Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/63285
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКарпов, Віктор Васильович-
dc.contributor.authorKarpov, Viktor-
dc.date.accessioned2024-04-30T06:49:02Z-
dc.date.available2024-04-30T06:49:02Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationКарпов В.В. Освітній менеджмент Факультету архітектури, будівництва та дизайну Національного авіаційного університету у період 2020 – 2023 років. Український мистецтвознавчий дискурс : наук. журнал. 2024. № 1. С. 99-111.uk_UA
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/63285-
dc.description1. Karpov V.V. (2023) Pidghotovka inzheneriv aerodromnoji sluzhby u Nacionaljnomu aviacijnomu universyteti: istorija ta suchasnistj (Training of airfield service engineers at the National Aviation University: history and modernity). Stalyj rozvytok infrastruktury aviacijnogho transportu: monoghrafija. Kherson : Oldi+. C.6-29. [in Ukrainian] 2. Polozhennja pro fakuljtet nazemnykh sporud i aerodromiv (Regulations on the Faculty of Ground Structures and Airfields). URL: http://fgsa.nau.edu.ua/wp-content/uploads/2023/04/polozh_fnsa.pdf (data zvernennja sichenj 2024 roku) [in Ukrainian] 3. Karpov V.V (2022) Istorychne kolo fakuljtetu nazemnykh sporud i aerodromiv Nacionaljnogho aviacijnogho universytetu (Historical circle of the Faculty of Ground Structures and Airfields of the National Aviation University). Airport Planning, Construction and Maintenance Journal,. #2. C. 51-58. [in Ukrainian] 4. Misija i strateghija fakuljtetu nazemnykh sporud i aerodromiv Nacionaljnogho aviacijnogho universytetu (Mission and strategy of the Faculty of Ground Structures and Airfields of the National Aviation University). URL: http://fgsa.nau.edu.ua/wp-content/uploads/2023/02/misia_strategia_fgsa.pdf (data zvernennja sichenj 2024 roku). [in Ukrainian] 5. Zvit dekana fakuljtetu arkhitektury, budivnyctva ta dyzajnu za 2020/2021 navchaljnyj rik (Report of the Dean of the Faculty of Architecture, Construction and Design for the 2020/2021 academic year). URL: http://fgsa.nau.edu.ua/wp-content/uploads/2023/01/Zvit_dekana_20-21.pdf (data zvernennja sichenj 2024 roku). 6. Zvit dekana fakuljtetu arkhitektury, budivnyctva ta dyzajnu za 2021/2022 navchaljnyj rik (Report of the Dean of the Faculty of Architecture, Construction and Design for the 2021/2022 academic year). URL: http://fgsa.nau.edu.ua/wp-content/uploads/2023/01/Zvit_dekana_21-22.pdf (data zvernennja sichenj 2024 roku). [in Ukrainian] 7. Sociologhichne opytuvannja studentiv “Vykladach ochyma studentiv” (Sociological survey of students "Teacher through the eyes of students"). URL: http://fgsa.nau.edu.ua/wp-content/uploads/2023/02/vykladach_ochyma_studentiv.pdf (data zvernennja sichenj 2024 roku). [in Ukrainian] 8. Zvit dekana fakuljtetu nazemnykh sporud i aerodromiv za 2022/2023 navchaljnyj rik (Report of the Dean of the Faculty of Ground Structures and Airfields for the 2022/2023 academic year). URL: http://fgsa.nau.edu.ua/wp-content/uploads/2023/09/Zvit_dekana_22-23.pdf (data zvernennja sichenj 2024 roku). [in Ukrainian] 9. Rejtynghove ocinjuvannja naukovo-pedaghoghichnykh pracivnykiv fakuljtetu nazemnykh sporud i aerodromiv 2022-2023 n.r. (Rating evaluation of scientific and pedagogical workers of the Faculty of Ground Structures and Airfields 2022-2023). URL: http://fgsa.nau.edu.ua/faculty/ (data zvernennja sichenj 2024 roku). [in Ukrainian] 10. Sociologhichne opytuvannja studentiv “Adaptyvne vkhodzhennja pershogho kursu 2022/2023 navchaljnogho roku” (Sociological survey of students "Adaptive entry of the first course of the 2022/2023 academic year"). URL: http://fgsa.nau.edu.ua/wp-content/uploads/2023/02/adaptyvne_vkhodzhennia_pershoho_kursu_22-23.pdf (data zvernennja sichenj 2024 roku). [in Ukrainian] 11. Sociologhichne opytuvannja studentiv “Adaptyvne vkhodzhennja pershogho kursu 2021/2022 navchaljnogho roku” (Sociological survey of students "Adaptive entry of the first course of the 2021/2022 academic year"). URL: