: | 1. Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання. Київ: Ленвіт, 2003. 273 с. |
URI: | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/59435 |
Appears in Collections: | Матеріали конференцій кафедри української мови та культури |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Чезганов -119-120.pdf | тези | 411.29 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.