Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/32594
Title: Особливості підготовки докторів філософії в зарубіжних країнах
Особенности подготовки докторов философии в зарубежных странах
Pecuiarities of traning of PhD in foreign countries
Authors: Пазюра, Наталія Валентинівна
Пазюра Наталья Валентиновна
Pazyura Nataliya
Keywords: доктор філософії
тенденції
програми підготовки
зміст
форми і методи підготовки
вищі навчальні заклади
доктор философии
тенденции
программы подготовки
содержание
формы и методы обучения
высшие учебные заведения
PhD
tendencies
curriculum
content
forms and methods of education
higher educational establishments
Issue Date: Nov-2017
Publisher: Мукачівський державний університет
Citation: Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія «Педагогіка та психологія» : зб.наук. пр. / Ред.кол. : Товканець Г.В. (гол.ред.) та ін. – Мукачево : Вид-во МДУ, 2017. – Випуск 2 (6). - 254 с. - С. 208-211
Abstract: В статті увага приділена особливостям підготовки докторів філософії в зарубіжних країнах. Автор аналізує основні тенденції у навчанні здобувачів докторського ступеня за рубежем. Схарактеризовані основні форми та методи навчання майбутніх докторів філософії в університетах світу. Порівняльно-педагогічний аналіз дозволив окреслити заходи, необхідні для розбудови вітчизняної системи підготовки наукових кадрів на рівні доктора філософії, відповідно до сучасних європейських принципів з урахуванням прогресивного досвіду розвинених країн світу
В статье основное внимание уделяется особенностям подготовки докторов философии в зарубежных странах. Автор анализирует основные тенденции в обучении соискателей степени доктора зарубежом. Охарактеризованы основные формы и методы обучения будущих докторов философии в университетах мира. Сравнительно-педагогический анализ позволил очертить меры необходимые для построения отечественной системы подготовки научных кадров на уровне доктора философии в соответствии с современными принципами и с учетом прогрессивного опыта развитых стан мира.
During the last quarter of the century, the training of scientific personnel at the third educational-scientific level has become widespread in the world. It is believed that PhD candidates, as the most skilled workforce, in addition to making a significant contribution to the economic growth of the country in which they work, through the production of knowledge, still contribute to solving social problems. The result of their researches in various fields is the emergence of innovation, patenting inventions that enhance national competitiveness in the global market. Integration of Ukraine into the European educational, scientific and research space involves a radical reorganization of the training system of scientific personnel. Unfortunately, although the Law "On Higher Education" requires the introduction of a doctoral degree in Ukraine, the specific parameters and mechanisms for the future functioning of this system have not yet been determined. Therefore, in order to develop them, it is necessary to address the experience of foreign countries in which the training of scientific personnel has been carried out under such a system for many years and demonstrate its efficiency and high qualitative and quantitative indicators. In this paper the author identifies peculiarities in the training of PhD in foreign countries, describes the main tendencies in the training of applicants for doctoral degrees abroad, describes the main forms and methods of teaching future philosophy doctors at universities of the world, identifies the steps necessary to develop a national system for training scientific personnel on the level of PhD, which would correspond to modern European principles, taking into account the progressive experience of the developed countries.
URI: http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/32594
ISSN: 2413-3329
2520-6788
Appears in Collections:Наукові статті кафедри авіаційної англійскої мови

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Пазюра Н.В. Стаття_.docстаття89 kBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.