http://fgsa.nau.edu.ua/wp-content/uploads/2023/02/adaptyvne_vkhodzhennia_pershoho_kursu_22.pdf (data zvernennja sichenj 2024 roku). [in Ukrainian] 12. Sociologhichne opytuvannja studentiv “Adaptyvne vkhodzhennja pershogho kursu 2020/2021 navchaljnogho roku” (Sociological survey of students "Adaptive entry into the first course of the 2020/2021 academic year"). URL: http://fgsa.nau.edu.ua/wp-content/uploads/2023/02/adaptatsiia_pershoho_kursu_fnsia.pdf (data zvernennja sichenj 2024 roku). [in Ukrainian] 13. Sociologhichne opytuvannja vykladachiv “Vyvchennja rivnja zadovolenosti kafedr FABD” (Sociological survey of teachers "Study of the level of satisfaction of FABD departments"). URL: http://fgsa.nau.edu.ua/wp-content/uploads/2023/02/vyvchennia_rivnia_zadovolenosti_personalu_kafedr_fnsia.pdf (data zvernennja sichenj 2024 roku) [in Ukrainian] 14. Arkhitektura, budivnyctvo, dyzajn v osvitnjomu prostori : kolektyvna monoghrafija (Architecture, construction, design in the educational space: a collective monograph) (2021) Rygha, Latvija : “Baltija Publishing”. 604 s. [in Ukrainian] 15. Projektuvannja ta budivnyctvo aerodromnykh kompleksiv : monoghrafija (Design and construction of airfield complexes: monograph) (2022) Kherson : Oldi+. 340 s. [in Ukrainian] 16. Stalyj rozvytok infrastruktury aviacijnogho transportu: monoghrafija (Sustainable development of air transport infrastructure: monograph) (2023) Kherson : Oldi+. 575 s. [in Ukrainian] 17. Nakaz Minreghionu Ukrajiny (Order of the Ministry of Regions of Ukraine) vid 28.08.2021 roku # 215. [in Ukrainian] 18. Sporudy transportu. Aerodromy. (2022) DBN V.2.3-XX:2022 (proekt). (Transport facilities. Airports. DBN V.2.3-XX:2022 (draft)). Kyjiv. Ministerstvo rozvytku ghromad i terytorij Ukrajiny. S.175. [in Ukrainian] 19. Karpov V.V., Omeljjanenko M.V. (2023) Konceptualjni pidkhody do normuvannja budivnyctva aviacijnoji transportnoji infrastruktury (Conceptual approaches to standardizing the construction of aviation transport infrastructure). Teorija ta praktyka dyzajnu: zb. nauk. pracj..Vyp. 27. S. 57-62. [in Ukrainian] 20. Zaklady okhorony zdorov'ja. Osnovni polozhennja. DBN V.2.2-10:2022 (Healthcare institutions. Substantive provisions. DBN B.2.2-10:2022). (2022) Kyjiv. Ministerstvo rozvytku ghromad i terytorij Ukrajiny. S.67. [in Ukrainian] 21. QUO VADIS – mystectvo na rozdorizhzhi : katalogh. (QUO VADIS - art at the crossroads: catalog). (2023). Odesa : Oldi+. 82 s. [in Ukrainian]uk_UA
dc.description.abstractВ статті аналізується досвід втілення освітніх стратегій у діяльність факультету архітектури, будівництва та дизайну Національного авіаційного університету та показано досягнуті результати в період 2020-2023 рр. Сукупність методів дослідження представляють науковий інструментарій до якого включені метод критичного та порівняльного аналізу, логічний метод, узагальнення, описовий метод. Використання методу документального аналізу джерел дозволило відтворити процес діяльності факультету в контексті навчального процесу університету. В результаті дослідження виявлено наукову новизну, яка полягає в тому, що вперше питання освітнього стратегування діяльності факультету наземних споруд та аеродромів Національного авіаційного університету стало предметом наукового дослідження, у рамках якого проведено аналіз та особливості управління навчальним процесом, впровадження інноваційних рішень, зосередження зусиль на важливій ролі науково-педагогічного складу у розробці новітніх технологій для розвитку інфраструктури повітряного транспорту, інші роботи, що висвітлюють складний період історії України - пандемія COVID-19 (2021) та воєнний стан (з 2022 по теперішній час) викликаний російською військовою агресією проти України. Показники діяльності науково-педагогічного складу факультету свідчать про те, що за цих умов студенти мали можливість здобувати якісні знання та розвивати професійні компетенції. Прикладні управлінські рішення сприяли підвищенню попиту на освітні послуги, які надає факультет на ринку освітніх продуктів. Виявлення особливостей, основних тенденцій і технологій управління освітою характеризує новизну наукового дослідження процесу навчання. Практичне значення дослідження полягає у створенні технологічних інструментів для подальшого стратегічного планування та управління діяльністю факультету.uk_UA
