Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/18113
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПазюра, Наталія Валентинівнаuk_UA
dc.contributor.authorПазюра Наталья Валентиновна-
dc.contributor.authorPazyura Natalya Valentynivna-
dc.date.accessioned2016-03-18T13:11:14Z-
dc.date.available2016-03-18T13:11:14Z-
dc.date.issued2016-03-
dc.identifier.urihttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/18113-
dc.description.abstractГоловна увага автора спрямовується на вивчення зарубіжного досвіду у здійсненні іншомовної підготовки. Питання розглядається у контексті крос-культурної комунікації в тих країнах, в яких англійська мова викладається як друга іноземна. Виявлений вплив культурологічного аспекту на вмотивованість учня до навчання. Проаналізовані особливості формування комунікативної компетенції в різних країнах.uk_UA
dc.description.abstractОсновное внимание автора направлено на изучение зарубежного опыта в проведении иноязычной подготовки. Вопрос рассматривается в контексте кросс культурной коммуникации в тех странах, в которых английский язык преподается как второй иностранный язык. Выявлено влияние культурологического аспекта на мотивацию ученика к обучению. Проанализированы особенности формирования коммуникативной компетенции в разных странах.-
dc.description.abstractIn countries where English is the native language, it is taught to speakers of other languages as an additional language to enable them to participate in all domains of life of that country. In many countries where it is an official language and language of instruction, as most communication outside of school is in the local languages. These are two contrasting contexts for enhancing English language skills. In both settings there are concerns about students’ difficulties in developing adequate English proficiency to successfully learn content through that language. This paper analyzes the main problems and difficulties in current college English oral English teaching practice, illustrates the relationship between oral English teaching and cross-cultural communication competence. On the one hand, cross-cultural communication plays an essential role in oral English teaching; besides, oral English teaching promotes cross-cultural communication competence. Our oral English teaching concept should be consistent with that of the world. We should lay equal stress on cross-cultural communication competence and oral English teaching for the purpose of improving the students’ cross-cultural oral communication ability.-
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectіншомовна підготовкаuk_UA
dc.subjectкрос-культурна комунікація-
dc.subjectсоціокультурний чинник-
dc.subjectмотивація-
dc.subjectкультура-
dc.subjectтрадиції-
dc.subjectиноязычная подготовка-
dc.subjectкросс культурная коммуникация-
dc.subjectсоцио-культурный фактор-
dc.subjectмотивация-
dc.subjectкультура-
dc.subjectтрадиции-
dc.subjectoral English teaching-
dc.subjectcross-cultural communication socio-cultural factor-
dc.subjectmotivation-
dc.subjectculture-
dc.subjecttraditions-
dc.titleПроблеми іншомовної підготовки студентів в соціально-культурному контексті: зарубіжний досвідuk_UA
dc.titleПроблемы иноязычной подготовки студентов в социально-культурном контексте: зарубежный опыт-
dc.titleThe questions of students' language training in socio-cultural context: foreign experience-
dc.typeArticleen
Appears in Collections:Наукові статті кафедри авіаційної англійскої мови

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Пазюра Н.В. (1).doc94 kBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.