Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/55830
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПершукова, Оксана Олексіївна-
dc.contributor.authorPershukova, Oksana-
dc.contributor.authorКанішевська, Любов Вікторівна-
dc.contributor.authorKanishevskai, Lyubov-
dc.contributor.authorТолочко, Світлана Вікторівна-
dc.contributor.authorTolochko, Svitlana-
dc.contributor.authorВойтовська, Оксана Миколаївна-
dc.contributor.authorVoitovska, Oksana-
dc.contributor.authorЩербак, Ірина Миколаївна-
dc.contributor.authorShcherbak, Iryna-
dc.date.accessioned2022-07-12T08:52:37Z-
dc.date.available2022-07-12T08:52:37Z-
dc.date.issued2021-01-
dc.identifier.citationChanging the modern educational paradigm on the example of European Union and Ukraine / L. Kanishevska, S. Tolochko, O. Voitovska, O. Pershukova, I. Shcherbak // Laplage em Revista 7(1). – 2021. - P. 293-303uk_UA
dc.identifier.issn2446-6220-
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/55830-
dc.description.abstractThe purpose of the present academic paper lies in identifying the transformational process of the educational paradigm within European countries. The research methodology is qualitative; it is based on the method of statistical analysis of development indicators of the EU states’ education systems according to Eurostat, the World Bank 2009-2019. The results demonstrate a significant differentiation of integration of different educational paradigm within European countries. The experience of the U states bears evidence to the differentiation of mechanisms for financing education. In general, the following financing mechanisms predominate, namely: 1) centralized + local + local transfers in 5 countries (7 countries), 2) centralized in 6 countries; 3) centralized + local transfers in 5 countries; 4) local + local transfers in 5 countries. The theoretical and practical value of the research lies in considering the identified slow transformations of educational paradigms by international organizations when developing a policy for ensuring the quality of education within the EU.uk_UA
dc.description.abstractМетою цієї наукової роботи є виявлення трансформаційного процесу освітньої парадигми в європейських країнах. Методологія дослідження якісна; базується на методі статистичного аналізу показників розвитку систем освіти країн ЄС за даними ЄВРОСТАТу, Світового банку 2009-2019. Результати демонструють значну диференціацію інтеграції різних освітніх парадигм у європейських країнах. Про диференціацію механізмів фінансування освіти свідчить досвід держав У. Загалом переважають такі механізми фінансування, а саме: 1) централізовані + місцеві + місцеві перекази у 5 країнах (7 країнах), 2) централізовані в 6 країнах; 3) централізовані + місцеві перекази в 5 країнах; 4) місцеві + місцеві перекази в 5 країнах. Теоретична та практична цінність дослідження полягає у врахуванні виявлених повільних трансформацій освітніх парадигм міжнародними організаціями при розробці політики забезпечення якості освіти в межах ЄС.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherEAAR - Editorial Authors and Associated Researchersuk_UA
dc.subjectconcepts of education in the EUuk_UA
dc.subjecteducational paradigmuk_UA
dc.subjectthe concept of “the opening of education”uk_UA
dc.subjectlife-long learning,uk_UA
dc.subject“knowledge and competence” paradigmuk_UA
dc.subjectконцепції освіти в ЄСuk_UA
dc.subjectосвітня парадигмаuk_UA
dc.subjectпоняття «відкрита освіта»uk_UA
dc.subjectосвіта протягом життяuk_UA
dc.subjectпарадигма знань і компетентностіuk_UA
dc.titleChanging the modern educational paradigm on the example of the European Union and Ukraineuk_UA
dc.title.alternativeЗміна сучасної освітньої парадигми на прикладі Європейського Союзу та Україниuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.identifier.doi10.24115/S2446-6220202171725p.293-303-
Appears in Collections:Наукові статті кафедри авіаційної англійскої мови

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3_Changing the modern educational paradigm (EU and Ukr).pdfстаття2.89 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.