dc.description.abstractThe article analyzes the experience of implementing educational strategies in the activities of the Faculty of Ground Structures and Airfields of the National Aviation University and shows the achieved results. The purpose of the article is to reveal the peculiarities of educational management of the Faculty of Ground Structures and Airfields of the National Aviation University in the period 2020-2023. The set of research methods is represented by a scientific toolkit, which includes the method of critical and comparative analysis, logical method, generalization, and descriptive method. The use of the method of documentary analysis of sources made it possible to reproduce the process of the faculty's activity in the context of the educational process of the university. As a result of the research, a scientific novelty was revealed, which consists in the fact that for the first time the issue of educational strategizing of the activity of the Faculty of Ground Structures and Airfields of the National Aviation University became the subject of a scientific study, within the framework of which the analysis and peculiarities of the management of the educational process, the implementation of innovative solutions, the concentration of efforts on an important the role of the scientific and pedagogical staff in the development of the latest technologies for the development of air transport infrastructure, other works covering a difficult period in the history of Ukraine - the COVID-19 pandemic (2021) and martial law (from 2022 to the present) caused by Russian military aggression against Ukraine. The performance indicators of the faculty's scientific and pedagogical staff indicate that under these conditions, students had the opportunity to acquire quality knowledge and develop professional competencies. Applied management solutions contributed to increasing the demand for educational services provided by the faculty in the market of educational products. The identification of features, main trends and technologies of education management characterizes the novelty of scientific research of the learning process. The practical significance of the research lies in the creation of technological tools for further strategic planning and management of the faculty's activities.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherНаціональний авіаційний університетuk_UA
dc.subjectНаціональний авіаційний університетuk_UA
dc.subjectфакультет наземних споруд та аеродромівuk_UA
dc.subjectфакультет архітектури, будівництва та дизайнуuk_UA
dc.subjectінфраструктура повітряного транспортуuk_UA
dc.subjectінформаційні технології проектування та будівництваuk_UA
dc.subjectархітектураuk_UA
dc.subjectдизайнuk_UA
dc.subjectземлеустрійuk_UA
dc.subjectNational Aviation Universityuk_UA
dc.subjectfaculty of ground structures and airfieldsuk_UA
dc.subjectfaculty of architecture, construction and designuk_UA
dc.subjectair transport infrastructureuk_UA
dc.subjectinformation technologies of design and constructionuk_UA
dc.subjectarchitectureuk_UA
dc.subjectdesignuk_UA
dc.subjectland managementuk_UA
dc.titleОсвітній менеджмент Факультету архітектури, будівництва та дизайну Національного авіаційного університету у період 2020 – 2023 роківuk_UA
dc.title.alternativeEducational Management of The Faculty of Architecture, Construction and Design of The National Aviation University (2020 – 2023)uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.subject.udc37.07/005.33:7uk_UA
Appears in Collections:Статті кафедри комп'ютерних технологій дизайну і графіки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
uad-jrnl.nau.in.ua_№1_2024 (1)-99-111.pdf2.83 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.