Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/43963
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКобилко, Наталія Андріївна-
dc.date.accessioned2020-07-10T08:56:06Z-
dc.date.available2020-07-10T08:56:06Z-
dc.date.issued2018-03-
dc.identifier.citationКобилко Н.А. Кольорова семантика образу дороги в українській химерній прозі // Національна ідентичність в мові і культурі: зб. наук. праць / за заг.ред. А.Г. Гудманяна, О.Г. Шостак. – К.: Талком, 2018. – С.41-45uk_UA
dc.identifier.isbn978-617-7397-78-5-
dc.identifier.urihttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/43963-
dc.descriptionЛітература 1. Шевчук В. Дім на горі / В. Шевчук. – К.: А-БА-БА-ГА-ЛА-МАГА, 2013. – 600 с.uk_UA
dc.description.abstractУ творах химерної прози номінації простору мають символічні значення, запозичені з усної народної творчості. Фольклорна символіка характеризується власною специфікою, і її варто розглядати як поняття формотворче, світоглядне й стилістичне, що генетично споріднене з міфологією. Одним із засобів творення образу дороги виступає кольорова семантика. Основою української теоретичної думки щодо символічного потрактування моделі світу, а зокрема кольорової символіки, вираженої в міфології, фольклорі й мові, стали праці О. Потебні «Про міфічне значення деяких обрядів і повір’їв», «Думка і мова», «Про деякі символи в слов’янській народній поезії». Учений виводить назву кольору не через абстрактне поняття, а через аналогію з предметами або ж діями людини, що викликають схожі асоціації. Так, у повісті В. Дрозда «Ирій» ми знаходимо такі аналогії: «дорога білою стрілою гнулася від небокраю до небокраю», «подрібцювали по місячній стежці, рахуючи зорі, що мерехтіли над нашими головами», «синіло марево далеких доріг». Важлива роль в українській народній традиції відводилася небесним світилам, особливо місяцю, що наділявся надзвичайними рисами. Беручи до уваги магічні властивості місяця, В. Дрозд змальовує прогулянку закоханого Михайла Решета нічним небом і надає їй особливого сакрального значення. М. Люшер у праці «Психологія кольору» трактує жовтий (золотистий) колір як символ легкості й тепла. На думку вченого, жовтий колір є похідним, а до основних належить білий. Вибір певної кольорової гами залежить від емоційного стану людини. Якщо сіра тональність указує на балансування людини між різними сферами, то чорний або білий колір – на кризовий стан.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТалком, Київuk_UA
dc.subjectукраїнська прозаuk_UA
dc.subjectкольорова семантикаuk_UA
dc.subjectобраз дорогиuk_UA
dc.subjectхимерна прозаuk_UA
dc.subjectфольклорна символікаuk_UA
dc.subjectміфологіяuk_UA
dc.titleКольорова семантика образу дороги в українській химерній прозіuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.subject.udc821.09(100)(082) Н35uk_UA
Appears in Collections:Національна ідентичність в мові і культурі. ХІ Міжнародна конференція

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kobylko.pdf183.79 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.