Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/38643
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ivanov, O. A. | - |
dc.contributor.author | Opanasiuk, Y. A. | - |
dc.date.accessioned | 2019-05-15T11:34:06Z | - |
dc.date.available | 2019-05-15T11:34:06Z | - |
dc.date.issued | 2018-09 | - |
dc.identifier.issn | 1990-5548 | - |
dc.identifier.other | DOI: 10.18372/1990-5548.57.13229 | - |
dc.identifier.uri | http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/38643 | - |
dc.description.abstract | Nowadays an anxiously important problem is the creation of the low-cost gyro-free inertial navigation systems. That is why we focus primarily on linear accelerometer to avoid gyro using. The problem of inertial navigation accuracy with using of accelerometers in inertial measurement unit are discussed. It is shown that a strict successive analysis of accelerometer measurement procedure makes it possible to understand probable new source of errors in the value estimation of the disturbing force magnitude. If do not take into account these new possible errors any self-adjusting system of an airplane may be functionally unreliable. These errors arise primarily when temporal duration of disturbing force is less than some critical time τ, which depends on the given characteristics of an aircraft Inertial Navigation System and aircraft itself. The method of finding τ is proposed. A presence of a damping force in the proof mass motion equation is examined. | uk_UA |
dc.description.abstract | На сьогодні дуже важливою проблемою є створення низьковартістних інерційних навігаційних систем що базуються на використанні лише акселерометрів. Обговорюються питання точності таких навігаційних систем. Показано, що послідовний прецизійний аналіз функціонування акселерометра вказує на нові можливі джерела похибок при оцінювані величини збурюючого впливу. Невраховування таких факторів призводить до функціональної ненадійності системи навігації. Розглянуто ефект наявності коефіцієнту загасання у рівнянні руху пробної маси акселерометра. | uk_UA |
dc.description.abstract | В настоящее время важной проблемой является создание недорогих инерционных навигационных систем основанных на использовании только акселерометров. Обсуждаются вопросы точности таких навигационных систем. Показано, что последовательный прецизионный анализ функционирования акселерометра позволяет обнаружить новые возможные источники погрешностей в оценке величины возмущающего воздействия. Игнорирование этих факторов может повлиять на функциональную надежность системы навигации. Рассмотрен эффект наличия коэффициента затухания в уравнении движения пробной массы акселерометра. | uk_UA |
dc.publisher | Київ «Освіта України» | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Electronics and Control Systems;N3(57): 30-35 | - |
dc.relation.ispartofseries | Електроніка та системи управління;N3(57): 30-35 | - |
dc.subject | Inertial navigation system | uk_UA |
dc.subject | accelerometer | uk_UA |
dc.subject | wave equation | uk_UA |
dc.subject | disturbing influences Lagrange function | uk_UA |
dc.subject | inertial management unit | uk_UA |
dc.subject | інерційна система навігації | uk_UA |
dc.subject | хвильове рівняння | uk_UA |
dc.subject | збурюючі впливи | uk_UA |
dc.subject | инерционная система навигации | uk_UA |
dc.subject | волновое уравнение | uk_UA |
dc.subject | возмущающие воздействия | uk_UA |
dc.title | INERTIAL NAVIGATION ACCURACY AND ACCELEROMETERS WITH DAMPING | uk_UA |
dc.title.alternative | Точність інерційної системи навігації та акселерометри з демпфуванням | uk_UA |
dc.title.alternative | Точность инерциальной системы навигации и акселерометры с демпфированием | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.subject.udc | 519.21 (045) | - |
dc.speciality | THEORY AND METHODS OF SIGNAL PROCESSING | uk_UA |
dc.speciality | ТЕОРІЯ ТА МЕТОДИ ОБРОБЛЕННЯ СИГНАЛІВ | uk_UA |
Appears in Collections: | Наукові публікації та матеріали кафедри авіаційних комп'ютерно-інтегрованих комплексів (НОВА) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.