Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/36102
Title: НЕЗАЛЕЖНЕ ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ ЗДОБУВАЧАМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ: ДОСВІД ТА ПЕРСПЕКТИВИ
Authors: Сидоренко, Сергій
Ковтун, Олена
Keywords: анкетування
незалежне оцінювання якості
процесний компонент оцінки якості
система забезпечення якості освітньої діяльності
якість освітніх послуг
споживачі освітніх послуг
Issue Date: 2018
Publisher: Національний авіаційний університет
Citation: Незалежне оцінювання якості освітніх послуг здобувачами вищої освіти: досвід та перспективи / Ковтун О.В., Сидоренко С.І. // Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія: зб. наук. пр. – К.: Національний авіаційний університет, 2018. – Вип. 1 (12) – С. 52-60.
Abstract: У сучасному українському контексті подолання проблем, пов’язаних з якістю вищої освіти, є питанням майбутнього України в європейському та світовому цивілізаційному просторі. Прагнення стати конкурентоздатними на ринку праці визначає вибір найобдарованішими молодими українцями тих університетів, які можуть задовольнити їхні потреби у якісній освіті. Отже, перспективи закладів вищої освіти (ЗВО) сьогодні критично залежать від їх роботи над підвищенням якості освітнього процесу. Таку роботу неможливо проводити без урахування думки студентів, які є головними споживачами освітніх послуг. Мета статті полягає в розкритті досвіду та визначенні перспектив незалежного оцінювання якості освітніх послуг здобувачами вищої освіти. В аналізі якості освітньої діяльності нагальною потребою є звернення до її процесного компоненту, який включає навчальну атмосферу у ЗВО, менеджмент і стратегічне планування, самооцінку і вдосконалення, методи і технології навчання і викладання, навантаження науково-педагогічних працівників, співробітництво зі стейкхолдерами, мобільність викладачів та студентів, долученість студентів до наукових досліджень, інноваційну діяльність, відкритість і комунікацію. Першим кроком у здійсненні оцінювання якості освітніх послуг їхніми споживачами є незалежне, анонімне анкетування студентів, яке має бути націлене на найважливіші аспекти освітнього процесу, зокрема, якість викладача, навчального середовища, навчально-методичного забезпечення, академічну доброчесність та конкурентоспроможність освіти. В умовах зростання автономії кожен університет має запровадити дієві механізми інтеграції незалежного оцінювання якості освітніх послуг здобувачами вищої освіти до власної внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності. Завданнями цих механізмів є аналіз, інтерпретація результатів студентського оцінювання та їх відображення в організації освітнього процесу. В умовах інерційності адміністрацій ЗВО, а часто й небажання «слухати студента» перспективи зрушень в питанні оцінювання якості освітніх послуг перебувають у площині студентського самоврядування, активізації студентів щодо можливостей їхнього впливу на освіту, що вони отримують.
In today’s Ukraine, essential improvement of the quality of university education is an imperative that will decide the country’s future in the European and world community. The desire to be competitive on the labour market brings gifted Ukrainian school-leavers to those universities which they think can satisfy their need in a high-quality education. Hence, the future of Ukrainian universities directly depends on their raising the quality of the educational services they offer. Such work cannot be effective without taking into consideration the opinion of students, the major consumers of these educational services. The aim of this paper is to share the experience of students’ assessment of the quality of educational services at the National Aviation University, Ukraine, and to outline prospects of such assessment. While analyzing the quality of education it is essential to turn attention to its process component, which comprises the atmosphere in the university, management and strategic planning, self-assessment and self-improvement, methods and technologies of learning and teaching, academics’ load, cooperation with stakeholders, staff and students’ mobility, students’ involvement in R&D, openness, communication, etc. The first step in conducting students’ assessment of the education quality is an independent anonymous questionnaire focusing on the major aspects of the study process, such as the quality of the academia, educational environment, facilities and resources, academic integrity and competitive professional opportunities after graduation. Every university keen on improving its quality standards should develop effective tools to integrate the students’ opinion into their internal system of quality assurance. Such mechanisms are to provide analysis and interpretation of the results of the students’ assessment and ensure that corresponding adjustments are introduced in the educational process. Taking into account inertia of many university authorities and their reluctance to hear their students’ opinion, the feasibility of real changes in education quality largely depends on increasing the role of student self-governing organizations in the university decision-making policies.
URI: http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/36102
ISSN: 2411-264Х
Appears in Collections:Наукові роботи НПП, докторантів та аспірантів кафедри англійської філології і перекладу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Стаття Вісник НАУ 2018.PDFMain article486.37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.