Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/50495
Название: | The prevention of stall aircraft on approach and landing by avionics means |
Другие названия: | Запобігання звалювання літака при зниженні та посадці засобами авіоніки |
Авторы: | Romanenko, O.V. Kyivskyi, H.V. Романенко, О.В. Київський, Г.В. |
Ключевые слова: | approaching and landing flight safety stall weight and roll angle factors avionics systems зниження та посадка безпека польоту звалювання фактори ваги та кута атаки системи авіоніки |
Дата публикации: | 5-апр-2021 |
Издательство: | Національний авіаційний університет |
Библиографическое описание: | Romanenko O.V. The prevention of stall aircraft on approach and landing by avionics means / O.V. Romanenko, H.V. Kyivskyi // Polit. Callanges of science today: abstracts of XXI International conference of higher education students and young scientists. – National aviation university. – Kyiv, 2021. – P. 34-35. |
Краткий осмотр (реферат): | To increase flight safety during approaching and landing, additional factors such as weight and roll angle that may result in a stall must be considered. The information support of the specified factors in modern avionics systems for their processing is considered. Для підвищення безпеки польоту під час наближення та посадки необхідно враховувати додаткові фактори, такі як вага та кут нахилу, які можуть призвести до зриву. Розглянуто інформаційне забезпечення зазначених факторів у сучасних системах авіоніки для їх обробки. |
Описание: | 1. ICAO Safety Report. International Civil Aviation Organization 999 Boulevard Robert-Bourassa Montréal, QC, Canada H3C 5H7. 2016, p. 24 2. Flight Operations Support & Services Airbus S.A.S. 31707 Blagnac Cedex, France. 2007,. p. 211 3. V. Kastorovsky. Fundamentals of aerodynamics and dynamics of flight.” Riga: Transport and Telecommunication Institute, 2010. p. 105 4. А. Chuzha, G. Polozhevets, I. Donchenko.” Informational services for the crew about minimal critical flight velocities", September 23-25, 2014. – p. 3.4.1-3.4.3.[The sixth world congress "Aviation in the XXI-st century”, “Safety in aviation and space technology”] 5. Chuzha, O.O. Minimum landing speed criteria generated by means of avionics. Proceedings of the Methods and Systems of Navigation and Motion Control: IEEE December 2016, pp 271-274. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/50495 |
Располагается в коллекциях: | Політ. Проблеми та перспективи розвитку авіоніки. 2021 |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
Romanenko.pdf | Тези. Політ | 139.98 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.