Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/40227
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДухота, Олександр Іванович-
dc.contributor.authorКорнієнко, Анатолій Олександрович-
dc.contributor.authorХарченко, Володимир Володимирович-
dc.contributor.authorНауменко, Ніла Олександрівна-
dc.contributor.authorКостецький, Іван Володимирович-
dc.contributor.authorГловин, Михайло Андрійович-
dc.date.accessioned2019-09-18T07:47:37Z-
dc.date.available2019-09-18T07:47:37Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationДослідження впливу геометрії контакту елементів трибопари на фретинг-корозійне зношування / [О. І. Духота, А. О. Корнієнко, В. В. Харченко та ін.]. // Проблеми тертя та зношування. – 2018. – №1. – С. 56–66.uk_UA
dc.identifier.urihttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/40227-
dc.description.abstractРозглянуті питання залежності інтенсивності зношування матеріалів пар тертя від схеми і розміру контакту елементів трибопари, а також від амплітудно-навантажувальних параметрів фретингу. Дослідження проводились за схемою контакту «площина-циліндр» та площинного кільцевого контакту суцільного і приривчастого кільця з торцевою поверхнею циліндра, на зразках із титанових сплавів ВТ20, ВТ8, ВТ22 та алюмінієвого сплаву Д16Т. Аналіз результатів порівняльних випробувань за схемою «площина-циліндр» зразків із сплавів ВТ20, ВТ8 і Д16Т показав, що зі збільшенням параметра відносного зміцнення поверхонь, інтенсивність зношування зростає. За допомогою електронно-мікроскопічного та рентгеноспектрального аналізу досліджено механізм формування на поверхні тертя захисних вторинних структур. Критична амплітуда фретингу вище якої інтенсивність зношування різко зростає, буде меншою для такого типу контакту, який забезпечує кращі можливості відведення із зоні тертя продуктів зношуванняuk_UA
dc.description.abstractQuestions of dependence of wear intensity of friction pairs material on the scheme and the contact size of friction pair elements, and also on the amplitude-loading fretting parameters are considered. The research was carried out on samples made of titanium alloys VТ20, VТ8, VТ22 and aluminum alloy D16Т in accordance with the "plane-cylinder" contact scheme and the plane annular contact of continuous and discontinuous ring with cylinder end face. Analysis of results of comparative tests by the "plane-cylinder" contact scheme of samples made of alloys VT20, VТ8 and D16Т showed that the increasing of the surface relative strengthening parameter leads to the wear intensity increase. The mechanism of formation of protective secondary structures on the friction surface was investigated using by electron microscopic and Xray spectral analyses. The critical fretting amplitude above which the wear intensity increases sharply is lower for the type of contact, which provides better possibilities of wearing products removing from the friction zone.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherНаціональний авіаційний університетuk_UA
dc.subjectгеометрія контактуuk_UA
dc.subjectфретинг-корозіяuk_UA
dc.subjectвідносне вібропереміщенняuk_UA
dc.subjectзахисні структуриuk_UA
dc.subjectзношуванняuk_UA
dc.subjectfretting corrosionuk_UA
dc.subjectcontact geometryuk_UA
dc.subjectrelative vibrational displacementuk_UA
dc.subjectprotective structuresuk_UA
dc.subjectwearuk_UA
dc.titleДослідження впливу геометрії контакту елементів трибопари на фретинг-корозійне зношуванняuk_UA
dc.title.alternativeInvestigation of the influence of friction pair elements contact geometry on fretting-corrosion wear processuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.subject.udc621.891-
Appears in Collections:Наукові статті кафедри прикладної механіки та інженерії матеріалів

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
12759-33229-1-SM.pdf5.99 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.