Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/39490
Title: Пат 132969 України, БЕЗПІЛОТНИЙ ЛІТАЛЬНИЙ АПАРАТ З ВИСОКИМИ ЛЬОТНО-ТЕХНІЧНИМИ ХАРАКТЕРИСТИКАМИ
Other Titles: Useful Model Patent № 132969, SAFE LITICAL APPARATUS WITH HIGH LIVEST-TECHNICAL CHARACTERISTICS
Authors: Харченко, Володимир Петрович
Матійчик, Михайло Петрович
Матійчик, Денис Михайлович
Двигон, Василь Олександрович
Рибальченко, Олександр Сергійович
Kharchenko, Volodymyr Petrovich
Matiychik, Myhail Petrovich
Matiychik, Denis Mikhailovich
Dvigon, Vasilij Oleksandrovich
Rybalchenko, Oleksandr Sergeevich
Keywords: наука
літальний апарат
БПЛА
дрон
science
aircraft
drone
Issue Date: 25-Mar-2019
Publisher: НАЦІОНАЛЬНИЙ АВІАЦІЙНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
Citation: заявник і патентовласник Національний авіаційний університет - u201807746, опубл. 25.03.2019, бюл. № 6.
Series/Report no.: ;132969
Abstract: 1. Безпілотний літальний апарат з високими льотно-технічними характеристиками, крило якого має товстий профіль та у крила збільшене видовження, його закінцівки плавно відігнуті догори, хвостове оперення виконане V-подібним, а між крилом та фюзеляжем виконані сильно розвинуті переходи - зализування, який відрізняється тим, що форма профілю крила та його товщина підібрані для числа Re, що відповідає швидкості для економічного режиму, кожна консоль крила об'єднана з закінцівкою, що відігнута догори та назад і їм в плані надається об'єднана оживальна форма, а при вигляді спереду площина хорд кожного крила перетворена в набір з мінімум трьох поверхонь, середня з яких є площиною, а V-подібне хвостове оперення оснащене закінцівками, що відхилені назад. 2. Безпілотний літальний апарат за п. 1, який відрізняється тим, що середня поверхня хорд кожного крила, яка є площиною, використана для розташування в ній органу поперечного керування. 3. Безпілотний літальний апарат за п. 1, який відрізняється тим, що носова частина фюзеляжу оснащена знімним капотом двигуна. 4. Безпілотний літальний апарат за п. 1, який відрізняється тим, що передній і задній обтічники об'єднані в єдиний обтічник. 5. Безпілотний літальний апарат за п. 1, який відрізняється тим, що містить амортизаційну подушку, яка надувається перед посадкою бортовим компресором.
Unmanned aerial vehicle with high flight characteristics, the wing of which has a thick profile and wings extended elongation, its fins are smoothly bent upwards, the tail feathers are made "V" -like, and between the wing and the fuselage are highly developed transitions - lacquering, which is characterized in that the shape of the wing profile and its thickness are selected for the number Re corresponding to the speed for economic mode, each wings console is combined with the ending, which is folded up and back and they are given a plan of a combined alive form, and with the appearance of the front, the plane of the chord of each wing is converted into a set of at least three surfaces, the middle of which is the plane a, and "V" - a tail tail feat equipped with finishes that rejected back. Unmanned aerial vehicle according to claim 1, characterized in that the average surface of the chord of each wing, which is a plane, is used to locate the transverse control body therein. Unmanned aerial vehicle according to claim 1, characterized in that the nose portion of the fuselage is equipped with a removable engine bonnet. An unmanned aerial vehicle according to claim 1, characterized in that the front and rear rails are combined into a single flywheel. An unmanned aerial vehicle according to claim 1, characterized in that the three-wheel chassis is replaced by a shock absorbing pillow which is inflated before boarding
URI: http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/39490
Appears in Collections:Патенти НАУ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
132969.pdfПатент України5.57 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.