Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/30356
Title: Иронический китч как способ выявления национальной идентичности в творчестве коренных писателей Северной Америки
Other Titles: Kitsch as a Mean of National Identity Revealing in Indigenous Writers Texts
Authors: Шостак, Оксана Григорівна
Keywords: китч
kitsch
Issue Date: 2017
Publisher: Revitalizace Hodnot: Umĕní A Literatura III, Česká asociace slavistů, Tribun EU, Brno 2017, P. 255-264.
Abstract: Статья повествует о функционировании такого явления массовой культу­ры как китч в национальной литературе коренных народов Соединенных Штатов Америки и Канады. Автор соотносит китч, как особую матрицу наследования и пародирования, с автохтонной индейской народной куль­турой и идентичностью. По мысли исследовательницы, китч в творчестве многих писателей-индейцев выступает смысловой доминантой (Т. Кинг, С. Пауер,), приобретает гендерную окраску (Б. Брант), либо становится пародийной маской-щитом (Л. Оувенс).
The article tells about the mass culture kitsch operation in the national literature of Indigenous people in the USA and Canada. The author brings into correlation kitsch as special matrix of inheritance and parody with aboriginal traditional culture and identity. According to the researcher, kitsch functions in Native authors’ literary texts. Tomas King and Susan Power use it as sense highlighter, Berth Branth incorporates it within queer-theory paradigm, while for Louis Owens it becomes protective mask.
URI: http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/30356
ISBN: 978-80-263-1305-2
Appears in Collections:Наукові роботи НПП, докторантів та аспірантів кафедри іноземних мов і перекладу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Иронический китч как способ выявления.pdf384.26 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.