Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/50495
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Romanenko, O.V. | - |
dc.contributor.author | Kyivskyi, H.V. | - |
dc.contributor.author | Романенко, О.В. | - |
dc.contributor.author | Київський, Г.В. | - |
dc.date.accessioned | 2021-05-17T06:15:25Z | - |
dc.date.available | 2021-05-17T06:15:25Z | - |
dc.date.issued | 2021-04-05 | - |
dc.identifier.citation | Romanenko O.V. The prevention of stall aircraft on approach and landing by avionics means / O.V. Romanenko, H.V. Kyivskyi // Polit. Callanges of science today: abstracts of XXI International conference of higher education students and young scientists. – National aviation university. – Kyiv, 2021. – P. 34-35. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/50495 | - |
dc.description | 1. ICAO Safety Report. International Civil Aviation Organization 999 Boulevard Robert-Bourassa Montréal, QC, Canada H3C 5H7. 2016, p. 24 2. Flight Operations Support & Services Airbus S.A.S. 31707 Blagnac Cedex, France. 2007,. p. 211 3. V. Kastorovsky. Fundamentals of aerodynamics and dynamics of flight.” Riga: Transport and Telecommunication Institute, 2010. p. 105 4. А. Chuzha, G. Polozhevets, I. Donchenko.” Informational services for the crew about minimal critical flight velocities", September 23-25, 2014. – p. 3.4.1-3.4.3.[The sixth world congress "Aviation in the XXI-st century”, “Safety in aviation and space technology”] 5. Chuzha, O.O. Minimum landing speed criteria generated by means of avionics. Proceedings of the Methods and Systems of Navigation and Motion Control: IEEE December 2016, pp 271-274. | uk_UA |
dc.description.abstract | To increase flight safety during approaching and landing, additional factors such as weight and roll angle that may result in a stall must be considered. The information support of the specified factors in modern avionics systems for their processing is considered. | uk_UA |
dc.description.abstract | Для підвищення безпеки польоту під час наближення та посадки необхідно враховувати додаткові фактори, такі як вага та кут нахилу, які можуть призвести до зриву. Розглянуто інформаційне забезпечення зазначених факторів у сучасних системах авіоніки для їх обробки. | uk_UA |
dc.language.iso | en | uk_UA |
dc.publisher | Національний авіаційний університет | uk_UA |
dc.subject | approaching and landing | uk_UA |
dc.subject | flight safety | uk_UA |
dc.subject | stall | uk_UA |
dc.subject | weight and roll angle factors | uk_UA |
dc.subject | avionics systems | uk_UA |
dc.subject | зниження та посадка | uk_UA |
dc.subject | безпека польоту | uk_UA |
dc.subject | звалювання | uk_UA |
dc.subject | фактори ваги та кута атаки | uk_UA |
dc.subject | системи авіоніки | uk_UA |
dc.title | The prevention of stall aircraft on approach and landing by avionics means | uk_UA |
dc.title.alternative | Запобігання звалювання літака при зниженні та посадці засобами авіоніки | uk_UA |
dc.type | Thesis | uk_UA |
dc.subject.udc | 629.7.067 | uk_UA |
Appears in Collections: | Політ. Проблеми та перспективи розвитку авіоніки. 2021 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Romanenko.pdf | Тези. Політ | 139.98 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.