Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/50039
Title: Didactic comics as a format children`s periodicals : advantages and significance
Other Titles: Дидактичний комікс як формат дитячої періодики: переваги та значення
Authors: Polishchuk, Anastasiya Yuriivna
Поліщук, Анастасія Юріївна
Keywords: didactic comics
дидактичні комікси
children’s periodicals
дитячі періодичні видання
mass culture
масова культура
format
формат
press
преса
Ukrainian comics
український комікс
Issue Date: 2021
Publisher: National aviation university
Citation: Polishchuk A.Y. Didactic comics as a format children`s periodicals : advantages and significance // Polit. Callanges of science today. International relations : abstracts of XXI International conference of higher education students and young scientists. – National aviation university. – Kyiv, 2021. – 351-353 P.
Abstract: Modern Ukrainian children’s periodicals - one of the types of press, which performs cognitive, entertaining and educational functions. Most often, one magazine combines several trends at once. Today, the majority of popular publishers for children prefer the format of didactic comics, which have become a real media phenomenon. A comic is an information product that tells a coherent story through drawings, which are mostly accompanied by short texts.
Сучасна українська дитяча періодика - один із видів преси, який виконує пізнавальну, розважальну та освітню функції. Найчастіше один журнал поєднує відразу кілька напрямків. Сьогодні більшість популярних видавців для дітей віддають перевагу формату дидактичних коміксів, що стали справжнім медіа-явищем. Комікс - це інформаційний продукт, який розповідає послідовну історію за допомогою малюнків, які в основному супроводжуються короткими текстами.
Description: 1. Архипова Л. М. Комиксы как инновационный метод активизации познавательной сферы учащихся с задержкой психического развития в процессе обучения истории // Ярославский педагогический вестник. Том II. Психологопедагогические науки. – 2012. – № 4. – С. 106–110. 2. Гудошник О. В. Комікс в українському комунікаційному просторі // Вісник Дніпропетровського університету. Серія «Соціальні комунікації». – 2017. – Вип. № 17. – С. 19-24. 3. Давыдова С. В. Дидактический потенциал комикса и его использование на занятиях по английскому [Електронный ресурс]. – Режим доступа : https://dereksiz.org/aktualenie-problemi-filologii.html?page=30 4. Остапенко Л. П., Соловйова О. К. Дидактичний потенціал коміксів [Електронный ресурс]. Режим доступу : http://www.institutemvd.by/components/ com_chronoforms5/chronoforms/uploads/20160404154807_OstapenkoSoloviova.pdf 5. Юрженко В.В. “Коміксування” змісту навчального процесу: позитивні чи негативні тенденції для розвитку технологій освітньої діяльності?
URI: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/50039
Appears in Collections:Політ. Соціальні комунікації в умовах глобалізації. 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Polischuk.pdfconference abstracts295.59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.