Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/35709
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЖук, П.Ф.ru
dc.contributor.authorМусина, А.А.ru
dc.date.accessioned2018-07-06T09:24:12Z-
dc.date.available2018-07-06T09:24:12Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationП.Ф. Жук, А.А. Мусина. Об операторе перехода метода наискорейшего спуска // Математическое моделирование.- 2014, том 26(8), стр. 65-80ru
dc.identifier.urihttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/35709-
dc.descriptionREGARDING THE TRANSITION OPERATOR OF THE STEEPEST DESCENT P.F. Zhuk, A.A. Musina National Aviation University The definition and found of the reverse transition operator of steepest descent are presented. Singular set of the direct transition operator method is constructed. It's demonstrated that it is the union of countable number of non-empty disjoint surface by the C smoothness class, which are derived from some of the polyhedra by means of the revers transition operator. Key words: method of steepest descent, the transition operator, rate of convergence, recurrent operators, set of degenerating points.en
dc.description.abstractДано определение и найдена структура обратного оператора перехода метода наискорейшего спуска. Построено множество особых точек прямого оператора перехода. Показано, что оно представляет собой объединение счетного числа непустых попарно непересекаю- щихся поверхностей класса гладкости C , получаемых из некоторых многогранников при помощи обратного оператора перехода.ru
dc.language.isoruen
dc.publisherМатематическое моделированиеru
dc.subjectметод наискорейшего спускаru
dc.titleОб операторе перехода метода наискорейшего спускаru
dc.typeArticleen
dc.subject.udc519.61-
Appears in Collections:Наукові праці співробітників НАУ (проводиться премодерація, колекція НТБ НАУ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
mm3507.pdfтекст статті483.45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.