Please use this identifier to cite or link to this item: http://er.nau.edu.ua:8080/handle/NAU/36355
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSineglazov, V. M.-
dc.contributor.authorKusyk, A. V.-
dc.date.accessioned2018-09-28T10:43:58Z-
dc.date.available2018-09-28T10:43:58Z-
dc.date.issued2018-06-
dc.identifier.issn1990-5548-
dc.identifier.otherDOI: 10.18372/1990-5548.56.12941-
dc.identifier.urihttp://er.nau.edu.ua:8080/handle/NAU/36355-
dc.description.abstractIn this articl, the system analysis of the subject area of the evaluating the test results problem is performed, as a result of which it is classified into clear and fuzzy concepts and relations of the problem, which allowed choosing the fuzzy logic apparatus as the main formalism of the problem solution. Scaling for all linguistic variables of the problem, which allowed to determine their term set reasonably was performed. The fuzzy logic structure was given. The structure of fuzzy logic inference was considered. The principle of constructing fuzzy rules, which allowed to develop production rules for assessing the trainee’s knowledge level using specified input and output linguistic variables is considered. The stages of usage fuzzy logic in the knowledge assessment adaptive testing system was considered. Structure of the knowledge assessment system with fuzzy logic was given. The scheme for submitting questions to the trainee is considered. The structure of adaptive testing system using fuzzy logic is developed.The results of applying adaptive testing in the knowledge assessment of the experimental and control groups of trainees are presented. Based on the obtained results, the effectiveness of adaptive testing based of the fuzzy logic in the process of trainee’s knowledge assessment is shown.uk_UA
dc.description.abstractПроведено системний аналіз предметної області оцінки проблеми результатів випробувань, в результаті чого його можна класифікувати на чіткі і нечіткі концепції, що дозволяє вибирати пристрій нечіткої логіки в якості основного рішення проблеми. Виконано масштабування для всіх лінгвістичних змінних проблеми, що дозволило визначити набір термів. Дана структура нечіткої логіки. Розглянуто структуру логічного виводу нечіткої логіки. Розглянуто принцип побудови нечітких правил, що дозволяє розробляти продукційні правила для оцінки рівня знань учня з використанням заданих вхідних і вихідних лінгвістичних змінних. Розглянуто етапи використання нечіткої логіки в системі адаптивного тестування знань. Дана структура системи оцінки знань з нечіткою логікою. Розглянуто схему подачі питань слухачеві. Розроблено структуру адаптивної системи тестування з використанням нечіткої логіки. Представлені результати застосування адаптивного тестування в оцінці знань експериментальної і контрольної груп учнів. На основі отриманих результатів показана ефективність адаптивного тестування на основі нечіткої логіки в процесі оцінки знань учня.uk_UA
dc.description.abstractПроведен системный анализ предметной области оценки проблемы результатов испытаний, в результате чего его можно класифицировать на четкие и нечеткие концепции, что позволяет выбирать устройство нечеткой логики в качестве основного решения проблемы. Выполнено масштабирование для всех лингвистических переменных проблемы, что позволило определить набор термов. Дана структура нечеткой логики. Рассмотрена структура логического вывода нечеткой логики. Рассмотрен принцип построения нечетких правил, позволяющий разрабатывать продукционные правила для оценки уровня знаний обучаемого с использованием заданных входных и выходных лингвистических переменных. Рассмотрены этапы использования нечеткой логики в системе адаптивного тестирования знаний. Дана структура системы оценки знаний с нечеткой логикой. Рассмотрена схема подачи вопросов слушателю. Разработана структура адаптивной системы тестирования с использованием нечеткой логики. Представлены результаты применения адаптивного тестирования в оценке знаний экспериментальной и контрольной групп обучаемых. На основе полученных результатов показана эффективность адаптивного тестирования на основе нечеткой логики в процессе оценки знаний обучаемого.uk_UA
dc.publisherКиїв «Освіта України»uk_UA
dc.relation.ispartofseriesElectronics and Control Systems;2018. N2(56): 85-91-
dc.relation.ispartofseriesЕлектроніка та системи управління;2018. N2(56): 85-91-
dc.subjectAutomated testing systemuk_UA
dc.subjectcomputer knowledge assessmentuk_UA
dc.subjectadaptive testsuk_UA
dc.subjectfuzzy logicuk_UA
dc.subjectfuzzy logic inferenceuk_UA
dc.subjectAвтоматизована система тестуванняuk_UA
dc.subjectоцінка комп'ютерних знаньuk_UA
dc.subjectадаптивні тестиuk_UA
dc.subjectнечітка логікаuk_UA
dc.subjectнечіткий логічний висновокuk_UA
dc.subjectАвтоматизированная система тестированияuk_UA
dc.subjectоценка компьютерных знанийuk_UA
dc.subjectадаптивные тестыuk_UA
dc.subjectнечеткая логикаuk_UA
dc.subjectнечеткий логический выводuk_UA
dc.titleADAPTIVE TESTING SYSTEM BASED ON THE FUZZY LOGICuk_UA
dc.title.alternativeСистема адаптивного тестування на основі нечіткої логікиuk_UA
dc.title.alternativeСистема адаптивного тестирования на основании нечеткой логикиuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.identifier.udc004.421:004.853(045)-
dc.specialityTRANSPORT SYSTEMSuk_UA
dc.specialityТРАНСПОРТНІ СИСТЕМИuk_UA
Appears in Collections:Наукові публікації та матеріали кафедри АКІК

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
16.pdfНаукова стаття998.87 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.