Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/32594
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПазюра, Наталія Валентинівна-
dc.contributor.authorПазюра Наталья Валентиновна-
dc.contributor.authorPazyura Nataliya-
dc.date.accessioned2018-02-22T09:17:52Z-
dc.date.available2018-02-22T09:17:52Z-
dc.date.issued2017-11-
dc.identifier.citationНауковий вісник Мукачівського державного університету. Серія «Педагогіка та психологія» : зб.наук. пр. / Ред.кол. : Товканець Г.В. (гол.ред.) та ін. – Мукачево : Вид-во МДУ, 2017. – Випуск 2 (6). - 254 с. - С. 208-211uk_UA
dc.identifier.issn2413-3329-
dc.identifier.issn2520-6788-
dc.identifier.urihttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/32594-
dc.description.abstractВ статті увага приділена особливостям підготовки докторів філософії в зарубіжних країнах. Автор аналізує основні тенденції у навчанні здобувачів докторського ступеня за рубежем. Схарактеризовані основні форми та методи навчання майбутніх докторів філософії в університетах світу. Порівняльно-педагогічний аналіз дозволив окреслити заходи, необхідні для розбудови вітчизняної системи підготовки наукових кадрів на рівні доктора філософії, відповідно до сучасних європейських принципів з урахуванням прогресивного досвіду розвинених країн світуuk_UA
dc.description.abstractВ статье основное внимание уделяется особенностям подготовки докторов философии в зарубежных странах. Автор анализирует основные тенденции в обучении соискателей степени доктора зарубежом. Охарактеризованы основные формы и методы обучения будущих докторов философии в университетах мира. Сравнительно-педагогический анализ позволил очертить меры необходимые для построения отечественной системы подготовки научных кадров на уровне доктора философии в соответствии с современными принципами и с учетом прогрессивного опыта развитых стан мира.-
dc.description.abstractDuring the last quarter of the century, the training of scientific personnel at the third educational-scientific level has become widespread in the world. It is believed that PhD candidates, as the most skilled workforce, in addition to making a significant contribution to the economic growth of the country in which they work, through the production of knowledge, still contribute to solving social problems. The result of their researches in various fields is the emergence of innovation, patenting inventions that enhance national competitiveness in the global market. Integration of Ukraine into the European educational, scientific and research space involves a radical reorganization of the training system of scientific personnel. Unfortunately, although the Law "On Higher Education" requires the introduction of a doctoral degree in Ukraine, the specific parameters and mechanisms for the future functioning of this system have not yet been determined. Therefore, in order to develop them, it is necessary to address the experience of foreign countries in which the training of scientific personnel has been carried out under such a system for many years and demonstrate its efficiency and high qualitative and quantitative indicators. In this paper the author identifies peculiarities in the training of PhD in foreign countries, describes the main tendencies in the training of applicants for doctoral degrees abroad, describes the main forms and methods of teaching future philosophy doctors at universities of the world, identifies the steps necessary to develop a national system for training scientific personnel on the level of PhD, which would correspond to modern European principles, taking into account the progressive experience of the developed countries.-
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherМукачівський державний університетuk_UA
dc.subjectдоктор філософіїuk_UA
dc.subjectтенденції-
dc.subjectпрограми підготовки-
dc.subjectзміст-
dc.subjectформи і методи підготовки-
dc.subjectвищі навчальні заклади-
dc.subjectдоктор философии-
dc.subjectтенденции-
dc.subjectпрограммы подготовки-
dc.subjectсодержание-
dc.subjectформы и методы обучения-
dc.subjectвысшие учебные заведения-
dc.subjectPhD-
dc.subjecttendencies-
dc.subjectcurriculum-
dc.subjectcontent-
dc.subjectforms and methods of education-
dc.subjecthigher educational establishments-
dc.titleОсобливості підготовки докторів філософії в зарубіжних країнахuk_UA
dc.titleОсобенности подготовки докторов философии в зарубежных странах-
dc.titlePecuiarities of traning of PhD in foreign countries-
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Наукові статті кафедри авіаційної англійскої мови

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Пазюра Н.В. Стаття_.docстаття89 kBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.