Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/62895
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTsitsilenko, N.O.-
dc.contributor.authorЦіціленко, Н.О.-
dc.date.accessioned2024-04-01T10:51:09Z-
dc.date.available2024-04-01T10:51:09Z-
dc.date.issued2023-04-
dc.identifier.citationTsitsilenko N.O. Economic benefits from the privatization of state inland water transport in the current conditions // Матеріали ХІV Міжнародної науково-практичної конференції «Cучасні підходи до креативного управління економічними процесами». 13-14 квітня 2023 р. - К.: НАУ, 2023. - с. 315-316uk_UA
dc.identifier.urihttps://er.nau.edu.ua/handle/NAU/62895-
dc.description1. Dana G. Blocked ports are not a sentence. Where is Ukraine redirecting export flows and what is the result. Economic truth . URL: https://www.epravda.com.ua/publications/2022/05/11/686894/ (access date: 03/20/2023). 2. The port of Ust- Dunaisk is awaiting large-scale modernization, the investor said about development plans after privatization. Yug . Today . URL : https://yug.today/naport-ust-dunaysk-ochikuie-masshtabna-modernizatsiia-investor-pro-plany-rozvytkupislia-pryvatyzatsii/ (access date: 03/22/2023).uk_UA
dc.description.abstractBefore the beginning of the full-scale invasion of the Russian Federation into Ukraine, 75% of external Ukrainian trade was accounted for by sea transport [1]. In today's conditions, this volume of turnover must be covered at the expense of other logistics routes, and this is the most significant problem for enterprises whose field of employment is wholesale trade. River ports are one of the directions for increasing export capacity.uk_UA
dc.description.abstractПеред початком повномасштабного вторгнення Російської Федерації в України, 75 % зовнішньої торгівлі України припадало на морський транспорт [1]. в У сучасних умовах цей обсяг товарообігу необхідно покривати за рахунок інших логістичні маршрути, а це найбільш суттєва проблема для підприємств, галузь яких зайнятість оптова торгівля. Річкові порти є одним із напрямів збільшення експорту місткість.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherNational Aviation Universityuk_UA
dc.subjecteconomic benefitsuk_UA
dc.subjectprivatizationuk_UA
dc.subjectstate inland water transportuk_UA
dc.subjectcurrent conditionsuk_UA
dc.subjectекономічні вигодиuk_UA
dc.subjectприватизаціяuk_UA
dc.subjectвнутрішній водний транспортuk_UA
dc.subjectсучасні умовиuk_UA
dc.titleEconomic benefits from the privatization of state inland water transport in the current conditionsuk_UA
dc.title.alternativeЕкономічні вигоди від приватизації державного внутрішнього водного транспорту в сучасних умовахuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Збірники матеріалів конференцій кафедри економіки повітряного транспорту

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tsitsilenko N.O.pdfТези5.38 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.