Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/18121
Title: Особливості підготовки фахівців з середньою кваліфікацією в США
Особенности подготовки специалистов со средней квалификацией в США
Authors: Пазюра, Наталія Валентинівна
Пазюра Наталья Валентиновна
Pazyura Nataliya
Keywords: Професії, що потребують середню кваліфікацію
кваліфікований виробничий персонал
ринок праці
ступінь бакалавру
асоційований ступінь
сертифікат
учнівство
профессии средней квалификации
квалифицированный производственный персонал
рынок труда
степень бакалавра
ассоциированная степень
сертификат
ученичество
middle skills jobs
skilled workforce
labor market
bachelor’s degree
associate degree
postsecondary certificate
apprenticeship
Issue Date: 2015
Abstract: Неперервне професійне вдосконалення навичок виробничого персоналу неможливе без ретельного порівняльно-педагогічного аналізу процесу розвитку людського капіталу в економічно-розвинених країнах світу. Автор ставить за мету виявити основні шляхи та прогресивні ідеї забезпечення ринку праці США фахівцями з середньою кваліфікацією. Визначена роль соціальних партнерів, задіяних в цьому процесі. Охарактеризовані національні стратегії для розвитку людських ресурсів країни та здійснення неперервної професійної підготовки економічно активного населення.
Непрерывное профессиональное усовершенствование навыков производственного персонала невозможно без тщательного сравнительно-педагогического анализа процесса развития человеческого капитала в экономически-развитых странах. Автор статьи выявляет основные пути и прогрессивные идеи обеспечения рынка труда США специалистами средней квалификации. Определена роль социальных партнеров, принимающих участие в этом процессе. Охарактеризованы национальные стратегии для развития людских ресурсов страны и проведения непрерывной профессиональной подготовки экономично активного населения.
The U.S. workforce has undergone significant changes in the past few decades. Increasingly sophisticated technology, changes in the structure of the economy and the growing global marketplace have resulted in employers putting a higher premium than ever on educated workers. Coupled with the fact that the United States has lost its historical global competitive advantage in postsecondary educational attainment, the growing focus among policymakers on how to ensure that the United States has the educated and skilled workforce it needs to compete in the global economy is no surprise, especially as the U.S. economy struggles to recover from the recent recession. Much has been said about the importance of increasing the labor supply for “middle skills jobs,” or those jobs that require more than a high school education but less than a bachelor’s degree (e.g., associate degree, postsecondary certificate, apprenticeship, etc.). Middle skills jobs now comprise about half of all U.S. jobs, generally offer solid wages and pathways to advancement, and in many cases, are going unfilled even as overall unemployment remains high. In the past few years, floods of research reports and analyses have explored the growth, demographics, characteristics and importance of middle skills jobs in the United States. The article aims at understanding the research base and its connection to college- and career-ready reforms. If today’s students are going to be able to access middle and high skills jobs, they need to graduate from high school with the core knowledge and skills that will prepare them for success in postsecondary education and training — and for success in the careers of their choice. With chronically high remediation and low completion rates at two-year and technical colleges, broadening access to postsecondary programs alone is not enough to ensure individuals’ access to and success in middle skills jobs. Rather, increased access must be coupled with increased preparation.
URI: http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/18121
Appears in Collections:Наукові статті кафедри авіаційної англійскої мови

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Пазюра Н.В..docx43.54 kBMicrosoft Word XMLView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.