Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/52244
Назва: | Approaches to Understanding Psychological Readiness for Activity in Psychology |
Автори: | Cherniavska, Svitlana Чернявська, Світлана Миколаївна |
Ключові слова: | psychological readiness activity psychology methodological basis |
Дата публікації: | 7-кві-2021 |
Видавництво: | National Aviation University |
Бібліографічний опис: | Cherniavska S. Approaches to Understanding Psychological Readiness for Activity in Psychology // Polit. Challenges of Science Today. Humanitarian Sciences: abstracts of XXI International Conference of Higher Education Students and Young Scientist. – National Aviation University. – Vol. 1. - Kyiv, 2021. – P.110-112. |
Короткий огляд (реферат): | The necessary basis for the scientific study of the psychological readiness for action is understanding the methodological basis of the problem, including the methodological approach as a position on the understanding of the psychological phenomenon. Psychological readiness for different types of activities has its own specific features, but, at the same time, there are general views on the understanding of the article. The discussion of these views was the aim of our research at the theoretical stage. |
Опис: | 1. Kokun O.M. (2010) Zmist ta struktura psyhologichnoi gotovnosti fehivtsya do ekstremalnyh umov [Meaning and structure of psychological readiness of a practitioner for extreme activities]. Problems of Extreme and Crisis Psychology, vol 7, pp. 182-190. 2. Khokhlina O.P. (2014) Metodologichni i teoretychni osnovy psyhologii [Methodological and theoretical foundations of psychology]. Kyiv: National Academy of Internal Affairs, 232 p. 3. Khokhlina O.P. (1991) Osobennosti formirovaniya intellektualnogo komponenta gotovnosti uchashchihsya s zaderzhkoj psihicheskogo razvitiya k trudovoj deyatelnosti [Peculiarities of the formation the intellectual component of the readiness of students with mental retardation to labor activity]. Extended abstract of candidate’s thesis. Moskow: Academy of Pedagogical Sciences of the USSR [in Russian]. 4. Khokhlina O.P. (1991) Osobennosti formirovaniya intellektualnogo komponenta gotovnosti uchashchihsya s zaderzhkoj psihicheskogo razvitiya k trudovoj deyatelnosti [Peculiarities of the formation the intellectual component of the readiness of students with mental retardation to labor activity]. Candidate’s thesis. Kiev: Research Institute of Pedagogy of the Ukrainian SSR [in Russian]. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/52244 |
Розташовується у зібраннях: | Політ. Психологічні аспекти людського фактору у світі високих технологій. 2021 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Cherniavska S..pdf | 491.43 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.