Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.nau.edu.ua/handle/NAU/12671
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKharchenko, Volodymyr-
dc.contributor.authorTapia, Katerina-
dc.contributor.authorShvets, Alexander-
dc.contributor.authorХарченко, Володимир Петровичuk_UA
dc.date.accessioned2014-12-10T08:17:53Z-
dc.date.available2014-12-10T08:17:53Z-
dc.date.issued2014-04-04-
dc.identifier.citationKharchenko V. P Analysing surface movement delays in an airport [Текст] / Volodymyr Kharchenko, Katerina Tapia, Oleksandr Shvets // Вісник Національного Авіаційного Університету. - 2014. - №2. С. 10-14. - ISSN 1813-1166.uk_UA
dc.identifier.urihttp://er.nau.edu.ua/handle/NAU/12671-
dc.descriptionKharchenko V. P Analysing surface movement delays in an airport [Текст] / Volodymyr Kharchenko, Katerina Tapia, Oleksandr Shvets // Вісник Національного Авіаційного Університету. - 2014. - №2. С. 10-14. - ISSN 1813-1166.uk_UA
dc.description.abstractDelays can be introduced into the system from any overloaded or poorly performing service component. The stages of service that constitute an airport are arranged in a network. This network can be thought of as a single macroscopic server. As for airport the main bottleneck is the runway system. The variable and often relatively high demand due to weather conditions, made it obvious that overloaded runway can explain a majority of the surface – movement delays encountered at airports. Before departure and after arrival aircraft pass stages of taxi – out and taxi – in processes that can influence on rate of traffic in airport and, of course, can be the reason of delays. If the same runway is being used for both arrivals and departures, the tower controller only allows takeoffs to occur during gaps in the arrival sequence. Departing aircraft are often delayed while waiting on the taxiways or at terminals for takeoff clearance. Thus, surface movement delays in airport are analyzeduk_UA
dc.description.abstractЗадержки могут возникать в системе при любой перегруженной или неэффективной службе компонента. Этапы обслуживания, которые предоставляет аэропорт, составляют сеть. Эта сеть может рассматриваться как единый макроскопический сервер. Что касается аэропорта основным уязвимым местом является взлетно – посадочная полоса системы. При относительно высоком спросе из – за погодных условий, стало очевидным, что перегруженная взлетно – посадочная полоса может объяснить большинство наземного движения в аэропорту. До вылета и после прибытия воздушные суда проходят этапы процесса руления, которые могут оказать влияние на скорость трафика в аэропорту и может быть причиной задержки. Если же взлетно-посадочная полоса используется как для прилета и вылета, диспетчер управления воздушным движениям позволяет только взлеты в течении промежутков последовательных прибитий. Таким образом, вылетающие воздушных суда часто задерживаются для ожидания взлета на рулежных дорожках или в терминалах, что создает очередь на обслуживание. Таким образом, произведен анализ задержек наземного движения в аэропортуuk_UA
dc.description.abstractЗатримки в системі можуть виникати при будь – якій перевантаженій або неефективній службі компонента. Етапи обслуговування, які надає аеропорт, складають мережу. Ця мережа може розглядатися як єдиний макроскопічний сервер. Що стосується аеропорту основним вразливим місцем є злітно – посадкова смуга системи. При відносно високому попиті через за погодні умови, стало очевидним, що перевантажена злітно – посадкова смуга може пояснити більшість наземного руху в аеропорту. Перед вильотом і після прибуття повітряні кораблі перебувають на етапах процесу рулювання, який може вплинути на швидкість руху в аеропорту і може бути причиною затримки. Якщо ж злітно – посадкова смуга використовується як для прильоту і вильоту, диспетчер управління повітряним рухом дозволяє тільки зльоти в перебігу проміжків послідовних прибуттів. Таким чином, перед зльотом повітряних кораблі часто затримуються на руліжних доріжках або в терміналах, що створює чергу на обслуговування. Таким чином, був проведений аналіз затримок наземного руху в аеропортуuk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherНаціональний авіаційний університетuk_UA
dc.subjectAircraftuk_UA
dc.subjectcapacityuk_UA
dc.subjectdelayuk_UA
dc.subjectserviceuk_UA
dc.subjectqueueuk_UA
dc.subjectвоздушное судноuk_UA
dc.subjectЗадержкаuk_UA
dc.subjectобслуживаниеuk_UA
dc.subjectочередьuk_UA
dc.subjectрулениеuk_UA
dc.subjectпропускная способностьuk_UA
dc.subjectЗатримкаuk_UA
dc.subjectобслуговуванняuk_UA
dc.subjectповітряний корабельuk_UA
dc.subjectпропускна здатністьuk_UA
dc.subjectрулюванняuk_UA
dc.subjectчергаuk_UA
dc.titleANALYSING SURFACE MOVEMENT DELAYS IN AN AIRPORTuk_UA
dc.title.alternativeАНАЛИЗ ЗАДЕРЖЕК НАЗЕМНОГО ДВИЖЕНИЯ В АЭРОПОРТУuk_UA
dc.title.alternativeАНАЛІЗ ЗАТРИМОК НАЗЕМНОГО РУХУ В АЕРОПОРТУuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.speciality656.7.052:351.814.335.82uk_UA
Appears in Collections:Наукові статті кафедри аеронавігаційних систем

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ANALYSING SURFACE MOVEMENT DELAYS IN AN AIRPORT.docxANALYSING SURFACE MOVEMENT DELAYS IN AN AIRPORT248.48 kBMicrosoft Word XMLView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.