Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/57418
Title: | Навчально-методичний комплекс дисципліни «Вища математика» |
Other Titles: | Educational and methodological complex of the discipline "Higher Mathematics" |
Authors: | Томащук, О. Tomaszczuk, A. Погребецька, Т. Pogrebetskaya, T. |
Keywords: | вища математика абстрактне мислення математичні моделі обробки та аналізу інформації логічне мислення higher mathematics mathematical models logical thinking abstract thinking processing and analysis of information |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Національний авіаційний університет |
Abstract: | Дисципліна «Вища математика» є теоретичною та практичною основою сукупності знань та вмінь, що формують профіль фахівця в області інформаційних технологій. Мета навчальної дисципліни полягає в тому, щоб навчити студентів володінню відповідним математичним апаратом, який повинен бути достатнім для опрацьовування математичних моделей, пов’язаних з подальшою практичною діяльністю фахівців. Завданнями навчальної дисципліни є: ознайомити студентів з базовими поняттями, твердженнями, методами вищої математики та продемонструвати їхнє використання в системі дисциплін за спеціальністю; навчити розв’язувати основні типи задач; сформувати вміння використовувати апарат вищої математики для розв’язування математичних та прикладних задач. The discipline "Higher Mathematics" is the theoretical and practical basis of the body of knowledge and skills that form the profile of a specialist in the field of information technology. The purpose of the academic discipline is to teach students the possession of a suitable mathematical apparatus, which should be sufficient to develop mathematical models related to the further practical activities of specialists. The tasks of the discipline are: to familiarize students with basic concepts, statements, methods of higher mathematics and demonstrate their use in the system of disciplines in the specialty; to teach to solve the main types of problems; to form the ability to use the apparatus of higher mathematics to solve mathematical and applied problems. |
URI: | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/57418 |
Appears in Collections: | Навчально-методичні комплекси кафедри комп’ютерних інформаційних технологій |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.