Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/50495
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRomanenko, O.V.-
dc.contributor.authorKyivskyi, H.V.-
dc.contributor.authorРоманенко, О.В.-
dc.contributor.authorКиївський, Г.В.-
dc.date.accessioned2021-05-17T06:15:25Z-
dc.date.available2021-05-17T06:15:25Z-
dc.date.issued2021-04-05-
dc.identifier.citationRomanenko O.V. The prevention of stall aircraft on approach and landing by avionics means / O.V. Romanenko, H.V. Kyivskyi // Polit. Callanges of science today: abstracts of XXI International conference of higher education students and young scientists. – National aviation university. – Kyiv, 2021. – P. 34-35.uk_UA
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/50495-
dc.description1. ICAO Safety Report. International Civil Aviation Organization 999 Boulevard Robert-Bourassa Montréal, QC, Canada H3C 5H7. 2016, p. 24 2. Flight Operations Support & Services Airbus S.A.S. 31707 Blagnac Cedex, France. 2007,. p. 211 3. V. Kastorovsky. Fundamentals of aerodynamics and dynamics of flight.” Riga: Transport and Telecommunication Institute, 2010. p. 105 4. А. Chuzha, G. Polozhevets, I. Donchenko.” Informational services for the crew about minimal critical flight velocities", September 23-25, 2014. – p. 3.4.1-3.4.3.[The sixth world congress "Aviation in the XXI-st century”, “Safety in aviation and space technology”] 5. Chuzha, O.O. Minimum landing speed criteria generated by means of avionics. Proceedings of the Methods and Systems of Navigation and Motion Control: IEEE December 2016, pp 271-274.uk_UA
dc.description.abstractTo increase flight safety during approaching and landing, additional factors such as weight and roll angle that may result in a stall must be considered. The information support of the specified factors in modern avionics systems for their processing is considered.uk_UA
dc.description.abstractДля підвищення безпеки польоту під час наближення та посадки необхідно враховувати додаткові фактори, такі як вага та кут нахилу, які можуть призвести до зриву. Розглянуто інформаційне забезпечення зазначених факторів у сучасних системах авіоніки для їх обробки.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherНаціональний авіаційний університетuk_UA
dc.subjectapproaching and landinguk_UA
dc.subjectflight safetyuk_UA
dc.subjectstalluk_UA
dc.subjectweight and roll angle factorsuk_UA
dc.subjectavionics systemsuk_UA
dc.subjectзниження та посадкаuk_UA
dc.subjectбезпека польотуuk_UA
dc.subjectзвалюванняuk_UA
dc.subjectфактори ваги та кута атакиuk_UA
dc.subjectсистеми авіонікиuk_UA
dc.titleThe prevention of stall aircraft on approach and landing by avionics meansuk_UA
dc.title.alternativeЗапобігання звалювання літака при зниженні та посадці засобами авіонікиuk_UA
dc.typeThesisuk_UA
dc.subject.udc629.7.067uk_UA
Appears in Collections:Політ. Проблеми та перспективи розвитку авіоніки. 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Romanenko.pdfТези. Політ139.98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.